Alloy Navigator

Wie gebruikt Alloy Navigator?

Voor kleine, middelgrote en grote bedrijven uit alle sectoren die op zoek zijn naar een allesomvattende oplossing vergezeld van een krachtig procesautomatiseringssysteem, 3rd-party integratie en een flexibele API.

Wat is Alloy Navigator?

Alloy Navigator is een oplossing die prachtig is ontworpen voor echte klanten, gecreëerd door echte IT-mensen zoals jij. Navigator biedt antwoorden op dagelijkse uitdagingen en zorgt ervoor dat je bedrijf de best passende oplossing krijgt. De kern van de producten is een krachtig procesautomatiseringssysteem, omgeven door een interface die automatisch zinvolle links creëert met gegevens die voor jou van belang zijn. Navigator helpt met helpdesk- en assetmanagement via ITIL-gestuurde standaarden.

Alloy Navigator - Details

Alloy Software

http://www.alloy-software.com

Opgericht in 2002

-thumb
-thumb
-thumb
-thumb
-thumb

Alloy Navigator - prijsoverzicht

Alloy Navigator heeft geen gratis versie maar biedt wel een gratis proefperiode. Alloy Navigator betaalde versie vanaf US$ 19,00/maand.


Beginprijs

US$ 19,00/maand

Gratis versie

Nee

Gratis proef

Ja

Alloy Navigator - implementatie en ondersteuning

Ondersteuning

  • Kantooruren
  • Online

Implementatie

  • Geïnstalleerd - Mac
  • Cloud, SaaS, Web
  • Geïnstalleerd - Windows
  • Mobiel - iOS native
  • Mobiel - Android native

Training

  • Persoonlijk
  • Live online
  • Webinars
  • Documentatie

Functies van Alloy Navigator

  • Activiteiten volgen
  • Afschrijvingsbeheer
  • Audittrail
  • Beheer van afvalverwijdering
  • In- en uitchecken
  • Locatie bijhouden
  • Reserveringenbeheer
  • Streepjescodes/RFID

Bekijk de volledige lijst van Asset tracking software

  • Automatische apparaatherkenning
  • Beheer van IT-assets
  • Configuratiebeheer
  • Gegevensvisualisatie
  • Impactbeheer
  • In kaart brengen van relaties
  • Licentiebeheer
  • Prestatie bewaken
  • Veranderingsbeheer

Bekijk de volledige lijst van CMDB-software

  • Aanpasbare branding
  • Beheer van IT-assets
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Callcenterbeheer
  • Communicatie via meerdere kanalen
  • Documenten opslaan
  • E-mailintegratie
  • Geautomatiseerde routing
  • Integratie van sociale media
  • Interactie bijhouden
  • Kennisbankbeheer
  • Macro's/reacties via sjablonen
  • Netwerkcontrole
  • Rapportage en analyse
  • Realtime chatten
  • Ticketbeheer
  • Toegang en controle op afstand
  • Waarschuwingen / Escalatie
  • Workflowconfiguratie
  • Zelfserviceportal

Bekijk de volledige lijst van Helpdesk software

  • Auditing van problemen
  • Capaciteitsbeheer
  • Compliancebeheer
  • Licentiebeheer
  • Onderhoudsplanning
  • Patchbeheer
  • Toegang en controle op afstand
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Voorraadbeheer

Bekijk de volledige lijst van ICT-beheersoftware

  • Auditbeheer
  • Compliance bijhouden
  • Configuratiebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Inkoopbeheer
  • Kosten bijhouden
  • Leveranciersbeheer
  • Onderhoudsbeheer
  • Voorraadbeheer
  • Vorderingenbeheer

Bekijk de volledige lijst van IT-asset management software

  • Beheer van problemen
  • Fouten bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ondersteuning van agile-software
  • Percentage-voltooid bijhouden
  • Portefeuillebeheer
  • Priorisering
  • Resourcebeheer
  • Roadmaps van producten
  • Scrum-ondersteuning
  • Status bijhouden
  • Taakbeheer
  • Test- en kwaliteitscontrole
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Vereistenbeheer

Bekijk de volledige lijst van IT-project management software

  • Beheer van IT-assets
  • Contractbeheer
  • Incidentenbeheer
  • Kennisbeheer
  • Releasebeheer
  • Servicecatalogus
  • Servicerapportage
  • Ticketbeheer
  • Zelfserviceportal

Bekijk de volledige lijst van IT-service software

  • Assets volgen
  • Beschikbaarheidsbeheer
  • Configuratiebeheer
  • Contract- en licentiebeheer
  • Incidentenbeheer
  • Probleembeheer
  • Projectbeheer
  • Veranderingsbeheer
  • Versie- en implementatiebeheer
  • Zelfserviceportal

Bekijk de volledige lijst van ITSM-software

  • Auditing van problemen
  • Dashboard
  • Escalatiebeheer
  • Kennisbankbeheer
  • Opdrachtenbeheer
  • Projectbeheer
  • Taakbeheer
  • Terugkerende problemen
  • Uitgifteplanning

Bekijk de volledige lijst van Issue tracking software

  • Beslisboom
  • Catalogiseren/categoriseren
  • Contentbeheer
  • Discussieforums
  • Kennisbankbeheer
  • Samenwerking
  • Zelfserviceportal
  • Zoeken in gehele tekst

Bekijk de volledige lijst van Knowledge management tools

  • Knooppuntbeheer
  • Kopieerbeveiliging
  • Licentie voor draagbaar apparaat
  • Licenties bijhouden
  • Productactivering
  • Proeflicentie

Bekijk de volledige lijst van Licentiebeheer software

  • Afstandsbediening
  • Beheer van IT-assets
  • CMDB
  • Incidentenbeheer
  • Inkoopbeheer
  • Kennisbank
  • Mobiele toegang
  • SLA-beheer
  • Veranderingsbeheer
  • Zelfserviceportal

Bekijk de volledige lijst van Servicedesk software

  • Audittrail
  • Compliancebeheer
  • Goedkeuringswerkstroom
  • Kalender wijzigen
  • Priorisering
  • Releasebeheer
  • Taakbeheer
  • Trainingsbeheer
  • Wijzigingsplanning

Bekijk de volledige lijst van Verandermanagement software

  • Beheer van meerdere kanalen
  • Beheer van productievoorraad
  • Beheer van retailvoorraad
  • Kitting
  • Leveranciersbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Mobiele toegang
  • Nabestellingbeheer
  • Productidentificatie
  • Prognose
  • Rapportage en analyse
  • Voorraadoptimalisatie
  • Waarschuwingen/Meldingen

Bekijk de volledige lijst van Voorraadbeheer software

Alloy Navigator alternatieven

Meer alternatieven voor Alloy Navigator

Reviews van Alloy Navigator

Lees alle reviews

Gemiddelde score

Gebruiksgemak 4,1
Klantenservice 4,7
Functies 4,4
Waar voor je geld 4,4

Reviewsoftware

Deel je ervaringen met andere kopers van software.

Schrijf een review!
Jeff W.
IT Director
Afdrukken en drukwerk, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    5 /5
  • Gebruiksgemak
    4 /5
  • Functies en functionaliteit
    5 /5
  • Klantenondersteuning
    5 /5
  • Waar voor je geld
    5 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 21-7-2018

"If keeping track of everything is what you want, this product is for you! And I mean everything!"

Opmerkingen: Alloy keeps track of a ll of our inventory, software changes, support incidents, knowledge base, etc. The information in Alloy puts all the necessary information in one place to manage our IT environment easily and efficiently.

Pluspunten: Alloy can be as simple or as complex as you want it to be based on how you set it up. The flexibility and depth are what I love most about it. You can really keep track of everything in your IT environment and you can customize it to fit your specific needs. Other products make you use their preconfigured categories and workflows, etc. While Alloy comes preconfigured with almost everything you need, you can add or remove just about anything you want and build your own workflows to automate the system.

Minpunten: I find that the more flexible a product is, the more cumbersome it can be. Since Alloy is extremely flexible, the set up can be a little complicated. However, they have a great support team to help you when you need it.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 21-7-2018
Jörg M.
IT-Engineer
Schoolleiding, 1.001-5.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    5 /5
  • Gebruiksgemak
    5 /5
  • Functies en functionaliteit
    5 /5
  • Klantenondersteuning
    5 /5
  • Waar voor je geld
    5 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 17-8-2020

"Alloy Navigator - our daily help - thank you!"

Opmerkingen: We are responsible for the IT infrastructure of the schools affiliated to us in the canton of BL (Switzerland).
We have been using Alloy Navigator as a ticketing system (incident, service request) for many years.
We keep discovering great functions that are very helpful. The knowledgebase is used extensively to provide instructions for us IT, but also for teachers and students.
The purchases of hardware as well as software and services are authorized and processed via Alloy Navigator.
We are currently introducing the use of Alloy Navigator's project management and are learning to work with it.

Pluspunten: All of our Service Requests, Incidents, Announcements and instructions for inquiries are centralized and can be linked as required.
The purchasements of hardware, software and services can be managed centrally. If necessary, different permits can be configured as a condition prior to purchasements.
Sub-tasks of Service Requests, incidents or projects can be managed clearly.
If you want, adjustments to workflows, masks, etc. can also be made.
Alloy Navigator's webinterface is very good, most or almost all of the work can be done in the web browser. This is really fantastic!

Minpunten: Alloy Navigator is very good software. I can't find anything that we can call a disadvantage.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 17-8-2020
Vitaliy E.
Desktop Support Specialist
Rechtspraktijk, 201-500 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
  • Totaalscore
    4 /5
  • Gebruiksgemak
    3 /5
  • Functies en functionaliteit
    3 /5
  • Klantenondersteuning
    5 /5
  • Waar voor je geld
    3 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    6/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 1-2-2019

"Has good potential"

Opmerkingen: My overall experience is good. I went head on into a huge mess that was not very well maintained. When the inventory, locations, and customers are up to date, then its much easier to manage.

Pluspunten: What I liked most about this software is how it can be integrated to sync with Active Directory which allows us to keep the inventory, locations, and customer tabs updated. The more automation, the better.

Minpunten: The gui is kind of outdated and could be simplified, but that's speaking from being on an older version of Alloy Navigator. There is not enough sync customization that can be manipulated or adjusted for AD sync.

Antwoord van de leverancier

van Alloy Software op 8-2-2019

Thanks for taking the time to review our product!

Absolutely get yourself on the latest version and take a look at the Technician Web Portal. It's really sleek and easy to use. If you use the Windows client, you'll love the Web Portal no doubt!

Regarding the Active Directory sync, please give our services team a call. I say that because the sync is super flexible, allows you to map any AD field anywhere you want, update records on conditions, import pictures, set managers for automatic permissions and approvals, and its paired with the workflow which is second to none. Maybe there's something you're missing we can help you with.

We'd love to help you get the most out of the product and if there is a limitation anywhere, we'll do our best to address it!

Thanks for being part of the Alloy Software family!

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 1-2-2019
Eric O.
IT Support Specialist
1.001-5.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
  • Totaalscore
    4 /5
  • Gebruiksgemak
    3 /5
  • Functies en functionaliteit
    4 /5
  • Klantenondersteuning
    4 /5
  • Waar voor je geld
    3 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    7/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 30-7-2018

"Alloy does the job"

Opmerkingen: The majority of our IT department lives inside Alloy. It is simple to use for the average technician and the user portal is good as well. The integration of software allocation and databases of all hardware on our network is a must.

Pluspunten: - Alloy user portal and technician portals are easy to use
- Runs quickly and smoothly
- Easy to import users from AD
- Email integration for alerts on new tickets and updates on existing tickets
- Training that Alloy offers is well thought out and contains tons of information.

Minpunten: - Customer Support can take 1-3 days to get back to you
- The backend of Alloy is very confusing. Trying to change simple things can be extremely difficult since there is no search functionality and no documentation online.
- If you want custom features added it is going to cost a decent chunk of money.

Antwoord van de leverancier

van Alloy Software op 6-8-2018

Thanks for providing a review! We're happy you enjoy using our solution!

I apologize for the experience you had with Support. However, I'm positive it was an isolated situation. A review of your company's 138 tickets since 2015 shows an average response of 2hrs 19mins with average resolution under 24 hours. Given that I expect your next experience will be a positive one.

For online documentation, I would strongly advise the use of our Support Portal. Our product help and admin guides are all online along with our searchable Knowledge base.

The admin part of the product does have a learning curve, but you'll find the ratio of flexibility to ease of use to be unmatched. Other products provide a fraction of the power or they require programming knowledge to leverage the same results. Use the search workflow feature to find what you're looking for or press F1 anywhere for contextual online help.

Please reach out to us if you need anything and thank you for using our solution!

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 30-7-2018
Marshall M.
Manager of Network Operations
Financiële dienstverlening, 201-500 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    4 /5
  • Gebruiksgemak
    4 /5
  • Functies en functionaliteit
    5 /5
  • Klantenondersteuning
    5 /5
  • Waar voor je geld
    5 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    8/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 29-11-2018

"Great Support and Inventory Management Software"

Opmerkingen: Alloy keeps our technology department on task, and gives our company's users an easy way to ask for help in solving their issues. The software is near limitless in what you can do with it thanks to the scripting and automation it provides. The automation also helps us manage our inventory, by keeping up with computers and hardware in stock, on loan, etc. We send emails to users to remind them to return hardware they've borrowed, and we've created a process that will create a ticket if our stock of hardware or computers starts getting low. Monthly tasks such as access reviews and computer updates are tracked using tickets that are automatically created. This software is highly customizable, provided you've got the knowledge and imagination to write the scripts and workflow.

Pluspunten: Our favorite part about the Alloy software is the scripting and automation it provides. You can have it create tickets or work orders automatically when certain conditions are met, such as a ticket to order more computers when stock is running low.

Minpunten: The scripting is a bit hard to understand if you don't come from a SQL background. However, Alloy's support team is excellent and has been able to help with every issue we've given them.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 29-11-2018