Wat is FieldEdge?

De software voor buitendienstbeheer om je hele bedrijf te runnen is die software die de eigenaar, het kantoorpersoneel en de technici daadwerkelijk nuttig vinden. Volg moeiteloos klantengeschiedenis, dispatching, financiën, serviceovereenkomsten en meer. FieldEdge is door aannemers hoog beoordeeld en bespaart kantoorpersoneel meer dan 20 uur per week met een naadloze Quickbooks-integratie - dubbele invoer is vanaf nu verleden tijd. Deze mobiele app biedt technici alle informatie die ze nodig hebben om geweldige klantenservice te bieden en ter plaatse efficiënter te zijn.

Wie gebruikt FieldEdge?

FieldEdge biedt software voor de buitendienst tegen een kosteneffectieve prijs, ondersteund door het hoogste niveau van ondersteuning. Ontdek waarom de software al meer dan 35 jaar de populaire keuze is van HVAC- (heating, ventilation en air conditioning) en sanitairaannemers.

Waar kan FieldEdge worden geïmplementeerd?

Cloud, SaaS, Web, Mac (desktop), Windows (desktop), Linux (desktop), Android (mobiel), iPhone (mobiel), iPad (mobiel)

Over de leverancier

  • Xplor Technologies
  • Gevestigd in La Madeleine, Frankrijk
  • Opgericht in 2009
  • Telefonische ondersteuning
  • Chatten

Beschikbaar in deze landen

Canada, Verenigde Staten

Talen

Engels

Over de leverancier

  • Xplor Technologies
  • Gevestigd in La Madeleine, Frankrijk
  • Opgericht in 2009
  • Telefonische ondersteuning
  • Chatten

Beschikbaar in deze landen

Canada, Verenigde Staten

Talen

Engels

Video's en afbeeldingen van FieldEdge

FieldEdge Software - 1
FieldEdge Software - 2
FieldEdge Software - 3
FieldEdge Software - 4
FieldEdge Software - 5
Nog 6 andere bekijken
FieldEdge-video
FieldEdge Software - 1
FieldEdge Software - 2
FieldEdge Software - 3
FieldEdge Software - 4
FieldEdge Software - 5

Vergelijk de kosten van FieldEdge met soortgelijke producten

FieldEdge

N.v.t
Gratis versie
Gratis proef
N.v.t
Gratis versie
Gratis proef
US$ 49,00/maand
Gratis versie
Gratis proef
US$ 149,00/maand
Gratis versie
Gratis proef

Functies van FieldEdge

  • Aanpasbare sjablonen
  • Activiteitendashboard
  • Apparatuur bijhouden
  • Beheer van technici
  • Betalingen innen in de buitendienst
  • Betalingen verwerken
  • Contactendatabase
  • Contract- en licentiebeheer
  • Elektronische betalingen
  • Elektronische handtekening
  • Factureren
  • Factuurbeheer
  • GPS
  • Integratie in de administratie
  • Integraties van derden
  • Interactie bijhouden
  • Klantenbeheer
  • Klantendatabase
  • Klantgeschiedenis
  • Kostenschatting
  • Mobiele app
  • Mobiele toegang
  • Mobiele waarschuwingen
  • Offertes
  • Onderhoudsplanning
  • Online tijdklok
  • Plannen
  • Preventief onderhoud
  • Productiekosten
  • QuickBooks-integratie
  • Rapportage en statistieken
  • Realtime updates
  • Routering
  • Schattingen
  • Servicegeschiedenis
  • Sms-berichten
  • Taakbeheer
  • Vastleggen van mobiele ondertekening
  • Verzendbeheer
  • Voor HVAC-bedrijven
  • Voor commerciële en/of industriële installateurs
  • Voor de installatiebranche
  • Voor slotenmakers
  • Voorraadbeheer
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Werkorderbeheer
  • Werkorders maken

Alternatieven voor FieldEdge

Improve operational efficiencies, eliminate call-backs, and increase your bottom line with our end-to-end Vision software.
Bouw en verkrijg de controle over je buitendienstbedrijf met een eenvoudig en compleet platform dat je hele team graag zal gebruiken.
simPRO is een krachtige softwareoplossing voor het buitendienstbeheer die vakmensen helpt hun operationele activiteiten te stroomlijnen om de winst te verhogen.
Laat je kleine onderneming er groter uitzien. Jobber helpt bedrijven in de thuisdienst om sneller offertes te maken, opdrachten in te plannen, te factureren en betaald te krijgen.
Commusoft is alles-in-één servicesoftware die is ontworpen voor aannemers met meer dan drie technici in de sectoren van sanitair, HVAC, elektrisch, faciliteiten en diensten (F&S) en onderhoud.
Run een productiever, efficiënter en winstgevender servicebedrijf met BigChange, het enige 5-in-1 systeem voor taakbeheer.
AroFlo is gebouwd door experts uit de branche en is de meest vertrouwde buitendienstsoftware op de markt. Het automatiseert bedrijven en verandert levens.
The only field service management software that pays for itself.
Simplified and complete solution for your estimate and jobs, dispatch, inventory, point of sale, accounting, real time tracking.
De webgebaseerde en mobiele CMMS-oplossing voor aanbieders van vastgoedonderhoud
Beheer mobiele werkkrachten met Synchroteam-software voor buitendienstbeheer. Creëer binnen 1 minuut je gratis proefversie. Live ondersteuning. Meer informatie over Synchroteam
Beheer de planning van je servicebedrijf, volg opdrachten in realtime, maak facturen en offertes, ontvang betalingen en krijg statistieken.
Tradify biedt buitendienstbeheersoftware ontwikkeld voor vakbedrijven en dienstverleners. Offerte opstellen, inplannen, bijhouden en factureren, allemaal onderweg.

Reviews over FieldEdge

Gemiddelde score

In totaal
4,3 (280)
Gebruiksgemak
4,2 (280)
Klantenservice
4,5 (280)
Functies
4,0 (280)
Waar voor je geld
4,0 (280)

Reviews op basis van bedrijfsgrootte (werknemers)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Devon B.
Chief Operating Officer in VS
Facilitaire diensten, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer
Bron: SoftwareAdvice

Overwogen alternatieven:

Great Customer Service

5,0 2 jaar geleden

Pluspunten:

This product did not answer all of our answers, but FieldEdge was always willing to help! They made sure our needs and concerns were their needs and concerns. Their customer service is excellent!

Minpunten:

They are continually adding features so many features we needed at the beginning they did not have. They now do!

Irene T.
General Manager in VS
Consumentendiensten, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Overwogen alternatieven:

Highly customizable - Field Edge, hands down, is the best out there

5,0 3 maanden geleden

Opmerkingen: Excellent. I could not ask for better customer service. Specifically, [SENSITIVE CONTENT]
our Customer Success Manager, has been great to work with. He responds quickly, is very hands on, and is overly dedicated to our team.

Pluspunten:

The customization capabilities , the program being web-based, simple to use, and works full circle for every user, regardless of role, and for each division

Minpunten:

It would be useful if the reports could be generated in all formats

James S.
Owner in VS
Bouw, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer

Overwogen alternatieven:

Not user friendly

1,0 2 maanden geleden Nieuw

Opmerkingen: Tech support was terrible. The implementation took forever. I was not delivered what was promised. Now trying to get our of the service agreement from which they are not allowing.

Pluspunten:

Quick books integration works adequately.

Minpunten:

Completely not user friendly. Tried several times to work out some of the bugs. Difficult to schedule from mobile app. Was promised flat rate pricing, ended up with old pricing pulled off quickbooks. Pretty much useles.

Dan O.
owner in VS
Bouw, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Overwogen alternatieven:

Helps manage, organize, and grow your service business.

5,0 vorig jaar

Opmerkingen: I am extremely thankful for the support team at FieldEdge. They are knowledgeable, helpful, and know their application well. Although implementation took some time and we still are improving our data set, we are glad that we selected to use FieldEdge as our SMS (Service Management Software). It truly brought our company from where we were to the next level. We are now a more consistent, more efficient, and more profitable company. If you do select FieldEdge to help your company, my one piece of sage advice is to spend time building out your pricebook for your Field Service Technicians. Adding photos, detailed descriptions, and the like will help them select the right part for the job and help you make sure you are billing the customer for the right part,.....etc.... etc....

Pluspunten:

FieldEdge has been instrumental in helping our business automate so many of the daily tasks of operating our service business. From tracking how marketing works, setting up new service calls through our dispatcher, informing our techs where and when they need to be at jobs, invoicing, quoting, historical work completed, and even uploading photos. By in large, FieldEdge has the service process covered and help companies that use it, become better at communicating with customers, employees, and management. I have been impressed with most every feature that they offer. The one feature which I think has helped us grow the most is the use of packages. A package is a grouping of items that are typically sold together. These packages have the individual items used to create the package as invisible to the consumer and a blank freeform data field to explain what the package is. The use of packages has grown our average sales ticket and improved the efficiency of our technicians. Customer love that they get detailed written invoices and quotes promptly emailed to them. Dispatchers love see where the techs are in the day so they can squeeze in an extra service call or two. From an owner and management side of things, I sincerely appreciate how this tool helps customer, dispatcher(s), field service technicians, and our management to all work together.

Minpunten:

Can't really think of any major cons. There are some "Wish-List" items which I have for fine tuning the software, but they are minor disadvantages. One such example is the history of customer interactions. It is visible on the mobile application, but it isn't easily viewed. For example, it may say that we had an invoices in May 2016, September 2017, February 2019, and July 2020. To find if a customer purchased a widget from us, we have to review each invoice to "hunt" for the widget and when or if it was sold by us.

Reactie FieldEdge

vorig jaar

Hi Dan - WOW! Thank you so much for this thorough and glowing review! We love hearing how FieldEdge helps businesses like yours grow. We work hard to meet expectations, and we're so glad to learn that we hit the mark for you. Our teams will be so happy to hear the feedback you've shared. Thanks again!

Geverifieerde reviewer
Owner in VS
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Bouw, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Overwogen alternatieven:

FieldEdge great for small to medium sized companies

4,0 3 jaar geleden

Opmerkingen: Fieldedge helped streamline our company and operations substantially from our paper invoice and reporting previously. The basic functions were easy enough to train someone on in a day. Some of the more integral functions were a bit confusing and required technical help. The technical help for fieldedge is outstanding.

Pluspunten:

Ease of learning curve on basic functions was very manageable scheduling is straightforward and can be accomplished with a few simple clicks researching a customers history is an integrated tool and very easy to navigate

Minpunten:

Overall the software seems a bit dated some features and functions many new estimating/scheduling software packages are implementing are not included such as text notifications for customers.

Reactie FieldEdge

3 jaar geleden

Thank you for providing your feedback, we always appreciate our customers letting us know how we can further help them! If you contact your Customer Success Manager they will be more than happy help you troubleshoot this issue.