Over ISL Light
Met ISL Light software voor ondersteuning op afstand kun je een externe computer of een mobiel apparaat besturen. Het is platformonafhankelijk, veilig, snel, aanpasbaar.
Easy integration with our existing business processes and easy to use. Overall satisfaction by all users.
Have to pay extra to login to more than one device.
Reviews filteren (452)
Gebruik
Sorteren op
Reviews filteren (452)
Jo J.
Gemakkelijker kan niet
Opmerkingen: Het is een uitstekende en betrouwbare oplossing om klanten vanop afstand ondersteuning te geven.
Pluspunten:
Het is super gemakkelijk in gebruik. Alles wijst zichzelf uit. Ook voor mijn klanten héél gemakkelijk om aan te melden omdat ik hen steeds een link stuur om zich te verbinden.
Minpunten:
Voorlopig geen grote nadelen ondervonden.
Lennart D.
Uitstekende software
Pluspunten:
De software draaien wij op een eigen server. ISL biedt deze mogelijkheid in tegenstelling tot vele andere providers. De software is stabiel en schaalbaar om veel verschillende eindpunten te beheren. De ondersteuning vanuit ISL bij vragen of problemen is uitstekend te noemen!
Minpunten:
De installatie en het leren kennen van het product kost enige tijd. Dit is niet van toepassing op de hosted variant, hierbij wordt al het werk uit handen genomen.
Johan V.
Goed product
Opmerkingen:
Prima product, goede opties en MFA als beveiliging en meerdere lagen van beveiliging. Ook kun je klanten apart aanmaken om sneller en eenvoudiger computers over te nemen en niet te hoeven zoeken.
We gebruiker dit al meer dan 10 jaar!
Pluspunten:
Met name met windows omgevingen is dit product prima, in een apple omgeving is het soms lastiger te implementeren vanwege allerlei privacy en beveiligings-instellingen. Maar uiteindelijk werkt het goed.
Minpunten:
De omslachtige handelingen bij het instellen voor een Apple gebruiker / computer. Dit komt primair door Apple maar ook ten dele door een gebrek aan een handige wizard of installatiemodule die dit als root/admin kan instellen. Soms hoop ik dat ze dit kunnen toevoegen als functionaliteit zodat een apple-gebruiker met beheer-rechten dus ook gewoon met een paar klikken ISL-Online gewoon makkelijker kan installeren
Matthijs D.
Super schaalbaar
Opmerkingen: Wij verzorgen het beheer van duizenden endpoints op evenveel plekken door de BeNeLux en dat gaat perfect met ISL Light + ISL AlwaysOn.
Pluspunten:
Door de webbased opzet kan je vanaf elk moment en elke plaats bij alle clients met ISL AlwaysOn komen. De connectie werkt zelfs door de heftigste firewalls. Met 1 inlog kan je onbepertk aantal clients bedienen. Je kan meerdere verbindingen gelijkertijd open houden.
Minpunten:
Ik heb moeite om meerdere gebruikers toegang te geven tot alle systemen.
Overwogen alternatieven: GoTo Connect
Redenen om voor ISL Light te kiezen: De kostprijs van ISL was dor de prijsopbouw een stuk gunstiger voor ons. Bij Teamviewer betaalde je per endpoint terwijl ISL van begin af aan al per ISL gebruiker is. Bij 1000+ endpoints met 3 gebruikers is dat een no-brainer.
Overgestapt van: TeamViewer
Redenen om over te stappen op ISL Light: De prijs is goed, het werkt naar behoren en het is best wel gedoe om 1000+ endpoints naar een ander product te migreren.
Janchris V.
Swiss armyknife for system support on the go
Opmerkingen: vanwege uitstekende beveiligingsmogelijkheden bij de klant veel vertrouwen. Gebruik over VPN geen probleem
Pluspunten:
breed toepasbaar op alle besturingssystemen t/m android en IOS
Minpunten:
installatie op afstand niet vanzelfsprekend - wel mogelijk
Overwogen alternatieven: TeamViewer
Redenen om voor ISL Light te kiezen: prijzen Logmein werden belachelijk hoog
Overgestapt van: GoTo Connect
Redenen om over te stappen op ISL Light: goede prijs/kwaliteit, jong bedrijf destijds (8 jaar geleden) met groei potentieel product wordt goed onderhouden/functies verbeterd/functies toegevoegd
René D.
Snel en betrouwbaar verbinden.
Opmerkingen: Snel en eenvoudig verbinden met nieuwe en bestaande Remote computers. Ongeacht het besturingssysteem.
Pluspunten:
Remote support vanaf desktop of mobiel snel en goed. Voor bestaande client installaties en ad hoc vragen. Voor klanten goed te begrijpen en snel uit te voeren.
Minpunten:
Een nog eenvoudiger installatie van de ISL light client door de remote gebruiker zou fijn zijn, maar wordt door de beveiligingen van de OS-en uiteraard niet toegestaan.
Overwogen alternatieven: TeamViewer
Redenen om over te stappen op ISL Light: Voor de Always On installatie van ISL light is een zeer lichte installatie op de remote computers voldoende om ook na jaren nog goed en snel te kunnen verbinden. Zekerheid en vertrouwen dat we verbinding kunnen maken is het allerbelangrijkste. Bij de initiële keuze heeft ook de concurrerende prijsstelling goed geholpen
Justus J.
De beste tool voor unattended remote access.
Opmerkingen: ISL Always On wordt hier 7 dagen per week gebruikt voor ondersteuning aan en beheer van tientallen installaties in binnen en buitenland, met een gebruiksgemak dat geen van de concurrenten kan leveren.
Pluspunten:
Een zeer snelle verbinding, zowel vanaf een Windows-client als via de IOS-App. Bestandsbeheer ingebouwd. Recording mogelijk. Stabiel. En met eigen hosting een vast ip-adres voor de server, waardoor installaties hun firewall voor slechts één extern adres hoeven te configureren.
Minpunten:
Self hosting vraagt (eenmalig) wat tijd.
Overwogen alternatieven: TeamViewer
Redenen om voor ISL Light te kiezen: Gebruiksgemak: LogMeIn geeft vaker verbindingsproblemen en wordt geblokkeerd door IT-beheer van de klant.
Reginald V.
ISL online : safe and solid
Opmerkingen: Zeer tevreden EN betrouwbaar. makkelijke interface en OS onafhankelijk.
Pluspunten:
Het gebruiksgemak en de stabiele verbinding. OS onafhankelijk, zowel voor de client als de server.
Minpunten:
Soms wordt de download-client (automatisch foutief) hernoemd en moet je de klant ( als leek ) het file laten hernoemen, wat dan soms niet (direct) lukt door lokale firewall veiligheidsinstellingen.
Kees F.
ISL Light in de praktijk
Opmerkingen: Maximale ondersteuning van onze klanten op afstand.
Pluspunten:
Wij kunnen met ISL Light onze klanten optimaal en veilig ondersteunen. Er blijven na afloop van de sessie geen onderdelen achter bij de klant. Met een sessie verbinden door een klant is relatief eenvoudig. Alle tools die je maar nodig hebt zijn beschikbaar.
Minpunten:
Ik heb tot nu toe nog geen minpunten ervaren.
Overwogen alternatieven: TeamViewer
Redenen om over te stappen op ISL Light: Risico op ongewenst achterblijven van een open verbinding v.a. internet is er niet.
Erwin Z.
Top product
Opmerkingen: De ideale oplossing voor kleine mkb gebruikers
Pluspunten:
Eenvoudig en stabiel. Ook met klanten die slechte internet verbindingen hebben.
Minpunten:
Onze server hangt zich af en toe op. Dit hangt tesamen met het kpn account dat af en toe herstart waardoor isl dan vast loopt.
Overwogen alternatieven: VNC Connect
Redenen om voor ISL Light te kiezen: We konden geen eigen serveromgeving opzetten
Overgestapt van: TeamViewer
Redenen om over te stappen op ISL Light: Goede ondersteuning en service
Jean paul D.
ISL Dingemanse vd Ploeg
Opmerkingen: Het thuiswerken bevalt prima mede door het gemak van ISL Light.
Pluspunten:
Je zit thuis achter de laptop maar werkt helemaal met de PC die op het werkt staat. Eenmaal alles goed ingesteld qua wachtwoorden etc. is het elke dag een druk op de knop en ik heb weer contact met de pc op het werk.
Minpunten:
Geen nadelen voor mij te vinden in ISl Light. Maar ik gebruik misschien niet alles? ik maak contact met mijn PC op het werk vanuit huis en kan gewoon mijn dagelijkse werk doen.
Robbert T.
ISL Light compleet en gebruikersvriendelijk
Opmerkingen: Wij gebruiken ISL al jaren voor onze support. Klein, simpel en zeer doeltreffend.
Pluspunten:
Compleet en gebruikersvriendelijk. ISL Always On is een standaard beheersoptie voor ons geworden om servers snel en eenvoudig te benaderen.
Minpunten:
Veelal werkt het niet op nieuwe Apple Mac OS systemen. Een zwart scherm is dan het enige wat men te zien krijgt. Winndows OS nooit problemen mee. Prijs is wat aan de hoge kant.
Overwogen alternatieven: TeamViewer
Redenen om over te stappen op ISL Light: Beter gevoel
Willem V.
ISL Light zorgt voor snelle afhandelingen van problemen en/of vragen
Opmerkingen: Wij gebruiken ISL Light heel divers, van het installeren van hard- en software tot het oplossen van (software)problemen. Omdat ISL Light snel en gemakkelijk functioneert, kunnen wij klanten vaak direct helpen zodat zij weer verder kunnen. Dit scheelt aanzienlijk in het aantal autoritjes. Mocht je toch tegen problemen aanlopen of vragen hebben over de software, dan is er een uitermate goede helpdesk aanwezig die eigenlijk direct jouw vraag of probleem beantwoorden of verhelpen.
Pluspunten:
ISL Light is snel en gemakkelijk in gebruik. Voor de eindgebruiker is het gemakkelijk om een remote sessie te starten waardoor de engineer vervolgens direct contact kan maken en de computer kan overnemen. Ook is bijvoorbeeld het delen van bestanden en het opvragen van (extra) systeeminformatie gemakkelijk. Daarnaast is het ook mogelijk om, indien je bijvoorbeeld ISL Always On gebruikt, deze als zijnde RDP in te stellen, zonder dat je voor deze extra poorten moet openzetten in de router.
Minpunten:
Tot op heden nog geen echte nadelen mogen ondervinden.
Jan M.
Goed alternatief
Opmerkingen: Zeker zo goed voor minder geld.
Pluspunten:
User model sluit goed aan bij onze organisatie
Minpunten:
Remote support sessie komt wat minder soepel tot stand als bij sommige concurrenten.
Overwogen alternatieven: TeamViewer
Redenen om over te stappen op ISL Light: licentiemodel sluit beter aan bij onze behoefte
John V.
Prima software, maar mag wel iets moderner
Opmerkingen: We gebruiken ISL Light alleen voor ondersteuning van onze klanten. Dat werkt prima.
Pluspunten:
Het product laat zich makkelijk gebruiken. Door middel van het invoeren van een sessiecode op bedrijfswebsite kan de client direct gedownload worden
Minpunten:
Het product ziet er nogal ouderwets uit, en de download/upload functie is wat lastig te vinden: zit niet op een logische plek
Clem V.
Eenvoudig en snel
Opmerkingen:
ISL wordt door ons dagelijks gebruikt om onze klanten optimale support te kunnen leveren.
Werkt eenvoudig en snel, en ook onze klanten zijn blij met de tool waardoor wij ze snel kunnen ondersteunen.
Pluspunten:
- Gemakkelijk in gebruik - Eenvoudig controle over andermans machine - Snel uit te voeren voor de eindgebruiker
Minpunten:
Het gebeurt af en toe dat er geen beeld verschijnt bij een eindgebruiker. Ook is ISL soms lastig te openen middels Mac gebruikers, maar dit ligt meer bij de security van Apple.
Peter V.
ISL is goed en betrouwbaar!
Pluspunten:
Gemakkelijk in gebruik en steeds betrouwbaar. Ook de prijs op jaarbasis valt mee in vgl met andere producten.
Minpunten:
Bij gebruik van ISL op recente besturingssystemen van apple moet je soms heel vaal opnieuw connecteren omdat apple tot 3 x toe in hun systeemvoorkeuren vraagt naar toelating
Overwogen alternatieven: TeamViewer en GoTo Connect
Redenen om over te stappen op ISL Light: Verhouding prijs/kwaliteit
Marc H.
ISL online
Opmerkingen: Verbind met onbeheerde PC's server dmv ISL installatie op het device. Voor losse support geef de code aan de klant en laat deze invoeren op islonline.net of stuur de link per email. Werkt ook met android telefoon heel eenvoudig.
Pluspunten:
Werkt goed en snel, extra optie live chat voor op je eigen website.
Minpunten:
Op MAC OS moet wat rechten ingesteld worden qua beveiliging. Wordt gevraagd bij starten van ISLonline.
Marinus G.
Zeer tevreden
Opmerkingen: Snelle service bij klanten met computerproblemen.
Pluspunten:
werkt altijd, na installatie geen gezeur over licenties, verlengen zeer eenvoudig.
Minpunten:
geen nadelen ondervonden geen nadelen ondervonden
Overwogen alternatieven: TeamViewer
Redenen om over te stappen op ISL Light: Ik heb het idee dat het veiliger is.
Jos T.
16 years in use
Opmerkingen: Werkt prima, ik gebruik 99% ISL always on, soms met 10 PC's of meer, voor onderhoud en ontzorgen gebruikers
Pluspunten:
Overname, incl herstarten remote PC, dus echt remote operation
Minpunten:
Steeds opnieuw inloggen. Ik gebruik het de hele dag voor klanten support
Herman B.
Super easy!
Opmerkingen: Welkt voor mij als "helpdesk" ideaal
Pluspunten:
Makkelijk verbinding t5e maken zeker als de andere partij de software al heeft geinstalleerd
Minpunten:
Apple gebruik zou makkelijk moeten zijn, maar ligt aan hun OS
Geverifieerde reviewer
Beter dan die andere grote speler in deze markt
Pluspunten:
Meekijken met mobiele devices is inclusief in deze licentie ISL Always ON gemakkelijk voor vaste computers zodat je daar altijd bij kan Rechten en aanpassingen goed in te stellen op groepsniveau
Minpunten:
Ik heb er tot zover nog geen nadelen aan ondervonden
Don F.
simpel te gebruiken ondersteunings tool
Opmerkingen: Simpel in gebruik.
Pluspunten:
Dat ik ongecontroleerd de klant pc kan overnemen. Als de klant dat wenst
Minpunten:
Op dit moment heb ik geen nadelen kunnen ontdekken
Helmoed M.
Easy for use
Opmerkingen: Support op afstand van pc-gebruikers
Pluspunten:
Gemakkelijk in gebruik, werkt snel, gemakkelijk te installeren voor gebruikers die support behoeven.
Minpunten:
Heb niet direct nadelen kunnen vinden, werkt gewoon goed.
Jan M.
goed product
Opmerkingen: inloggen op andere belangrijkste pc voor klimaat te regelen in mijn serres .Dit gaat via mijn gsm heel gemakkelijk
Pluspunten:
gebruiksgemak en inloggen lukt zeer gemakkelijk
Minpunten:
geen nadelen op te noemen. Werkt perfect