Mavenlink

door Mavenlink

4 / 5 317 beoordelingen
Gratis demo
Mavenlink

Wie gebruikt deze software?

Mavenlink is ideal for professional services businesses, especially in the marketing, advertising, public relations, architecture, engineering, IT services, management consulting and education.

Gemiddelde scores

317 beoordelingen
  • In totaal 4 / 5
  • Gebruiksgemak 4 / 5
  • Klantenservice 4.5 / 5
  • Functies 4 / 5
  • Waar voor je geld 4 / 5

Productgegevens

  • Beginprijs US$ 19,00/maand
  • Gratis versie Ja
  • Gratis proefversie Ja
  • Implementatie Cloud, SaaS, Web
  • Training Persoonlijk
    Live online
    Webinars
    Documentatie
  • Ondersteuning 24/7 (contact met medewerker)
    Kantooruren
    Online

Leveranciergegevens

  • Mavenlink
  • http://www.mavenlink.com
  • Opgericht in 2008

Over Mavenlink

Mavenlink transforms your business by uniting project management, collaboration, time tracking, resource management, and project financials all in one place. Users experience better operational execution, greater business agility, and improved financial performance. With Mavenlink, your team gets the insights they need to deliver projects more predictably and profitably. Named leading project management solution by Gartner. "Mavenlink is my go-to for project management" - Forbes

Functies van Mavenlink

  • Bestanden delen
  • Campagnebehee
  • Documentbeheer
  • Projectbeheer
  • Samenwerking
  • Taakbeheer
  • Tijd bijhouden
  • Aanvraagbeheer
  • Backlog-beheer
  • Feedbackbeheer
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Kanban-bord
  • Priorisering
  • Resourcebeheer
  • Retrospectievenbeheer
  • Scrum-ondersteuning
  • Sjabloonbeheer
  • Status bijhouden
  • Teammanagement
  • Workflowbeheer
  • Brainstormen
  • Contactenbeheer
  • Contentbeheer
  • Discussieforums
  • Documentbeheer
  • Kalenderbeheer
  • Projectbeheer
  • Realtime bewerken
  • Taakbeheer
  • Versiebheer
  • Videovergaderen
  • Afhankelijkheden bijhouden
  • Capaciteitscontrole
  • Kleurcodering
  • Mijlpalen bijhouden
  • Sjablonen
  • Slepen en neerzetten
  • Taakbeheer
  • Voortgang bijhouden
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Budgettering en prognoses
  • Factuurbeheer
  • Inkooporderbeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Materiaallijsten
  • Offertes
  • Overschrijdingsrapportage
  • Percentage-voltooid bijhouden
  • Productiekosten bijhouden
  • Tijd bijhouden
  • Werkorderbeheer
  • Wijzigingsorders
  • CRM
  • Documentbeheer
  • Factureren
  • Klantenportal
  • Offertebeheer
  • Portefeuillebeheer
  • Projectbeheer
  • Resourcebeheer
  • Samenwerkingstools
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Voorstellen genereren
  • Aanpasbare sjablonen
  • Agile-methodiek
  • Budgetbeheer
  • Gantt-grafieken
  • Ideeënbeheer
  • Kanban-bord
  • Klantenportal
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Samenwerkingstools
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Traditionele methodologieën
  • Agile-methodiek
  • Bijhouden van vervaldatums
  • Budgetbeheer
  • Gantt-grafieken
  • Kanban-bord
  • Priorisering
  • Resourcebeheer
  • Samenwerkingstools
  • Sjabloonbeheer
  • Taakbeheer
  • Traditionele methodologieën
  • Voortgang bijhouden
  • Beheer van problemen
  • Budgetbeheer
  • Dashboard
  • Mijlpalen bijhouden
  • Portefeuillebeheer
  • Projectplanning
  • Resourcebeheer
  • Samenwerking
  • Status bijhouden
  • Taakbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Vereistenbeheer
  • Gantt-grafieken
  • Kanban-bord
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Percentage-voltooid bijhouden
  • Priorisering
  • Samenwerkingstools
  • Status bijhouden
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Beheer van bezettingsgraad
  • Capaciteitsbeheer
  • Gefilterd zoeken
  • Gegevensvisualisatie
  • Personeelsplanning
  • Slepen en neerzetten
  • Toewijzing van resources
  • Vaardigheden bijhouden
  • Voorspellen van de vraag
  • Beheer van terugkerende taken
  • Gamification
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Mobiele toegang
  • Percentage-voltooid bijhouden
  • Rapportage en analyse
  • Samenwerkingstools
  • Spreadsheetweergave
  • Subtaken maken
  • Takenbordweergave
  • Takenlijstweergave
  • Tijd bijhouden
  • Automatische tijdregistratie
  • Factureerbare en niet-factureerbare uren
  • Factureren
  • Meerdere factureringstarieven
  • Mobiele tijd bijhouden
  • Offline time bijhouden
  • Overurenberekening
  • Roosterbeheer
  • Vakantie en verlof bijhouden
  • Werknemersdatabase
  • Activiteiten volgen
  • Factureren
  • Onkosten bijhouden
  • Projecten bijhouden
  • Tijd bijhouden
  • Tijd bijhouden per klant
  • Tijd bijhouden per project
  • Vergoedingenbeheer
  • Aanpasbaar dashboard
  • Automatisering van bedrijfsprocessen
  • Compliance bijhouden
  • Documentbeheer
  • Formulierbeheer
  • Grafische workfloweditor
  • Integraties van derden
  • Kalenderbeheer
  • Mobiele toegang
  • No-Code
  • Taakbeheer
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Workflowconfiguratie

De nuttigste reviews van Mavenlink

The Ultimate Services & Operations Management Software

Vertalen met Google Beoordeeld op 25-4-2019
Stefano A.
Technical Enablement Manager
Informatietechnologie en -diensten, 501-1.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer 
5/5
In totaal
5 / 5
Gebruiksgemak
4 / 5
Functies en functionaliteit
5 / 5
Klantenondersteuning
4 / 5
Waar voor je geld
Waarschijnlijkheid van aanbeveling:
Niet waarschijnlijk Zeer waarschijnlijk

Opmerkingen: The only way to describe this would be "It has been and still is fun to work with". It's a great piece of software, and once you get used to its logic you will be able to do great things - and by great things I mean measure exactly how much you sell your services for and how much resources you are actually using.
This, plus see employee performance, project performance, you can create custom fields to cover for any special requirement.

Pluspunten: - Integrations and API - An excellent Salesforce bridge is available and can be fully customised (if you know Java!). You also get other connectors for Jira, Slack, and an API that allows you to do virtually anything. - Integrated GoodData reporting - If you are technical enough you can improve your workflows by adding custom fields and creating custom metrics. I used this solution to monitor the performances of the entire Professional Services team at Emarsys. - The software itself is essentially like Microsoft Project but online and with conversations & invoices generation - you can manage anything from a very small and basic project to a massive 2 years project thanks to the versatile task management interface. GANTT charts are available and, of course, if you know how to use GoodData you can dig even further into the project reports. - Resourcing wise it has a Master Planning tool which looks a bit like Resource Guru but completely integrated with the software, so you are really buying the full package with Mavenlink.

Minpunten: I believe the biggest flaw in Mavenlink is the absence of a "real" administrator. Essentially, you can be an admin but if a project is set to "Invitation only" you cannot join it unless someone invites you. So being a Mavenlink admin is not like being a Jira admin where you can do anything you want, you are more of a "open projects administrator". The workaround is to have an integration user creating the projects and a good integration with your CRM that allows you to update fields that would be otherwise not accessible.
Mind that you can still remove the integration user from the project, and at that point the only way to re-enter the project is to ask the project lead to invite you.
This should clear any security concerns, if your projects require extreme privacy.

So, yeah, you could call me an evangelist

Vertalen met Google Beoordeeld op 24-3-2017
Thomas H.
Managing Director
Internet, 13-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer 
5/5
In totaal
5 / 5
Gebruiksgemak
5 / 5
Functies en functionaliteit
5 / 5
Klantenondersteuning
5 / 5
Waar voor je geld
Waarschijnlijkheid van aanbeveling:
Niet waarschijnlijk Zeer waarschijnlijk

Opmerkingen: We implemented Mavenlink specifically to disabuse our organization of several disparate systems we were using for tracking time, task-level project management, and reporting on specific measurements/metrics like utilization, margin and capacity saturation so that we could improve operational efficiencies. We've found that the tool is very flexible, has some great native reporting capabilities that become exceptional when coupled with the Business Insights add-on, it integrates well to SalesForce, it has given us a much better ability to manage projects for clients as well as internal product development projects, and it provides us with much better capabilities toward planning organizational growth and managing to margin at the business unit level down to the project level. While there are still some glitches/issues with the Gantt views, and there are still things we wish it did better, Mavenlink has proven itself to be an exceptionally valuable (and very cost-effective) management tool; the company is consistently providing updates that are meaningful and adding value with subsequent releases that clearly indicate a willingness to listen to the voice of the customer in new feature requests. Overall, I'm personally very impressed with the software, given my team's requirements and unique operational environment.

Pluspunten: Flexible, provides the ability to set up multiple templates for different types of projects, supports T&M and Fixed Fee contract types, integrates to SalesForce, provides multiple views toward project status, continually adding new features and capabilities

Minpunten: Gantt charts are still in need of a lot of work and help. Still buggy, no user-defined view preferences can be saved.

Lees meer reviews