Over ISL Light

Met ISL Light software voor ondersteuning op afstand kun je een externe computer of een mobiel apparaat besturen. Het is platformonafhankelijk, veilig, snel, aanpasbaar.

Meer informatie over ISL Light

Pluspunten:

Easy integration with our existing business processes and easy to use. Overall satisfaction by all users.

Minpunten:

Have to pay extra to login to more than one device.

Beoordelingen van ISL Light

Gemiddelde score

Gebruiksgemak
4,7
Klantenservice
4,7
Functies
4,6
Waar voor je geld
4,5

Waarschijnlijkheid van aanbeveling

9,0/10

ISL Light heeft een totaalscore van 4,7 van 5 sterren op basis van 452 gebruikersreviews op Capterra.

Heb je ISL Light eerder gebruikt?

Deel je ervaringen met andere softwarekopers.

Reviews filteren (452)

Jo J.
Zaakvoerder in België
Industriële automatisering, Zelfstandig ondernemer
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
Bron van de reviewer

Gemakkelijker kan niet

5,0 vorige maand Nieuw

Opmerkingen: Het is een uitstekende en betrouwbare oplossing om klanten vanop afstand ondersteuning te geven.

Pluspunten:

Het is super gemakkelijk in gebruik. Alles wijst zichzelf uit. Ook voor mijn klanten héél gemakkelijk om aan te melden omdat ik hen steeds een link stuur om zich te verbinden.

Minpunten:

Voorlopig geen grote nadelen ondervonden.

Lennart D.
CEO in Nederland
Informatietechnologie en -diensten, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Uitstekende software

5,0 2 maanden geleden Nieuw

Pluspunten:

De software draaien wij op een eigen server. ISL biedt deze mogelijkheid in tegenstelling tot vele andere providers. De software is stabiel en schaalbaar om veel verschillende eindpunten te beheren. De ondersteuning vanuit ISL bij vragen of problemen is uitstekend te noemen!

Minpunten:

De installatie en het leren kennen van het product kost enige tijd. Dit is niet van toepassing op de hosted variant, hierbij wordt al het werk uit handen genomen.

Johan V.
DGA in Nederland
Informatietechnologie en -diensten, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Goed product

5,0 4 maanden geleden

Opmerkingen: Prima product, goede opties en MFA als beveiliging en meerdere lagen van beveiliging. Ook kun je klanten apart aanmaken om sneller en eenvoudiger computers over te nemen en niet te hoeven zoeken.
We gebruiker dit al meer dan 10 jaar!

Pluspunten:

Met name met windows omgevingen is dit product prima, in een apple omgeving is het soms lastiger te implementeren vanwege allerlei privacy en beveiligings-instellingen. Maar uiteindelijk werkt het goed.

Minpunten:

De omslachtige handelingen bij het instellen voor een Apple gebruiker / computer. Dit komt primair door Apple maar ook ten dele door een gebrek aan een handige wizard of installatiemodule die dit als root/admin kan instellen. Soms hoop ik dat ze dit kunnen toevoegen als functionaliteit zodat een apple-gebruiker met beheer-rechten dus ook gewoon met een paar klikken ISL-Online gewoon makkelijker kan installeren

Matthijs D.
Operationeel Directeur in Nederland
Mediaproductie, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Super schaalbaar

5,0 4 maanden geleden

Opmerkingen: Wij verzorgen het beheer van duizenden endpoints op evenveel plekken door de BeNeLux en dat gaat perfect met ISL Light + ISL AlwaysOn.

Pluspunten:

Door de webbased opzet kan je vanaf elk moment en elke plaats bij alle clients met ISL AlwaysOn komen. De connectie werkt zelfs door de heftigste firewalls. Met 1 inlog kan je onbepertk aantal clients bedienen. Je kan meerdere verbindingen gelijkertijd open houden.

Minpunten:

Ik heb moeite om meerdere gebruikers toegang te geven tot alle systemen.

Overwogen alternatieven: GoTo Connect

Redenen om voor ISL Light te kiezen: De kostprijs van ISL was dor de prijsopbouw een stuk gunstiger voor ons. Bij Teamviewer betaalde je per endpoint terwijl ISL van begin af aan al per ISL gebruiker is. Bij 1000+ endpoints met 3 gebruikers is dat een no-brainer.

Overgestapt van: TeamViewer

Redenen om over te stappen op ISL Light: De prijs is goed, het werkt naar behoren en het is best wel gedoe om 1000+ endpoints naar een ander product te migreren.

Janchris V.
owner in Nederland
Informatietechnologie en -diensten, Zelfstandig ondernemer
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Swiss armyknife for system support on the go

4,0 4 maanden geleden

Opmerkingen: vanwege uitstekende beveiligingsmogelijkheden bij de klant veel vertrouwen. Gebruik over VPN geen probleem

Pluspunten:

breed toepasbaar op alle besturingssystemen t/m android en IOS

Minpunten:

installatie op afstand niet vanzelfsprekend - wel mogelijk

Overwogen alternatieven: TeamViewer

Redenen om voor ISL Light te kiezen: prijzen Logmein werden belachelijk hoog

Overgestapt van: GoTo Connect

Redenen om over te stappen op ISL Light: goede prijs/kwaliteit, jong bedrijf destijds (8 jaar geleden) met groei potentieel product wordt goed onderhouden/functies verbeterd/functies toegevoegd

René D.
Sales/consultant in Nederland
Computersoftware, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Snel en betrouwbaar verbinden.

5,0 4 maanden geleden

Opmerkingen: Snel en eenvoudig verbinden met nieuwe en bestaande Remote computers. Ongeacht het besturingssysteem.

Pluspunten:

Remote support vanaf desktop of mobiel snel en goed. Voor bestaande client installaties en ad hoc vragen. Voor klanten goed te begrijpen en snel uit te voeren.

Minpunten:

Een nog eenvoudiger installatie van de ISL light client door de remote gebruiker zou fijn zijn, maar wordt door de beveiligingen van de OS-en uiteraard niet toegestaan.

Overwogen alternatieven: TeamViewer

Redenen om over te stappen op ISL Light: Voor de Always On installatie van ISL light is een zeer lichte installatie op de remote computers voldoende om ook na jaren nog goed en snel te kunnen verbinden. Zekerheid en vertrouwen dat we verbinding kunnen maken is het allerbelangrijkste. Bij de initiële keuze heeft ook de concurrerende prijsstelling goed geholpen

Justus J.
CEO in Nederland
Machinebouw, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

De beste tool voor unattended remote access.

5,0 4 maanden geleden

Opmerkingen: ISL Always On wordt hier 7 dagen per week gebruikt voor ondersteuning aan en beheer van tientallen installaties in binnen en buitenland, met een gebruiksgemak dat geen van de concurrenten kan leveren.

Pluspunten:

Een zeer snelle verbinding, zowel vanaf een Windows-client als via de IOS-App. Bestandsbeheer ingebouwd. Recording mogelijk. Stabiel. En met eigen hosting een vast ip-adres voor de server, waardoor installaties hun firewall voor slechts één extern adres hoeven te configureren.

Minpunten:

Self hosting vraagt (eenmalig) wat tijd.

Overwogen alternatieven: TeamViewer

Redenen om voor ISL Light te kiezen: Gebruiksgemak: LogMeIn geeft vaker verbindingsproblemen en wordt geblokkeerd door IT-beheer van de klant.

Reginald V.
Electronics & IT in België
Voedselproductie, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

ISL online : safe and solid

5,0 4 maanden geleden

Opmerkingen: Zeer tevreden EN betrouwbaar. makkelijke interface en OS onafhankelijk.

Pluspunten:

Het gebruiksgemak en de stabiele verbinding. OS onafhankelijk, zowel voor de client als de server.

Minpunten:

Soms wordt de download-client (automatisch foutief) hernoemd en moet je de klant ( als leek ) het file laten hernoemen, wat dan soms niet (direct) lukt door lokale firewall veiligheidsinstellingen.

Kees F.
Eigenaar in Nederland
Computernetwerken, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

ISL Light in de praktijk

5,0 4 maanden geleden

Opmerkingen: Maximale ondersteuning van onze klanten op afstand.

Pluspunten:

Wij kunnen met ISL Light onze klanten optimaal en veilig ondersteunen. Er blijven na afloop van de sessie geen onderdelen achter bij de klant. Met een sessie verbinden door een klant is relatief eenvoudig. Alle tools die je maar nodig hebt zijn beschikbaar.

Minpunten:

Ik heb tot nu toe nog geen minpunten ervaren.

Overwogen alternatieven: TeamViewer

Redenen om over te stappen op ISL Light: Risico op ongewenst achterblijven van een open verbinding v.a. internet is er niet.

Erwin Z.
Directeur in Nederland
Industriële automatisering, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Top product

4,0 4 maanden geleden

Opmerkingen: De ideale oplossing voor kleine mkb gebruikers

Pluspunten:

Eenvoudig en stabiel. Ook met klanten die slechte internet verbindingen hebben.

Minpunten:

Onze server hangt zich af en toe op. Dit hangt tesamen met het kpn account dat af en toe herstart waardoor isl dan vast loopt.

Overwogen alternatieven: VNC Connect

Redenen om voor ISL Light te kiezen: We konden geen eigen serveromgeving opzetten

Overgestapt van: TeamViewer

Redenen om over te stappen op ISL Light: Goede ondersteuning en service

Jean paul D.
Hoofd boekhouding in VK
Groothandel, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

ISL Dingemanse vd Ploeg

4,0 4 maanden geleden

Opmerkingen: Het thuiswerken bevalt prima mede door het gemak van ISL Light.

Pluspunten:

Je zit thuis achter de laptop maar werkt helemaal met de PC die op het werkt staat. Eenmaal alles goed ingesteld qua wachtwoorden etc. is het elke dag een druk op de knop en ik heb weer contact met de pc op het werk.

Minpunten:

Geen nadelen voor mij te vinden in ISl Light. Maar ik gebruik misschien niet alles? ik maak contact met mijn PC op het werk vanuit huis en kan gewoon mijn dagelijkse werk doen.

Robbert T.
CEO in Nederland
Informatietechnologie en -diensten, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

ISL Light compleet en gebruikersvriendelijk

4,0 4 maanden geleden

Opmerkingen: Wij gebruiken ISL al jaren voor onze support. Klein, simpel en zeer doeltreffend.

Pluspunten:

Compleet en gebruikersvriendelijk. ISL Always On is een standaard beheersoptie voor ons geworden om servers snel en eenvoudig te benaderen.

Minpunten:

Veelal werkt het niet op nieuwe Apple Mac OS systemen. Een zwart scherm is dan het enige wat men te zien krijgt. Winndows OS nooit problemen mee. Prijs is wat aan de hoge kant.

Overwogen alternatieven: TeamViewer

Redenen om over te stappen op ISL Light: Beter gevoel

Willem V.
ICT Engineer in Nederland
Computerhardware, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

ISL Light zorgt voor snelle afhandelingen van problemen en/of vragen

5,0 4 maanden geleden

Opmerkingen: Wij gebruiken ISL Light heel divers, van het installeren van hard- en software tot het oplossen van (software)problemen. Omdat ISL Light snel en gemakkelijk functioneert, kunnen wij klanten vaak direct helpen zodat zij weer verder kunnen. Dit scheelt aanzienlijk in het aantal autoritjes. Mocht je toch tegen problemen aanlopen of vragen hebben over de software, dan is er een uitermate goede helpdesk aanwezig die eigenlijk direct jouw vraag of probleem beantwoorden of verhelpen.

Pluspunten:

ISL Light is snel en gemakkelijk in gebruik. Voor de eindgebruiker is het gemakkelijk om een remote sessie te starten waardoor de engineer vervolgens direct contact kan maken en de computer kan overnemen. Ook is bijvoorbeeld het delen van bestanden en het opvragen van (extra) systeeminformatie gemakkelijk. Daarnaast is het ook mogelijk om, indien je bijvoorbeeld ISL Always On gebruikt, deze als zijnde RDP in te stellen, zonder dat je voor deze extra poorten moet openzetten in de router.

Minpunten:

Tot op heden nog geen echte nadelen mogen ondervinden.

Jan M.
Owner in Nederland
Informatietechnologie en -diensten, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Goed alternatief

4,0 2 jaar geleden

Opmerkingen: Zeker zo goed voor minder geld.

Pluspunten:

User model sluit goed aan bij onze organisatie

Minpunten:

Remote support sessie komt wat minder soepel tot stand als bij sommige concurrenten.

Overwogen alternatieven: TeamViewer

Redenen om over te stappen op ISL Light: licentiemodel sluit beter aan bij onze behoefte

John V.
SR IT Consultant in Nederland
Computersoftware, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Prima software, maar mag wel iets moderner

5,0 4 maanden geleden

Opmerkingen: We gebruiken ISL Light alleen voor ondersteuning van onze klanten. Dat werkt prima.

Pluspunten:

Het product laat zich makkelijk gebruiken. Door middel van het invoeren van een sessiecode op bedrijfswebsite kan de client direct gedownload worden

Minpunten:

Het product ziet er nogal ouderwets uit, en de download/upload functie is wat lastig te vinden: zit niet op een logische plek

Clem V.
Sales manager in Nederland
Informatietechnologie en -diensten, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Eenvoudig en snel

5,0 4 maanden geleden

Opmerkingen: ISL wordt door ons dagelijks gebruikt om onze klanten optimale support te kunnen leveren.
Werkt eenvoudig en snel, en ook onze klanten zijn blij met de tool waardoor wij ze snel kunnen ondersteunen.

Pluspunten:

- Gemakkelijk in gebruik - Eenvoudig controle over andermans machine - Snel uit te voeren voor de eindgebruiker

Minpunten:

Het gebeurt af en toe dat er geen beeld verschijnt bij een eindgebruiker. Ook is ISL soms lastig te openen middels Mac gebruikers, maar dit ligt meer bij de security van Apple.

Peter V.
Zaakvoerder in België
Informatiediensten, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

ISL is goed en betrouwbaar!

4,0 4 maanden geleden

Pluspunten:

Gemakkelijk in gebruik en steeds betrouwbaar. Ook de prijs op jaarbasis valt mee in vgl met andere producten.

Minpunten:

Bij gebruik van ISL op recente besturingssystemen van apple moet je soms heel vaal opnieuw connecteren omdat apple tot 3 x toe in hun systeemvoorkeuren vraagt naar toelating

Overwogen alternatieven: TeamViewer en GoTo Connect

Redenen om over te stappen op ISL Light: Verhouding prijs/kwaliteit

Marc H.
netwerk systeembeheer in Nederland
Kantoorbenodigdheden, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

ISL online

5,0 4 maanden geleden

Opmerkingen: Verbind met onbeheerde PC's server dmv ISL installatie op het device. Voor losse support geef de code aan de klant en laat deze invoeren op islonline.net of stuur de link per email. Werkt ook met android telefoon heel eenvoudig.

Pluspunten:

Werkt goed en snel, extra optie live chat voor op je eigen website.

Minpunten:

Op MAC OS moet wat rechten ingesteld worden qua beveiliging. Wordt gevraagd bij starten van ISLonline.

Marinus G.
Technicus in Nederland
Informatietechnologie en -diensten, Zelfstandig ondernemer
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Zeer tevreden

5,0 4 maanden geleden

Opmerkingen: Snelle service bij klanten met computerproblemen.

Pluspunten:

werkt altijd, na installatie geen gezeur over licenties, verlengen zeer eenvoudig.

Minpunten:

geen nadelen ondervonden geen nadelen ondervonden

Overwogen alternatieven: TeamViewer

Redenen om over te stappen op ISL Light: Ik heb het idee dat het veiliger is.

Jos T.
zzp in Nederland
Computersoftware, Zelfstandig ondernemer
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

16 years in use

4,0 4 maanden geleden

Opmerkingen: Werkt prima, ik gebruik 99% ISL always on, soms met 10 PC's of meer, voor onderhoud en ontzorgen gebruikers

Pluspunten:

Overname, incl herstarten remote PC, dus echt remote operation

Minpunten:

Steeds opnieuw inloggen. Ik gebruik het de hele dag voor klanten support

Herman B.
eigenaar in Nederland
Computernetwerken, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Super easy!

5,0 4 maanden geleden

Opmerkingen: Welkt voor mij als "helpdesk" ideaal

Pluspunten:

Makkelijk verbinding t5e maken zeker als de andere partij de software al heeft geinstalleerd

Minpunten:

Apple gebruik zou makkelijk moeten zijn, maar ligt aan hun OS

Geverifieerde reviewer
Systeem-netwerkbeheerder in Nederland
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Financiële dienstverlening, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
Bron van de reviewer

Beter dan die andere grote speler in deze markt

4,0 4 maanden geleden

Pluspunten:

Meekijken met mobiele devices is inclusief in deze licentie ISL Always ON gemakkelijk voor vaste computers zodat je daar altijd bij kan Rechten en aanpassingen goed in te stellen op groepsniveau

Minpunten:

Ik heb er tot zover nog geen nadelen aan ondervonden

Don F.
owner in Nederland
Computernetwerken, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

simpel te gebruiken ondersteunings tool

5,0 4 maanden geleden

Opmerkingen: Simpel in gebruik.

Pluspunten:

Dat ik ongecontroleerd de klant pc kan overnemen. Als de klant dat wenst

Minpunten:

Op dit moment heb ik geen nadelen kunnen ontdekken

Helmoed M.
Eigenaar in Nederland
Informatietechnologie en -diensten, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Easy for use

4,0 4 maanden geleden

Opmerkingen: Support op afstand van pc-gebruikers

Pluspunten:

Gemakkelijk in gebruik, werkt snel, gemakkelijk te installeren voor gebruikers die support behoeven.

Minpunten:

Heb niet direct nadelen kunnen vinden, werkt gewoon goed.

Jan M.
zaakvoerder in België
Landbouw, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

goed product

4,0 4 maanden geleden

Opmerkingen: inloggen op andere belangrijkste pc voor klimaat te regelen in mijn serres .Dit gaat via mijn gsm heel gemakkelijk

Pluspunten:

gebruiksgemak en inloggen lukt zeer gemakkelijk

Minpunten:

geen nadelen op te noemen. Werkt perfect