Salesforce CPQ

Wie gebruikt Salesforce CPQ?

Klanten van Salesforce CPQ variëren van kleine bedrijven tot grote ondernemingen, verspreid over high-tech, productie, HLS en meer.

Wat is Salesforce CPQ?

Salesforce CPQ levert geautomatiseerde verkoopoffertes die 5 tot 10 keer sneller en eenvoudiger te implementeren zijn dan traditionele CPQ-toepassingen. Met out-of-the-box capaciteiten zoals begeleid verkopen en prijzen- en kortingsschema's kun je je verkopers tijd besparen terwijl je met grotere snelheid nauwkeurige, merkeigen offertes produceert, en dit alles zonder Salesforce te verlaten. Stroomlijn het hele proces dat van invloed is op de verkoop tot en met de opbrengstverantwoording op één plek.

Salesforce CPQ - Details

Salesforce

https://www.salesforce.com/products/quote-to-cash/overview/

Opgericht in 2006

Salesforce CPQ - Prijsoverzicht

Salesforce CPQ heeft geen gratis versie en biedt geen gratis proefperiode. Salesforce CPQ betaalde versie vanaf US$ 75,00/maand.

Salesforce CPQ-video
Play
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb

Beginprijs

US$ 75,00/maand

Gratis versie

Nee

Gratis proef

Nee

Implementatie

Cloud, SaaS, Web

Mobiel - iOS native

Mobiel - Android native

Training

Persoonlijk

Live online

Documentatie

Ondersteuning

Kantooruren

Online

Functies van Salesforce CPQ

  • Aanpasbare branding
  • Catalogusbeheer
  • Contactenbeheer
  • Geautomatiseerde offertes
  • Klantenportal
  • Kortingsbeheer
  • Prijsbeheer
  • Productconfigurator

Bekijk de volledige lijst van Besteksoftware

  • 2D-tekening
  • 3D-modellering
  • Begeleide verkoop
  • Citaten
  • Goedkeuringswerkstroom
  • Prijs- en kostenberekeningen
  • Productconfigurator
  • Vernieuwingsbeheer
  • Zelfserviceportal
  • eCommerce

Bekijk de volledige lijst van CPQ-software

  • Auditspoor
  • Beheer van offerteaanvragen
  • Contactenbeheer
  • Contentbibliotheek
  • Documentbeheer
  • Elektronische handtekening
  • Kennisbankbeheer
  • Pipelinebeheer
  • Samenwerking
  • Sjablonen
  • Versiebheer
  • Workflowbeheer

Bekijk de volledige lijst van Offertesoftware

  • 2D-tekening
  • 3D digital asset management
  • 3D-modellering
  • CRM-integratie
  • Configuratie op basis van regels
  • ERP-integratie
  • Prijs- en kostenberekeningen
  • Realtime productvisualisaties
  • Voor gebruik door klanten
  • Voor intern gebruik
  • eCommerce-integratie

Bekijk de volledige lijst van Product configurator software

  • Biedingsbeheer
  • Bijhouden van vervaldatums
  • Contentbeheer
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Kennisbibliotheek
  • Leveranciersbeheer
  • RFP maken
  • Reageren op offerteaanvragen
  • Samenwerking
  • Sjablonen
  • Taakbeheer
  • Vereistenbeheer
  • Voortgang bijhouden

Bekijk de volledige lijst van RFP-software (Request for proposal)

Salesforce CPQ alternatieven

Meer alternatieven voor Salesforce CPQ

Reviews van Salesforce CPQ

Lees alle reviews

Gemiddelde score

Gebruiksgemak 3,9
Klantenservice 4
Functies 4,2
Waar voor je geld 3,8

Reviewsoftware

Deel je ervaringen met andere kopers van software.

Schrijf een review!
Andre L.
Customer and Marketing Consultant
Computersoftware, 5.001-10.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
  • Totaalscore
    5 /5
  • Gebruiksgemak
    4 /5
  • Functies en functionaliteit
    5 /5
  • Klantenondersteuning
    5 /5
  • Waar voor je geld
    5 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 3-5-2019

"Accurate and Professional Sales Quotes"

Pluspunten: Integrates well with the suite of Salesforce products that are already on the market. I have both implemented and have been an end user purchasing through the CPQ tool and both experiences have been worthy of praise.

Minpunten: On the implementation end like any other product it has to be done right the first time to avoid costly mistakes and missed deadlines. It's a hot in demand product but not many consultancies no how to do it right. Make your best decision to pick the right team to implement and help adopt this as a useful tool

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 3-5-2019
Matthew Y.
Field Engineer
Medische apparatuur, 1.001-5.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
  • Totaalscore
    4 /5
  • Gebruiksgemak
    3 /5
  • Functies en functionaliteit
    5 /5
  • Klantenondersteuning
    3 /5
  • Waar voor je geld
    Zonder beoordeling
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    7/10
  • Bron van de reviewer 
  • Bron: SoftwareAdvice
  • Beoordeeld op 18-6-2020

"Huge feature set with multi-level deployment options - takes some getting use too"

Opmerkingen: Large scale tracking of employee, customer and device information to include maintenance and tasking necessities. Generates an integrated DB option that allows for global tracking, management and metric options with a broad reporting feature.

Pluspunten: The broad scope capabilities of Salesforce allow for a multi-departmental integration and deployment functionality with multi-scope database options. Integration with third-party systems is phenomenal, and the allowance of homegrown development is almost limitless when designing to the needs of your organization. Speed of deployment and development is only mitigated by internal knowledge but a large knowledge base and user set globally assist in speed of change.

Minpunten: Despite the large scale integration options with salesforce there can be a slowed user capability due to functional UI. This can of course be customized to meet the needs of your internal customers, but still requires considerable training to the tools available. Ensuring internal department integration and assistance will speed an organization to use.

  • Bron van de reviewer 
  • Bron: SoftwareAdvice
  • Beoordeeld op 18-6-2020
Lonnie B.
Executive Director
Farmaceutica, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
  • Totaalscore
    2 /5
  • Gebruiksgemak
    1 /5
  • Functies en functionaliteit
    4 /5
  • Klantenondersteuning
    2 /5
  • Waar voor je geld
    2 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    1/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 18-8-2017

"Executive Director"

Opmerkingen: Ultimately we received no benefit

Pluspunten: Lots of customization options and flexibility. Native to the SalesForce environment. Pricing on a per user basis.

Minpunten: We spent over 9 months planning and working with a Systems Integration Partner (SIP) recommended by SalesForce. The project involved an Executive sponsor, various team members from different departments, a Project Leader, and our SalesForce Admin. We carefully planned the design of the system and each step of the way worked closely with the SIP but we couldn't get it to work. To many options, rules, settings, etc. We were promised that it wouldn't be hard. WRONG!!!!
WE WASTED VALUABLE STAFF RESOURCES FOR NOTHING! We advised SalesForce of this and they still won't let us out of our 3 year contract even after paying for 1 year of development that netting bupkis. This Software is lots of promises with no ROI.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 18-8-2017
Geverifieerde reviewer
COO
Biotechnologie, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
  • Totaalscore
    5 /5
  • Gebruiksgemak
    1 /5
  • Functies en functionaliteit
    5 /5
  • Klantenondersteuning
    2 /5
  • Waar voor je geld
    2 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    3/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 5-2-2019

"Not as easy to integrate as it is made out to be"

Opmerkingen: I need to put this disclaimer in front of what I'm about to write, because it will sound critical. I left the company using CPQ about seven months after we started to integrate it into our SalesForce platform. So, it may have ended up being a success. At the time I left, it was not a success. Not a failure either. Maybe the payback was still coming. It was sold to us as being a quick, seamless integration that would be easy to get up and running and customized to our business model. It was not that. It is a potentially elegant solution that we wanted to use so we could scale up our selling process and hopefully reduce the sales cycle. There was no evidence that it succeeded in doing that for us.

Pluspunten: I love the concept of starting the quoting process and having that all captured in the CRM database. Also, that it looks and feels like SalesForce so the sales people are not scared off by it immediately.

Minpunten: The spin-up was very difficult. It did not work as seamlessly as advertised. Ultimately, it required us to rely on a consulting agency that did not show the same level of quality and customer service that one would expect if dealing directly with SalseForce. It turned out to be much more costly than expected to implement this "plug-in."

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 5-2-2019
Shahid S.
Business Developer- Sales Ops
Informatietechnologie en -diensten, 501-1.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    4 /5
  • Gebruiksgemak
    4 /5
  • Functies en functionaliteit
    5 /5
  • Klantenondersteuning
    4 /5
  • Waar voor je geld
    4 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    8/10
  • Bron van de reviewer 
  • Bron: GetApp
  • Beoordeeld op 20-8-2019

"Incredible quoting tool cover all our exception cases."

Opmerkingen: Our product array is huge and our discounts system is complicated, we needed a tool which can handle most of our exception cases. CPQ can leverage most of our requirement.

Pluspunten: It is very easy and user friendly, even if you're new you can grasp easily. We have so many different SKUs, pricing from different product families, various discounts etc all are been taken and we are happy. Multiyear quoting, contracted pricing and others are very simple using CPQ

Minpunten: Contracted pricing isn't flowing from partner to customer account.
Incremental quote for Multi year deals should be made available with CPQ rather with CPQ plus.

  • Bron van de reviewer 
  • Bron: GetApp
  • Beoordeeld op 20-8-2019