Used to be very useful till the new players jumped in

Beoordeeld op 5-9-2018
Rohit S.
QA Lead
Mediaproductie, 10.001+ werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer 
4/5
In totaal
4 / 5
Gebruiksgemak
3 / 5
Functies en functionaliteit
4 / 5
Klantenondersteuning
3 / 5
Waar voor je geld
Waarschijnlijkheid van aanbeveling:
Niet waarschijnlijk Zeer waarschijnlijk

Opmerkingen: I work for a leading Media and Entertainment company where comscore is widely used.
This helps us in bench marking number of video views among our different TV channels/Brands.
I feel that you must need Adobe or conviva along with Comscore.
We use comscore because it is something widely accepted in the market to analyze or benchmark your numbers with other organizations.
In case your are looking for more and more in house data to be collected, you can never get that using comscore.

Pluspunten: 1. Ease of implementing comscore Analytics
2. Video Analytics tracking of comscore is good
3. Used as benchmark tracking tool for competition among various companies
4. Widely used
5. For developers and QA teams, it is comparatively easy to test and fix any defects in the implementation

Minpunten: 1. Does not provide much variables to collect data in comparison to Adobe and Conviva
2. Data collection with comscore is very limited
3. Can not be used as a standalone Analytics tracking tool, instead can be used as a supporting tool for your overall Analytics needs.

Best Way to Measure Television Ratings

Beoordeeld op 27-8-2019
Crystal B.
Research Director
Omroepen, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer 
5/5
In totaal
5 / 5
Gebruiksgemak
5 / 5
Functies en functionaliteit
Klantenondersteuning
Waar voor je geld
Waarschijnlijkheid van aanbeveling:
Niet waarschijnlijk Zeer waarschijnlijk

Opmerkingen: Great customer service, love their desire to continue to improve their product.

Pluspunten: Ease of use is significantly better than Nielsen. They are able to explain their methodology in a way that makes sense and are more accurately measuring ratings.
Continuous ratings, no "non-measured weeks" like competitors.

Minpunten: It still only uses Satelitte and Cox cable in our markets. It would be nice to incorporate OTA as well as Shentel or Comcast Subscribers.

comScore

Beoordeeld op 21-11-2018
Kaylee O.
Senior Media Buyer
Marketing en reclame, 501-1.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer 
4/5
In totaal
3 / 5
Gebruiksgemak
4 / 5
Functies en functionaliteit
Klantenondersteuning
Waar voor je geld
Waarschijnlijkheid van aanbeveling:
Niet waarschijnlijk Zeer waarschijnlijk

Pluspunten: Provides valuable information when planning media campaigns

Minpunten: It takes some time to pull multiple reports to uncover valuable information that can guide planning decisions

ComScore Review

Beoordeeld op 27-3-2019
Geverifieerde reviewer
Senior Media Strategist
Marketing en reclame, 13-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
Bron van de reviewer 
4/5
In totaal
3 / 5
Gebruiksgemak
4 / 5
Functies en functionaliteit
3 / 5
Klantenondersteuning
3 / 5
Waar voor je geld
Waarschijnlijkheid van aanbeveling:
Niet waarschijnlijk Zeer waarschijnlijk

Pluspunten: We're still pretty new to this platform but so far it's been good. The data available is great (once you're able to figure out how to pull the right reports). Customer service has been pretty good so far!

Minpunten: not super easy to use and takes a bit of time to get used to and figure out how to pull specific reports

Media buying made easier

Beoordeeld op 26-3-2019
Geverifieerde reviewer
Group Director, Media
Marketing en reclame, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer 
5/5
In totaal
3 / 5
Gebruiksgemak
4 / 5
Functies en functionaliteit
4 / 5
Klantenondersteuning
Waar voor je geld
Waarschijnlijkheid van aanbeveling:
Niet waarschijnlijk Zeer waarschijnlijk

Pluspunten: Reporting dashboards are great, lots of ways to analyze site reach

Minpunten: Not the easiest tool to use; requires some training

comScore Review

Beoordeeld op 30-4-2019
Katie L.
Media Consultant
Marketing en reclame, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer 
5/5
In totaal
4 / 5
Gebruiksgemak
4 / 5
Functies en functionaliteit
Klantenondersteuning
Waar voor je geld
Waarschijnlijkheid van aanbeveling:
Niet waarschijnlijk Zeer waarschijnlijk

Pluspunten: I love the data that this software provide. It allows me to show my clients numbers and figures that are raw.

Minpunten: There are a lot of options for different reports that can be explained better or merged.

Beoordeeld op 16-10-2016
Brian G.
Marketing Manager VOD
Omroepen, 201-500 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer 
Bron: GetApp
3/5
In totaal
2 / 5
Gebruiksgemak
4 / 5
Functies en functionaliteit
3 / 5
Klantenondersteuning
3 / 5
Waar voor je geld
Waarschijnlijkheid van aanbeveling:
Niet waarschijnlijk Zeer waarschijnlijk

ComScore

Beoordeeld op 20-1-2019
Lori A.
media planner
Online media, 5.001-10.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
Bron van de reviewer 
4/5
In totaal
4 / 5
Gebruiksgemak
4 / 5
Functies en functionaliteit
4 / 5
Klantenondersteuning
4 / 5
Waar voor je geld
Waarschijnlijkheid van aanbeveling:
Niet waarschijnlijk Zeer waarschijnlijk

Pluspunten: Comscore is easy to use once you get the hang of it. It is a popular software and therefore is known industry wide. It is a useful tool when media planning based on reach/ frequency to get apples to apples comparisons. Comscore is useful when pulling competitive reports.

Minpunten: It would be nice if the data was updated regularly and more accurately.

Good for analyzing demographics

Beoordeeld op 3-8-2019
Pavel N.
Data Analyst
Telecommunicatie, 501-1.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
Bron van de reviewer 
4/5
In totaal
3 / 5
Gebruiksgemak
5 / 5
Functies en functionaliteit
Klantenondersteuning
Waar voor je geld
Waarschijnlijkheid van aanbeveling:
Niet waarschijnlijk Zeer waarschijnlijk

Pluspunten: I really like how easy it is to check websites that my target audience visits most and I really like how I can see past ads from competitors.

Minpunten: There's a slight learning curve, but if you have someone show you how to use it and you practice it gets easy.