Nederland Lokaal product

Over Gripp

Gripp is bedrijfssoftware voor bureaus en zakelijke dienstverleners. Gripp bevat o.a. uren, planning, CRM, projecten, rapportages, offertes, facturatie en meer!

Meer informatie over Gripp

Pluspunten:

Niet beschikbaar

Minpunten:

Niet beschikbaar

Beoordelingen van Gripp

Gemiddelde score

Gebruiksgemak
4,4
Klantenservice
4,5
Functies
4,3
Waar voor je geld
4,5

Waarschijnlijkheid van aanbeveling

9,1/10

Gripp heeft een totaalscore van 4,5 van 5 sterren op basis van 15 gebruikersreviews op Capterra.

Reviews filteren (15)

Productscore

Productscore

Landen

Landen

Gebruik

Sorteren op

Heb je Gripp eerder gebruikt?

Deel je ervaringen met andere softwarekopers.

Reviews filteren (15)

Rob
Directeur/eigenaar in Nederland
Marketing en reclame, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Ambassadeur van Gripp

5,0 vorig jaar

Opmerkingen: Gewoon heel goed, heb het al op diverse plekken aanbevolen.

Pluspunten:

Gemak, eenvoud, doet gewoon wat het moet doen.

Minpunten:

Weinig personalisatiemogelijkheden, oplossingen voor marketing (automation) zijn beperkt.

Overwogen alternatieven: Zoho CRM, Teamleader en HubSpot CRM

Redenen om voor Gripp te kiezen: Gemak en doorontwikkeling

Redenen om over te stappen op Gripp: Nederlandse organisatie, referenties van anderen.

Ralph
Designer in Nederland
Marketing en reclame, Zelfstandig ondernemer
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Compleet pakket dat dagelijkse routines vergemakkelijkt

4,0 vorig jaar

Opmerkingen: Prettige tool voor dagelijks gebruik, maakt dagelijkse administratieve zaken gemakkelijker op een begrijpelijk wijze.

Pluspunten:

Dagelijkse taken als gedetailleerde urenregistratie, projectplanning en offertes creëren minder tijdrovend.

Minpunten:

Een goede mobiele versie ontbreekt. De tool is te raadplegen op een mobiel, maar niet ideaal. Voor urenregistratie is een aparte app beschikbaar, maar die werkt niet intuïtief.

Rik
Algemeen directeur in Nederland
Grafisch ontwerp, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Snel, eenvoudig en goed schaalbaar, maar wel alle controle en inzichten.

4,0 vorig jaar

Opmerkingen: GRIPP is een uitermate nuttige oplossing die veel zaken bundelt in 1 platform, waarbij je als organisatie essentiële zaken als planning, relatiebeheer, offertes, administratie en hr zaken kan stroomlijnen, waarbij je ook nog eens snel inzicht hebt ik alle facetten qua omzet, uren, etc. De schaalbaarheid is heel erg fijn. Met een schakel omzetten voeg je een nieuwe collega of tijdelijke stagiaire bij of af.

Pluspunten:

De planning tool is essentieel, net als de offertes / facturen en het administratieve (ook boekhouding) deel van GRIPP. We werken er iedere dag veelvuldig mee en houden er alles van onze organisatie in bij. Essentieel onderdeel van onze dagelijkse werkzaamheden.

Minpunten:

Zonder enige boekhoudkundige voorkennis is het integreren van die module wel complex. Dat ligt niet aan GRIPP, maar aan de inhoud qua boekhoudkundigheid. Dit zou makkelijker moeten kunnen. De versie voor op mobiele telefoon is helaas ondermaats. Die werkt niet zo fijn als de reguliere versie. Daarop kijken ik enkel voor de planning.

Overwogen alternatieven: AccountView en Visma Sign

Redenen om over te stappen op Gripp: GRIPP was voor ons gevoel op dat moment ook het beste toegespitst op onze tak van business. We zijn een klein, flexibel bureau dat heel organisch groeit. De helpdesk mensen zijn daadwerkelijk echt behulpzaam en alles heeft een fijne follow up. Daarbij is het gebruik heel intuïtief, waardoor het prettig integreerbaar is.

Mario
Managing partner in Nederland
Marketing en reclame, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Gripp

4,0 vorig jaar

Opmerkingen: De ervaring is goed. Een snelle helpdesk die voorheen op via de desktop applicatie via een button onderaan de pagina snel te bereiken was. Om 1 of andere redenen is deze weggehaald.

Pluspunten:

Gripp is gebruiksvriendelijk en snel onder de knie te krijgen. Grote knoppen snel thuis

Minpunten:

Het nadeel is dat de bijgeleverde app niet goed functioneert en niet dezelfde gebruiksvriendelijkheid heeft zoals de desktop applicatie wel kent.

Sanne
Sanne
Directeur in Nederland
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Marketing en reclame, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Fijne tool

4,0 vorig jaar

Pluspunten:

Gripp helpt ons bij veel processen in het bedrijf te stroomlijnen: CRM, opdrachten facturatie, verlof, zit er allemaal in.

Minpunten:

Ik vind het programma nog steeds niet echt mooi, en dat is wel belangrijk om mee te werken. Verder zou ik graag op opdracht dingen kunnen wegleggen om te ontwikkelen.

Marco
eigenaardig in Nederland
Design en ontwerp, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Get the Gripp

4,0 vorig jaar

Opmerkingen: Super!! onze organisatie kan niet meer zonder.

Pluspunten:

Offerte & Facturatie module zijn voor ons het belangrijkste, super in gebruik.

Minpunten:

Vind de planning niet "kijk" vriendelijk, moeilijk om dingen te lezen. Wij zetten de planning op 5 dagen, als er meerdere dingen gepland zijn voor meerdere personen valt er een hoop info weg. Heb andere planning software gezien die dat beter visualiseert.

Overwogen alternatieven: Rodeo

Redenen om voor Gripp te kiezen: James pro was goed in Planning, meer niet, Gripp bied alles wat wij nodig hebben

Redenen om over te stappen op Gripp: Gripp bied alles wat wij nodig hebben

Simone
Directeur in Nederland
Meubels, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Zeer gebruiksvriendelijke software

5,0 vorig jaar

Opmerkingen: Erg tevreden over service ondersteuning. Je wordt altijd goed en snel geholpen

Pluspunten:

Alles gaat veel sneller, van offerte tot opdracht or factuur. Alles in 1 pakket heel gemakkelijk om mee te werken

Minpunten:

Het inzien van omzet gaat niet per opdracht maar per opdracht regels, dat vind ik onoverzichtelijk. Administratief niet alle uitdraai mogelijk. Ook bijvood een opdracht lijst kun je niet uitdraaien

Terry
Senior Projectmanager in Nederland
Grafisch ontwerp, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Serieuze Gripp op je bedrijf

5,0 vorig jaar

Opmerkingen: Goede heldere en plug en play applicaties, fijne support afdeling, vragen worden serieus genomen.

Pluspunten:

Met alle hardware devices overal en altijd in kunnen loggen op het GRIPP software pakket en met deze applicatie te allen tijden volledig inzicht hebben in je bedrijfsvoering, agenda en projecten.

Minpunten:

Er zijn weinig minpunten, slechts een enkel dingetje dat nog niet vrij aan te passen is voor bijv. in internationale layouts, maar dat is een kleinigheid en goed mee te leven.

Wouter
Projectbegeleider in Nederland
Marketing en reclame, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

De naam zegt het al......Gripp (op de zaak hebben)

5,0 vorig jaar

Pluspunten:

Alles wat je doet is “gelogged” kan makkelijk weer belangrijke informatie terug vinden. Snelheid van offertes maken en dit ook qua presenteren op mooie manier. Lage instap curve. Als je er een paar dagen met de software werkt worden functies al heel snel duidelijk. Kan wel zo doorgaan. Maar dit is een heel mooi compleet pakket vanaf opdracht tot aan facturering

Minpunten:

Heb ik eigenlijk niets kunnen vinden. Tja, misschien de maandelijkse abonnementskosten. Misschien de keuze om het pakket te kopen met jaarlijkse servicekosten

Michel
Algemeen Directeur in Nederland
Design en ontwerp, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Grip op je zaak

5,0 vorig jaar

Opmerkingen: Enorm enthousiast team en blijven ontwikkelen. Luisteren maar feedback en doen er vervolgens ook wat mee. Lage financiële instap met goede uitbreidingsmogelijkheden.

Pluspunten:

Uitgebreid softwaresysteem en toch zo eenvoudig te bedienen.

Minpunten:

Planningsmodule wordt aan gewerkt, maar is voor ons nog niet optimaal.

Martijn
directeur in Nederland
Design en ontwerp, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

zakelijk inzicht altijd up to date

4,0 vorig jaar

Opmerkingen: Met name het feit dat ik altijd inzicht heb in de huidige status van uren, projecten, inkoop en verkoop vind ik heel erg prettig.

Pluspunten:

Ik vind het ontzettend fijn dat projectadministratie en boekhouding in 1 omgeving zit en dat dat heel natuurlijk samengaat in Gripp. Dat maakt het boekhouden ook begrijpelijker en zelfs leuker. De support is ook prettig en bereikbaar, dat vind ik een grote plus.

Minpunten:

De rapportagetool werkt niet erg intuïtief en toegankelijk, de filters zijn soms lastig in te stellen. Exports (bijvoorbeeld grootboek) maken voor de accountant is lastig.

Remy
Eigenaar in Nederland
Mediaproductie, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Met Gripp meer Grip

4,0 vorig jaar

Pluspunten:

het maken van pakketten en de planningsmodule inclusief verlofmodule. Verder de compleetheid dus inclusief boekhoudpakket. Zou heb je altijd real time overzicht.

Minpunten:

Geen mogelijkheid tot beheer van machines en auto's e.d. Dus die kun je niet plannen. Alleen koppeling met andere apps voor monteurs. Dit zou ik liever geïntegreerd zien

Linda
directeur in Nederland
Grafisch ontwerp, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Iedere dag word ik er weer blij van zo makkelijk en vernieuwend

5,0 vorig jaar

Opmerkingen: De interne notities die je apart kan laten meeprinten op een bon is erg handig! Er is vrij simpel zoveel handigs mogelijk

Pluspunten:

Kan heel eenvoudig maar ook erg gedetailleerd, de uitleg op de site maakt dat je alles kan.

Minpunten:

Een aantal voorbeeld bedrijven hoe zij het hebben ingericht laten zien op de site?

Mischa
Directeur in Nederland
Online media, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Toptool. Helpt ons enorm

5,0 vorig jaar

Opmerkingen: We werken al jaren en steeds uitgebreider met Gripp. Het geeft ons inzicht en controle.

Pluspunten:

Snelheid, gebruiksgemak, inzicht, controle

Minpunten:

Het is soms even zoeken waar de opties zitten omdat ik alle rechten heb. Grafisch zou het misschien net is krachtiger kunnen.

Roy
Online Marketeer in Nederland
Marketing en reclame, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

x

4,0 vorig jaar

Opmerkingen: zeer goed, behalve dat er nog geen mogelijkheid tot week/maand-planning is.

Pluspunten:

gebruikersgemak & koppelingen met andere applicaties zoals Outlook & Exact

Minpunten:

- de mogelijkheid om een week/maandplanning te gebruiken waarbij opdrachten en contracten wekelijks/maandelijks terugkeren.