Wat is AccountEdge?

AccountEdge Pro is krachtige, eenvoudig te gebruiken desktop-boekhoudsoftware voor de Mac en Windows voor kleine bedrijven.

Met AccountEdge Pro kunnen bedrijfseigenaren hun financiële informatie organiseren, verwerken en rapporteren, zodat zij zich op hun bedrijf kunnen concentreren. De functies zijn ontworpen om gebruikers in staat te stellen elk aspect van hun bedrijf aan te pakken, inclusief boekhouding, geïntegreerde salarisadministratie, in- en verkopen, contactbeheer, voorraadbeheer, online bestellingen, tijdfacturering en meer.

Wie gebruikt AccountEdge?

Kleine tot middelgrote bedrijven die hun financiële gegevens moeten bijhouden en hun bedrijf binnen één app willen beheren.

Waar kan AccountEdge worden geïmplementeerd?

Cloud, SaaS, Web, Mac (desktop), Windows (desktop), Windows (lokaal), Linux (lokaal)

Over de leverancier

  • Priority Software US
  • Gevestigd in Rockaway, VS
  • Opgericht in 1986
  • Telefonische ondersteuning
  • Chatten

Beschikbaar in deze landen

Verenigde Staten

Talen

Engels

Over de leverancier

  • Priority Software US
  • Gevestigd in Rockaway, VS
  • Opgericht in 1986
  • Telefonische ondersteuning
  • Chatten

Beschikbaar in deze landen

Verenigde Staten

Talen

Engels

Video's en afbeeldingen van AccountEdge

AccountEdge Software - 1
AccountEdge Software - 2
AccountEdge Software - 3
AccountEdge Software - 4
AccountEdge Software - 5
Nog 6 andere bekijken
AccountEdge-video
AccountEdge Software - 1
AccountEdge Software - 2
AccountEdge Software - 3
AccountEdge Software - 4
AccountEdge Software - 5

Vergelijk de kosten van AccountEdge met soortgelijke producten

AccountEdge

US$ 399,00/eenmalig
Gratis versie
Gratis proef
US$ 15,00/maand
Gratis versie
Gratis proef
N.v.t
Gratis versie
Gratis proef
US$ 340,00/jaar
Gratis versie
Gratis proef

Functies van AccountEdge

  • Aanpasbare facturen
  • Administratie
  • Belastingbeheer
  • Belastingberekening
  • Betalingen verwerken
  • Budgettering/prognoses
  • Contactendatabase
  • Crediteuren
  • Debiteuren
  • Documentbeheer
  • Donatiebeheer
  • Donaties bijhouden
  • Factureren
  • Factuurgeschiedenis
  • Financiële verslaglegging
  • Fondsadministratie
  • Geïntegreerde boekhouding
  • Grootboek
  • Integraties van derden
  • Klantenportal
  • Meerdere valuta's
  • Offertes
  • Onkosten bijhouden
  • Online betalingen
  • Online facturering
  • Payrollbeheer
  • Projectadministratie
  • Rapportage en analyse
  • Rapportage en statistieken
  • Tijd bijhouden
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Toetsing van bankgegevens
  • Vertrouwensadministratie
  • Voorraadbeheer

Alternatieven voor AccountEdge

QuickBooks Online biedt boekhoudsoftware en een app voor kleine bedrijven waarmee je je bedrijf altijd en overal kunt beheren.
Axelor is een krachtige open source ERP, CRM en BPM bestaande uit meer dan 30 geïntegreerde modules die flexibel en eenvoudig aan te passen zijn.
NetSuite is een cloudgebaseerd ERP dat je het inzicht en de controle geeft die je nodig hebt om slimme beslissingen te nemen en met vertrouwen te groeien. Meer informatie over NetSuite
Priority Software is een geïntegreerde ERP-software voor planning en beheer van bedrijfsmiddelen. Priority omvat een cloudplatform.
PSA-hulpmiddelen van de volgende generatie. Compleet Professional Services Automation-pakket voor software- en servicesbedrijven.
JAMIS Prime is simply the most intuitive and agile project ERP solution for government contractors.
A cloud ERP solution that is affordable & easy to use. We focus on field service, distribution, and professional services.
Alles-in-één eenvoudige tool voor je bedrijf: bevat CRM, offerte, facturering, projecten, HR...
Cloudgebaseerde boekhoudsoftware voor kleine bedrijven om de salarisadministratie, het klantenbeheer, belastingen en al je boekhoudbehoeften te automatiseren.
Geïntegreerde software voor projectmanagement, urenregistratie, facturering, rapportage en boekhouding voor professionele dienstverleners.
AccelGrid is een pakket voor bedrijfsvoering dat distributie- en productiebedrijven helpt efficiënter en winstgevender te worden. Meer informatie over AccelGrid
Acumatica is een toonaangevende leverancier van cloud-ERP en cloud-boekhoudsoftware voor kleine en middelgrote bedrijven en non-profitorganisaties.
An industry-first user-friendly ERP with Integrated CRM: Zero Manual Work & No More Spreadsheets!

Reviews over AccountEdge

Gemiddelde score

In totaal
4,4
Gebruiksgemak
4,3
Klantenservice
4,1
Functies
4,1
Waar voor je geld
4,3

Reviews op basis van bedrijfsgrootte (werknemers)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Gary
Gary
President in VS
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Entertainment, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Couldn't be simpler!

5,0 3 jaar geleden

Opmerkingen: Only great things to say about this product.

Pluspunten:

AccountEdge Pro has made a work of difference in my company. With their easy to use dashboard, I can enter purchases, invoice customers, pay bills, create payroll, keep an accurate accounting of my banking and so much more. It is simple to use... even I can do it! It's a huge time saver and in the five years that I have been using AccountEdge, I have never had an issue.

Minpunten:

Not a big deal but there have been a couple of times when I have had to realign the check printing format.

Geverifieerde reviewer
IT Consultant in Canada
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Informatietechnologie en -diensten, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer
Bron: GetApp

Overwogen alternatieven:

Overall good product

4,0 6 maanden geleden

Opmerkingen: I love the software and functionality but will most likely switch to another platform due to lack of support from customer service. Also support to your accountant is also non existent.

Pluspunten:

The simplicity of this product makes it enjoyable to use. The layout is nice and it makes it easy to find things you are looking for.

Minpunten:

Customer support has gone completely down. Upgraded to the 2021 version and it broke a lot of features including the ability to send emails through outlook. Had to wait months for a fix and had to send out invoices manually. Come tax time they now want me to upgrade to 2022 for the accountant to get a copy to work on my file. Software maybe a good price but don't expect any support without spending more money. Basically a trap to force you to pay.

Thomas
Consultant in VS
Financiële dienstverlening, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer
Bron: SoftwareAdvice

The real Cost of AccountEdge is in Payments Processing

3,0 2 maanden geleden Nieuw

Opmerkingen: I'm a consultant that works with multiple AccountEdge users. It's important to know that there is an agreement between AccountEdge and Forte to share payments processing revenue. Forte will tell its customers that the rates are competitive but they simply are not. There are customers paying over 2% over market rates. Moreover, your rates will go up over time and because you integrated the payments you will be forced to pay the increases. If you are considering AccountEdge because of features you like go ahead and buy it but leave your payments processing non-integrated and choose a payments processing provider you trust

Pluspunten:

I'm focused more on the payments processing and warning prospective buyers on the downside of the exclusive arrangement between AccountEdge and Forte

Minpunten:

AccountEdge/Forte Payments processing, IMHO leaves the user open to price gouging for credit card processing ,

Jim
Owner in Canada
Afdrukken en drukwerk, Zelfstandig ondernemer
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Overwogen alternatieven:

Accountedge Pro

4,0 3 jaar geleden

Opmerkingen: Accountedge Pro is easy to use and has all the features needed. It’s a good program. I have enjoyed using it.

Pluspunten:

Very easy to use. Performs all required tasks Automatically. It’s reliable. Easy to navigate. Works very well.

Minpunten:

Lacks mobile integration- being able to use application on mobile device when on the toad or at a clients office. There are some functions available like looking up old invoices and jobs. But that’s about it. In this day and age portable applications are almost necessary.

Jason
CFO/MCA in VS
Vastgoed, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer
Bron: SoftwareAdvice

Good product if you have accounting background

4,0 6 maanden geleden

Opmerkingen: I really want to like this software more but their lack of development in several areas make that difficult. In many ways it is much better and more secure than Quickbooks so if that is the target product you are researching then this might be a good alternative for you and your business. As you should with any software like this do your research and plan out what your needs are and how you plan to use it to make sure this is the right thing for you.

Pluspunten:

Overall AccountEdge is a pretty straightforward product with regards to accounting. Its major strengths are budgeting and the input of that data, financial reporting (monthly books) and accounts payable.

Minpunten:

There are some bigger issues that I am not a fan of with AccountEdge and in my 26 plus years of doing accounting I can say there are some poorer products but there are a lot of much better ones as well. Accounts receivable and the vendor/customer input needs some serious updating. We recently did an import of our data from the old owners to the new owners and it took the developers some serious time to get that figured our and fixed even after we were told it was not that difficult of a process by support. There is not mass way to remove and customer/vendor profiles. The billing system, if you want to give your customers the ability to be sent their month invoices and make payments, actually resides in another product, Account Edge Connect not in the base Account Edge. With that being said they only talk to each other with a manual "sync" each time you want them to update the other. There is no way to export data to a banking website for things like Bank of America's positive pay. So ACH's are a very manual process. If it was 10 years ago I could see why this wouldn't be a feature but its 2021 folks and this should be able to be done at this point. Especially with how virtual we all have to be nowadays. Support is hit or miss. There are a few really awesome folks and then again not so much. They offer no after hours support so you better only have an issue between 9am-5pm eastern time, otherwise you are stuck.