Over Rooftop

Samenwerkingsplatform ontworpen voor e-mailbeheer, klantenondersteuning en taakbeheer.

Meer informatie over Rooftop

Pluspunten:

Niet beschikbaar

Minpunten:

Niet beschikbaar

Beoordelingen van Rooftop

Gemiddelde score

Gebruiksgemak
4,4
Klantenservice
5,0
Functies
4,0
Waar voor je geld
4,2

Waarschijnlijkheid van aanbeveling

8,3/10

Rooftop heeft een totaalscore van 4,4 van 5 sterren op basis van 8 gebruikersreviews op Capterra.

Reviews filteren (8)

Productscore

Productscore

Gebruik

Sorteren op

Heb je Rooftop eerder gebruikt?

Deel je ervaringen met andere softwarekopers.

Reviews filteren (8)

Preston P.
Service Dept. Manager in België
Machine- en installatiebouw, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Very pleased

5,0 vorig jaar

Opmerkingen: We have been able to bring our KPI of open topics from 30% down below 15% in less than one year after launching RoofTop in our After Sales Service department.
I get contentious remarks from team members of the ease of use and remarks of 'how did we work before?'

Pluspunten:

Improved proactive follow-up & productivity. More detailed analysis on closure delay of tasks & other details.

Minpunten:

Speed of the internal search engine needs improvement. Mobile app functions can be improved with push notifications to function more like a mailbox for persons on the move. It would be nice to have a more After Sales Service approach with functions like machine ID tags & checklists for team members.

Overwogen alternatieven: Jira, Vision Helpdesk, SolarWinds Service Desk, monday.com, Keap en Wrike

Redenen om over te stappen op Rooftop: User Interface - easy to use and quick start up Local company with quick service support

Reactie EASI

vorig jaar

Hi Preston, thank you so much for your review and for your precious feedback!

Linda E.
Service coordinator in België
Machinebouw, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Mon quotidien a changé

4,0 vorig jaar

Opmerkingen: Expérience plus que positive vu que mon travail au quotidien a largement été améliorer grâce à Rooftop

Pluspunten:

L'utilisation de Rooftop dans le département de service après-vente dont je fais partie a radicalement changé mon travail au quotidien: rapidité, amélioration du suivi des dossiers, clarté. Mon travail a largement gagné en efficacité. L'interface est conviviale et facile à utiliser

Minpunten:

Le chargement de certaines tâches est parfois lent dû probablement à la quantité d'information à charger.

Louis S.
Field service technician in Duitsland
Farmaceutica, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer

Most of the options are really useful, this app allows a very professional customer support

3,0 vorig jaar

Pluspunten:

Clarity, the fact that any user can have access to all the email, and especially the attachements (this is very important in technical fields). The fact that anyone can answer the emails, this help us to have quick feedbacks and professional supports.

Minpunten:

Waiting time when charging a discussion.

Mohamed H.
Service Technical Support in België
Machine- en installatiebouw, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Bon outil

5,0 vorig jaar

Opmerkingen: Mais en générale il fonctionne très bien , et très pratique pour gérer des emails

Pluspunten:

simplicité, efficacité. bon support technique

Minpunten:

petit bug parfois , après les mises a jour parfois il y a des données ou choses manquante

Simon D.
syndic in België
Vastgoed, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

.

5,0 vorig jaar

Pluspunten:

- Facilité d'utilisation - Interface web - Evolution du logiciel dans le temps

Minpunten:

Rien pour l'instant

Geverifieerde reviewer
Self Employed in VS
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Magazijnen/opslag, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
Bron van de reviewer

Rooftop, Is it for you?

4,0 11 maanden geleden

Opmerkingen: This was one of our first experiences with this type of software. overall we were happy with this choice and it taught us a lot about what we needed so we were able to increase our workflow and keep everyone up to speed.

Pluspunten:

All liked that I could see all of my email accounts in one simple application. I like how you can set it up so every time you send an email to a particular client you can also automatically send it internally to only the people you need it to go to without all that cc and bcc. That really helped to streamline our flow of information.

Minpunten:

It can be a little slow to load and I would like it to have more mobile function

Sean Y.
Field Service Engineer in Maleisië
Machinebouw, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer

Overall it is quite useful, but sometime it maybe quite slow.

5,0 vorig jaar

Opmerkingen: No comment from me, it is very useful overall

Pluspunten:

The product is easy to use and the most important, me and my colleague will able to look at the same topic while we are having discussion.

Minpunten:

Some time it might very slow in terms of loading

Chris H.
Support Specialist in Puerto Rico
Machinebouw, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer

Great tool to capture every step of the journey

4,0 vorig jaar

Opmerkingen: Ability to track interactions with clients and quickly revert to previous discussions or promises.

Pluspunten:

One location to stare and document your daily interaction with clients

Minpunten:

Find that the dates do not reflect properly when making changes.