Wij helpen bedrijven al 18 jaar
betere software te kiezen

Nederland Lokaal product

Over Mollie

Maak betalingen en geldbeheer eenvoudig met Mollie. Verhoog je inkomsten, verlaag je kosten en beheer al je geldzaken via één platform.

Meer informatie over Mollie

Pluspunten:

With a friendly user interface, it will always be my go-to platform to start receiving payments. The onboarding for me and/or clients is the easiest out there when it comes to a payment provider.

Minpunten:

Also doesn't support countries such as the US as of 2024.

Beoordelingen van Mollie

Gemiddelde score

Gebruiksgemak
3,9
Klantenservice
3,2
Functies
3,7
Prijs-kwaliteitverhouding
3,2

Waarschijnlijkheid van aanbeveling

5,7/ 10

Mollie heeft een totaalscore van 3,6 van 5 sterren op basis van 29 gebruikersreviews op Capterra.

Heb je Mollie eerder gebruikt?

Deel je ervaringen met andere softwarekopers.

Reviews filteren (29)

David
E-commerce manager in België
Bouwmaterialen, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Mollie = top

5,0 3 maanden geleden

Opmerkingen: Mijn ervaring met Mollie is overwegend positief. Het platform maakt online betalingen verrassend eenvoudig en efficiënt. Vanaf de opstartfase vond ik het systeem zeer toegankelijk, met duidelijke instructies en een gebruiksvriendelijke interface. Het instellen van mijn betaalmethodes was een fluitje van een cent, en ik kon al snel zien dat mijn klanten profiteerden van de soepelheid waarmee ze hun transacties konden voltooien.

Pluspunten:

Pluspunten van Mollie zijn absoluut het gebruiksgemak en de overzichtelijkheid van het platform. Het instellen ging heel vlot en alles wijst zichzelf uit. De interface is duidelijk en gebruiksvriendelijk, waardoor ik snel aan de slag kon gaan zonder veel technische kennis.

Minpunten:

Als het gaat om de nadelen van Mollie, heb ik persoonlijk nog geen grote minpunten ondervonden. Het enige wat soms overweldigend kan zijn, is de hoeveelheid aan opties die het platform biedt.

Simon
e-commerce manager in België
Detailhandel, 201-500 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Een tevreden Mollie klant

5,0 3 maanden geleden

Opmerkingen: Wij zijn over het algemeen tevreden over Mollie. Weinig tot geen problemen, vlotte service.

Pluspunten:

Geen downtime, duidelijk dashboard, goede klantendienst (persoonlijk aanspreekpunt) en goede opvolging.

Minpunten:

Al even klant bij Mollie en weinig problemen tot dusver.

Daan
Customer journey expert in België
Telecommunicatie, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Review Mollie

4,0 3 maanden geleden

Pluspunten:

Gemakkelijk overzicht van alle transacties

Minpunten:

Soms onduidelijk of betalingen uitbetaald zijn of niet

Rick
directeur eigenaar in Nederland
Vrije tijd, reizen en toerisme, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

afkalvende service

2,0 2 jaar geleden

Opmerkingen: Wij zijn met mollie begonnen in 2015. In het begin was alles goed, snelle klantenservice, oplossingsbereidheid. Gaandeweg ze groter werden gaat de service achteruit, zijn de wachttijden aan de telefoon meer dan 40 minuten en hoor je alleen nog maar dat de wachttijd langer is dan u van ons gewend bent, voordat de verbinding dan verbroken wordt. zo is dat al zeker de laatste 2 jaar (nu sept 2022). Daarnaast worden er ineens betaalmogelijkheden gecanceld met als reden "Cadeaubonnen"?????? Niet goed voor de omzet, wij gaan dus verder kijken met onze webshop naar een betrouwbare en bereikbare partner.
Mvg,
Rick van der Velde
Bushpappa.nl

Pluspunten:

betalingen komen binnen via ideal, wat op zich het meeste gebruikt wordt.

Minpunten:

de service die er op verleent wordt en de nadelige financiele gevolgen als er bepaalde betaalmiddelen ineens verdwijnen of geblokkeerd worden.

Maikel
Eigenaar in Nederland
Sportartikelen, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Judge Jury en executioner

5,0 2 jaar geleden

Opmerkingen: Wow, toch heel bijzonder dat een betaal platform zoals #mollie, nu dat veel ondernemers aan het knokken zijn om te overleven steeds weer komt met bijzondere vragen en eisen.Nu moet ik zelfs stoppen met de verkoop van zakmessen die volkomen legaal zijn omdat zij dat niet zo leuk vinden. En tja als je het niet doet dan moet je weg bij hun platform.Jaren hebben ze heel veel geld verdiend aan mij en nu, nu dat we na corona flink aan het knokken zijn om te overleven gaan zij je even een trap na geven en je inkomsten beperken.Je wordt in staat van beschuldiging gesteld en niet geremd door enige kennis verplichten ze je je verdien model aan te passen.En er is niks dat je er aan kunt doen, ratio of recht spelen geen enkele rol bij dit bedrijf.

Pluspunten:

Het werkt goed, maar de eisen worden steeds gewijzigd en je bent aan de helpdesk goden overgeleverd

Minpunten:

Helpdesk niet geremd door enige kennis. Ze leggen tegenwoordig eisen op die op zijn zachts gezegd bijzonder zijn.

louis
CEO in België
Ziekenhuis- en gezondheidszorgbranche, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
Bron van de reviewer

Plotse weigering klantaanvraag door Mollie na 4 maanden gebruik

4,0 4 jaar geleden

Opmerkingen: na 4 maanden gebruik kreeg ik plots een email van Mollie dat ze mijn kandidatuur als klant niet aanvaarden. Binnen de 48 u werd ik uitbetaald en werd de samenwerking via hen stopgezet. Daar sta je dan met je webwinkel! Ongehoord klantonvriendelijk gedrag van Mollie zonder één degelijk woord van uitleg waarom!
Mollie is helaas een onbetrouwbare partner!

Pluspunten:

Degelijkheid en gebruiksgemak. Betrouwbare betalingsverwerkingssysteem.

Minpunten:

De nadelen zijn achteraf gekomen.. zie beschrijving ervaring met Mollie algemeen.

Jens
Jens
Analysis and External Components lead in België
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Telecommunicatie, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Mollie - Example partner!

4,0 3 maanden geleden

Opmerkingen: We integrate with a few external partners, and I can honestly state that Mollie is an example in how a partnership should work.

Pluspunten:

Mollie is very open in their communication regarding new updates, issues, ... They're always available to have a chat when we have concerns about changes they did or plan to do, or if there was a bigger incident, are always very clear in actions taken to prevent this. Our company was planning to integrate with Payconiq, which was not possible through Mollie yet at that time, but after some discussions we came to the agreement that Mollie would deliver that integration earlier (and with good conditions ;-)), resulting in an even beter result. It's also a very stable system which doesn't require much maintenance from customer point of view.

Minpunten:

There was a time where we had quite some incidents short after each other, which caused a bit of customer impact on our customers. Nevertheless, we were informed very detailed about the root cause (it was a migration they were in), and were kept in the loop about corrective and proactive actions.

Chris
Owner in Nederland
Sport, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Fastest Payment Set-Up

5,0 11 maanden geleden

Pluspunten:

Mollie is easy to use. With a friendly user interface, it will always be my go-to platform to start receiving payments. The onboarding for me and/or clients is the easiest out there when it comes to a payment provider.

Minpunten:

Not as popular internationally as Stripe (yet!). Also doesn't support countries such as the US as of 2024.

Eerder overwogen alternatieven: Adyen en Stripe

Redenen om over te stappen op Mollie: A product that's closer to home and really looking to innovate on a fast scale.

Thomas
CEO in Duitsland
Groothandel, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Mollie freezes money / Dealer

1,0 4 maanden geleden

Opmerkingen: Mollie freezes money A very questionable and worrying approach: Since the beginning of our partnership with Mollie, we have generated around 8 million euros in sales in our store via their platform. Today our account was unexpectedly frozen, with a balance of 15,000 euros, and Mollie is refusing to pay out this amount. Despite an attempt to clarify the matter with support, the account remained blocked. Allegedly, previous orders that were properly processed and confirmed via Mollie are to be reviewed. After five years of successful cooperation with Mollie, we are now deeply irritated and worried. P. S. But actually we have to be "grateful" to Mollie for this feaupaux. We have now looked around for alternatives on the market. There are also progressive payment providers such as "Stripe". The former [sensitive content hidden] of Stripe is the [sensitive content hidden] of Open AI. Thomas Zeitz
Proprietor

Pluspunten:

Easy to install on Magento 2 platform Many payment methods

Minpunten:

Dealing with long-standing regular customers like us is unworthy. It reminds me of my worst experiences with Amazon Marketplace, when higher amounts of money were also suddenly frozen from us as retailers without any justification.

Eerder overwogen alternatieven: Stripe Billing

Redenen om voor Mollie te kiezen: Mollie suddenly freezes our money with 15.000 Euros on our account. That breaks our Cashflow.

Overgestapt van: Stripe Billing

Redenen om over te stappen op Mollie: Now we also have integrated „Stripe“ into our checkout with much more payment methods like GooglePay and so on.

Renaat
Co founder in België
Consumentengoederen, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Happy customer from mollie

4,0 3 maanden geleden

Pluspunten:

- Good support - Always nice to have worked together

Minpunten:

- Last months there has been quite some downtime - New feature roll out goes slow - There is still room for more proactive communication

Eerder overwogen alternatieven: MultiSafepay

Redenen om over te stappen op Mollie: Referred by a friend who was happy with mollie

Glenn
Product Manager in België
Vervoer/over de weg/per spoor, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Good payment provider

5,0 3 maanden geleden

Pluspunten:

Easy of setup and good support, extensive API and easy to use dashboard

Minpunten:

Missing some SDK's like Flutter, to provide a more native experience instead of redirecting users to webviews

Eerder overwogen alternatieven: Adyen

Redenen om over te stappen op Mollie: Better API, so implementing was easier than Adyen

Vladyslav
Owner in Tsjechië
Informatietechnologie en -diensten, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: Gratis proef
Bron van de reviewer

Terrible company

1,0 8 maanden geleden

Opmerkingen: They describe everything very well, the service supports both payments and subscription, the pricing is nice. However, at any time, without giving a reason, they can delete your account irrevocably!
What happened to me, they confirmed documents, payment information, limits. And then suddenly deleted the account and wrote that it is irreversible. I now have to urgently look for an alternative and rewrite the api.
Do not fall for it!

Pluspunten:

subscription function apart from basic payments good pricing

Minpunten:

They can delete your account irrevocably without giving a reason at any time!

Max
IT Manager in België
Groothandel, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Mollie is the best

5,0 3 jaar geleden

Opmerkingen: Simply love it. The cheapest, the fastest and high quality. The holy trinity.

Pluspunten:

I don't even have to think about it anymore. I've been using Mollie myself and for customers using webshops or just selling online through IG, messenger, ... for years. I've done several analyses and if your are in Belgium or Netherlands this is a no-brainer. Haven't found a single reason not to go with Mollie.

Minpunten:

Haven't found any cons yet... Customer support is good, ease-of-use is the best, both back and front-end

Eerder overwogen alternatieven: Stripe

Redenen om voor Mollie te kiezen: Pricing was beter, more payment options, better usability both back and front-end

Overgestapt van: PayPal en Stripe

Redenen om over te stappen op Mollie: Pricing was beter, more payment options, better usability both back and front-end

Pieter
Founder in België
Marketing en reclame, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Great third party payment provider

5,0 2 jaar geleden

Opmerkingen: Very happy Mollie user, they have a solid base.

Pluspunten:

It just works. It's beautifully designed and makes receiving payments easy. The pricing is competitive and Mollie offers a range of payment options.

Minpunten:

I've had multiple cases where the onboarding process took way longer. It's a bit unpredictable when it's busy or not. In the past, you were consistently able to open an account almost on the same day.

Stephan
Webshop manager in Nederland
Bouwmaterialen, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Great dashboard and easy to use

5,0 3 maanden geleden

Opmerkingen: Contact with customer service is good. Nearly zero downtime

Pluspunten:

Easy setup Dashboard has a straightforward design Easy to manage the different payment methods

Minpunten:

Not all payment methods are available like some other providers.

Gregory
co-founder in België
Consumentengoederen, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Mollie, your partner for payments

5,0 3 maanden geleden

Opmerkingen: Good! Would definitely recommend, both when starting out, as for scaling up

Pluspunten:

clear interface & smooth UX. Easy to download reports

Minpunten:

sometimes logging in issues, which seems to be a safari bug

Mehdi
Chef d'entreprise in Frankrijk
Detailhandel, Zelfstandig ondernemer
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
Bron van de reviewer

Non fiable et discriminant

1,0 4 maanden geleden

Opmerkingen: Pour une nouvelle boutique en ligne j'avais opté pour mollie car elle nécessite de moyens de paiement spécifiques. Ces moyens de paiements sont disponibles chez les autres processeurs de paiement mais l'intégration me paraissait plus simple avec Mollie. Je me suis donc dit pourquoi pas essayer. J'ai donc ouvert un compte mollie le 20 août, procédure facile et rapide qui m'a permis d'avoir ma boutique rapidement opérationnelle. Après quelques ventes, je reçois un mail m'informant que mon entreprise n'est pas active et que je dispose de quelques semaines faire le nécessaire. (en effet mon auto-entreprise avait été radiée par erreur quelques mois avant). J'entame immédiatement les démarches et mon entreprise redevient active une semaine plus tard. Je les informe immédiatement et je me reconnecte à ma dashboard mollie. Le site ne me reconnait plus et réagit comme si j'étais un nouveau client. Je dois refaire toute la procédure d'inscription et les paiements ont disparus dans mon dashboard. Je les contacte pour les informer du problème et là on m'apprend que mon compte a été cloturé définitivement car "mon organisation présente un risque potentiel pour mollie". Selon eux, les facteurs de risques sont les suivants : - Le modèle d'entreprise ;
- Les produits et services proposés ;
- La taille et la forme juridique de l'entreprise ;
- Le pays d'activité ;
- Le pays de résidence des propriétaires ou des représentants légaux.
Je m'adresse donc aux E-commerçants intéréssés par Mollie : - Si le modèle de votre entreprise ne plait pas à mollie, vous prenez le risque de voir votre compte cloturé ;
- Si votre boutique en ligne propose des accessoires pour la Cuisine ou la Maison, vous prenez le risque de voir votre compte cloturé ;
- Si la taille de votre entreprise comprend votre seule personne, vous prenez le risque de voir votre compte cloturé ;
- Si la forme juridique de votre entreprise est une auto-entreprise, vous prenez le risque de voir votre compte cloturé ;
- Si votre pays d'activité est la France, vous prenez le risque de voir votre compte cloturé ;
- Si votre pays de résidence est la France, vous prenez le risque de voir votre compte cloturé.
Si vous voulez que votre entreprise E-commerce soit fiable et pérenne, utilisez plutôt Stripe, Shopify Payments, ou tout autres processeurs de paiement. De plus, ils appliquent des frais de conversion de devise de 3% ce qui est exorbitant et n'est indiqué nul part.

Pluspunten:

J'ai beau réfléchir je n'ai rien apprécié chez mollie

Minpunten:

à peu près tout, notamment le manque de transparence et la discrimination

Pascal
Pascal
Président in Frankrijk
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Vastgoed, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
Bron van de reviewer

Vous voulez du stress ? Faites appel à Mollie

1,0 9 maanden geleden

Opmerkingen: Les équipes analystes de Mollie font un excès de zèle exemplaire et avec très peu de compétence. Leur validation de KYC, qui permet de comprendre qui est leur client, démontre un certain amateurisme affolant. En tant que professionnel immobilier réglementé, je leur fournis toutes les informations demandées, au compte goutte (car ils ne savent pas demandé tous d'un coup), jour par jour, demande après demande. Sans aucune logique de demande d'information générale en une seule fois. Du coup, 15 jours après leur première demande d'informations, et d'aller retour tous les jours. Je me retrouve bloqué avec un fond chez eux, que je ne peux retirer, cela me fait un trou dans la trésorerie, mais cela ne semble pas les déranger plus que cela.
A ce jour, les questions continue toujours. On me demande ce que je fais, j'explique, puis vient une questions sur ma politique de lutte contre le blanchiment (ça me fait sourire au départ, car je suis formé à tous ceci), je soumets, puis on me demande ma carte pro, que j'envoie, vient toute une série de questions, que je réponds et on me dit que je n'ai pas répondu, ensuite on arrive au UBO avec 25%, que j'explique et maintenant on me demande encore toutes une série des questions. Les prochaines questions qui vont arriver, je pense qu'ils vont me demander si j'existe vraiment, si je connais mon métier, et si je suis content de leur service.
Pourtant j'utilise déjà un système par ma banque CIC et Stripe, qui fonctionne très bien, certes un peu plus cher, mais que du bonheur auprès du CIC et de Stripe. On m'avait recommandé Mollie. J'y suis allé les yeux fermés et j'ai eu tort. Le pire, c'est qu'il trompe leur client, en permettant de commencer des transactions. Et une fois les transactions qui commencent alors là, l'équipe Mollie se réveille pour vous demander les questions. Si vous être un professionnel qui reçoit des montant supérieur à 1000€ par transaction, alors Mollie n'est pas adapté à votre activité. Ils sont uniquement adapté pour des petits commerçants pour des petites transactions. Vous ne pouvez pas faire de virement du compte Mollie vers votre compte supérieur à 1000€ par transaction. Vous l'aurez compris, je ne vous recommande pas l'utilisation de Mollie. Dès récupération de mon fond, je l'abandonne complètement. Le slogan de Mollie : Vous voulez du stress tous les jours ? Faites appel à Mollie

Pluspunten:

Simplicité pour ouvrir le compte et commencer à demander les paiements en ligne

Minpunten:

Procédure KYC laborieux, avec des lacunes hallucinants dans leur procédure de validation qui se fait après que votre activité ait commencé, et donc vous avez des fonds bloqués chez eux.

Oli
CTO in België
Cosmetica, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer

a good tool for your e-commerce

4,0 3 maanden geleden

Opmerkingen: Integration is easy and the interface is top-notch.

Pluspunten:

Flexibility and number of payment methods

Minpunten:

change api too often, but we adapt the code :-)

Valéria
Comptable in Frankrijk
Design en ontwerp, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer

Expérience correct à améliorer ensemble

5,0 3 maanden geleden

Opmerkingen: L'expérience globale est agréable, notre chargé de compte se rend disponible pour répondre à nos besoins

Pluspunten:

La multiplicité des moyens de paiement facilement implémentables

Minpunten:

Les virements par lien de carte bancaire sont trop compliqués à utiliser

Katharina
Meister in Oostenrijk
Landbouw, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
Bron van de reviewer

Schlechter Service, sehr unseriös

1,0 4 maanden geleden

Pluspunten:

einfach zu erstellen aber ansonsten ist es nicht zu empfehlen

Minpunten:

keinerlei Kundesnservice. Wir haben seit Monaten ein Problem und können mit niemanden darüber sprechen. Ich würde es auf keinem Fall weiterempfehlen.

Nadine
Buchhaltung in Duitsland
Internationale handel en ontwikkeling, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer

Katastrophe für Händler

1,0 vorig jaar

Opmerkingen: Für Händler auf keinen Fall zu Empfehlen, Kosten können nicht transparent gemacht werden, es drohen hohe Ausfälle

Pluspunten:

Die Löschung des Accounts sobald alles abgewickelt ist

Minpunten:

Hohe, undurchsichtige Gebühren, die bei Kundenstorno nicht erstattet werden. Zum Guthaben-Aufladen für Rückerstattungen entstehen neue Kosten, da nur teure Zahlungsmethoden empfohlen werden. Kostengünstige erhält man nur auf Nachfrage im Chat

Geverifieerde reviewer
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Managementconsulting, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Probably the easiest payment processor in the world

5,0 2 jaar geleden

Opmerkingen: If you are getting started with ecommerce and are looking for an easy solution to process your payments, look no further and go with Mollie. There are no setup fees, so you are free to leave whenever you like. Pay attention, literally all other software vendors out there!

Pluspunten:

When I first heard about Mollie I thought "Do we really need another payment processor?" Turns out we did. Mollie takes everything that's painful out of the equation when it comes to payment processors: Onboarding is super-fast, setup is extremely easy and there are not 100 steps required to get online. It really is easy to use.

Minpunten:

It's certainly not the cheapest vendor. The disagios (their cut from the transaction fees) is quite high from an industry standard. But then again, you don't have any monthly fees or activation fees which makes it perfect for beginners.

Eerder overwogen alternatieven: Stripe

Overgestapt van: Unzer

David
CEO in El Salvador
E-learning, Zelfstandig ondernemer
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
Bron van de reviewer

Great European payment processor

5,0 2 jaar geleden

Opmerkingen: I now have a single payment processor that covers my entire target market

Pluspunten:

Easy setup, lots of local payment options available which is key in the European market, competitive pricing.

Minpunten:

Customer support is good, but sometimes slow

Eerder overwogen alternatieven: Shopify

Julian
Julian
Co-Founder in Nederland
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Schoolleiding, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Great tool for small business and ecommerce

5,0 4 jaar geleden

Opmerkingen: Overall it is an easy to use and easy to implement payment system that I would recommend

Pluspunten:

Super easy interface and also the setup is easy due to all the integrations it has with different platforms. The prices are also very good. the analytics are also great

Minpunten:

There could be a bit more options of payment methods. Although most will not need that for some it might be an ability to further serve the needs of clients. keep in mind that for small businesses you can only pay back customers if there is money in your mollie account. so take the amount of orders into account when selecting when mollie has to pay you out.

Eerder overwogen alternatieven: Stripe