Wat is Asset Essentials?

Asset Essentials is een cloudgebaseerde oplossing voor onderhoudsbeheer die is ontwikkeld ter ondersteuning van op activa gerichte operationele activiteiten. Met deze software kunnen gebruikers hun processen op elke gewenste locatie verbeteren met gestroomlijnde workflows en geavanceerd onderhoud. De belangrijkste functionaliteit ondersteunt operationele teams binnen afdelingen met verbeterd realtime inzicht in de werkorders. Verbeter de arbeidsactiviteiten, beheer de inventaris en verleng de levensduur van je bedrijfsmiddelen, en dit allemaal binnen een flexibele, gebruiksvriendelijke oplossing.

Wie gebruikt Asset Essentials?

Dude Solutions ondersteunt diverse operationele professionals in vele sectoren. De kernsectoren voor dit platform omvatten productie, gezondheidszorg, onderwijs, overheidsinstellingen en op lidmaatschap gebaseerde organisaties.

Waar kan Asset Essentials worden geïmplementeerd?

Cloud, SaaS, Web, Android (mobiel), iPhone (mobiel), iPad (mobiel)

Over de leverancier

  • Brightly (formerly Dude Solutions)
  • Gevestigd in Cary, VS
  • Opgericht in 1999
  • Telefonische ondersteuning
  • Chatten

Beschikbaar in deze landen

Canada, Verenigde Staten

Talen

Engels

Over de leverancier

  • Brightly (formerly Dude Solutions)
  • Gevestigd in Cary, VS
  • Opgericht in 1999
  • Telefonische ondersteuning
  • Chatten

Beschikbaar in deze landen

Canada, Verenigde Staten

Talen

Engels

Video's en afbeeldingen van Asset Essentials

Asset Essentials Software - 1
Asset Essentials Software - 2
Asset Essentials Software - 3
Asset Essentials Software - 4
Asset Essentials Software - 5
Nog 6 andere bekijken
Asset Essentials-video
Asset Essentials Software - 1
Asset Essentials Software - 2
Asset Essentials Software - 3
Asset Essentials Software - 4
Asset Essentials Software - 5

Vergelijk de kosten van Asset Essentials met soortgelijke producten

Asset Essentials

N.v.t
Gratis versie
Gratis proef
US$ 69,00/maand
Gratis versie
Gratis proef
US$ 45,00/maand
Gratis versie
Gratis proef
N/A
Gratis versie
Gratis proef

Functies van Asset Essentials

  • Afschrijvingsbeheer
  • Apparatuur bijhouden
  • Apparatuurbeheer
  • Apparatuuronderhoud
  • Assets volgen
  • Audittrail
  • Beheer van technici
  • Beheer van vaste activa
  • Compliancebeheer
  • Documentbeheer
  • Faciliteitsplanning
  • Facility asset management
  • Factureren
  • Geocodering
  • Incidentenbeheer
  • Inspectiebeheer
  • Integraties van derden
  • Inventarisatie
  • Kaarten delen
  • Kleurcodes en -pictogrammen
  • Levensduurbeheer van assets
  • Leveranciersbeheer
  • Locatie bijhouden
  • Mobiele toegang
  • Onderhoudsbeheer
  • Onderhoudsplanning
  • Plannen
  • Predictief onderhoud
  • Preventief onderhoud
  • Rapportage en analyse
  • Servicegeschiedenis
  • Status bijhouden
  • Streepjescodes/RFID
  • Taakbeheer
  • Voorraad bijhouden
  • Voorraadbeheer
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Werkorderbeheer
  • Werkorders maken

Alternatieven voor Asset Essentials

Eenvoudige e-mailautomatisering die werkt vanuit je Gmail voor inkomende en uitgaande verkopen en API-drip-campagnes voor nieuwe gebruikersaanmeldingen.
Lets you manage the movement of inventory as it is received, issued and transferred into and throughout your business.
CHAMPS, de eerste commercieel beschikbare CMMS-software, biedt al meer dan 40 jaar oplossingen voor ondernemingen.
Taak- en resource planning software beschikbaar op Mac, iOS, Android en Windows-tablet.
Onderhoudsbeheersoftware (CMMS) voor werkorders, bedrijfsmiddelen en apparatuur, inventaris en preventief onderhoudsbeheer.
Gebruiksvriendelijke software voor onderhoudsbeheer. Onbeperkt aantal gebruikers en levenslange klantenondersteuning. Mobiel en webgebaseerd.
Cloud-based maintenance management tool that helps small to large sized firms with work tracking, asset inventory and auditing.
Beheer je werkorders, schema's voor preventief onderhoud en middelendossiers sneller en efficiënter met het ManagerPlus CMMS.
Web hosted CMMS & enterprise asset management software that helps manage the maintenance scheduling & reporting needs of your facility.
Platform voor het volgen van middelen dat cloudgebaseerd is met mobiele apps (IOS/Android). Onbeperkt aantal gebruikers. Ontvang vandaag nog een gratis begeleide demo.
ProSpace is a Singapore-based company that can help organizations successfully manage hybrid work, and maximize their space utilization
Software for management and maintenance of assets, spaces and infrastructures, turning them into an area with a measurable return.

Reviews over Asset Essentials

Gemiddelde score

In totaal
4,3 (187)
Gebruiksgemak
4,2 (187)
Klantenservice
4,6 (187)
Functies
4,2 (187)
Waar voor je geld
4,2 (187)

Reviews op basis van bedrijfsgrootte (werknemers)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Darryl e. R.
Darryl e. R.
Chief Operating Officer in VS
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Lucht- en ruimtevaart, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

The Dude IS on your side !!

5,0 2 jaar geleden

Opmerkingen: Uptime !! Real time maintenance requests. Mobile apps and the ability to track labor and costs. Not to mention spare parts and inventory. Our production folks can't believe the response team from maintenance! Let me know what maintenance people are doing without having to ask. I love being able to assign them work no matter where the are.. I do recommend buying tablets for them... I use $120 tablets. One or two hours of uptime pays for those quickly !

Pluspunten:

This software is truly the answer to maintenance and PM programs. Every machining and manufacturing plant in America should use this. If you have 5 or 5000 pieces of equipment, facility, or anything needing maintenance this should be your software. I have had to use ERP maintenance add ons that never allowed real TPM quality support. This software is designed SPECIFICALLY for maintenance. It is easy to use and learn. It pays for itself in the first 3 months. I have implemented this software 3 times. I am not paid by them, but I would recommend them to any company. I have been in Manufacturing for just over 30 years, and this is the best software for this I have seen! IT works !

Minpunten:

I would like an add on that lets operators enter simple daily PM's and simple checks that can be tailored for each asset.

Dave C.
Maintenance Manager in VS
Plastics en kunststoffen, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Overwogen alternatieven:

This One is Easy

5,0 2 weken geleden Nieuw

Opmerkingen: Coming from a background of "manual" everything for many years, I had some reservations about the level of difficulty and effort required to switch to a CMMS system. I set a fairly aggressive goal of 90 days to make the transition from the existing manual system to AE. Thanks to the incredible software and the excellent training/support I received during the transition, it was FAR less stressful than I anticipated and we launched a full 3 weeks earlier than scheduled.
Eighteen months later, we are still receiving the same great support and are continuing to expand the use of the software to drive improvement in the Maintenance Department

Pluspunten:

The Asset Essentials Team did an incredible job employing "ease-of-use" across all functions of the software. Each and every function is quick to learn, simple to use, and provides powerful results.

Minpunten:

It would be fantastic if there were push notifications for New Requests.

Adrian I.
IT administrator in VS
Voedselproductie, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer
Bron: SoftwareAdvice

No Customer Support

2,0 2 maanden geleden Nieuw

Pluspunten:

The software itself is nice the layout is fairly easy to use and convenient.

Minpunten:

Customer service. I have waited weeks on support tickets they hang up when I have called support and do not return calls.

Reactie Brightly (formerly Dude Solutions)

vorige maand

Hi Adrian! We really value your feedback and would love the opportunity to discuss it more deeply with you. Would you please reach out to [email protected] so we can help?

Don G.
Director of Facilities in VS
Sport, 201-500 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Overwogen alternatieven:

Carolina Panthers Stadium review

4,0 3 maanden geleden

Opmerkingen: Helps us keep up to date with all current conditions of essential equipment

Pluspunten:

We have found that this helps us track all user work order and daily, weekly, monthly, quarterly, semi-annual and annual preventative maintenance. It also allows us to generate work order reports that help us track how effectively we are utilizing our support staff against industry standard labor. SLAs are a helpful metric to present to the business sector or our organization to create new staffing position, and or, justify pay scaling to match the current market demands.

Minpunten:

Not knowing how all the features in setting are used.

Marty H.
Maintenance Manager in VS
Levensmiddelen- en drankenindustrie, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Marty's Review

4,0 6 dagen geleden Nieuw

Pluspunten:

It is very intuitive. The HELP menu is excellent. Tech support is outstanding.

Minpunten:

1. I would like to see the ability to look up parts by manufacturer number when adding parts to a work order. On many occasions the technician has to back out of the work order, go to the parts screen to identify the Brightly part number and then reopen the work order to input the part used. 2. I would like the ability to have a column in the parts screen that identified actual physical location of the part. At this time you can only see the location such as Bearing Cabinet. We want to see the Shelf/Row/Bin without having to open the part screen for the part.