Gemiddelde scores

  • In totaal
    4,5 /5
  • Gebruiksgemak
    4,4 /5
  • Klantenservice
    4,5 /5

Over Papershift

Vereenvoudig de ingewikkelde ploeg-/rotatieplanning, planning en tijdregistratie voor medewerkers met eenvoudig software. Beschikt over een proefperiode van 14 dagen.

Meer informatie over Papershift

78 reviews worden weergegeven

Liselot R.
Web Front-End / UX Development Specialist
Computersoftware, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
  • Totaalscore
    5 /5
  • Gebruiksgemak
    5 /5
  • Functies en functionaliteit
    4 /5
  • Klantenondersteuning
    5 /5
  • Waar voor je geld
    Zonder beoordeling
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 23-3-2021

"Lots of features but easy to use"

Opmerkingen: I can log my work, sick days, vacations, and plan my calendar in a few clicks without disrupting my work. The app is very nice!

Pluspunten: At my company, we work remotely and value our personal work/life balance. One of the features is the "Work Balance": I can quickly see how much time I've been working, the upcoming vacation days and holidays, and now I can plan better my own schedule. The time tracking feature is easy to input, we can note our breaks but we also have the setup that calculates it in case we forget. You can register sick dates and upload files related to it, so we don't have to wait to process it during hard times. Everything is in sync with the calendar, but my favorite feature is the sidebar, as it gives you a glance of the work balance hours and the vacation time. It's super easy to use and I know the HR team has everything organized in easy steps!

Minpunten: The only thing I'm missing is the auto-log hours. The feature is available, as one of the customer representatives from Papershift reached out to me once, but I'm not sure how to activate it. I guess I need to talk to the admin about that.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 23-3-2021
Johannes R.
CEO
Horeca, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
  • Totaalscore
    4 /5
  • Gebruiksgemak
    4 /5
  • Functies en functionaliteit
    4 /5
  • Klantenondersteuning
    5 /5
  • Waar voor je geld
    3 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    8/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 12-8-2019

"Good Software for Owner"

Pluspunten: The Shiftplan is very food to use. For Position Manager as well. Easy to configure

Minpunten: The Usability for Workers. It will be easier if workers can use a app and login without private mail account. Maybe Personal-ID oder personal Keyword. Not in a browser. In a Android or iOS app.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 12-8-2019
Corinna P.
Leitstellenleitung
Gezondheid, wellness en fitness, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
  • Totaalscore
    4 /5
  • Gebruiksgemak
    4 /5
  • Functies en functionaliteit
    4 /5
  • Klantenondersteuning
    4 /5
  • Waar voor je geld
    4 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 19-4-2021

"I like ;-)"

Opmerkingen: Ich finde Papershift toll und habe es schon einem befreundeten Unternehmen empfohlen

Pluspunten: Schnelle und unkomplizierte Handhabung, einfaches umsetzen und besetzen von Positionen. Tolle Übersicht und gute Features die die Handhabung in alles Bereichen einfach macht.

Minpunten: Aktualisieren geht manchmal etwas schleppend

Antwoord van de leverancier

van Papershift op 20-4-2021

Hallo Corinna,
vielen Dank fur die tolle Bewertung und ganz besonderen Dank auch fur die Weiterempfehlung.
Was genau meinst Du mit "schleppender Aktualisierung"?
Vielleicht konnen wir hier noch ein paar Tipps geben oder uns verbessern.

Liebe Gru?e
Kevin von Papershift

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 19-4-2021
Christian F.
Analytiker
Automotive, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
  • Totaalscore
    3 /5
  • Gebruiksgemak
    1 /5
  • Functies en functionaliteit
    3 /5
  • Klantenondersteuning
    Zonder beoordeling
  • Waar voor je geld
    2 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    5/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 27-5-2019

"Good but not good enough."

Opmerkingen: The operation of Papershift is not intuitive. You have to work with it for a long time so that all functions become clear.

Pluspunten: - Time span freely selectable in 'evaluation' & 'time tracking'.
- Search function in 'vacation' & 'time tracking'.

Minpunten: - No public holidays will be displayed.
- Over time is onely available via 'user' -> 'evaluation'. No 'button' on the left side.
- Calendar/ overview with holiday of colleagues is hidden.

Antwoord van de leverancier

van Papershift op 28-5-2019

Hello Christian,
thank you for your review.
We appreciate your feedback (positive and negative). Regarding the cons you mentioned:
Public holidays should be marked in the calendar (blue font and a note with the holiday) and in the evaluation (blue "f" button).
We are currently working improving the employee dashboard (top button) and will most likely incorporate the overtime there.
Absences from your colleagues can be viewed in the calendar view (calendar icon with an x) unfortunately in the mobile view this icon will not show at the moment. If you have any further questions you can always contact our support team.

Thanks again for using Papershift.
Best wishes.
Kevin from Papershift.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 27-5-2019
Monika K.
Personalleitung
Human Resources, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
  • Totaalscore
    4 /5
  • Gebruiksgemak
    4 /5
  • Functies en functionaliteit
    4 /5
  • Klantenondersteuning
    4 /5
  • Waar voor je geld
    5 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    9/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 1-4-2021

"Tolles Tool auch für kleine Unternehmen, um den Überblick zu behalten"

Opmerkingen: Wir können unsere komplette Urlaubs-Jahresplanung hier abbilden. Man kann Urlaubsansprüche auch in Stunden angeben und verrechnen lassen, das hilft beim Einsatz von Teilzeitmitarbeitern enorm, um alles sauber abbilden zu können. Die Mitarbeiter selbst haben auch einen besseren Überblick über ihre Arbeitszeiten, Zeiterfassung sowie ihren eingereichten oder bereits genommenen Urlaub. Meine Schichtplanung kann ich auch hierüber abbilden, bzw. den Vertretungsplan in der Urlaubszeit. Die Zeiterfassung hilft, Überstunden besser zu monitoren.

Pluspunten: Den Mitarbeitern gefällt, dass sie ihre Arbeitszeiten auch über die App einsehen können. Für uns als Arbeitgeber entlastet es enorm bei der Schicht- und Urlaubsplanung sowie der Zeiterfassung. Die Urlaubsplanung kann nun in einem Tool für jeden sichtbar gemacht werden, ohne dass Zeiten bereits bestätigt werden müssen. Somit sehen die Kollegen, wo andere bereits Urlaub eingetragen haben.

Minpunten: Die Software ist für richtige Schichtbetriebe ausgelegt, Hauptaugenmerk Gastro, meines Erachtens. Das ist nicht immer kompatibel mit unseren "starren" Arbeitszeiten, es gibt aber gute Möglichkeiten auch das abzubilden. Die Darstellungsart der Wochenübersicht finde ich momentan noch nicht ideal, aber man kann sich behelfen mit Tags und verschiedenen Ansichten. Optimierungsbedarf gäbe es aus meiner Sicht beim Zurücknehmen von Urlauben, dass die Schichten wieder automatisch belegt werden. Auch bei der Anpassung von Arbeitszeiten und den dazugehörigen Sollstunden kommt es manchmal zu einem Durcheinander, wenn man nicht alle Eckpunkte bedenkt, da könnten Reminder helfen, das Ganze sauber neu aufzusetzen. Auch beim stundenweise Ausbuchen von Urlaub funktioniert die Zeiterfassung meines Erachtens nicht kompatibel. Aber das sind alles Kleinigkeiten, die man manuell trotzdem abbilden kann. Man muss aber höllisch aufpassen, dass es dann bei allen noch stimmt, bei 10 Mitarbeitern mag das noch überblickbar sein, bei mehr Mitarbeitern stelle ich mir das schwierig vor.

Antwoord van de leverancier

van Papershift op 8-4-2021

Hallo Monika,
vielen Dank fur Deine Bewertung.
Leider wei? ich nicht genau, welche Schwierigkeiten Ihr mit "starren" Arbeitszeiten habt, vielleicht kannst Du mir dazu noch weitere Infos geben oder Du meldest Dich nochmal bei unserem Support, die Kollegen haben sicherlich noch ein paar Tipps fur Dich. Bezuglich der Darstellung in der Wochenansicht, hast Du denn schon die anderen Ansichten ausprobiert (uber das Zahnrad rechts oberhalb des Kalenders)?
Auch fur Deine anderen Themen, etwa die stundenweise Verrechnung von Urlaub wurde ich Dir gerne einen Termin mit meinen Kollegen empfehlen. Schreib uns dazu am besten einfach im Chat an.

Liebe Gru?e
Kevin von Papershift

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 1-4-2021
Ralf F.
Incident Koordinator
Informatietechnologie en -diensten, 1.001-5.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    4 /5
  • Gebruiksgemak
    3 /5
  • Functies en functionaliteit
    1 /5
  • Klantenondersteuning
    Zonder beoordeling
  • Waar voor je geld
    Zonder beoordeling
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    7/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 6-4-2021

"erfüllt die Anforderungen"

Pluspunten: - Exportfunktion in Excel/PDF
- schnelles "Tauschen" der Mitarbeiter

Minpunten: - die zuletzt verwendete Auswahl wird beim nächsten Login nicht übernommen
- Schichten an einem können nur alphabetisch, nicht aber zeitlich sortiert werden

Antwoord van de leverancier

van Papershift op 8-4-2021

Hallo Ralf,
vielen Dank fur Deine Bewertung. Leider verstehe ich nicht genau, was Du mit "die zuletzt verwendete Auswahl wird beim nachsten Login nicht ubernommen" meinst. Aber bezuglich der zeitlichen Sortierung kann ich Dir vielleicht helfen: Wenn Du im Dienstplan die Ansicht wechselst zu "Wochenansicht: Stunden" (uber das Zahnrad rechts oberhalb des Kalenders), werden die Schichten nach ihrer Startzeit sortiert (Sortierung nach Endzeit ist ebenfalls moglich uber das Zahnrad).
Ich hoffe, ich konnte Dir damit helfen.

Liebe Gru?e
Kevin von Papershift

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 6-4-2021
Frank W.
Pensionsinhaber
Horeca, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    5 /5
  • Gebruiksgemak
    5 /5
  • Functies en functionaliteit
    5 /5
  • Klantenondersteuning
    5 /5
  • Waar voor je geld
    5 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 12-4-2021

"TOP! Wir arbeiten alle sehr gerne damit :)"

Opmerkingen: Sehr gut

Pluspunten: Einfach und Übersichtlich.
Am Anfang ist es etwas Arbeit alles einzupflegen aber wenn mal alles drin ist läuft es.
Danke für die Unterstützung an den Support.

Minpunten: Dass bei der Stundenabrechnung die Mindestpause bei 6/9 Std nicht automatisch richtig verrechnet wird sondern nur in bestimmten Paketen

Antwoord van de leverancier

van Papershift op 14-4-2021

Hallo Frank,
vielen Dank fur Deine tolle Bewertung. Freut uns sehr, dass Du mit Papershift und unserem Support so zufrieden bist. Meine Kollegen haben sich sehr uber das Lob gefreut. Zum Thema Mindestpausen: Die automatischen Pausen sind in jedem Paket einstellbar, ich konnte sehen, dass diese bei Euch ja auch hinterlegt sind. Allerdings gibt es noch speziellere Einstellungen, die tatsachlich nur fur bestimmte Pakete einstellbar sind.
Solltest Du dazu noch weitere Fragen haben, kannst Du Dich gerne bei unserem Support melden.

Liebe Gru?e
Kevin von Papershift

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 12-4-2021
Aditya Y.
Senior Software Engineer
Informatietechnologie en -diensten, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    5 /5
  • Gebruiksgemak
    5 /5
  • Functies en functionaliteit
    4 /5
  • Klantenondersteuning
    4 /5
  • Waar voor je geld
    5 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    9/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 12-3-2021

"The apt forware for your payroll attendance tracking"

Opmerkingen: This has been nice and satisfactory to business needs making it worth the deal

Pluspunten: The easiness of punch-in & out for employees, the leave balance, hour balance is clearly shown. The application of leave and work tags make it easier to communicate with the administrator.

Minpunten: The onboarding can be more helpful overall but it was still good.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 12-3-2021
Imke S.
Geschäftsführung
Gezondheid, wellness en fitness, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
  • Totaalscore
    5 /5
  • Gebruiksgemak
    5 /5
  • Functies en functionaliteit
    5 /5
  • Klantenondersteuning
    5 /5
  • Waar voor je geld
    5 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 16-4-2021

"Ordination Medizin 4 MA"

Opmerkingen: Absolut super zur Einsatzplanung, Zeiterfassung und Auswertung.

Pluspunten: Einfach zu bedienen, schnell auszuwerten, guter Support, gutes Preis/Leistungsverhältnis

Minpunten: App zum Zeitstempeln hatte im letzten Jahr oft Fehler, scheint jetzt aber behoben zu sein.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 16-4-2021
Edwin U.
DHL
Magazijnen/opslag, 501-1.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
  • Totaalscore
    5 /5
  • Gebruiksgemak
    5 /5
  • Functies en functionaliteit
    4 /5
  • Klantenondersteuning
    5 /5
  • Waar voor je geld
    5 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 6-4-2021

"Perfection"

Opmerkingen: I’m an employee so I won’t really have much to say but in my own little encounter with papershift, it’s absolutely worth recommending.

Pluspunten: This product is user friendly and I like the feature where you can be able to delete and readd

Minpunten: There should be an app instead of just a web browser. You should include notifications pop up to future events.

Antwoord van de leverancier

van Papershift op 16-4-2021

Hello Edwin,
Thanks a lot for your great review. We're really pleased that you are so happy with Papershift.

You can download our Plan app for free from the apple store/play store and you will be able to check your plan on the go.

We are also currently working hard to improve our apps and will be bringing out a new version in the near future.

Best regards,
Alex from Papershift

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 6-4-2021
Miguel a. R.
Head of Department
Marketing en reclame, 10.000+ werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    4 /5
  • Gebruiksgemak
    4 /5
  • Functies en functionaliteit
    4 /5
  • Klantenondersteuning
    Zonder beoordeling
  • Waar voor je geld
    Zonder beoordeling
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    8/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 12-8-2019

"Definitive allrounder"

Opmerkingen: Implementing the program in the organisation was rather easy and everybody seemed to get along with it from the very begining very nicely.

Pluspunten: The use is very instinctive and user friendly. It is highly customisable.

Minpunten: It does crush regularly and sometimer it does take way to long to load.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 12-8-2019
Peter F.
Front Office Manager
Horeca, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    5 /5
  • Gebruiksgemak
    5 /5
  • Functies en functionaliteit
    5 /5
  • Klantenondersteuning
    5 /5
  • Waar voor je geld
    5 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    9/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 12-7-2019

"Really flexible"

Opmerkingen: 6 hotels, mostly student staff that needs to change shifts frequently. Different hours every month

Pluspunten: Intuitive to use, fast, platform independent

Minpunten: App, sometime the menu is confusing. Diagrams would be great.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 12-7-2019
Geverifieerde reviewer
support
Telecommunicatie, 501-1.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    4 /5
  • Gebruiksgemak
    3 /5
  • Functies en functionaliteit
    2 /5
  • Klantenondersteuning
    4 /5
  • Waar voor je geld
    Zonder beoordeling
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    7/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 27-5-2019

"its a good way to track working time but there are some issues"

Opmerkingen: I work now over 3 years with PS and its a good tool to plan the working time but there are some not so nice things that they dont have a app for the workers that I don't like.but overall its a good tool and work well

Pluspunten: 1. Modern 2. Easy to use 3. Mobile compatible

Minpunten: 1. Website to slow 2. No APP for workers 3. To less options for Planing the working time

Antwoord van de leverancier

van Papershift op 28-5-2019

Hello,
thank you for your review.
Regarding your feedback, we are currently working on new apps for our customers and we recently released our Plan app that lets you keep an eye on your roster and also on your teams plan.
If you contact our support via chat or phone we would like to know what options you are missing when planning your work.

Thanks again for using Papershift.
Best wishes.
Kevin from Papershift

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 27-5-2019
Geverifieerde reviewer
Senior Content Associate
Fabricage van elektrische/elektronische producten, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    5 /5
  • Gebruiksgemak
    5 /5
  • Functies en functionaliteit
    4 /5
  • Klantenondersteuning
    4 /5
  • Waar voor je geld
    Zonder beoordeling
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    9/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 27-5-2019

"Feedback on the Papershift as a user"

Pluspunten: Quite comfy and easy way to track your working hours and check when your colleagues are available in the office thanks to the Calendar week graph

Minpunten: Sometimes the time counter crashes, especially when you use couple of devices i.e Laptop and phone being not at the desk. This fact disappoints me the most since you need to count the time yourself and contact the admin to make the adjustments.

Antwoord van de leverancier

van Papershift op 28-5-2019

Hello,
thank you for your feedback.
The feature you are describing (i.e. multi device tracking) is something we are already working on.
We hope that we will soon be able to release this.

Thanks again for using Papershift.
Best wishes.
Kevin

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 27-5-2019
Amira K.
Executive Assistant
Informatietechnologie en -diensten, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
  • Totaalscore
    4 /5
  • Gebruiksgemak
    4 /5
  • Functies en functionaliteit
    5 /5
  • Klantenondersteuning
    4 /5
  • Waar voor je geld
    5 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    9/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 27-5-2019

"Papershift"

Opmerkingen: It is a very good software to plan and coordinate work shifts and PTO. We use it on a daily basis and I would definitely recommend buying it.

Pluspunten: - It is very easy to get accustomed to
- Most features are self explanatory
- There is a huge number of options to choose from
- You can adjust the software to fit your company's needs

Minpunten: - There is no users manual, only a few videos which don't even cover all basic features
- There are so many options that you can get lost trying to figure out how to adjust the tool

Antwoord van de leverancier

van Papershift op 2-6-2021

Hello Amira,
thank you very much for your kind review.
Happy to hear that you enjoy Papershift.
If you have questions about any options within Papershift you can always have a look at our Helpdesk at help.papershift.com
If you need more information about something you can also contact our support via chat, email or phone.

Thanks again for using Papershift.
Best wishes.
Kevin from Papershift

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 27-5-2019
Winja W.
Team Leader
Vrije tijd, reizen en toerisme, 201-500 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    5 /5
  • Gebruiksgemak
    5 /5
  • Functies en functionaliteit
    5 /5
  • Klantenondersteuning
    5 /5
  • Waar voor je geld
    4 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 22-5-2019

"Perfect staff planing"

Pluspunten: Papershift is for us a big simplification for the personnel planning. Each department can individually arrange its planning, if an employee works in several departments the planning is very clear and well to coordinate. The support is courteous, reacts quickly and is always open for desired changes, furthermore there are regular updates and improvements.

Minpunten: Unfortunately not every function from the premium or professional tariff can be booked individually.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 22-5-2019
Christian V.
1. Vorsitzender
Burgerlijke en maatschappelijke organisatie, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
  • Totaalscore
    5 /5
  • Gebruiksgemak
    5 /5
  • Functies en functionaliteit
    4 /5
  • Klantenondersteuning
    5 /5
  • Waar voor je geld
    4 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    9/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 14-8-2019

"Good and Easy To Uwe Team Planner"

Pluspunten: - easy to Setup and to use
- compies wird statutory requirements
- nice UI

Minpunten: Plans start at 10 Users (5 would be nice)

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 14-8-2019
Christian S.
Employee
Groothandel, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    4 /5
  • Gebruiksgemak
    4 /5
  • Functies en functionaliteit
    4 /5
  • Klantenondersteuning
    3 /5
  • Waar voor je geld
    5 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    8/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 18-8-2019

"easy-to-use"

Pluspunten: I like mosteley the planning and vocation tool

Minpunten: the support / features could be more designated to customers wants. Sometimes some functions just change or get replaced without any possibility to stay at the old status. When asking support they tell, that they will check, but in 2 cases for us nothing happened.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 18-8-2019
Albin B.
Web developer
Informatietechnologie en -diensten, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    5 /5
  • Gebruiksgemak
    5 /5
  • Functies en functionaliteit
    5 /5
  • Klantenondersteuning
    5 /5
  • Waar voor je geld
    5 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 26-7-2019

"The one tool I use everyday"

Opmerkingen: There are functionalities for everything I need. It fits perfectly in my daily job. It helps me to manage my times, organise my vacations, track my overtimes.

Pluspunten: Easy to use tool with all the necessary options and beyond. It helps me easily manage, track and organise my times on a daily basis.

Minpunten: I basically like everything. However the mobile app wasn't on its best, but the web app is good enough to cover the mobile need as well.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 26-7-2019
Volker P.
Office Manager
Ziekenhuis- en gezondheidszorgbranche, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
  • Totaalscore
    5 /5
  • Gebruiksgemak
    4 /5
  • Functies en functionaliteit
    5 /5
  • Klantenondersteuning
    5 /5
  • Waar voor je geld
    5 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 12-7-2019

"Excellent product"

Opmerkingen: Overall we had a great experience with Papershift so far. Especially the support is excellent and very supportive when one is having issues or need help with certain features.

Pluspunten: At our doctors office we were looking for an easy to use software to track our employees working hours. With the support from the Papaershift team it was easy and really straightforward. It’s easy to use for the daily tasks and even the monthly accounting based on the Papershift reports is much easier and faster.

Minpunten: Sometimes I had some difficulties to find the right settings in the many different settings pages. But as one doesn’t need those on a daily base, it‘s not a big deal.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 12-7-2019
Gernot S.
Owner
Levensmiddelen- en drankenindustrie, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
  • Totaalscore
    5 /5
  • Gebruiksgemak
    5 /5
  • Functies en functionaliteit
    5 /5
  • Klantenondersteuning
    5 /5
  • Waar voor je geld
    5 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 1-7-2019

"Bye bye to cumbersome excel worksheets !"

Opmerkingen: Got rid of cumbersome excel worksheets
GIven access to to employees
More dynamic shift plans

Pluspunten: Within a short time I got rid of the excel worksheet which I used to to my shift planning. Now I can also ask other employees to do this work and the employees love it because they get access to it from their smartphones. I am not using all features but the extract of worked hours goes straight into my accounting system.

Minpunten: I am looking for a more direct way to print the shift plan without going through export and download. But at the rate of change the product is experiencing I think this will come soon.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 1-7-2019
Fatih E.
Disposition Außendienst - Deutsche Telekom
Telecommunicatie, 10.000+ werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
  • Totaalscore
    4 /5
  • Gebruiksgemak
    5 /5
  • Functies en functionaliteit
    4 /5
  • Klantenondersteuning
    5 /5
  • Waar voor je geld
    4 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    9/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 27-5-2019

"A versatile and easy to use Tool"

Opmerkingen: It was good. I barely had any problems and would recommend using it for your company.

Pluspunten: The simpleness. Being able to do your work and applying your times easily, without hassle.

Minpunten: A little bit slow and that it's accessed through a website. A dedicated app would be much better.

Antwoord van de leverancier

van Papershift op 29-5-2019

Hello Fatih,
thank you very much for your kind review.
Regarding an app for our service.
We actually already offer a time clock app that companies can use to easily track times. However this is only available as a paid feature.
We are also currently working on new apps, so keep your eyes open for news regarding this topic.

Thanks again for using Papershift.
Best wishes.
Kevin from Papershift

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 27-5-2019
Fabian S.
Head of Human Resources
Burgerlijke en maatschappelijke organisatie, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
  • Totaalscore
    5 /5
  • Gebruiksgemak
    5 /5
  • Functies en functionaliteit
    4 /5
  • Klantenondersteuning
    5 /5
  • Waar voor je geld
    5 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    10/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 27-5-2019

"First impression after about 4 months"

Opmerkingen: With Papershift we were able to cover the entire staff planning in the logistics centre. Previously, a weekly schedule required around 8 working hours, now the same work can be done in less than an hour, as the shifts can be booked automatically, or weekly schedules can be easily transferred.

Pluspunten: Papershift makes it very easy to display task areas and working times very well and in detail. The support and the customer friendliness are exemplary. Each problem is dealt with individually and very precisely, within the shortest possible time.

Minpunten: If different time models are to be created within the created shifts, this is only possible if the shift is created with the respective individual times.

Antwoord van de leverancier

van Papershift op 28-5-2019

Hello Fabian,
thank you very much for your kind review.
We would really like to help you with your time topic. However I am not quite sure I understand the issue.
Maybe you could contact our support via chat or phone so we can help you with that.

Thanks again for using Papershift.
Best wishes.
Kevin from Papershift

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 27-5-2019
Maximilian B.
Club Manager
Gezondheid, wellness en fitness, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    5 /5
  • Gebruiksgemak
    5 /5
  • Functies en functionaliteit
    5 /5
  • Klantenondersteuning
    5 /5
  • Waar voor je geld
    5 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    9/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 12-8-2019

"Easy Usage, good Functions. Would recommend"

Opmerkingen: Easy organizing of our Team members.

Pluspunten: Easyness of Use, Possibilitys in Adjustments. Great Support.

Minpunten: Nothing, everything fine. Fully Fulfilling our demands.

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 12-8-2019
Merten S.
Head of Software Development
Internet, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
  • Totaalscore
    4 /5
  • Gebruiksgemak
    4 /5
  • Functies en functionaliteit
    4 /5
  • Klantenondersteuning
    3 /5
  • Waar voor je geld
    4 /5
  • Waarschijnlijkheid van aanbeveling
    8/10
  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 14-8-2019

"Solid product for time tracking"

Opmerkingen: It mostly works

Pluspunten: easy to use
multiple languages in the UI
IP limit for users

Minpunten: Sometime slow downs during lunch times
too many external scripts and requests to external services in the code

  • Bron van de reviewer 
  • Beoordeeld op 14-8-2019