Wat is Prospect CRM?

If you sell products from stock B2B and use one of the following Accounting/Inventory Management Systems, then Prospect, the #1 Stock-Aware CRM, is the only CRM you need:

Unleashed Software,
QuickBooks Commerce,
Cin7,
DEAR Inventory,
Xero,
Sage 50,
Exchequer,
Access Dimensions,
Pegasus Opera.

Prospect is the #1 CRM for growing Wholesalers, Distributors & Manufacturers.

Wie gebruikt Prospect CRM?

Wholesalers, Distributors & Manufacturers who need to manage B2B products, prices & stock info & use Xero, Unleashed, QuickBooks Commerce, Cin7, DEAR, Sage 50, Exchequer, Access Dimensions or Pegasus.

Prospect CRM - Details

ProspectSoft

Opgericht in 2002

video's en afbeeldingen van Prospect CRM

Prospect CRM-video
▶︎
Prospect CRM Software - 1 - miniatuur
Prospect CRM Software - 2 - miniatuur
Prospect CRM Software - 3 - miniatuur
Prospect CRM Software - 4 - miniatuur
Prospect CRM Software - 5 - miniatuur

Prospect CRM - Details

ProspectSoft

Opgericht in 2002

Vergelijk Prospect CRM met soortgelijke producten

Vanaf

£ 90,00/maand
N.v.t
US$ 25,00
US$ 20,00/maand

Gratis versie

Gratis versie Nee
Gratis versie Nee
Gratis versie Ja
Gratis versie Ja

Gratis proef

Gratis proef Ja
Gratis proef Ja
Gratis proef Ja
Gratis proef Ja

Prospect CRM - implementatie en ondersteuning

Ondersteuning

  • E-mail/helpdesk
  • Kennisbank
  • Telefonische ondersteuning
  • 24/7 (contact met medewerker)
  • Chatten

Implementatie

  • Cloud, SaaS, Web
  • Android (mobiel)
  • iPhone (mobiel)
  • iPad (mobiel)

Training

  • Persoonlijk
  • Live online
  • Webinars
  • Documentatie
  • Video's

Functies van Prospect CRM

  • API
  • Aanpasbare rapporten
  • Aanpasbare sjablonen
  • Aanpasbare velden
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitenbeheer
  • Activiteitendashboard
  • Analyse van verkooptrends
  • Beheer van verkooppipeline
  • CRM
  • Campagnebeheer
  • Contactenbeheer
  • Contactendatabase
  • Documenten opslaan
  • E-mailbeheer
  • E-mailmarketing
  • E-mailsjablonen
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Herinneringen
  • Integratie van sociale media
  • Integraties van derden
  • Interactie bijhouden
  • Interne chatintegratie
  • Kalender-/herinneringssysteem
  • Kalenderbeheer
  • Kalendersynchronisatie
  • Kansenbehee
  • Klantendatabase
  • Leadkwalificatie
  • Leads beheren
  • Leads genereren
  • Leads vastleggen
  • Marketingautomatisering
  • Mobiele toegang
  • Offertes
  • Pipelinebeheer
  • Prognose
  • Prognoses
  • Rapportage en analyse
  • Rapportage en statistieken
  • Referenties bijhouden
  • Segmentering
  • Slepen en neerzetten
  • Taakbeheer
  • Territoriumbeheer
  • Verkoopprognose
  • Verkooprapporten
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Workflowbeheer

Bekijk de volledige lijst van CRM-software

  • Beheer van verkooppipeline
  • Contactenbeheer
  • Documenten opslaan
  • E-mailbeheer
  • Integratie van sociale media
  • Interactie bijhouden
  • Kalender-/herinneringssysteem
  • Leadkwalificatie
  • Leads beheren
  • Live chatten
  • Marketingautomatisering
  • Offertes
  • Prognose
  • Rapportage en analyse
  • Scannen van vistekaartjes/-badges
  • Segmentering
  • Taakbeheer
  • Territoriumbeheer

Bekijk de volledige lijst van CRM-systemen voor MKB

  • API
  • Aandelenbeheer
  • Aanpasbare rapporten
  • Aanpasbare velden
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitendashboard
  • Administratie
  • Bestellingen bijhouden
  • CRM
  • Distributiebeheer
  • Documenten opslaan
  • Factuurbeheer
  • Financieel beheer
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Import- en exportbeheer
  • Inkoop en ontvangst
  • Inkooporderbeheer
  • Integratie in de administratie
  • Integraties van derden
  • Kosten bijhouden
  • Leveranciersbeheer
  • Magazijnbeheer
  • Materiaallijsten
  • Meerdere valuta's
  • Multilocatie
  • Offertes
  • Orderbeheer
  • Orderinvoer
  • Orderverwerking
  • Prognose
  • Projectbeheer
  • Rapportage en statistieken
  • Realtime analyse
  • Realtime gegevens
  • Realtime rapportage
  • Retourbeheer
  • Status bijhouden
  • Streepjescodeherkenning
  • Streepjescodes en tickets scannen
  • Streepjescodes/RFID
  • Supply-chainbeheer
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Verkooporders
  • Verkoopprognose
  • Vervoersbeheer
  • Voorraad bijhouden
  • Voorraadbeheer
  • Voorraadoptimalisatie
  • Workflowbeheer
  • eCommerce-beheer

Bekijk de volledige lijst van Distributiesoftware

  • API
  • Aanpasbare sjablonen
  • Aanpasbare velden
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitendashboard
  • Analyse van klantenservices
  • Analyse van verkooptrends
  • CRM
  • Campagnebeheer
  • Catalogiseren/categoriseren
  • Contactenbeheer
  • Contactendatabase
  • Controle van antwoorden via e-mail
  • Documenten opslaan
  • E-mailbeheer
  • E-mailmarketing
  • E-mails bijhouden
  • E-mailsjablonen
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Herinneringen
  • Integratie van sociale media
  • Integraties van derden
  • Interactie bijhouden
  • Kalenderbeheer
  • Kalendersynchronisatie
  • Kansenbehee
  • Kennisbeheer
  • Klantendatabase
  • Klantenondersteuning
  • Klantenonderzoeken
  • Leads beheren
  • Leads vastleggen
  • Live chatten
  • Online implementatie
  • Pipelinebeheer
  • Prestatiemeetwaarden
  • Prognose
  • Rapportage en statistieken
  • Routering
  • Samenwerkingstools
  • Slepen en neerzetten
  • Taakbeheer
  • Veelgestelde vragen
  • Verkoopprognose
  • Verkooprapporten
  • Verzoeken escaleren
  • Workflowbeheer
  • XML / RSS
  • Zelfserviceportal
  • Zoeken/filteren

Bekijk de volledige lijst van Online CRM-software

  • API
  • Aanpasbare rapporten
  • Aanpasbare velden
  • Activiteiten volgen
  • Activiteitendashboard
  • Administratie
  • Bewaking
  • Compliancebeheer
  • Distributiebeheer
  • Documentbeheer
  • ERP
  • Financieel beheer
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Inkooporderbeheer
  • Integratie in de administratie
  • Integraties van derden
  • Kwaliteitsbeheer
  • Kwaliteitscontrole
  • Leveranciersbeheer
  • MES
  • Magazijnbeheer
  • Materiaallijsten
  • Meerdere valuta's
  • Multilocatie
  • Offertes
  • Onderhoudsbeheer
  • Orderbeheer
  • Planning voor materiaalvereisten
  • Planningtools
  • Productie bijhouden
  • Productiebeheer
  • Productplanning
  • Prognose
  • Prognoses
  • Projectbeheer
  • Rapportage en analyse
  • Rapportage en statistieken
  • Realtime analyse
  • Realtime gegevens
  • Realtime rapportage
  • Streepjescodes en tickets scannen
  • Supply-chainbeheer
  • Traceerbaarheid
  • Veiligheidsbeheer
  • Verkooporders
  • Vervoersbeheer
  • Voorraad bijhouden
  • Voorraadbeheer
  • Werkorderbeheer
  • Workflowbeheer

Bekijk de volledige lijst van Productiesoftware

Prospect CRM alternatieven

Meer alternatieven voor Prospect CRM

Reviews van Prospect CRM

Lees alle 57 reviews

Gemiddelde score

In totaal
4,8
Gebruiksgemak
4,8
Klantenservice
4,9
Functies
4,8
Waar voor je geld
4,7

Reviews op basis van score

5
50
4
5
3
2

Reviews op basis van bedrijfsgrootte (werknemers)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >10.001
Chetan A.
Chetan A.
Founder & CEO
Consumentengoederen, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
  • Totaalscore
  • Gebruiksgemak
  • Functies en functionaliteit
  • Klantenondersteuning
  • Waar voor je geld
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    9/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 2-5-2021

"Prospect CRM is the nice tool for business sales growth"

Opmerkingen: It was a nice experience while using the Prospect CRM and we recommend to our friends as well.

Pluspunten: It is nice and easy to use software, full functional and has many nice features. Prospect CRM is the awesome sales CRM tool for our brand.

Minpunten: It's support, we were stucked sometimes, and we were getting responses too late for our queries. Overall, the experience was nice.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 2-5-2021
Rob G.
VP Business Development
Bouw, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
  • Totaalscore
  • Gebruiksgemak
  • Functies en functionaliteit
  • Klantenondersteuning
  • Waar voor je geld
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    9/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 18-2-2021

"Implementation in a growing company"

Opmerkingen: Great. Our quoting, follow up, analytics and overall management are at a whole new level.

Pluspunten: A number of expected benefits plus some great unexpected capabilities. We implemented Prospect at a point where the company grew beyond the capacity to manually track our leads and quotes. Prior to installing Prospect we couldn't track monitor and follow up on quote status and a practical manner. A lot fell through the cracks. Integration with Unleashed was a critical factor. Converting quotes in Prospect to Orders in Unleashed is seamless. Prospect delivers great analytics we couldn't do before. Time since last order, conversion rates, customer productivity and potential etc. The system forces the user to assign tasks. What we thought was annoying at first is in fact a great project management and communication tool as it automatically alerts whoever the task is assigned to and allows me to have the overall view at a glance of who is supposed to be delivering what and on which day. Unexpected bonus and time-saver: We can calculate the weight of an order which is critical for preparing a shipping quote. Hadn't even considered this when we purchased the software. Simple yet impactful. Subtotalling quotes, moving line items around - super easy.

Minpunten: The template and document layouts between Prospect and Unleashed don't quite line up but that's manageable Some of the terminology and processes are a bit counter-intuitive but once you know how to do it it's easy. One example is printing a document. Typically the function you look for is "Print". In Prospect you don't "print". You 'create a document' using the "Document". Another example is deleting line items. Let's say you want to delete one or more contacts from a company/client. It's not obvious or intuitive but once you learn how, it's easy. (You have to know the icon to click, then select "Perform Bulk Action".) And the support staff at Prospect helped us solve every query.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 18-2-2021
Jaime M.
Sales Manager
Groothandel, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
  • Totaalscore
  • Gebruiksgemak
  • Functies en functionaliteit
  • Klantenondersteuning
  • Waar voor je geld
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 1-10-2021

"Excellent"

Opmerkingen: As a Sales Manager in a fast-paced industry where inventory is constantly moving and customers ebb and flow, I can safely say that Prospect CRM has really streamlined our approach and really allows us to manage our customers more effectively.

Pluspunten: I like how easy it is to use and how it integrates with other systems we use for manufacturing. I am able to qualify leads set tasks and get a real snapshot of the business as well as track inventory and look at peaks and troughs.

Minpunten: We had a few teething issues which were sorted out by the Prospectsoft Team all in all we have not come across any cons.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 1-10-2021
James B.
General Manager
Gezondheid, wellness en fitness, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
  • Totaalscore
  • Gebruiksgemak
  • Functies en functionaliteit
  • Klantenondersteuning
  • Waar voor je geld
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    1/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 19-1-2021

"Mixed feelings - plenty of features, but not convinced the basics have been covered"

Opmerkingen: The key problem we were trying to solve by using Unleashed was to have a way to record our interactions with customers. We are able to do this. But it is crucial that this isn't at the expense of making other basic tasks, such as adding an order, more complicated when fields do not integrate with those in Unleashed. Many of the fields and forms in Prospect are not relevant to us, and so we leave them blank. Examples of not covering 'the basics' include the customer type not integrating with the customer type in Unleashed, the inability to search for a sales ledger by company name (instead having to search by code). We do not unfortunately memorise the customer code of all of our customers!). As Prospect has grown, the support offered has become more generic and less personable. The team doesn't seem very joined up. An example of this was a customer relationship manager noticing some 'bugs' during a zoom call (which we were very grateful for), raising a ticket on our behalf, only for the response to the ticket to be a link to the Prospect academy articles.

Pluspunten: The ability to organise our customers into companies, divisions and contacts.
The search functionality
The reports, and AI aspects.

Minpunten: This software has plenty of features and ideas, but it seems to have lost its way as it has developed to neglect the ability to customise and use some of the very basic features - creating quotes and orders. It is true that the reports and data analysis are important, but the fundamental thing for us is to be able to create a quote, or enter an order, and for this to integrate seemingly with Unleashed. We have had issues with all of these and as a small business, the amount of customisation that is possible is a bit overwhelming without support. We want to spend our time solving our customer's problems with our products, selling items, and operating an efficient business We don't want to spend our time reading endless manuals, articles and trying to navigate around complicated set up processes. The software has felt a bit buggy in places and slow to respond. As a result of this, we have reverted to adding orders using Unleashed, because it is quicker and easier.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 19-1-2021
Geverifieerde reviewer
Company Director
Groothandel, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
  • Totaalscore
  • Gebruiksgemak
  • Functies en functionaliteit
  • Klantenondersteuning
  • Waar voor je geld
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 21-7-2021

"Awesome CRM"

Opmerkingen: Overall since introducing the CRM our conversation rates have gone up and sales process is in the process of going o a whole new level

Pluspunten: Support, Flexibility, Reporting, Sales Pipelines ability to force tasks

Minpunten: Documents layouts are hard to master, but the support teams are there to help and always a pleasure to talk to.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 21-7-2021