Helpt Nederlandse bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software

Wat is Clio?

Clio vergemakkelijkt de dagelijkse activiteiten van juridische professionals van over de hele wereld met intuïtieve tijdregistratie, facturering, matter-management, mobiele apps en meer, voor het stroomlijnen van elke taak, van intake tot factuur. Met Clio Manage, de populairste juridische praktijkbeheersoftware ter wereld, en Clio Grow, een juridisch CRM-platform om je te helpen je klantenrelaties beter te beheren, biedt de Clio Suite alles wat je nodig hebt om je advocatenkantoor te runnen, uit te breiden en te beheren.

Wie gebruikt Clio?

Clio biedt verschillende tariefplannen en een uitgebreide reeks tools voor het cliëntentraject van intake tot factuur. Dit maakt Clio geschikt voor advocatenkantoren van elke grootte en elke discipline.

Clio Software - 1
Clio Software - 2
Clio Software - 3
Clio Software - 4
Clio Software - 5

Twijfels over Clio? Vergelijk met een populair alternatief

Clio

Clio

4,7 (1.591)
US$ 39,00
maand
Gratis versie
Gratis proefversie
109
15
4,6 (1.591)
4,6 (1.591)
4,7 (1.591)
VS.
Beginprijs
Prijsopties
Functies
Integraties
Gebruiksgemak
Prijs-kwaliteitverhouding
Klantenservice
Geen prijsinformatie gevonden
Gratis versie
Gratis proefversie
4
Geen integraties gevonden
4,3 (75)
4,4 (75)
4,6 (75)
Groene beoordelingsbalken geven het winnende product aan, op basis van de gemiddelde beoordeling en het aantal reviews.

Andere goede alternatieven voor Clio

Lexis for Microsoft Office
Functies met hoogste score
Documenten genereren
Samenwerkingstools
Zoeken in gehele tekst
Uptime Cloud Monitoring
Functies met hoogste score
Realtime controle
Realtime meldingen
Waarschuwingen/Meldingen
CARET Legal
Functies met hoogste score
Factureren
Onkosten bijhouden
Tijd bijhouden
Actionstep
Functies met hoogste score
Beheer van juridische zaken
Casusbeheer
Klantenbeheer
WORLDOX GX
Functies met hoogste score
Documenten capture
Versiebeheer
Zoeken in gehele tekst
CaseFox
Functies met hoogste score
Factureren
Onkosten bijhouden
Tijd bijhouden
MyCase
Functies met hoogste score
Beheer van juridische zaken
Factureren
Klantenbeheer
PracticePanther Legal Software
Functies met hoogste score
Factureren
Tijd bijhouden
Voor juridische deskundigen
ProLaw
Functies met hoogste score
Contract- en licentiebeheer
Factureerbare items bijhouden
Factureren

Reviews over Clio

Gemiddelde score

In totaal
4,7
Gebruiksgemak
4,6
Klantenservice
4,7
Functies
4,5
Prijs-kwaliteitverhouding
4,6

Reviews op basis van bedrijfsgrootte (werknemers)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Joshua
Joshua
Attorney
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Rechtspraktijk, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

The best option for our firm

5,0 3 jaar geleden
Bijschriften in het Nederlands beschikbaar in de videospeler
Daniel G.
Daniel G.
Attorney in VS
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Juridische dienstverlening, Zelfstandig ondernemer
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer

Solo Practitioner Recommends Clio

5,0 vorige maand Nieuw

Opmerkingen: My experience with Clio has been excellent. Although Clio was not intuitive at first, it became so after a few months. The support has been excellent. Also, I have found Clio responsive to suggestions for improvement.

Pluspunten:

For a reasonable price, Clio includes a number of useful features in one package: DocuSign capacity, billing, trust accounting, document creation, hourly billing tracking, and of course management of cases and case loads.

Minpunten:

Clio's method of running credit card or ACH fees and then tracking them is a bit frustrating. I do appreciate the fact that the fees are not taken from the trust fund.

Steven
Owner in VS
Automotive, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer

Eerder overwogen alternatieven:

Clio has changed my business model

4,0 vorige maand Nieuw

Opmerkingen: First thing first. Clio's customer and technical support is top notch. They are excellent at getting you started and set up. It only takes a few clicks to get connected to support and once you are connected it is secured using your support code. Clio has helped generate and speed up my intake, processing and document creation dramatically compared to where I was before.

Pluspunten:

Having my client information, cases, documents, templates and invoicing under one system is a dream come true.

Minpunten:

I wish Clio had more in-house created integrations with apps versus using services like Zapier to make the connections and send data from apps or services to Clio. Zapier can be very clumsy and if something gets updated in Clio's software you sometimes have to rebuild the Zapier.

Jennifer
Attorney in VS
Rechtspraktijk, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer
Bron: SoftwareAdvice

Check their work

2,0 4 weken geleden Nieuw

Opmerkingen: Great for time tracking, troubling on the accounting end. Customer support used to be great but now it’s shorter on solutions and higher on upselling

Pluspunten:

Time tracking. Very easy to use and no complaints here

Minpunten:

Trust accounting errors. This is of course terrifying when the program indicates transfers have been made from trust to a balance but the transaction isn’t reflected on the balance

Markell
Lawyer in VS
Rechtspraktijk, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Eerder overwogen alternatieven:

Easy Peasy

5,0 3 maanden geleden

Opmerkingen: We really have benefitted from our switch to Clio: we are able to track files better, share calendars better, and invoices don't get forgotten anymore.

Pluspunten:

We love the invoicing the most - we are sure we have re-captured getting paid for many files we used to not be able to track and get paid for. Now we can send an invoice online and get paid online too. Making a bill is quick and easy, and our staff even thinks fun!

Minpunten:

We were considering moving our document storage to Clio, but we couldn't preset files with our folder organization system and it seemed more difficult to attach files to emails, so we didn't end up doing this. Also, when sending an email from Clio, I would prefer that it auto-saves it to the Clio file.

Amanda
Attorney in VS
Rechtspraktijk, Zelfstandig ondernemer
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Eerder overwogen alternatieven:

Clio Review from AWL

5,0 vorige maand Nieuw

Opmerkingen: The platforms, both Manage and Grow, are user friendly and I have had a great experience with the software. I like that there aren't rollout after rollout of changes. I enjoy updates and accept them but I like that it's not a weekly occurrence (like Quickbooks). I have recommended Clio to others and will continue to use Clio.

Pluspunten:

Overall Clio is very user friendly. My clients who have commented on the use of Clio have had positive feedback as well. I like that there are training videos and customer service has been great the few times I've called. The integration with my Google Workspace and now having their own credit card processing fees is great too! This year I'm utilizing the Dashboard more, both on Manage and Grow and I do like how it works. It helps me stay productive.

Minpunten:

For sections I haven't used as much, I have difficulty finding my way back to them after stumbling upon them. I would like to be able to attach receipts for reimbursable expenses to client's invoices. I would like to be able to mark client matters and/or client invoices as mail only so I know when to print the invoices and mail them to clients.