Over ISL Light
Met ISL Light software voor ondersteuning op afstand kun je een externe computer of een mobiel apparaat besturen. Het is platformonafhankelijk, veilig, snel, aanpasbaar.
Integration was fast and smooth. Very like customer service.
Have to pay extra to login to more than one device.
Reviews filteren (643)
Gebruik
Sorteren op
Reviews filteren (643)
Johan
Goed product
Opmerkingen:
Prima product, goede opties en MFA als beveiliging en meerdere lagen van beveiliging. Ook kun je klanten apart aanmaken om sneller en eenvoudiger computers over te nemen en niet te hoeven zoeken.
We gebruiker dit al meer dan 10 jaar!
Pluspunten:
Met name met windows omgevingen is dit product prima, in een apple omgeving is het soms lastiger te implementeren vanwege allerlei privacy en beveiligings-instellingen. Maar uiteindelijk werkt het goed.
Minpunten:
De omslachtige handelingen bij het instellen voor een Apple gebruiker / computer. Dit komt primair door Apple maar ook ten dele door een gebrek aan een handige wizard of installatiemodule die dit als root/admin kan instellen. Soms hoop ik dat ze dit kunnen toevoegen als functionaliteit zodat een apple-gebruiker met beheer-rechten dus ook gewoon met een paar klikken ISL-Online gewoon makkelijker kan installeren
JanChris
Swiss armyknife for system support on the go
Opmerkingen: vanwege uitstekende beveiligingsmogelijkheden bij de klant veel vertrouwen. Gebruik over VPN geen probleem
Pluspunten:
breed toepasbaar op alle besturingssystemen t/m android en IOS
Minpunten:
installatie op afstand niet vanzelfsprekend - wel mogelijk
Overwogen alternatieven: TeamViewer
Redenen om voor ISL Light te kiezen: prijzen Logmein werden belachelijk hoog
Overgestapt van: GoTo Connect
Redenen om over te stappen op ISL Light: goede prijs/kwaliteit, jong bedrijf destijds (8 jaar geleden) met groei potentieel product wordt goed onderhouden/functies verbeterd/functies toegevoegd
René
Snel en betrouwbaar verbinden.
Opmerkingen: Snel en eenvoudig verbinden met nieuwe en bestaande Remote computers. Ongeacht het besturingssysteem.
Pluspunten:
Remote support vanaf desktop of mobiel snel en goed. Voor bestaande client installaties en ad hoc vragen. Voor klanten goed te begrijpen en snel uit te voeren.
Minpunten:
Een nog eenvoudiger installatie van de ISL light client door de remote gebruiker zou fijn zijn, maar wordt door de beveiligingen van de OS-en uiteraard niet toegestaan.
Overwogen alternatieven: TeamViewer
Redenen om over te stappen op ISL Light: Voor de Always On installatie van ISL light is een zeer lichte installatie op de remote computers voldoende om ook na jaren nog goed en snel te kunnen verbinden. Zekerheid en vertrouwen dat we verbinding kunnen maken is het allerbelangrijkste. Bij de initiële keuze heeft ook de concurrerende prijsstelling goed geholpen
Geverifieerde reviewer
Review ISL Light
Opmerkingen: Remote beheer is de belangrijkste functie die we gebruiken. En het delen van bestanden.
Pluspunten:
Makkelijk in gebruik en betrouwbaar. Maar toch mis ik nog wat zaken
Minpunten:
Het ontbreken van historisch gebruik. Remote ip adressen van werkstations.
Overwogen alternatieven: TeamViewer
Redenen om voor ISL Light te kiezen: Logmein werd te duur
Redenen om over te stappen op ISL Light: Teamviewer bleek onbetrouwbaar en werkte vaak niet.
Justus
De beste tool voor unattended remote access.
Opmerkingen: ISL Always On wordt hier 7 dagen per week gebruikt voor ondersteuning aan en beheer van tientallen installaties in binnen en buitenland, met een gebruiksgemak dat geen van de concurrenten kan leveren.
Pluspunten:
Een zeer snelle verbinding, zowel vanaf een Windows-client als via de IOS-App. Bestandsbeheer ingebouwd. Recording mogelijk. Stabiel. En met eigen hosting een vast ip-adres voor de server, waardoor installaties hun firewall voor slechts één extern adres hoeven te configureren.
Minpunten:
Self hosting vraagt (eenmalig) wat tijd.
Overwogen alternatieven: TeamViewer
Redenen om voor ISL Light te kiezen: Gebruiksgemak: LogMeIn geeft vaker verbindingsproblemen en wordt geblokkeerd door IT-beheer van de klant.
Steven
Gebruikers ervaring van meer dan 14 jaar
Opmerkingen: Wij gebruiken de software vanaf 2008 dagelijks. Het is voor onze klanten een belangrijke tool om snel een probleem op te lossen. Zou niet meer zonder kunnen.
Pluspunten:
De software is voor de klant eenvoudig te starten. Het stelt ons in staat om snel een klant te helpen.Met Always On kunnen we op een moment dat de klant de computer even niet nodig heeft de werkzaamheden uitvoeren. De klant kan laten zien wat het probleem in plaats van in woorden. Dan is het veel sneller duidelijk wat er moet gebeuren.
Minpunten:
Nieuwe klanten zijn nog wel eens terughouden dat wij de computer op afstand kunnen overnemen als of wij naast hen zitten. Vragen zich af of dat wel veilig is.Het blijft altijd een kwestie van vertrouwen, misschien dat de software na het afsluiten van de verbinding een venster met tekst hierover kan tonen.
Arjan
Fantastisch en veilig product
Opmerkingen: Altijd zeer vriendelijk, goede ondersteuning. Denken mee aan het probleem, en lossen het op.
Pluspunten:
Bestands uitwisseling, updates en onderhoud op afstand uitvoeren. Veilig geen poorten openzetten. Al veel klanten en conculega's geadviseerd om ISL te gebruiken.
Minpunten:
Ik ken geen nadelen, werkt zowel op Linux als Windows als MAC OS wij gebruiken dan ook alles door elkaar (incl. mobiele toegang).
Overwogen alternatieven: TeamViewer
Redenen om over te stappen op ISL Light: Via onze partner DCC GFI destijds aangekocht. Goed advies, en goede reviews. Nog geen dag spijt van gehad.
Kees
ISL Light in de praktijk
Opmerkingen: Maximale ondersteuning van onze klanten op afstand.
Pluspunten:
Wij kunnen met ISL Light onze klanten optimaal en veilig ondersteunen. Er blijven na afloop van de sessie geen onderdelen achter bij de klant. Met een sessie verbinden door een klant is relatief eenvoudig. Alle tools die je maar nodig hebt zijn beschikbaar.
Minpunten:
Ik heb tot nu toe nog geen minpunten ervaren.
Overwogen alternatieven: TeamViewer
Redenen om over te stappen op ISL Light: Risico op ongewenst achterblijven van een open verbinding v.a. internet is er niet.
Erwin
Top product
Opmerkingen: De ideale oplossing voor kleine mkb gebruikers
Pluspunten:
Eenvoudig en stabiel. Ook met klanten die slechte internet verbindingen hebben.
Minpunten:
Onze server hangt zich af en toe op. Dit hangt tesamen met het kpn account dat af en toe herstart waardoor isl dan vast loopt.
Overwogen alternatieven: VNC Connect
Redenen om voor ISL Light te kiezen: We konden geen eigen serveromgeving opzetten
Overgestapt van: TeamViewer
Redenen om over te stappen op ISL Light: Goede ondersteuning en service
Jean Paul
ISL Dingemanse vd Ploeg
Opmerkingen: Het thuiswerken bevalt prima mede door het gemak van ISL Light.
Pluspunten:
Je zit thuis achter de laptop maar werkt helemaal met de PC die op het werkt staat. Eenmaal alles goed ingesteld qua wachtwoorden etc. is het elke dag een druk op de knop en ik heb weer contact met de pc op het werk.
Minpunten:
Geen nadelen voor mij te vinden in ISl Light. Maar ik gebruik misschien niet alles? ik maak contact met mijn PC op het werk vanuit huis en kan gewoon mijn dagelijkse werk doen.
Robbert
ISL Light compleet en gebruikersvriendelijk
Opmerkingen: Wij gebruiken ISL al jaren voor onze support. Klein, simpel en zeer doeltreffend.
Pluspunten:
Compleet en gebruikersvriendelijk. ISL Always On is een standaard beheersoptie voor ons geworden om servers snel en eenvoudig te benaderen.
Minpunten:
Veelal werkt het niet op nieuwe Apple Mac OS systemen. Een zwart scherm is dan het enige wat men te zien krijgt. Winndows OS nooit problemen mee. Prijs is wat aan de hoge kant.
Overwogen alternatieven: TeamViewer
Redenen om over te stappen op ISL Light: Beter gevoel
Lanfrey
Verduurzamen
Opmerkingen: Fijn er vertrouwelijk !!
Pluspunten:
Beheer op afstand: hierdoor besparen wij erg veel op brandstof kosten. Wij zijn actief in de klimaat branche, wanneer er storing plaats vindt kan ik deze doormiddel van ISL al oplossen voordat we op locatie zijn of met de juiste middelen aankomen.
Minpunten:
Ik ben hier nog niet achter gekomen, tot nu toe gebruik ik de software zonder enige problemen.
Overwogen alternatieven: Remote Desktop Manager
Redenen om voor ISL Light te kiezen: betrouwbaarder en veiliger
Overgestapt van: TeamViewer
Redenen om over te stappen op ISL Light: Advies van onze It'r
Willem
ISL Light zorgt voor snelle afhandelingen van problemen en/of vragen
Opmerkingen: Wij gebruiken ISL Light heel divers, van het installeren van hard- en software tot het oplossen van (software)problemen. Omdat ISL Light snel en gemakkelijk functioneert, kunnen wij klanten vaak direct helpen zodat zij weer verder kunnen. Dit scheelt aanzienlijk in het aantal autoritjes. Mocht je toch tegen problemen aanlopen of vragen hebben over de software, dan is er een uitermate goede helpdesk aanwezig die eigenlijk direct jouw vraag of probleem beantwoorden of verhelpen.
Pluspunten:
ISL Light is snel en gemakkelijk in gebruik. Voor de eindgebruiker is het gemakkelijk om een remote sessie te starten waardoor de engineer vervolgens direct contact kan maken en de computer kan overnemen. Ook is bijvoorbeeld het delen van bestanden en het opvragen van (extra) systeeminformatie gemakkelijk. Daarnaast is het ook mogelijk om, indien je bijvoorbeeld ISL Always On gebruikt, deze als zijnde RDP in te stellen, zonder dat je voor deze extra poorten moet openzetten in de router.
Minpunten:
Tot op heden nog geen echte nadelen mogen ondervinden.
Dennis
Goede, duidelijke, degelijke en betrouwbare software
Opmerkingen: Duidelijke software die het beheer op afstand zeer gemakkelijk maakt, zelfs internationaal.
Pluspunten:
Makkelijke intergratie, goede bestandsoverdracht, betrouwbaarheid.
Minpunten:
Niet altijd even makkelijk wanneer er vanuit de gebruiker/administrator aan de 'andere kant' geautoriseerd moet worden (controle even weg).
Overwogen alternatieven: TeamViewer
Hans
Andere remote software? Welke dan?
Pluspunten:
Makkelijk in gebruik, vooral voor de ondersteunde partij die vaak niet zo deskundig is.
Minpunten:
Regelmatig problemen met Mac gebruikers en ik weet niet of dat komt door de gebruikers of door de apparaten…
Overwogen alternatieven: TeamViewer
Redenen om over te stappen op ISL Light: Betere prijs prestatie verhouding en simpel in gebruik.
Jan
Goed alternatief
Opmerkingen: Zeker zo goed voor minder geld.
Pluspunten:
User model sluit goed aan bij onze organisatie
Minpunten:
Remote support sessie komt wat minder soepel tot stand als bij sommige concurrenten.
Overwogen alternatieven: TeamViewer
Redenen om over te stappen op ISL Light: licentiemodel sluit beter aan bij onze behoefte
John
Prima software, maar mag wel iets moderner
Opmerkingen: We gebruiken ISL Light alleen voor ondersteuning van onze klanten. Dat werkt prima.
Pluspunten:
Het product laat zich makkelijk gebruiken. Door middel van het invoeren van een sessiecode op bedrijfswebsite kan de client direct gedownload worden
Minpunten:
Het product ziet er nogal ouderwets uit, en de download/upload functie is wat lastig te vinden: zit niet op een logische plek
Freek
Goed product!
Pluspunten:
Werkt snel, altijd door elke firewall. Het installeren op eigen server een pre.
Minpunten:
Geen automatische update van de software.
Overwogen alternatieven: TeamViewer en AnyDesk
Redenen om over te stappen op ISL Light: Nederlandse distributeur.
Guy
Ervaring met ISL
Opmerkingen: Wij gebruiken ISL voor het beheren en oplossen van allerhande problemen op onze POS infrastructuur.Door ISL kunnen wij onze collega's en klanten direct uit de brand helpen zodat een ieder hiervan gemak heeft.
Pluspunten:
Het is een licht gewicht programma wat eenvoudig is te instaleren, het doet wat het moet doen, ook de te gebruiken functies zijn eenvoudig in gebruik en te vinden.
Minpunten:
Het soms niet kunnen kopiëren en plakken van tekst, een automatische sessie timeout bij inactiviteit, of ergens verscholen waar ik dit niet zie, heb er ook niet naar gezocht.
Geverifieerde reviewer
wat betekent ISL Light voor mijn job ?
Pluspunten:
Vlot en betaalbare support geven aan klanten
Minpunten:
Spijtig dat er is de ALWAYS on geen chat mogelijk is
Reginald
Wij gebruiken ISL al vele jaren, en bieden de licenties ook aan aan onze klanten ; zeer tevreden
Opmerkingen: Sinds jaren tevreden over ISL, en onze klanten kopen zelf ook licenties voor hun eigen gebruik omdat ISLonline zo vlot werkt.
Pluspunten:
Zelfs een PC met wat problemen kunnen we remote overnemen en besparen zo de verplaatsingstijd uit en onze klanten zijn zo ook veel sneller (en dus ook goedkoper) geholpen.
Minpunten:
Op sommige PC's wil de download niet opstarten van de eerste keer en is er een kleine aanpassing nodig met behulp van de klant. Dit duurt maar effe, en de klant hoeft hiervoor geen IT'er te zijn ;o)
Matthijs
Zeer tevreden
Opmerkingen: super positief
Pluspunten:
We gebruiken ISL op de IoT devices bij diverse klanten in groot Benelux en het werkt overal zonder netwerk setup. Met slechts 1 licentie kan je een onbeperkt aantal endpoints aansturen.
Minpunten:
Het zou fijn zijn als je gebruikers kan whitelisten en/of blacklisten.
Clem
Eenvoudig en snel
Opmerkingen:
ISL wordt door ons dagelijks gebruikt om onze klanten optimale support te kunnen leveren.
Werkt eenvoudig en snel, en ook onze klanten zijn blij met de tool waardoor wij ze snel kunnen ondersteunen.
Pluspunten:
- Gemakkelijk in gebruik - Eenvoudig controle over andermans machine - Snel uit te voeren voor de eindgebruiker
Minpunten:
Het gebeurt af en toe dat er geen beeld verschijnt bij een eindgebruiker. Ook is ISL soms lastig te openen middels Mac gebruikers, maar dit ligt meer bij de security van Apple.
Peter
ISL is goed en betrouwbaar!
Pluspunten:
Gemakkelijk in gebruik en steeds betrouwbaar. Ook de prijs op jaarbasis valt mee in vgl met andere producten.
Minpunten:
Bij gebruik van ISL op recente besturingssystemen van apple moet je soms heel vaal opnieuw connecteren omdat apple tot 3 x toe in hun systeemvoorkeuren vraagt naar toelating
Overwogen alternatieven: TeamViewer en GoTo Connect
Redenen om over te stappen op ISL Light: Verhouding prijs/kwaliteit
Paul
Al jaren bij ons bedrijf in gebruik voor de support op afstand voor onze klantren.
Opmerkingen: Gewoon goed. Meer moet dat niet zijn.
Pluspunten:
Werkt altijd. Top. Zelfs collega's ooit moeten verder helpen omdat hun product niet werkte.
Minpunten:
Iets meer informatie over de mogelijkheden is wenselijk. Bijvoorbeeld via gerichte mailings om functies te bespreken en uit te leggen. Nu maken wij er zelf te weinig tijd voor...