Wie gebruikt ActiveCollab?

Meer dan 50.000 teams gebruiken ActiveCollab om hun projecten te beheren en de productiviteit te verhogen. Digitale agentschappen, technische bedrijven, universiteiten en ontwerpstudio's gebruiken dagelijks ActiveCollab.

Wat is ActiveCollab?

Met ActiveCollab hoef je minder ballen hoog te houden en kun je meer tijd besteden aan je echte werk!
ActiveCollab is uitgerust met exact de juiste set functies om je zonder afleidingen gericht te houden op je werk: tijdregistratie, taakafhankelijkheden en automatisch opnieuw inplannen, facturering, samenwerkingsopties, integraties met derden.
ActiveCollab wordt gebruikt door teams en bedrijven van alle achtergronden en groottes – van grote teams in internationale bedrijven tot kleine startups en alles daartussenin.

ActiveCollab - Details

Active Collab

https://activecollab.com/

Opgericht in 2007

ActiveCollab-video
Play
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb

ActiveCollab - prijsoverzicht

Prijsmodellen bekijken

ActiveCollab heeft geen gratis versie maar biedt wel een gratis proefperiode. ActiveCollab betaalde versie vanaf US$ 6,25/maand.


Beginprijs

US$ 6,25/maand Zie de prijsinformatie

Gratis versie

Nee

ActiveCollab - implementatie en ondersteuning

Ondersteuning

  • Kantooruren
  • Online

Implementatie

  • Geïnstalleerd - Mac
  • Cloud, SaaS, Web
  • Geïnstalleerd - Windows
  • Mobiel - iOS native
  • Mobiel - Android native

Training

  • Live online
  • Webinars
  • Documentatie

Functies van ActiveCollab

  • Brainstormen
  • Contactenbeheer
  • Contentbeheer
  • Discussieforums
  • Documentbeheer
  • Kalenderbeheer
  • Projectbeheer
  • Realtime bewerken
  • Taakbeheer
  • Versiebheer
  • Videovergaderen

Bekijk de volledige lijst van Collaboration software

  • Budgettering/prognoses
  • Doelen stellen en bijhouden
  • Marketingkalender
  • Mediaplanning
  • Predictieve analyse
  • Presentatietools
  • Projectbeheer
  • Roadmapping
  • Samenwerking
  • Uitgavenbeheer

Bekijk de volledige lijst van Marketing planning software

  • Enquêtes en feedback
  • Ideeënbeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Priorisering
  • Releaseplanning
  • Resourcebeheer
  • Roadmaps van producten
  • Samenwerking
  • Vereistenbeheer
  • Workflowbeheer

Bekijk de volledige lijst van Product management software

  • Bestanden delen
  • Databases maken
  • Documenten maken
  • Notitiebeheer
  • Office Suite
  • Presentatietools
  • Projectbeheer
  • Samenwerking
  • Taakbeheer
  • Teamchats

Bekijk de volledige lijst van Productiviteit software

  • Aanpasbare sjablonen
  • Agile-methodiek
  • Budgetbeheer
  • Gantt-grafieken
  • Ideeënbeheer
  • Kanban-bord
  • Klantenportal
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Samenwerkingstools
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Traditionele methodologieën

Bekijk de volledige lijst van Project management tools

  • Bestanden delen
  • Campagnebehee
  • Documentbeheer
  • Projectbeheer
  • Samenwerking
  • Taakbeheer
  • Tijd bijhouden

Bekijk de volledige lijst van Reclamebureau software

  • Capaciteitsbeheer
  • Prognose
  • Rapportage van bezettingsgraad
  • Rapportage/projecten volgen
  • Resources plannen
  • Samenwerkingstools
  • Slepen en neerzetten
  • Vaardigheden bijhouden
  • Zoeken/filteren

Bekijk de volledige lijst van Resource planning software

  • Beheer van terugkerende taken
  • Gamification
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Mobiele toegang
  • Percentage-voltooid bijhouden
  • Rapportage en analyse
  • Samenwerkingstools
  • Spreadsheetweergave
  • Subtaken maken
  • Takenbordweergave
  • Takenlijstweergave
  • Tijd bijhouden

Bekijk de volledige lijst van Taakmanagement software

  • Automatische tijdregistratie
  • Factureerbare en niet-factureerbare uren
  • Factureren
  • Meerdere factureringstarieven
  • Mobiele tijd bijhouden
  • Offline time bijhouden
  • Overurenberekening
  • Roosterbeheer
  • Vakantie en verlof bijhouden
  • Werknemersdatabase

Bekijk de volledige lijst van Urenregistratie software

  • Activiteiten volgen
  • Factureren
  • Onkosten bijhouden
  • Projecten bijhouden
  • Tijd bijhouden
  • Tijd bijhouden per klant
  • Tijd bijhouden per project
  • Vergoedingenbeheer

Bekijk de volledige lijst van Urenregistratie- en declaratiesoftware

ActiveCollab alternatieven

Meer alternatieven voor ActiveCollab

Reviews van ActiveCollab

Lees alle reviews

Gemiddelde score

Gebruiksgemak 4,5
Klantenservice 4,4
Functies 4,2
Waar voor je geld 4,5

Software beoordelen

Deel je ervaringen met andere softwarekopers.

Schrijf een review!
Aleksandar I.
C# Developer
Computersoftware, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
  • Totaalscore
    5 /5
  • Gebruiksgemak
    5 /5
  • Functies en functionaliteit
    5 /5
  • Klantenondersteuning
    5 /5
  • Waar voor je geld
    5 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 4-3-2020

"Perfect Project management tool."

Opmerkingen: ActiveCollab is one of the best, if not the best project management tool that I have ever used and I have jumped from one to another tool for different projects and project types. If offers so many features, perfect dashboard, milestone preview, calendar, planner, contact details, time tracking and much more. While it is perfect for managing many different types of projects, this is still not the perfect tool for managing software development projects. The only reason for that would be, there is no (or that was not back then) an integration with Git or other version of control system. It was simply a missing feature back then.
I truly hope that nowadays the ActiveCollab team managed to improve and integrate such feature, but talking 6-7 years ago, that was the only downside that I can say about it. If for some reason that is still not available and you are into software development business, look for something else like Asana or Bitbucket.

Pluspunten: Great dashboard, different types of reports, milestone preview, calendars, time tracking tool are just a few of the features that make this software irreplaceable tool when it comes to project management.

Minpunten: Lack of integration with Git or another version of control system.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 4-3-2020
Jolie H.
Visual Space & Training Manager
Consumentengoederen, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    4 /5
  • Gebruiksgemak
    4 /5
  • Functies en functionaliteit
    4 /5
  • Klantenondersteuning
    3 /5
  • Waar voor je geld
    4 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    8/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 28-8-2019

"Active Collab makes working together simple"

Opmerkingen: My team is spread across the country and Active Collab allows us to work together on projects seamlessly. Our outside partners are also able to work with us easily.

Pluspunten: Great tool for managing complex projects with multiple stakeholders
Pretty robust feature set
Simple to access and easy to invite collaborators in & out of my company

Minpunten: Upgrades have been a bit buggy and while the team are responsive, they don't always believe that they've broken something

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 28-8-2019
Geverifieerde reviewer
Communications Manager
Religieuze instellingen, 1.001-5.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    4 /5
  • Gebruiksgemak
    5 /5
  • Functies en functionaliteit
    5 /5
  • Klantenondersteuning
    5 /5
  • Waar voor je geld
    5 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    9/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 10-11-2020

"Self hosted or hosted, an excellent team tool"

Opmerkingen: We have a global team that work on projects together, ActiveCollab keeps us progressing them.
We also use it for collaboration, requests and idea sharing.

Pluspunten: We tried many alternatives, but the simplicity and the ability to self host won us over.
Task lists, Kanban Style boards, Time tracking, Notifying and Assigning all work well.

Minpunten: I feel the file sharing (or at least referencing a file you have already uploaded) could be simpler. Apart from that we're really happy.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 10-11-2020
Rachel C.
Project Coordinator
Marketing en reclame, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
  • Totaalscore
    2 /5
  • Gebruiksgemak
    3 /5
  • Functies en functionaliteit
    2 /5
  • Klantenondersteuning
    Zonder beoordeling
  • Waar voor je geld
    Zonder beoordeling
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    1/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 22-9-2020

"Convoluted structure is a hindrance to workflow"

Opmerkingen: We ended up transferring from ActiveCollab to Teamwork fairly quickly because it caused some business problems for us. Issues were missed (especially subtasks), and we lacked the reporting structure we needed to keep a good grasp of resourcing and individual task progress. The time logging structure was also a pain point compared to alternate software options we've since pursued.

Pluspunten: While I will say I don't like much about this software, the budget and description location/transparency works well for the task workflow. It is fairly easy to include all necessary information in an individual task, but detail tracking and dependencies are where this ease of use falls off.

Minpunten: The relationship between tasks and subtasks is a pain point and lacks clarity/definition. Sometimes there would be dropoff when trying to upload attachments, and they would not actually post to the task. ActiveCollab doesn't have a great reporting structure (compared to Jira) for our specific needs, and that ended up being a hindrance to workflow. For as complicated as the reporting section looked, I felt it was lacking. While it isn't a functionality issue, I also dislike the visual design of the software - it feels antiquated and can be draining for such a frequently used tool. Time logging was difficult compared to the software we moved to later.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 22-9-2020
Geverifieerde reviewer
CTO
Informatietechnologie en -diensten, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    4 /5
  • Gebruiksgemak
    3 /5
  • Functies en functionaliteit
    4 /5
  • Klantenondersteuning
    Zonder beoordeling
  • Waar voor je geld
    4 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    7/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 21-7-2020

"Simple and extensive"

Opmerkingen: It was very good to us during 6 years.

Pluspunten: Web used Active Collab during several years in our servers. The database structure is very simple and allow us to create dashboards with user data.

Minpunten: Lack of features like kanban and of user interface improvements during updates

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 21-7-2020