Helpt Nederlandse bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software

Wat is SendGrid?

SendGrid is een leider in communicatie met klanten. Dit vertrouwde, cloudgebaseerde platform voor
e-mailbezorging helpt marketeers en ontwikkelaars met vertrouwen te verzenden. Het product wordt vertrouwd
door meer dan 78.000 wereldwijde klanten, groot en klein, om betrokkenheid en
bedrijfsgroei te stimuleren via hun e-mailprogramma.

Naast deze bekroonde API, bieden de marketingcampagnes van SendGrid doeltreffende, één-op-veel verzendingen, duidelijke segmentatie, flexibele en frustratievrije campagnebewerking en bruikbare analyses.

Wie gebruikt SendGrid?

SendGrid is een service voor onafhankelijke ontwikkelaars tot grote ondernemingen. Iedereen die op betrouwbare wijze e-mail vanuit zijn/haar toepassing moet verzenden kan SendGrid gebruiken.

SendGrid Software - 1
SendGrid Software - 2
SendGrid Software - 3
SendGrid Software - 4
SendGrid Software - 5

Twijfels over SendGrid? Vergelijk met een populair alternatief

SendGrid

SendGrid

4,2 (725)
US$ 60,00
maand
Gratis versie
Gratis proefversie
79
1
4,1 (725)
4,0 (725)
3,8 (725)
VS.
Beginprijs
Prijsopties
Functies
Integraties
Gebruiksgemak
Prijs-kwaliteitverhouding
Klantenservice
US$ 49,00
maand
Gratis versie
Gratis proefversie
44
16
4,4 (20)
4,3 (20)
4,7 (20)
Groene beoordelingsbalken geven het winnende product aan, op basis van de gemiddelde beoordeling en het aantal reviews.

Andere goede alternatieven voor SendGrid

Pushwoosh
Functies met hoogste score
Campagnebeheer
Campagnesegmentering
Marketing via meerdere kanalen
Benchmark Email
Functies met hoogste score
Beheer van e-mailcampagnes
E-mailmarketing
Optimalisatie voor mobiel
Mailshake
Functies met hoogste score
Aanpasbare velden
Beheer van e-mailcampagnes
Sjabloonbeheer
Higher Logic Thrive
Functies met hoogste score
Discussies/forums
Ledenlijst
Reclamebeheer
Reply
Functies met hoogste score
E-mailbeheer
Voor salesteams/-organisaties
Workflowbeheer
Netcore Email API
Functies met hoogste score
E-mailcontrole
Amazon S3
Functies met hoogste score
Beheer van gegevensopslag
Encryptie
Toegangsopties/machtigingen
Outfunnel
Functies met hoogste score
Leads beheren
Marketingautomatisering
Segmentering
Twilio
Functies met hoogste score
Massa-sms
Oproepen routeren
Sms-berichten

Reviews over SendGrid

Gemiddelde score

In totaal
4,2
Gebruiksgemak
4,1
Klantenservice
3,8
Functies
4,1
Prijs-kwaliteitverhouding
4,0

Reviews op basis van bedrijfsgrootte (werknemers)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1.000
  • >1.001
Eddie
Eddie
CEO
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
E-learning, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

E-mail Marketing optimized for Professionals

5,0 3 jaar geleden
Bijschriften in het Nederlands beschikbaar in de videospeler
Bert
Bert
Zaakvoerder in België
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Medische praktijk, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

SendGrid zorgt voor een betrouwbare e-mailintegratie.

5,0 9 maanden geleden

Opmerkingen: SendGrid verstuurt just-in-time berichten voor een patiëntinformatie-platform.

Pluspunten:

De uitgebreide API van SendGrid laat een diepe integratie toe met ons platform waardoor we de hele flow 100% kunnen automatiseren. Dat is net wat wij zochten.

Minpunten:

De backoffice van SendGrid is een doolhof, waarin het niet eenvoudig is om de juiste instelling te vinden. Maar wel zeer compleet.

martijn
Eigenaar in Nederland
Levensmiddelen- en drankenindustrie, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Worst customer service ever

1,0 6 maanden geleden

Opmerkingen: Heel slecht omdat ik de toegang ben verloren en ze het maar niet willen herstellen. Ondanks alle documenten 5x aan te leveren.

Pluspunten:

Geen pluspunten. Kan geen gebruik maken van de software maar ze blijven factureren

Minpunten:

Customer support. Voor 1 case heb ik nu verschillende nummers en verschillende personen in de mail. Bellen kan niet, videobellen willen ze niet. Oplossing zoeken al helemaal niet.

Dylan
Dylan
Software Developer in VK
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Computersoftware, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer

Eerder overwogen alternatieven:

Pretty solid product with a good reputation, but can be pricey

5,0 7 maanden geleden

Opmerkingen: My overall experience with SendGrid has been positive. I appreciate its reliability, detailed analytics, and user-friendly interface. My only concerns are with pricing scalability and occasional customer support challenges, but the platform consistently delivers effective and impactful email campaigns.

Pluspunten:

SendGrids high deliverability rates, solid tracking metrics and easy to use interface make it a very attractive offering in a competitive space.

Minpunten:

The pricing structure mean that scalability can be a concern, there are some sudden jumps in pricing. The step from 200k to 250k emails a month takes you from $89.95/mo to $249/mo which is a suddenly 3x cost increase, with similar 2x increases at the next intervals. Having unit-based pricing would be less stressful than suddenly crossing a threshold.

Orianne
Orianne
Specialist Marketing in Spanje
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Telecommunicatie, 10.000+ werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Sending SaaS emails through the service is the best option.

4,0 2 jaar geleden

Opmerkingen: Minimal running costs and the minimal need for application development make the API cost-effective. Even as a simple SMTP gateway, the API can perform many functions. These include distribution results and bounce information, which make the proper operation possible. MTA SaaS services are made possible by the original. It is used to display messages from the service provider and notify the public of upcoming announcements. Nowadays it is difficult to operate with an original because it could be used by malicious third parties as a spam pass-through. However, it can operate securely if appropriate security measures and patches are applied frequently. Using the SendGrid service frees business owners from work they cannot control.

Pluspunten:

With the sub-user functions and the ability to manage each distribution case, it is easy to confirm the rate and track each delivery in the dashboard. In addition, it is easy to ensure bounce time records and investigate why mail was not delivered from the dashboard. This is because each case has a dedicated distribution manager that can perform distribution management in each case. It is advisable to confirm delivery with a tracking code, but it is also possible to check mail confirmation without any further action. This process can be completed quickly with any of the services offered.

Minpunten:

Since the records of previous bounces disappear when searching, I want to extend the logging period a bit. To extract the data through webhooks, making a request each time is necessary.

Olivia
CEO in Canada
Detailhandel, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Eerder overwogen alternatieven:

Effective and affordable

4,0 2 maanden geleden

Opmerkingen: We have used SendGrid for transactional emails for over ten years. It works. It’s simple. It’s affordable.

Pluspunten:

SendGrid is straightforward and does what we need it to do for an affordable price.

Minpunten:

SendGrid is not complex enough for out marketing email needs.