Wat is Spiceworks?

De IT-helpdesk van Spiceworks is speciaal gebouwd voor IT-professionals. Alles wat je nodig hebt wordt geboden om een betere interne IT-helpdesk en een beter bedrijf te runnen. Begin binnen enkele minuten met het afhandelen van tickets met gratis helpdesk-software (op je server of in de cloud). Bovendien doet het meer dan alleen het volgen van tickets: begrijp (en verander) teamgedrag en breng je waarde voor het bedrijf naar voren. Probeer het vandaag nog gratis.

Wie gebruikt Spiceworks?

IT-professionals! Er is niets beter dan het leven van IT-professionals gemakkelijker te maken. Of je nu een CTO, IT-manager, IT-ondersteuningsspecialist of sysadmin bent, Spiceworks heeft iets voor je.

Waar kan Spiceworks worden geïmplementeerd?

Cloud, SaaS, Web, Windows (desktop), Windows (lokaal), Linux (lokaal), Android (mobiel), iPhone (mobiel), iPad (mobiel)

Over de leverancier

  • Spiceworks Ziff Davis
  • Opgericht in 2006
  • Chatten

Beschikbaar in deze landen

Australië, Canada, China, Duitsland, India en nog 3 andere

Talen

Duits, Engels

Over de leverancier

  • Spiceworks Ziff Davis
  • Opgericht in 2006
  • Chatten

Beschikbaar in deze landen

Australië, Canada, China, Duitsland, India en nog 3 andere

Talen

Duits, Engels

Video's en afbeeldingen van Spiceworks

Spiceworks Software - 1
Spiceworks Software - 2
Spiceworks Software - 3
Nog 4 andere bekijken
Spiceworks-video
Spiceworks Software - 1
Spiceworks Software - 2
Spiceworks Software - 3

Vergelijk de kosten van Spiceworks met soortgelijke producten

Spiceworks

N/A
Gratis versie
Gratis proef
US$ 19,00/maand
Gratis versie
Gratis proef
US$ 14,00/maand
Gratis versie
Gratis proef
US$ 18,00/maand
Gratis versie
Gratis proef

Functies van Spiceworks

  • Assets volgen
  • Auditing van problemen
  • Baselinemanager
  • Beheer van IT-assets
  • Beheer van Service Level Agreements (SLA's)
  • Capaciteitsbeheer
  • Compliancebeheer
  • Configuratiebeheer
  • Dashboard
  • Diagnostische hulpmiddelen
  • Hoofdoorzaakanalyse
  • Incidentenbeheer
  • Kennisbankbeheer
  • Kennisbeheer
  • Netwerkcontrole
  • Onderhoudsplanning
  • Opdrachtenbeheer
  • Patchbeheer
  • Probleembeheer
  • Rapportage en analyse
  • Resourcebeheer
  • Taakbeheer
  • Ticketbeheer
  • Toegang en controle op afstand
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Toezicht op activiteiten
  • Uptimerapportage
  • Veranderingsbeheer
  • Voorraadbeheer
  • Waarschuwingen / Escalatie
  • Workflowconfiguratie
  • Zelfserviceportal

Alternatieven voor Spiceworks

Platform voor het volgen van middelen dat cloudgebaseerd is met mobiele apps (IOS/Android). Onbeperkt aantal gebruikers. Ontvang vandaag nog een gratis begeleide demo.
ServiceNow automatiseert je dagelijkse ondersteuningstaken en helpt je elke werkeenheid te volgen, meten en verwerken. Het is gebruiksvriendelijk en schaalbaar.
Apteriks biedt gehoste software voor IP-adresbeheer, die momenteel wordt uitgebreid naar CMDB.
Atera is de ultieme alles-in-één RMM-software voor MSP's en IT-professionals. Vaste kosten met een onbeperkt aantal apparaten, zo eenvoudig is het. Probeer het gratis. Meer informatie over Atera
EcholoN, het softwarepakket voor servicebeheer, vertegenwoordigt een allesomvattende oplossing voor service, ondersteuning en klantenservice.
PSA-hulpmiddelen van de volgende generatie. Compleet Professional Services Automation-pakket voor software- en servicesbedrijven.
Beheer eenvoudig al je helpdeskactiviteiten met een bewezen IT-oplossing. Je vindt alle benodigdheden in één dashboard. Meer informatie over SysAid
Samanage is het IT-helpdeskplatform met de meeste recensies en de hoogste beoordelingen: lees wat de klanten zeggen!
Duizenden MSP's en kleine IT-afdelingen gebruiken Kaseya VSA-software voor IT-beheer om hun IT te automatiseren. Begin vandaag nog met de gratis proefperiode.
Pulseway is een bekroond IT-beheerplatform dat je de volledige controle geeft over alles wat met IT te maken heeft. Meer informatie over Pulseway
Gives you out-of-the-box processes for incident management, self service, and inventory tracking for your help desk.
Uitgebreide helpdeskprobleemvolging voor het leveren van volledige IT-ondersteuning voor eindgebruikers en klanten. Meer informatie over VIZOR IT Asset Management
NinjaOne is een eenvoudige, alles-in-één oplossing voor IT-activiteiten die MSP's en IT-professionals graag gebruiken. Meer informatie over NinjaOne

Reviews over Spiceworks

Gemiddelde score

In totaal
4,4 (510)
Gebruiksgemak
4,3 (510)
Klantenservice
4,2 (510)
Functies
4,2 (510)
Waar voor je geld
4,6 (510)

Reviews op basis van bedrijfsgrootte (werknemers)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Robert R.
Robert R.
Systems Administrator in Canada
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Levensmiddelen- en drankenindustrie, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Ideal free helpdesk for small to medium businesses

5,0 10 maanden geleden

Opmerkingen: Overall I have been very happy with Spiceworks, especially the community of users.

Pluspunten:

It's impossible to beat the cost of free. The product is well designed and functions extremely well for the job it is designed for.

Minpunten:

Larger IT departments won't be able to route tickets to specific teams. It would be very nice if spiceworks could expand its offering to include sub service desks etc.

Matthew B.
Director of IT in VS
Management non-profit organisaties, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Overwogen alternatieven:

Help Desk Where You Want It

5,0 vorig jaar

Opmerkingen: Starting a new role in the organization that had no Help Desk and no history or structure; Spiceworks proved to be the single biggest one thing that could be done right that would yeild improved IT services to the organization. User responsibility shifted to reporting IT issues using email and overall satisfaction improved and service impacting issues due to weaknesses in infrastructure, bad procedures or mislaid processes were identified by the ticketing system and corrected.

Pluspunten:

I started using Spiceworks in the cloud and then copied the database and importing it to our VM and lost nothing. It is an efficient and easy to use platform. Adding techs and break-fix categories to track what needs to be improved proved to be successful. This allows IT to focus on root cause and then to deploy solutions to prevent the same.

Minpunten:

The reports need to be streamlined to remove redundancy. Quantity is not always a good thing and by compressing and focusing on key areas the reporting could be a lot better and less fractured.

Jeffrey R.
VoIP Operations Manager in VS
Telecommunicatie, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
Bron van de reviewer

Spiceworks Helpdesk - A great option for small business or a start up operation.

4,0 2 maanden geleden Nieuw

Opmerkingen: I have used spiceworks in a both a large corporate enterprise as well as in my current role with a small startup and both cases the software just works and functions as intended. A few tweaks here and there could make this software perfect but in any case it is a goto software for me.

Pluspunten:

I loved that the price is free! This makes a huge impact to the success of a startup or small company. The other key feature is the fact that the product works. It functions exactly how a ticket system should function.

Minpunten:

I hate that it is so difficult to be able to get our clients to use the site. This is primarily because routing the DNS information from our domain to their site is cumbersome at best. If they provide a simpler way to route your domain to their site it would improve the offering and would even be worth a few dollars per month for this functionality.

Josh B.
IT Support Specialist in VS
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Awesome IT Help Desk software, horrible inventory system.

2,0 5 jaar geleden

Pluspunten:

Spiceworks is great for managing help desk tickets. Using HTML we've been able to customize our end-user portal. Create multiple ticket templates to capture the details we truly need from end-users. We have found that the mobile application for iOS and Android to be the best on the market. It has a great GUI, very user friendly, informative, and easy to set up.

Minpunten:

The inventory system is lacking when it comes to producing accurate information. At one point this year we were upgrading our end users to dual monitors. We attempted to use Spiceworks to produce the make and model of the current monitor the end users were using. It came back telling us a generic description. I ended up writing a batch file that would obtain them remotely and that was accurate. We've also had issues where it would scan a computer that had 2 monitors but would only show one. We also went through a license key audit and thought we could rely on Spiceworks to produce accurate results. It ended up showing us that several computers had 3 iterations of office installed. I understand that these keys are in the registry but other similar scanners would only produce keys for whats actually installed on the workstation by cross-referencing installed applications and registry keys. We recently have been experiencing issues where Spiceworks would attempt to scan 180 assets and it would fail to complete the scan without errors. We found this out by using WSUS to determine how many computers we had and Spiceworks was off by 30 assets of the 180. At least twice a week it also locks up and our end users can't access the help desk portal to submit tickets. We've chosen to use LanSweeper to track assets. LanSweeper produced accurate results in a fraction of the time Spiceworks produced incomplete results. Spiceworks took 8+ hours, LanSweeper <30 minutes.

Aslam S.
Sr Systems Administrator in Verenigde Arabische Emiraten
Kantoorbenodigdheden, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Simple Ticketing tool that gets the job done.

4,0 vorige week Nieuw

Pluspunten:

Simple and effortless tool to manage tickets.

Minpunten:

Ads occupy a lot of space. Streamlining it and sprucing up with a new ui would be incredible.