Helpt Nederlandse bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software

Nederland Lokaal product

Over Trengo

Trengo is het klantcontact platform dat alle communicatie kanalen samenbrengt in één duidelijk overzicht. Maak klantenservice makkelijk! Opgericht en opererend vanuit Nederland!

Meer informatie over Trengo

Pluspunten:

Trengo made our company work more efficient. Our customer service is now able to reply to our customers who come from different channels, it saves time and money.

Minpunten:

Sometimes it is difficult to see the history of closed tickets that are opened again by a customer.

Beoordelingen van Trengo

Gemiddelde score

Gebruiksgemak
4,3
Klantenservice
4,3
Functies
4,2
Prijs-kwaliteitverhouding
4,5

Waarschijnlijkheid van aanbeveling

8,2/10

Trengo heeft een totaalscore van 4,4 van 5 sterren op basis van 21 gebruikersreviews op Capterra.

Heb je Trengo eerder gebruikt?

Deel je ervaringen met andere softwarekopers.

Reviews filteren (21)

Floortje
Customer Care manager in Nederland
Detailhandel, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer

Werkt super voor onze customer care afdeling!

5,0 4 jaar geleden

Opmerkingen: We zijn als organisatie heel erg tevreden over het gebruik van Trengo en de communicatie met het support en IT team van Trengo. Het is heel makkelijk om je wensen door te geven en we hebben het gevoel dat er naar ons, als gebruiker, wordt geluisterd.

Pluspunten:

Als customer care manager heb ik, sinds de start van het gebruik van Trengo, een veel beter inzicht in alle conversaties tussen mijn collega's en de consument. De verschillende teams (meertalig) kunnen ook makkelijk met elkaar communiceren.

Minpunten:

We verkopen als webshop een deel via Amazon en die koppeling werkt soms niet helemaal optimaal, maar gelukkig is het makkelijk en snel communiceren met het support team van Trengo en denken zij graag mee om tot een oplossing te komen.

Stijn
Manager zakelijke contacten en inkoop in Nederland
Muziek, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
Bron van de reviewer

Slechte klantenservice en slecht werkende telefoon systeem

2,0 vorig jaar

Opmerkingen: Het gebruiken van de optie voice werkt nauwelijks tot niet. De software had ervoor moeten zorgen dat onze customer support makkelijker werd en beter voor de klant, maar het word er tot nu toe alleen meer gestrest door. Wij gebruiken de telefoon service "voice" en die werkt bijna niet en hierdoor hebben wij al vele klanten telefonisch niet kunnen helpen. Ik had niet veel verwacht van de software die ze ervoor aanboden, maar het zou wel moeten werken. Ook hun support is zeer omslachtig en niet eens Nederlands. Ik word 4x gevraagd om dezelfde gegevens toe te sturen naar het support team. Ik snap niet waarom ze dat bijvoorbeeld niet kunnen terugvinden in hun eigen gemaakte systeem.

Pluspunten:

Makkelijk tickets delen met collega's en toewijzen.

Minpunten:

Het gebruiken van de optie voice werkt nauwelijks tot niet. De software had moeten lijden dat onze customer support makkelijker werd, maar het word er tot nu toe alleen meer gestrest door.

Eerder overwogen alternatieven: Zendesk Suite

Redenen om over te stappen op Trengo: Voor een bedrijf die klantenservice hulpmiddelen verkoopt moeten ze zelf nog aan het werk met hun eigen klantenservice. Omdat Trengo een Nederlands bedrijf is. Ik hoopte op ook Nederlands support. Ook hadden ze een overzichtelijkere software met meerdere functies.

Mariëlle
Verkoop Binnendienst in Nederland
Fabricage van elektrische/elektronische producten, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Handige software en compleet pakket

4,0 4 jaar geleden

Opmerkingen: Via zowel chat als telefoon kunnen we onze klanten snel en goed advies geven!

Pluspunten:

Veel mogelijkheden om service te verlenen aan klanten, ook online te gebruiken.

Minpunten:

In het begin wat problemen gehad met de integratie van Trengo omdat dit toen ook nog een vrij nieuwe software was, gelukkig is dit nu goed opgelost. Betreft telefonisch contact zou het handig zijn dat mensen die in de wacht staan te horen kunnen krijgen hoelang ze nog moet wachten / hoeveel mensen er nog voor hen zijn. Nu wordt er soms opgehangen omdat het te lang duurt.

Lena
Proces- en klantbeheer in Nederland
Duurzaamheid en milieu, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer

Fijn programma met veel mogelijkheden

4,0 4 weken geleden Nieuw

Opmerkingen: Fijne partij die altijd klaar staat om je te helpen. Vriendelijke support medewerkers denken goed mee voor een gepaste oplossing

Pluspunten:

Fijn programma waar alles onder een dak zit. Van chat tot mail. Trengo biedt de mogelijkheid om klanten zo snel en goed mogelijk te helpen.

Minpunten:

Het is een one size fits all programma. Hierdoor ben je beperkt in je mogelijkheden.

Hartger
ICT Manager in Nederland
Groothandel, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer

Lijkt goed, is niet altijd intuitief. Slechte support desk

3,0 vorig jaar

Opmerkingen: Makkelijke implementatie. Lastige support.

Pluspunten:

Super makkelijk te implementeren. Veel kanalen.

Minpunten:

Email is omslachtig, koppelingen van emails in threads niet altijd intuitief. Koppelen en verwijderen niet altijd slim.

Shelly
Senior recruiter in Nederland
Facilitaire diensten, 201-500 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
Bron van de reviewer

Fijn in gebruik

4,0 4 jaar geleden

Opmerkingen: Software is makkelijk om in gebruik te nemen. Erg fijn dat je uit 1 inbox werkt en daarnaast ook kan monitoren of berichten worden opgepakt.

Pluspunten:

Fijn om uit 1 inbox te werken. Makkelijk in gebruik.

Minpunten:

Op dit moment heb ik nog geen nadelen ondervonden.

Frits
Frits
Owner in Nederland
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Automotive, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Very nice messaging app

5,0 4 jaar geleden

Opmerkingen: Our clients are helped through various channels, served by Trengo

Pluspunten:

Useful messaging platform for all channels: Whatsapp, Facebook, SMS, Website chat, Telegram.

Minpunten:

They changed their pricing plan, with a half year for existing customers.

Christ
OPerations Manager in Nederland
Groothandel, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Useful tool in organisations

4,0 4 jaar geleden

Opmerkingen: Good, good support.

Pluspunten:

Integration of several communication channels

Minpunten:

Some useful utilities which you are used to in Outlook are not available in Trengo. But the advantages of Trengo compensate the lack of these utilities. Some proposals (with a big advantage for us and the use of Trengo) for a small amendment are not honoured yet

Eerder overwogen alternatieven: Microsoft 365

Redenen om over te stappen op Trengo: The integration of communication channels and use within a team.

Laurien
Management trainee supply chain in Nederland
Voedselproductie, 10.000+ werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
Bron van de reviewer

A nice program

4,0 4 jaar geleden

Opmerkingen: A really nice and user friendly program. I like the layout and how this is working. Improvements are mainly on having history.

Pluspunten:

I really like that you can open it anywhere, which makes it really easy to combine the chat function with other activities.

Minpunten:

For me, it was quite difficult that there is no history of a conversation with a customer. Sometimes a customer came back and he had to explain his whole story all over again. Maybe a function to save conversations would be nice.

Reactie Trengo

4 jaar geleden

Hi Lauren, Thank you for your review and valuable feedback! It is possible to see the historical conversations with the customer in the sidebar under "contact moments" ("contactmomenten" in dutch). If you have more questions or feedback for our product, do not hesitate to reach out. Best, Luuk

Tim
Owener in Nederland
Automotive, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer

Great feature richt and easy to use software that saves time

5,0 4 jaar geleden

Opmerkingen: Trengo saves us time, brings us closer to our customer and shortens response times.

Pluspunten:

Everthing in one place with an interface that works like a charm and looks good too.

Minpunten:

Sometimes it is difficult to see the history of closed tickets that are opened again by a customer.

Lars
Owner in Nederland
Facilitaire diensten, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Its a great tool that saves me a lot of time!

5,0 4 jaar geleden

Pluspunten:

Customers can easily find their answer in the helpcenter (with frequently asked questions) or in a conversation with the Flowbot (chatbot). The remaining quistions are simply answered by Quick reply’s (insertable answers). With this ticketsystem I keep an overview of the new, picked up and closed tickets and i have all customer service questions (that come in by Facebook, Instagram, Whatsapp, email and websitechat) clearly arranged in one place.

Minpunten:

I have been using this product for more than 3 years. In the beginning there were a number of things that could be optimized, but now I could not name a point for improvement so quickly. The company is growing fast and is constantly developing, which means that more additional functionalities are created that make customer service easier

Carien
CEO in Nederland
Detailhandel, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer

Very good

4,0 4 jaar geleden

Opmerkingen: We made the flow for our customer service work. After a try out and getting used to the system for everyone involved, we think it is one of the best choices we have made this past year for our company. It works fast, efficient, customers are happy and it is easy to switch from one user to another so no customer needs to wait long for an answer.
The Dutch customer service is excellent, [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] team is working very hard to give their customers a good experience. Everybody is friendly and we receive answers very quickly. If we have a problem which they cannot solve immediately, they always let us know they cannot solve it right away. That way we are not left in the dark like so many companies do. Hooray for [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] and her team!

Pluspunten:

Trengo made our company work more efficient. Our customer service is now able to reply to our customers who come from different channels, it saves time and money.

Minpunten:

The way we had to change the e-mail addresss from a weird code into a proper "sender" address.

Theo
CEO in Nederland
Human Resources, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Super communicationtool for the support-team

5,0 4 jaar geleden

Pluspunten:

Easy to use tool to combine all communication channels you have. This way our support-team has one place to answer the question from our clients (from mail to chat, all in one place). Other pro; Trengo is building rapidly new features. We are now integrating the chatbot for even better communication with our user.

Minpunten:

For the way we use it, it is super! In the future it would be usefull the get even more insights and more smarter marketing automations based on insights. But the way we use it now it is super!

Geverifieerde reviewer
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Computersoftware, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer

Trengo

5,0 4 jaar geleden

Pluspunten:

Integration with Whatsapp for business, online help center feature and last but not least the chat.

Minpunten:

Minimum of 4 seats for using Whatsapp feature.

Jacco
Jacco
Director in Nederland
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Evenementenbureaus, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Great program

5,0 4 jaar geleden

Pluspunten:

I am very impressed by the speed they add new features / channels. We use it for support for our website and our clients are very impressed by the options we offer for them to contact us.

Minpunten:

I would say the mobile app could use some updates to make it faster. But it still works great - just could be faster!

Zoë
Service employee in Nederland
Consumentendiensten, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
Bron van de reviewer

Pretty good

4,0 4 jaar geleden

Opmerkingen: We use this to communicate directly with our consumers and it works well doing this.

Pluspunten:

Does the work pretty well and is easy to use.

Minpunten:

Sometimes the overview is not very clear

Martijn
Director in Nederland
Ziekenhuis- en gezondheidszorgbranche, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Great company, great product!

5,0 4 jaar geleden

Opmerkingen: I like the company and it's staff, very smart people with a sense of humor, great to work with!

Pluspunten:

Easy to use, self explanatory, helps our customer service to scale

Minpunten:

Sometimes you need middel man, for instance with Whatsapp, this delays implementation

Jacco
Teamlead in Nederland
Internet, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer

Very stable tool that we are using to be available for our clients via chat and whatsapp.

5,0 4 jaar geleden

Pluspunten:

Easy to set-up / implement and the tool allows us to interact with our customers better. Trengo is easy to work with as a user, there is an online version and also a desktop app. Also provides statistics and enough ways for us to customize it to our needs.

Minpunten:

We did try to also use it for our info@ mailbox but came to the conclusion it is not a great replacement for a dedicated email tool like Outlook when you are using that at the same time.

Skip
Manager in Nederland
Ziekenhuis- en gezondheidszorgbranche, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Great Software!

5,0 4 jaar geleden

Opmerkingen: We use Trengo to contact all of our customers through various channels, such as e-mail, facebook, whatsapp and chatbot.

Pluspunten:

We use it everyday for contact with our customers. Trengo makes this very easy for us.

Minpunten:

It took us a little while to find a workflow, but now that we got one, it works great!

bram
Online Manager in Nederland
Automotive, 1.001-5.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Trengo Review Van Mossel

5,0 4 jaar geleden

Pluspunten:

Intergration with channels like Whatsapp, facebook etc

Minpunten:

There are no thinks i like least about this software?

Maurice
Service advisor in Nederland
Automotive, 201-500 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
Bron van de reviewer

Trengo review

5,0 4 jaar geleden

Opmerkingen: It works good, but not all my customers like it

Pluspunten:

The option that you can send a message instead of making a lot of phonecalls

Minpunten:

That there is no option that you can send directly to whatsapp

Reactie Trengo

4 jaar geleden

Hi Maurice, Thank you for your review. Unfortunately, WhatsApp does not allow to initiate conversations with customers with a random message. When possible this would enable people to misuse Whatsapp and send bulk messages to consumers. It is possible to send pre-defined template messages (approved by WhatsApp) after an official opt-in by the customer or after the 24-hour window. If you have any more questions or like to set up the template messages, do not hesitate to contact us at [email protected]. Best, Luuk