Wat is ServiceMax?

ServiceMax is met name geschikt voor bedrijven met meer dan 100 technici en is de toonaangevende buitendienstbeheeroplossing voor dit nieuwe tijdperk van mobiliteit en connectiviteit. De oplossing optimaliseert end-to-end buitendienstwerkzaamheden, waaronder: personeelsoptimalisatie, geavanceerde planning en dispatch, onderdelenlogistiek, inventaris- en depotreparatie, geïnstalleerde basisrechten en sociale samenwerking om ervoor te zorgen dat de klanten met meer dan 100 technici een vlekkeloze buitendienst kunnen leveren.

Wie gebruikt ServiceMax?

ServiceMax heeft meer dan 400 klanten wereldwijd in meer dan 15 verschillende sectoren. Bedrijven van elke omvang gebruiken ServiceMax om de levering van buitendiensten te perfectioneren, omzet en groei te stimuleren en klanten aangenaam te verrassen.

Waar kan ServiceMax worden geïmplementeerd?

Cloud, SaaS, Web, Windows (desktop), Android (mobiel), iPhone (mobiel), iPad (mobiel)

Over de leverancier

  • ServiceMax
  • Gevestigd in Pleasanton, VS
  • Opgericht in 2007
  • Telefonische ondersteuning
  • 24/7 (contact met medewerker)
  • Chatten

Beschikbaar in deze landen

Australië, Canada, Duitsland, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten

Talen

Duits, Engels, Italiaans, Japans, Spaans en nog 1 andere

Over de leverancier

  • ServiceMax
  • Gevestigd in Pleasanton, VS
  • Opgericht in 2007
  • Telefonische ondersteuning
  • 24/7 (contact met medewerker)
  • Chatten

Beschikbaar in deze landen

Australië, Canada, Duitsland, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten

Talen

Duits, Engels, Italiaans, Japans, Spaans en nog 1 andere

Video's en afbeeldingen van ServiceMax

ServiceMax Software - 1
ServiceMax Software - 2
ServiceMax Software - 3
ServiceMax Software - 4
ServiceMax Software - 5
Nog 6 andere bekijken
ServiceMax-video
ServiceMax Software - 1
ServiceMax Software - 2
ServiceMax Software - 3
ServiceMax Software - 4
ServiceMax Software - 5

Vergelijk de kosten van ServiceMax met soortgelijke producten

ServiceMax

N.v.t
Gratis versie
Gratis proef
US$ 7,99/maand
Gratis versie
Gratis proef
US$ 30,00/maand
Gratis versie
Gratis proef
US$ 24,00/maand
Gratis versie
Gratis proef

Functies van ServiceMax

  • Beheer van onderaannemers
  • Beheer van technici
  • Betalingen innen in de buitendienst
  • Bevestigingen/herinneringen
  • Budgettering/prognoses
  • Contactendatabase
  • Elektronische handtekening
  • Factureren
  • Geautomatiseerde planning
  • Kalenderbeheer
  • Klantendatabase
  • Mobiele toegang
  • Multilocatie
  • Offertes
  • Online reserveren
  • Online tijdklok
  • Personeelsplanning
  • Plannen
  • Preventief onderhoud
  • Routering
  • Servicegeschiedenis
  • Taakbeheer
  • Terugkerende afspraken
  • Tijd en aanwezigheid
  • Vaardigheden bijhouden
  • Verzendbeheer
  • Voorraadbeheer
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Werkorderbeheer
  • Werkorders maken
  • Zelfserviceportal

Alternatieven voor ServiceMax

simPRO is een krachtige softwareoplossing voor het buitendienstbeheer die vakmensen helpt hun operationele activiteiten te stroomlijnen om de winst te verhogen.
Tradify biedt buitendienstbeheersoftware ontwikkeld voor vakbedrijven en dienstverleners. Offerte opstellen, inplannen, bijhouden en factureren, allemaal onderweg.
Bouw en verkrijg de controle over je buitendienstbedrijf met een eenvoudig en compleet platform dat je hele team graag zal gebruiken.
Smart, flexible paperless forms, Job Scheduling, CRM and Smart Automation all included in one powerful but super simple to use solution
Simplified and complete solution for your estimate and jobs, dispatch, inventory, point of sale, accounting, real time tracking.
The only field service management software that pays for itself.
De snelste, eenvoudigste en meest waardevolle software voor servicebeheer om alles te automatiseren, van het eerste klantcontact tot uitbetaling.
Met software die mobiele telefoons, tablets en computers synchroniseert, kunnen loodgietersbedrijven personeel, dossiers en klanten efficiënt beheren.
AroFlo is gebouwd door experts uit de branche en is de meest vertrouwde buitendienstsoftware op de markt. Het automatiseert bedrijven en verandert levens.
Vonigo is geschikt voor buitendienstbedrijven die hun activiteiten willen stroomlijnen en de omzet willen verhogen.
Deze mobiele, op de cloud gebaseerde software biedt kracht, gebruiksgemak en totale flexibiliteit voor beter beheer van de buitendienst.
Collaboratieve visuele plannings- en afsprakensoftware om alle soorten bronnen te volgen, robuust en gebruiksvriendelijk.
IFS Field Service Management is an industry-leading service lifecycle management solution.

Reviews over ServiceMax

Gemiddelde score

In totaal
4,2
Gebruiksgemak
4,0
Klantenservice
4,1
Functies
4,1
Waar voor je geld
3,7

Reviews op basis van bedrijfsgrootte (werknemers)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001

Reviews zoeken op score

5
35%
4
50%
3
13%
1
3%
Jill
Jill
Salesforce Businesses Analyst II in VS
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Biotechnologie, 501-1.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Perfect for our Field Service Engineers

5,0 4 jaar geleden

Pluspunten:

So powerful for our Field Service Engineers. Tons of flexibility and they utilize the app all the time.

Minpunten:

If you do not elect to purchase the premium support level package, you get the standard M-F 8-5 pm support. Poses challenges frequently. Be prepared to perform upgrades very routinely. You will fall out of the support window if you are not within a certain number of versions of the current.

Casey
Technical Manager / Software Quality in VS
Medische apparatuur, 501-1.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

ServiceMax Review

5,0 4 jaar geleden

Opmerkingen: I think ServiceMax was a good choice for us. ServiceMax has by far one of the best customer support systems I have had the pleasure of dealing with. Everyone at ServiceMax seems to be extremely knowledgeable and always happy to help or find the right person to help. Recently we had the need for tracking specific tools used by our Technicians. These Tools require calibration on a specific intervals and using a tool outside of its calibration expiration is a a regulatory concern. Before, this tracking was done manually via a spreadsheet and audits on this process were poor. I was able to build custom objects in Salesforce and then leverage ServiceMax to create the functionality that allows our Service Center to easily manage the Tool Calibration process and improve regulatory compliance. This included automatic notifications when tools were due for calibration, when tools ship to and from our Service Center and the ability for Technicians to view, receive and ship Service tools from the ServiceMax mobile application.

Pluspunten:

Overall the software does what its intended to do. It allows our Field Service Technicians better visibility to their workload and a one stop shop for completing service reports, ordering spare parts, visibility for upcoming preventive maintenance visits, a heads up on instrument technical updates, etc. It also provides dispatchers and Service Managers with the information necessary to realign jobs and stay on top of the day to day. From a support standpoint, I find the system is fairly easy to learn and setup. There is a learning curve to getting started but the documentation is great and the SM community is fantastic.

Minpunten:

ServiceMax configuration needs some type of versioning or configuration tracking. It also needs an audit trail of who changed what and when. May times I go behind someone and have issues to find out what they may have changed inside of an SFM. The Preventive Maintenance plans and triggering PM Work Orders process seems like it could be simplified a bit. There seems to be a lot going on and it makes the overall process a little complicated.

Brandon
Project Manager in Canada
Milieudiensten, 10.000+ werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

My Servicemax Review

4,0 2 maanden geleden Nieuw

Pluspunten:

Generally easy to find historical WO information and information on technicians. Once WOs are created, it is very easy to change or update details on the WO.

Minpunten:

I wish there was a more accessible way of determining who is available from a particular service team for a particular project scope directly from the WO page. I find the current process clunky.

Frankie
O&M Regional Manager in VS
, 201-500 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer

Service Max add on for Salesforce seems to be a Lambrghini, but it takes a multitude of engineers.

3,0 5 jaar geleden

Opmerkingen: Exercise the brain cells and learn a another programming platform.

Pluspunten:

It has a plethora of useful gadgets and toys and seems to be a cradle to grave solution once you have the programmers behind you to help.

Minpunten:

Difficult to program, Although it keeps all service tickets, There is no real way to see all the files that are attached to the Work Orders. As a maintenance department, legacy data easily accessible is what is needed for techs when they roll onto a job and equipment.

Greg
Salesforce Owner in VK
, 5.001-10.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer
Bron: SoftwareAdvice

Ran the service business quite nicely

4,0 4 jaar geleden

Opmerkingen: All in all its a good product. But when it comes to trying to back out or remove the package from Salesforce it's not a straight forward one click uninstall.

Pluspunten:

Although a little time consuming, once the set up is complete. The 'SFM' driven process flow means the users will be able to complete the required information not just in a service flow, but any that the business requires. Worked very well with some employees who were forgetting certain entry points or attempting to skip points in the process.

Minpunten:

The only real negative point to Servicemax is the resource hunger. The package when installed in Salesforce seems to take up a large amount t of space, and the custom code delivered in our implementation (by Servicemax or their trusted partners) was not the best commented so it was difficult for a programming novice to amend for code coverage purposes.