Helpt Nederlandse bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software

Wat is Clio?

De beste advocatenkantoren vertrouwen op Clio. Clio is de onbetwiste leider op het gebied van juridische zakenbeheersoftware, met de meeste 5-sterrenrecensies, aanbevolen door 66 beroepsorganisaties en vertrouwd door 150.000 juridische professionals in 90 landen. Op zoek naar software voor juridisch zakenbeheer? Of je nu een onafhankelijke advocaat bent of een klein kantoor of gevestigde praktijk hebt, begin je zoektocht bij Clio. Probeer een gratis proefperiode van 7 dagen (geen creditcard vereist) of vraag een demo aan op clio.com.

Wie gebruikt Clio?

Clio biedt verschillende tariefplannen en een uitgebreide reeks tools voor het cliëntentraject van intake tot factuur. Dit maakt Clio geschikt voor advocatenkantoren van elke grootte en elke discipline.

Waar kan Clio worden geïmplementeerd?

Cloudgebaseerd
On-premise

Over de leverancier

  • Clio
  • Gevestigd in Burnaby, Canada
  • Opgericht in 2007

Ondersteuning voor Clio

  • Telefonische ondersteuning
  • 24/7 (contact met medewerker)
  • Chatten

Beschikbaar in deze landen

Australië, België, Canada, Ierland, Luxemburg en nog 4 andere

Talen

Engels

prijzen van Clio

Beginprijs:

US$ 39,00/maand
  • Ja, heeft een gratis proefversie
  • Geen gratis versie

Clio heeft geen gratis versie maar biedt wel een gratis proefperiode. Clio heeft een betaalde versie vanaf US$ 39,00/maand.

Over de leverancier

  • Clio
  • Gevestigd in Burnaby, Canada
  • Opgericht in 2007

Ondersteuning voor Clio

  • Telefonische ondersteuning
  • 24/7 (contact met medewerker)
  • Chatten

Beschikbaar in deze landen

Australië, België, Canada, Ierland, Luxemburg en nog 4 andere

Talen

Engels

Video's en afbeeldingen van Clio

Clio Software - 1
Clio Software - 2
Clio Software - 3
Clio Software - 4
Clio Software - 5
Nog 6 andere bekijken
Clio-video
Clio Software - 1
Clio Software - 2
Clio Software - 3
Clio Software - 4
Clio Software - 5

Functies van Clio

  • Aanpasbare facturen
  • Aanpasbare rapporten
  • Aanpasbare sjablonen
  • Activiteitendashboard
  • Administratie
  • Archiveren en retentie
  • Bankroetbeheer
  • Beheer van juridische zaken
  • Beheer van ontvangstbewijzen
  • Beheer van verkooppipeline
  • Belastingbeheer
  • Belastingberekening
  • Bestanden delen
  • Betalingen verwerken
  • Boeken in verschillende grootboeken
  • Boekhouding voor activa
  • CRM
  • Casusbeheer
  • Casusnotities
  • Communicatiebeheer
  • Compliancebeheer
  • Conflictbeheer
  • Contactenbeheer
  • Contactendatabase
  • Contract- en licentiebeheer
  • Documentbeheer
  • Documenten capture
  • Documenten genereren
  • Documenten opslaan
  • Documentenclassificatie
  • E-mailbeheer
  • Elektronische betalingen
  • Elektronische handtekening
  • Factureren
  • Facturering op terugkerende basis en op abonnementbasis
  • Factuurbeheer
  • Factuurverwerking
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Gegevensbeveiliging
  • Grootboek
  • Herinneringen
  • Integraties van derden
  • Interactie bijhouden
  • Kalenderbeheer
  • Kalendersynchronisatie
  • Klantenbeheer
  • Klantenportal
  • Leads beheren
  • Mobiele betalingen
  • Onkosten bijhouden
  • Online betalingen
  • Personeelskalender
  • Planning op basis van rechtbankregels
  • Rapportage en analyse
  • Rapportage en statistieken
  • Samenwerkingstools
  • Status bijhouden
  • Taakbeheer
  • Termijnbewaking
  • Tijd bijhouden
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Uitschrijven van cheques
  • Versiebeheer
  • Vertrouwensadministratie
  • Voor juridische deskundigen
  • Waarschuwingen/Meldingen
  • Workflowbeheer
  • Zoeken in gehele tekst
  • Zoeken/filteren

Alternatieven voor Clio

Cloudgebaseerde software voor juridische urenregistratie, facturering, trustfondsbeheer, casemanagement, klantenbeheer, betalingen, enz.
Uptime is een website-monitoringservice die de uptime, downtime en prestaties van websites bewaakt.
Documentbeheersysteem geschikt voor grote ondernemingen met documentprofielen, zoeken in volledige tekst en samenwerken.
De enige oplossing voor het opstellen van documenten op de markt die is gemaakt om te werken met Microsoft en naadloos te integreren met Outlook en Microsoft Word.
Software voor tijd- en onkostenregistratie, zowel op het bureaublad als onderweg, die integreert met QuickBooks en populaire praktijkbeheersoftware.
Actionstep is een hooggewaardeerd beheersysteem voor juridische praktijken waarmee advocaten elke dag de ruimte krijgen om het verschil te kunnen maken voor hun cliënten.
Modern, robuust praktijkbeheer met geïntegreerde e-mail en boekhouding. Aatrekkelijke, intuïtieve interface en apps voor iOS en Android.
LEAP is software voor juridische praktijken en het beheer van juridische dossiers waarmee advocatenkantoren informatie over klanten en dossiers op één plek kunnen beheren en opslaan.
Smokeball is een complete cloudgebaseerde beheersoftware voor rechtspraktijken, gebouwd voor pc's. Beheer je personeel en je hele bedrijf op één plek.

Reviews over Clio

Gemiddelde score

In totaal
4,7
Gebruiksgemak
4,6
Klantenservice
4,7
Functies
4,5
Prijs-kwaliteitverhouding
4,6

Reviews op basis van bedrijfsgrootte (werknemers)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Joshua
Joshua
Attorney
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Rechtspraktijk, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

The best option for our firm

5,0 4 jaar geleden
Bijschriften in het Nederlands beschikbaar in de videospeler
J.P.
J.P.
Attorney in VS
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Rechtspraktijk, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Clio is the best option for a solo or small firm law practice

5,0 5 jaar geleden

Opmerkingen: After 3 years, I am still working at discarding habits and practices built up over 25 years as a practicing attorney to better incorporate Clio's feature into my daily work flow. One of Clio's driving philosophy's is to make lawyers more productive with their time, and make lawyers services more accessible to persons that need legal advice. Clio's focus on providing multiple access points, including mobile apps designed from the ground up with these two goals in mind, will pay off for both Clio and my practice in the long run.

Pluspunten:

The Clio platform is not intended to be a closed, proprietary system. Instead, it forms the foundation for the day to day management of leads, clients, time, documents, and billing, supplemented by almost 200 third party integrations, with new offerings coming on line each month. Clio offers unlimited cloud storage and IOS/Android apps making all of your firm information, clients, and documents available 24/7. Clio continues to innovate and as the leading provider to small/medium law firms throughout the world, I don't worry about whether they will be in business a few years from now. Finally, all, yes all, of your data saved in Clio is easily exportable should you decide to change to a different vendor.

Minpunten:

Clio's growth means that feature changes must be more fully vetted as they are used by more than 150,000 legal professionals. As they broaden their perspective to encompass larger firms, the pace of change may continue to be more deliberate. The movement and management of files without a third party integration, such as FasterLaw, is cumbersome. Clio's own integrations with Office365 for emails and calendaring remain a work in progress.

Eerder overwogen alternatieven: CosmoLex en Rocket Matter

Redenen om voor Clio te kiezen: At the time I decided to look at alternatives, in 2017, the product was getting worse, not better.

Redenen om over te stappen op Clio: Largest user base and least likely to get assimilated or go out of business, forcing another vendor change.

Sandra
Lawyer in Canada
Rechtspraktijk, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Long Time User

5,0 4 weken geleden Nieuw

Pluspunten:

user-friendly and support is efficient and effective!

Minpunten:

I would like to integrate quickbooks access with the general account or perhaps more of an accounting feature within Clio.

Eerder overwogen alternatieven: CosmoLex

Redenen om voor Clio te kiezen: I actually have started my practice using CLIO. I then had to make a change upon switching bookkeepers. I went Cosmolex, which was extremely difficult to learn and not user friendly at all. I ended up switching back to Clio, and I will never make any changes again. Clio has everything I need and integrates with my programs.

Redenen om over te stappen op Clio: I actually have started my practice using CLIO. I then had to make a change upon switching bookkeepers. I went to Cosmolex because this new bookkeeper insisted that is all I needed, which was extremely difficult to learn and not user friendly at all. I ended up switching bookkeepers and searched for someone specifically familiar with Clio, and I will never make any changes again. Clio has everything I need and integrates with my programs.

Keri-Ann
Paralegal in Jamaica
Rechtspraktijk, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
Bron van de reviewer

Clio is a great tool

3,0 vorige maand Nieuw

Opmerkingen: Overall Clio is a good tool that helps to keep you focused on earnings. It does glitch from time to time but my experience is that most legal software does that. I appreciate the fact that Clio seems to be constantly improving and they are open to user feedback. The support is also excellent.

Pluspunten:

I like the interface and I like that Clio focuses on profitability and showing you your earnings. I love the ease of billing and the preset feature for reports.

Minpunten:

Clio tends to have latency issues. I would also like it if Clio would automatically add time entries for completed tasks with estimated times on them.

Heather
Heather
Office Manager in VS
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Rechtspraktijk, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

CLIO for Efficiency

5,0 4 maanden geleden

Opmerkingen: Overall I see much more pros than cons. It is absolutely worth the money. I have been able to restructure certain areas of the firm to be more effective and our production has been going up annually since using CLIO.

Pluspunten:

Ease of use, e-signing with ease, invoices can be unique to our firm with templates for each client, cleaning up others time entries are simple as admin, and it just overall makes my job more efficient and enjoyable.

Minpunten:

It needs work on adding my state laws and guidelines into the calendar. For example if I have a CT slip and fall case, it would be nice if the calendar prompted me to enter all my scheduling order dates, remind me when discovery is due per statute, etc… also an in office chat feature would be nice too! When we save emails from outlook the organization is not helpful for some attorneys and we cannot edit that. Also we need AI integrations!

Erica
Accounting Manager in VS
Rechtspraktijk, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Clio Is the Most Useful Database We have Used

4,0 6 maanden geleden

Opmerkingen: Overall Clio was a vast improvement to our previous programs (Tabs 3 and Abacus). The change in customer service however has dampened my enthusiasm..

Pluspunten:

Integration of payment, invoicing and CRM I used to love the customer service but now....NO

Minpunten:

Difficult to customize. Customer Service has gone from knowledgeable Canadian staff to foreign people not familiar with the program. You are often on your own to try to resolve questions - or make multiple queries.

Reactie Clio

6 maanden geleden

Hi Erica. Thanks for sharing this valuable feedback. I can assure you that we take into account this information to continuously improve our products and services. I’m sorry you had an unsatisfactory experience with our customer success team. I can assure you that all of our customer service staff are trained in-house and have in-depth knowledge of all our products. While it may on occasion take more than one call to answer a question, please know that we are committed to resolving your queries as quickly as possible—and our team is available 24 hours a day, 5 days a week, via in-app chat, email, or phone should you need further assistance.