Wat is Spiceworks?

De IT-helpdesk van Spiceworks is speciaal gebouwd voor IT-professionals. Alles wat je nodig hebt wordt geboden om een betere interne IT-helpdesk en een beter bedrijf te runnen. Begin binnen enkele minuten met het afhandelen van tickets met gratis helpdesk-software (op je server of in de cloud). Bovendien doet het meer dan alleen het volgen van tickets: begrijp (en verander) teamgedrag en breng je waarde voor het bedrijf naar voren. Probeer het vandaag nog gratis.

Wie gebruikt Spiceworks?

IT-professionals! Er is niets beter dan het leven van IT-professionals gemakkelijker te maken. Of je nu een CTO, IT-manager, IT-ondersteuningsspecialist of sysadmin bent, Spiceworks heeft iets voor je.

Spiceworks-video
Spiceworks Software - 1 Spiceworks Software - 2 Spiceworks Software - 3

Twijfel je over Spiceworks? Vergelijk met een populair alternatief

Spiceworks

4,4 (526)
Spiceworks
Niet beschikbaar in jouw land
Geen prijsinformatie gevonden
Gratis versie
Gratis proefversie
52
Geen integraties gevonden
4,3 (526)
4,6 (526)
4,2 (526)
VS.
Beginprijs
Prijsopties
Functies
Integraties
Gebruiksgemak
Waar voor je geld
Klantenservice
US$ 15,00
maand
Gratis versie
Gratis proefversie
127
85
4,5 (2.661)
4,4 (2.661)
4,5 (2.661)
Waarom krijg ik dit te zien?

Alternatieven voor Spiceworks

Gesponsord
Freshdesk is eenvoudig te gebruiken klantenservice software die meer dan 40.000 bedrijven wereldwijd helpt om geweldige klantervaringen te creëren. Meer informatie over Freshdesk
Stel klantenservice centraal in je bedrijf. Maak vertegenwoordigers productiever, managers invloedrijker en geef klanten meer mogelijkheden. Meer informatie over Zoho Desk
Confluence is een open en gedeelde werkruimte die mensen verbindt met de ideeën en informatie die ze nodig hebben om hun beste werk te leveren. Meer informatie over Confluence
Jira is de populairste software-ontwikkelingstool die wordt gebruikt door flexibele teams. Miljoenen kiezen Jira om geweldige producten te plannen en te bouwen. Probeer het gratis! Meer informatie over Jira
Network Detective is een veelgebruikte IT-beoordelingstool die wordt gebruikt door duizenden managed services providers en multifunctionele IT-professionals. Meer informatie over Network Detective Pro
NinjaOne is een eenvoudige, alles-in-één oplossing voor IT-activiteiten die MSP's en IT-professionals graag gebruiken. Meer informatie over NinjaOne
Atera is de ultieme alles-in-één RMM-software voor MSP's en IT-professionals. Vaste kosten met een onbeperkt aantal apparaten, zo eenvoudig is het. Probeer het gratis. Meer informatie over Atera
Toonaangevende software voor spreadsheets en gegevensanalyse. Doorgaans gebundeld met Microsoft Office.
Samanage is het IT-helpdeskplatform met de meeste recensies en de hoogste beoordelingen: lees wat de klanten zeggen!
ServiceNow automatiseert je dagelijkse ondersteuningstaken en helpt je elke werkeenheid te volgen, meten en verwerken. Het is gebruiksvriendelijk en schaalbaar.
Je kunt het eigendom van al je bedrijfsmiddelen in één weergave bijhouden en beheren.
PRTG is een op Windows gebaseerde oplossing die netwerkverkeer en gebruik meet en de beschikbaarheid van netwerkcomponenten controleert.
Platform voor het volgen van middelen dat cloudgebaseerd is met mobiele apps (IOS/Android). Onbeperkt aantal gebruikers. Ontvang vandaag nog een gratis begeleide demo.
Helpdeskondersteuningssoftware en tool voor asset management omvat kennisbanken, SLA-management, ticket-tracking, voorraadbeheer.
Web-based Open Source ITSM and Service Desk Software. It provides automatic inventory, software deployment & ITIL compatible Helpdesk.
Het helpt beheerders bij het automatiseren, standaardiseren, beveiligen en controleren van hun Windows-netwerk. Desktop Central ondersteunt nu ook MDM.
Een volledig managed service-beheerpakket met ticketing, werkstroomautomatisering en notificatie voor ITSM, klantenservice en beveiliging.
Zendesk stelt bedrijven in staat om uitstekende klantenondersteuning te bieden via meerdere kanalen, waaronder e-mail, chat, telefoon en sms.
Apteriks biedt gehoste software voor IP-adresbeheer, die momenteel wordt uitgebreid naar CMDB.
ThreatSpotter is a compliance cloud security scanner for AWS, Azure, and GCP.

Reviews over Spiceworks

Gemiddelde score

In totaal
4,4
Gebruiksgemak
4,3
Klantenservice
4,2
Functies
4,2
Waar voor je geld
4,6

Reviews op basis van bedrijfsgrootte (werknemers)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Robert
Robert
Systems Administrator in Canada
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Levensmiddelen- en drankenindustrie, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Ideal free helpdesk for small to medium businesses

5,0 vorig jaar

Opmerkingen: Overall I have been very happy with Spiceworks, especially the community of users.

Pluspunten:

It's impossible to beat the cost of free. The product is well designed and functions extremely well for the job it is designed for.

Minpunten:

Larger IT departments won't be able to route tickets to specific teams. It would be very nice if spiceworks could expand its offering to include sub service desks etc.

john
IT Consultant in Nederland
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Computernetwerken, Zelfstandig ondernemer
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

SpiceWorks Cloud IT helpdesk for free!

4,0 3 jaar geleden

Opmerkingen: Spiceworks IT Helpdesk Cloud version does everything I want from a cloud based Ticketing system so even though its lacking some features which I hope will get added soon as ive mentioned earlier it does do everything you would expect from a basic IT Support helpdesk ticketing system. So if your looking for a free IT helpdesk solution I would really try out Spiceworks offering and also take a look at there cloud hosted version which I use myself.

Pluspunten:

Spiceworks ive used the community for years now so when I found there IT Helpdesk I started to use it but I then stopped for a while until there cloud IT Helpdesk came out which for me works best as I dont need to worry about hosting anywhere. So now I have a great IT helpdesk for my clients to log tickets with all for free!

Minpunten:

The only Con to Spiceworks IT Helpdesk was that I was initially released as a windows installer which didnt really work for my business as I dont have my own servers, it wasnt until the Cloud IT helpdesk version came out that I then started to use Spiceworks IT helpdesk again as my client IT helpdesk solution. Its also lacking some features you would see in premium solutions but it does the basics and works for my IT Consultancy business.

Chris
Executive Shareholder in VK
Computersoftware, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Very handy free IT tool but UI could do with improvements

4,0 3 weken geleden Nieuw

Pluspunten:

Automatic updates and notifications through email are great for us to keep on top of requirements and notify customers of progress.

Minpunten:

Customers do not get regular updates summarising their open tickets and monthly closed tickets. Also the UI could be improved to make it easier to view tickets and update them in order.

Keith
IT Operations Manager in VK
Detailhandel, 501-1.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Spiceworks - The IT Pro choice

3,0 2 maanden geleden Nieuw

Opmerkingen: For any IT dept that needs to keep cost low and wants to setup a helpdesk, this is a great start - the community as mentioned is second to none !

Pluspunten:

The Spiceworks community is second to none, there is not a day that goes by when some post doesnt help one of the team. The software is also, for SME is brilliand and you are on a budget. After initial setup and agent deployed you can monitor, have tickets and your helpdesk up and runing

Minpunten:

Ive personally experienced a few "quirks" so dont know if its me ! Tickets taking a while to arrive, and network monitoring can be hit and miss

Donald
Technology Director in VS
Schoolleiding, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Spiceworks Help Desk

5,0 2 maanden geleden

Opmerkingen: Spiceworks has been very good for us as a Help Desk software. My admins and users had an easy time in implementing this software

Pluspunten:

Of course the cost since it is Free. Easy to deploy and users to understand

Minpunten:

Does not have all the features and reports that others have, but that is offset by the price