Helpt Nederlandse bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software

Nederland Lokaal product

ChannelEngine reviews

4,5 (43) Schrijf een review! Nederland Lokaal product

Over ChannelEngine

ChannelEngine koppelt de webshop of backend systemen van de onderneming met online marktplaatsen voor een grotere online afzetmarkt.

Meer informatie over ChannelEngine

Pluspunten:

Channel Engine is very user-friendly and intuitive software that we've worked. Well described technical documentation.

Minpunten:

Limited catalogue management options. Missing global rules options.

Beoordelingen van ChannelEngine

Gemiddelde score

Gebruiksgemak
4,3
Klantenservice
4,4
Functies
4,3
Prijs-kwaliteitverhouding
4,4

Waarschijnlijkheid van aanbeveling

8,4/10

ChannelEngine heeft een totaalscore van 4,5 van 5 sterren op basis van 43 gebruikersreviews op Capterra.

Heb je ChannelEngine eerder gebruikt?

Deel je ervaringen met andere softwarekopers.

Reviews filteren (43)

Fred
Marketplace Manager in Nederland
Detailhandel, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Met recht een SaaS oplossing

5,0 3 jaar geleden

Opmerkingen: Door ChannelEngine hebben wij ons aantal verkoopkanalen binnen een paar maanden kunnen uitbreiden van 3 naar 12 verkoopkanalen door heel Europa.

Pluspunten:

De content opties binnen ChannelEngine zijn ideaal voor ons kleine team, waarin wij niet genoeg tijd hebben om voor ieder platform zoals Amazon en Bol.com steeds content aan te leveren. Door het instellen van regels en vaste mappings kunnen met hoge snelheid nieuwe artikelen worden ingeschoten op de verschillende platforms. Dat is een tijdsinvestering in CE, die zich heel snel terugbetaalt.

Minpunten:

Niet alles gaat altijd goed via ChannelEngine, maar daarvoor hebben ze wel een zeer betrokken en snelle support afdeling om samen de juiste oplossing mee te zoeken.

Eerder overwogen alternatieven: Channable

Redenen om voor ChannelEngine te kiezen: Wij zochten een partner die dichter bij ons in de buurt zit, én ChannelEngine stond hoger aangeschreven bij Bol.com.

Redenen om over te stappen op ChannelEngine: We werken op dit moment ook nog met Channable voor een aantal CPC en CPS kanalen die nog niet beschikbaar zijn bij ChannelEngine.

Milan
Marketplace Specialist in Nederland
Marketing en reclame, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

ChannelEngine review

4,0 9 maanden geleden

Opmerkingen: Het is enorm fijn om gebruik te maken van ChannelEngine. Ik zou het elk E-commerce bedrijf gericht op marketplaces aanbevelen.

Pluspunten:

De implementatiegemak van de software. Verder maakt ChannelEngine het vrij gemakkelijk om nieuwe platformen toe te voegen aan ons portfolio. Dit is mede mogelijk door de fijne begeleiding van de support teams van ChannelEngine.

Minpunten:

Helaas komt het nog wel eens voor dat data verspringt of dat er gegevens niet juist worden geïmporteerd/exporteert. Wel pakt de support deze issues snel op.

Mart
Marketplace Manager in Nederland
Consumentengoederen, 501-1.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Onmisbaar voor ambitieuze Sellers!

5,0 3 jaar geleden

Opmerkingen: We zijn tevreden met deze tool; we hadden onze gewenste marketplace roadmap nooit binnen de gestelde tijd kunnen uitrollen zonder de koppelingen van ChannelEngine. Daarnaast altijd prettig contact met onze customer success manager en de helpdesk.

Pluspunten:

ChannelEngine levert koppelingen met de meeste belangrijke marketplace platformen in Europa. Na implementatie van de tool hebben we onze ambities versneld kunnen uitrollen en in een rap tempo onze aanwezigheid op marketplaces kunnen realiseren. Hadden we deze koppelingen stuk voor stuk zelf moeten bouwen (en onderhouden) dan had dit veel meer capaciteit gevraagd in de organisatie, en was het niet mogelijk geweest om in ons huidig tempo uit te breiden. De tool biedt veel functionaliteiten en kan in grote lijnen redelijk intuitief en zonder veel training worden gebruikt.

Minpunten:

De tool werkt een beetje als een Formule 1 auto; er zit meer in dan de meeste gebruikers er uit zullen (kunnen) halen. Neem aldus goed de tijd om, samen met een technisch onderlegde sparringpartner, aandachtig te onderzoeken welke functionaliteiten je allemaal wil gaan implementeren/gebruiken. Sluit ook zeker een eigen developer aan tijdens de implementatiefase.

Kees
Customer Experience Manager in Nederland
Marketing en reclame, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Review Kees Smit

5,0 10 maanden geleden

Opmerkingen: Channelengine is een essentiele software voor de moderne E-Commerce.

Pluspunten:

Het gemak en de overzichtelijkheid wat ChannelEngine biedt is van enorm belang. Verder kunnen wij alles doen via ChannelEngine; integraties, content beheren, voorraad synchroniseren en nog veel meer.

Minpunten:

Het klantcontact van ChannelEngine kan nog verbeterd worden. Soms moet je meerdere werkdagen wachten op een reactie. Dit kan gevolgen voor de bedrijfsvoering hebben.

Geena
Online Marketeer in Nederland
Meubels, 201-500 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer

Review RM x CE

4,0 3 jaar geleden

Opmerkingen: Riviera Maison kan door het gebruik van ChannelEngine op een snelle manier verbinden met marketplaces. ChannelEngine is een betrouwbare partner en straalt echt motivatie uit. De employees bij CE zijn altijd bereidt om de juiste oplossingen te bieden. Er wordt echt geluisterd naar nieuwe ideeen.

Pluspunten:

ChannelEngine is makkelijk in gebruik en iedereen zou hiermee kunnen werken. Na een soepele integratie hebben we de aanwezigheid op verschillende marketplaces snel in kunnen zetten. De ambities kunnen nu echt waargemaakt worden. Zelfs met een kleinschalig team is het mogelijk om een vliegende start te creeeren.

Minpunten:

Er is altijd ruimte voor verbetering, zo ook bij ChannelEngine. Denk bijvoorbeeld aan het instellen van lanceringsdata, informatie pop-ups of een snelle blik op vereiste wijzigingen in de mapping. ChannelEngine blijft niet stil zitten en zijn achter de schermen doorgaand bezig met vernieuwing. Dit is een goed vooruitzicht voor de toekomst.

valerie
E-commerce/ marketing manager in Nederland
Textiel, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer

Positieve ervaring met Channel Engine

4,0 11 maanden geleden

Opmerkingen: Nu wij één platform hebben waar wij alle content voor verschillende marketplaces kunnen delen scheelt dit heel veel tijd in het verrijken van de content.

Pluspunten:

Channel Engine is erg makkelijk in gebruik. Zowel voor het verrijken van de content als het koppelen van nieuwe marketplaces is gemakkelijk. Daarnaast is het service level ook goed.

Minpunten:

Omdat er zoveel data samengevoegd wordt in Channel Engine kan het af en toe wat langzamer werken. Daarnaast zou het fijn zijn als er meer mogelijkheden zijn met het dashboard zoals bijvoorbeeld een CSV export uitdraaien.

Arnaud
Arnaud
Directeur in Nederland
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Internet, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Goede software

5,0 3 jaar geleden

Opmerkingen: Goede ervaringen en betrouwbare partij om mee samen te werken

Pluspunten:

Makkelijk te gebruiken en een groot bereik om je marketplaces te bedienen!

Minpunten:

Relatief duur en soms lastig in te stellen

Milan
Inkoper in Nederland
Detailhandel, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Zeer tevreden over ChannelEngine

5,0 3 jaar geleden

Pluspunten:

Gemakkelijk koppelingen leggen tussen marketplaces.

Minpunten:

Wellicht extra functies toevoegen zoals een repricer.

Anna
Marketplace coordinator in Nederland
Kleding en mode, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Review Channel Engine

5,0 vorig jaar

Opmerkingen: Het centraal onderhouden van de verkopen op verschillende kanalen.

Pluspunten:

Het gebruiksgemak van de software in combinatie met de juiste support is een groot voordeel.

Minpunten:

De kanaal specifieke instellingen makten het onboarden soms ietwat complex

Geverifieerde reviewer
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Kleding en mode, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Gebruiksvriendelijke tool

4,0 vorig jaar

Opmerkingen: Fijne samenwerking en gemak

Pluspunten:

Gebruiksvriendelijk, overzichtelijk en het beheer van alle Marketplaces in 1 tool

Minpunten:

Sommige functionaliteiten zijn de laatste tijd vrij traag, zoals het laden van de producten in de mappings

Mark
Directeur in Nederland
Detailhandel, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
Bron van de reviewer

Handig om snel meerdere kanalen te ontsluiten

4,0 3 jaar geleden

Opmerkingen: Prettige klantenservice en snelle feedback op vragen of problemen. Software technisch nog geen issues gehad en loopt alles vlot.

Pluspunten:

Je kunt gemakkelijk met 1 tool, alle ontsluitingen richtingen marketplaces inrichten en beheren.

Minpunten:

Er zijn veel instelmogelijkheden en het is niet altijd even duidelijk waar welke instelling voor dient en hoe je die moet gebruiken. De repricer is bijvoorbeeld best ingewikkeld.

Alexander
Product Owner Global E-Commerce in Duitsland
Consumentenelektronica, 5.001-10.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Sell where people shop with ChannelEngine

5,0 11 maanden geleden

Opmerkingen: - Very satisfied - Great team and collaboration- Very much customer-centric, looking for joint growth

Pluspunten:

- User-friendly UI- Great onboarding experience- Continuous improvements on channel interfaces- Incorporating suggestions, and taking feedback seriously- Adding new features almost every month- Pioneering new channels and geographies

Minpunten:

- Beta channels come with quite some child-diseases- Reporting capabilities, notifications, and user roles can be improved

Eerder overwogen alternatieven: Lengow

Redenen om over te stappen op ChannelEngine: - International footprint- promising roadmap and eagerness to grow together on new channels and geographies

Marit
Marketplace Manager in Nederland
Sport, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Review

5,0 11 maanden geleden

Pluspunten:

The ease in using the application and the customer support.

Minpunten:

We're missing the possibility to chat to our customers in Channel Engine. The customer support now needs to log in to dozens channels to talk to the customers. Another integrator has this function.

Pepijn
Marketplace specialist in Nederland
Marketing en reclame, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Pepijn's review

4,0 11 maanden geleden

Opmerkingen: I use it every day and like the system in general.

Pluspunten:

Diversity of use of the system. It is integrated in a lot of system I use.

Minpunten:

The correctness sometimes. When I refund an order via CE, the portal doens't see it sometimes.

Martijn
Associate Director eCommerce and Digital Marketing in Nederland
Kantoorbenodigdheden, 10.000+ werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Accelerating growth in multiple regions

4,0 11 maanden geleden

Opmerkingen: Thanks to the support of Channel Engine we are now capable of scaling on multiple marketplace at a higher pace.

Pluspunten:

Channel Engine has been essential in scaling our business on multiple platforms / marketplaces across regions: not only Amazon in the US and EMEA, but also 'local'marketplaces in Germany, The Netherlands and France. Still working on scaling to other platforms, with the full support and engagement of the customer success managers.

Minpunten:

US integrations were delayed due to some critical differences between the Euopean and US markets. This is being handled, however, a deeper understanding of the intricate details of the doing business in the US (Tax issues) should have been a known.However, CE-team is adequately following up and setting up a separate test environment for the US market.

Remco
CEO in Nederland
Detailhandel, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Do what they promiss

5,0 11 maanden geleden

Pluspunten:

- Easy to use- Easy to connect to e-commerce platforms- Great customer support- Great integration team

Minpunten:

Don't have any cons purse. As mentioned it's easy to use and has all the functionalities that we need

Eerder overwogen alternatieven: Channable

Redenen om over te stappen op ChannelEngine: Way ahead of Channable regarding channels

Emmy
Operations Specialist in Nederland
Consumentengoederen, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Advanced, user-friendly and efficient software

5,0 11 maanden geleden

Pluspunten:

ChannelEngine is a user-friendly integrator which is understandable by almost everyone. The integration process is well guided, the level of support offered (both customer/general and technical) is high and there is a very extensive database of helpful articles. The software itself is extensive in terms of features but still manageable.

Minpunten:

The software sometimes struggles with the amount of data within a tenant/account containing many articles. However, this has already improved significantly over the past two years.

Charlotte
Marketplace Manager in Nederland
Detailhandel, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Easy to use and pro-active integrator for all marketplace activities

5,0 11 maanden geleden

Opmerkingen: Great solution for external channel management, regarding orders, stock, content etc. No direct integration needed with several marketplace channels which saves us a great deal of time and custom work.

Pluspunten:

Good customer service, willingness to help and proactiveness. Easy to use and nice overviews of errors, listed products etc. Documentation of all channels are available as well.

Minpunten:

There's nothing not to like to be honest.

Lisa
Marketplace Specialist in Nederland
Meubels, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

ChannelEngine review

4,0 11 maanden geleden

Pluspunten:

The integrator function of ChannelEngine works best and the support of the team is fast and helpful.

Minpunten:

Big changes/updates in the back end of ChannelEngine can have a large impact on our performances. The past has shown that this sometimes is not correctly communicated or tested properly and can affect our sales too much.

Rik
Head of Commerce in Nederland
Consumentengoederen, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Great tool if you want to expend your business on several marketplaces

4,0 11 maanden geleden

Opmerkingen: Very good experience in my previous company.

Pluspunten:

Large selection of marketplace channels available

Minpunten:

Extremely focus on adding new channels which are not always relevant for every seller.

Marina
Marina
President in VS
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Internet, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: Gratis proef
Bron van de reviewer

The perfect tool to expand my business online

4,0 10 maanden geleden

Opmerkingen: I love the functionality it's so precious and the inventory management has been especially helpful as it helps me maximize my sales and keep my stock up to date in real time.

Pluspunten:

I love its ease of use and its ability to integrate with different platforms, such as my online store and other sales channels.

Minpunten:

Sometimes when I have a problem or query it can take a little time to get a response from the customer support team.

Yossi
Directeur des opérations in Frankrijk
Meubels, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
Bron van de reviewer

Très cher pour un logiciel par performant et des interlocuteurs qui ne connaissent pas leur logiciel

1,0 3 maanden geleden

Opmerkingen: Nous avons signé avec channel engine pour un prix très elevé par rapport a la concurrence mais je dois dire qu'on nous l'as bien vendu.
Une fois signé par contre ce n'est plus la même.
- L'intégration est sous traité par une société qui ne connait pas le logiciel et pas du tout réactive.
- Contrairement a se qu'on nous a vendu l'intégration avec les marketplaces est ultra complexe
- Commercial présent au début pour nous rassurer mais ensuite absent
- Account manager totalement absent qui ne prend même pas la peine de répondre.
Concrètement nous avons intégré channel engine depuis 4 mois et toujours aucune marketplace connectée. Du temps et de l'argent perdu.

Pluspunten:

Contact commercial assez sympa mais bien sur on vous vend du rêve

Minpunten:

Interface et manipulation très complexe. Logiciel sous performant avec règles très compliquée a faire.

Patrick
Project Manager eCommerce - Marketplaces in Duitsland
Groothandel, 501-1.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Intuitives Tool, um Produkte auf vielen versch. Marktplätzen zu platzieren und Aufträge abzuwickeln

5,0 vorig jaar

Pluspunten:

Es ist sehr einfach neue Marktplätze über Channelengine anzubinden. Die Entwicklung der individuellen Schnittstellen (Produktdaten, Angebotsdaten, Bestelldaten etc.) zu den Marktplätzen wird von Channelengine übernommen, sodass selbst nur sehr geringe Entwicklerkosten für Anbindungen aufgewendet werden müssen.

Minpunten:

Channelengine ist in der Lage sehr viele Daten zu beziehen und grafisch darzutellen. Dennoch ist die Exportfunktion dieser Daten noch ausbaufähig.

Gertjan
Business Developer in Nederland
Consumentengoederen, 501-1.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Sturdy package with a lot of functionalities

5,0 3 jaar geleden

Pluspunten:

The software is easy to use and has a lot of functionalities. We like the fact that we can use advanced mapping settings to make sure our content will fit the template of each marketplce we are selling on. It is also really easy to add new channels and their account management is great. Channelengine is growing rapidly and does a great job at developing functionalities that their customers need. They are fully aware of the fact that their customers' opinions and experiences are a key factor in their product development.

Minpunten:

Since we have a lot of products (over 400.000), the software does struggle a bit with the sheer volume of data. Some pages have long loading times and the software feels sluggish.

Matthijs
Marketplace Marketeer in Nederland
Groothandel, 201-500 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer

ChannelEngine feedback

5,0 11 maanden geleden

Opmerkingen: Amazed by the ChannelEngine features and possibilities. Also in cooperation with our success manager, we are able to easily manage different marketplaces and expand to other new channels.

Pluspunten:

Content mapping, price rules, feedback why products are not published, customer care, Order management.

Minpunten:

Repricer doesn't work for all situations. We often lose to much unnecessary margin because the repricer does not increase the price when possible. For example: price gets repriced from 200 to 170 to win the buy box. Competitions offer gets offline, which makes it possible to bring the price back to 200 and still have the buy box, but our repricer does not do that (yet).It would also be a really nice feature if we could see the % of each field in de mapping stage that is correctly filled. For example: Required field X in Category Y has 97% successfully filled fields.Currently we can not see this on the mapping page. It would also be very effective if ChannelEngine shows us the products with empty fields (3%).