Medallia Experience Cloud

Wie gebruikt Medallia Experience Cloud?

Customer experience management platform that helps businesses of all sizes capture and analyze customers' feedback across all communication channels to improve the overall brand value.

Wat is Medallia Experience Cloud?

Medallias award-winning SaaS platform, the Medallia Experience Cloud, leads the market in the understanding and management of experience for customers, employees and citizens. Medallia captures experience signals created on daily journeys in person, digital and IoT interactions and applies proprietary AI technology to reveal personalized and predictive insights that can drive action with tremendous business results.

Medallia Experience Cloud - Details

Medallia

https://www.medallia.com/

Opgericht in 2001

Medallia Experience Cloud - Prijsoverzicht

Medallia Experience Cloud heeft geen gratis versie en biedt geen gratis proefperiode.

Gratis versie

Nee

Gratis proef

Nee

Implementatie

Cloud, SaaS, Web

Mobiel - iOS native

Mobiel - Android native

Training

Persoonlijk

Live online

Webinars

Documentatie

Ondersteuning

24/7 (contact met medewerker)

Kantooruren

Online

Functies van Medallia Experience Cloud

  • Analyse
  • Beheer van enquêtes/peilingen
  • Beheer van negatieve feedback
  • Dashboard
  • Gegevensverzameling via meerdere kanalen
  • Kennisbeheer
  • Klantensegmenten
  • Predictieve analyse
  • Sentimentanalyse
  • Tekstanalyse

Bekijk de volledige lijst van Customer experience software

  • 360-gradenfeedback
  • Analyse
  • Enquêtebeheer
  • Oproepen rapporteren
  • Toezicht houden op klachten
  • Verzamelen van feedback

Bekijk de volledige lijst van Customer satisfaction software

  • Aangepaste onderzoek-URL's
  • E-mailmarketing
  • Locatieonderzoek
  • Logica voor overslaan
  • Mobiele enquête
  • Offline antwoorden verzamelen
  • Ondersteuning voor audio/beelden/video
  • Tools voor gegevensanalyse
  • Vraagstructuren
  • Vragenbibliotheek

Bekijk de volledige lijst van Enquête software

  • Beheer van negatieve feedback
  • Benchmarking
  • Erkenning van medewerkers
  • Prestatiebeheer
  • Prestatiebeheer
  • Pulse surveys

Bekijk de volledige lijst van Software voor medewerkersbetrokkenheid

Medallia Experience Cloud alternatieven

Meer alternatieven voor Medallia Experience Cloud

Reviews van Medallia Experience Cloud

5 van 23 reviews worden weergegeven

In totaal
4,4/5
Gebruiksgemak
4,5/5
Klantenservice
4,5/5
Functies
4,4/5
Waar voor je geld
4,2/5
Bojan G.
Business Development Manager
Outsourcing/Offshoring, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    5/5
  • Gebruiksgemak
    5/5
  • Functies en functionaliteit
    5/5
  • Klantenondersteuning
    5/5
  • Waar voor je geld
    5/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 18-12-2018

"The best way to measure and record your customer satisfaction"

Pluspunten: If you are a customer facing organization such as a hotel and struggle to deal with customer feedback, it's time to digitalise. Medallia is a great software for hotels, I've used it in 2 hotels and never had issue. Customer feedback was easily collected from customers through customizable surveys and the data ranked. It is important to train your front line to collect customers emails in order to get a higher respose rate and improve your NPS. Works with most of the CRM's.

Minpunten: No issue. Many reporting capabilities. I was very happy with the product.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 18-12-2018
Geverifieerde reviewer
Contact Center Industry Consultant
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
  • Totaalscore
    5/5
  • Gebruiksgemak
    5/5
  • Functies en functionaliteit
    5/5
  • Klantenondersteuning
    4/5
  • Waar voor je geld
    3/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    8/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 9-4-2018

"Excellent from introduction to implementation. It was first rate."

Opmerkingen: Improved performance from front line agents as well as leadership who really have embraced the new tools.

Pluspunten: Flexibility, ease of use and ability to train users quickly for use right out of the box. This application provides a way for Call Centers to become true Contact Centers. As a high quality Customer Experience steps to the forefront of business demands and requirements, this software tool gives me as a consultant a way to help clients boost their efficiency, overall Customer Satisfaction and, employee satisfaction. The better the customer experience is the better employees enjoy their job and they love when tools give them added tools that give them the ability to surprise customers.

Minpunten: Cost is always a concern. There is a steep learning curve to consider your team fully utilizing all of the features that this product delivers. You have to commit to it and make learning and using the system a priority. It provides a great deal of data output that can be useful if leadership is given the flexibility and time to review and use the data to improve performance.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 9-4-2018
Geverifieerde reviewer
Human Resources Manager
Mediaproductie, 10.000+ werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
  • Totaalscore
    4/5
  • Gebruiksgemak
    4/5
  • Functies en functionaliteit
    4/5
  • Klantenondersteuning
    Zonder beoordeling
  • Waar voor je geld
    Zonder beoordeling
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    8/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 29-7-2020

"Very comprehensive customer experience tool"

Pluspunten: I know there are many other use cases than how we used Medallia but I found the experience easy to navigate and straight forward to understand customer and internal NPS scores and feedback. Also I really liked the ability to respond to concerns and create action plan related to it.

Minpunten: I think the reporting and analytics component could be improved to help users see the bigger picture and more easily pinpoint key take aways from the feedback.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 29-7-2020
Geverifieerde reviewer
Enterprise Customer Experience NPS (Net Promoter Score) Lead
Telecommunicatie, 1.001-5.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    3/5
  • Gebruiksgemak
    3/5
  • Functies en functionaliteit
    2/5
  • Klantenondersteuning
    Zonder beoordeling
  • Waar voor je geld
    2/5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    2/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 21-2-2019

"High Total Cost of Ownership"

Pluspunten: It just works once extensive setup is in place.

Minpunten: Very expensive to run. Medallia's model is based on maximising Medallia consultancy - even for simple things like adding new touchpoints, help requests, simple customisations. I prefer cloud based services that gives much more control to the customer.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 21-2-2019
Patrick M.
GM
Horeca, 501-1.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    5/5
  • Gebruiksgemak
    5/5
  • Functies en functionaliteit
    5/5
  • Klantenondersteuning
    Zonder beoordeling
  • Waar voor je geld
    Zonder beoordeling
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 5-12-2019

"Great central location for reviewing reviews"

Opmerkingen: It's a great and clean user interface that allows for quick navigation.

Pluspunten: The mobile app has been extremely helpful when wanting to get real-time alerts for any new reviews. If there is something negative it's easy to contact the right colleague, discover the situation, and respond with a solution before word-of-mouth spreads without knowing the outcome.

Minpunten: I would like the ability to filter which messages I get alerts about on my mobile phone. While I always enjoy a positive review, getting an alert many times a day with 10/10 ratings can get bothersome.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 5-12-2019