Helpt Nederlandse bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software

Over ISL Light

Met ISL Light software voor ondersteuning op afstand kun je een externe computer of een mobiel apparaat besturen. Het is platformonafhankelijk, veilig, snel, aanpasbaar.

Meer informatie over ISL Light

Pluspunten:

Integration was fast and smooth. Very like customer service.

Minpunten:

Have to pay extra to login to more than one device.

Beoordelingen van ISL Light

Gemiddelde score

Gebruiksgemak
4,7
Klantenservice
4,7
Functies
4,6
Prijs-kwaliteitverhouding
4,5

Waarschijnlijkheid van aanbeveling

9,0/10

ISL Light heeft een totaalscore van 4,7 van 5 sterren op basis van 706 gebruikersreviews op Capterra.

Heb je ISL Light eerder gebruikt?

Deel je ervaringen met andere softwarekopers.

Reviews filteren (706)

Geverifieerde reviewer
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Computer- en netwerkbeveiliging, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Eerder overwogen alternatieven:

Review ISL Light

4,0 vorig jaar

Opmerkingen: Remote beheer is de belangrijkste functie die we gebruiken. En het delen van bestanden.

Pluspunten:

Makkelijk in gebruik en betrouwbaar. Maar toch mis ik nog wat zaken

Minpunten:

Het ontbreken van historisch gebruik. Remote ip adressen van werkstations.

Reactie ISL Online

6 maanden geleden

We really appreciate your feedback! You can find the data you mentioned under Reports. Select ISL Light Usage Report, then click on the Settings icon and select all the parameters you want to see in the report, e.g. Desk IP, Client IP ... You can export the report to a csv file and then edit the data in Excel. You can learn more about Reports in the User's Guide: https://help.islonline.com/20354/166659#isl-light-0

Johan
DGA in Nederland
Informatietechnologie en -diensten, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Goed product

5,0 2 jaar geleden

Opmerkingen: Prima product, goede opties en MFA als beveiliging en meerdere lagen van beveiliging. Ook kun je klanten apart aanmaken om sneller en eenvoudiger computers over te nemen en niet te hoeven zoeken.
We gebruiker dit al meer dan 10 jaar!

Pluspunten:

Met name met windows omgevingen is dit product prima, in een apple omgeving is het soms lastiger te implementeren vanwege allerlei privacy en beveiligings-instellingen. Maar uiteindelijk werkt het goed.

Minpunten:

De omslachtige handelingen bij het instellen voor een Apple gebruiker / computer. Dit komt primair door Apple maar ook ten dele door een gebrek aan een handige wizard of installatiemodule die dit als root/admin kan instellen. Soms hoop ik dat ze dit kunnen toevoegen als functionaliteit zodat een apple-gebruiker met beheer-rechten dus ook gewoon met een paar klikken ISL-Online gewoon makkelijker kan installeren

JanChris
owner in Nederland
Informatietechnologie en -diensten, Zelfstandig ondernemer
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Eerder overwogen alternatieven:

Swiss armyknife for system support on the go

4,0 2 jaar geleden

Opmerkingen: vanwege uitstekende beveiligingsmogelijkheden bij de klant veel vertrouwen. Gebruik over VPN geen probleem

Pluspunten:

breed toepasbaar op alle besturingssystemen t/m android en IOS

Minpunten:

installatie op afstand niet vanzelfsprekend - wel mogelijk

René
Sales/consultant in Nederland
Computersoftware, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Eerder overwogen alternatieven:

Snel en betrouwbaar verbinden.

5,0 2 jaar geleden

Opmerkingen: Snel en eenvoudig verbinden met nieuwe en bestaande Remote computers. Ongeacht het besturingssysteem.

Pluspunten:

Remote support vanaf desktop of mobiel snel en goed. Voor bestaande client installaties en ad hoc vragen. Voor klanten goed te begrijpen en snel uit te voeren.

Minpunten:

Een nog eenvoudiger installatie van de ISL light client door de remote gebruiker zou fijn zijn, maar wordt door de beveiligingen van de OS-en uiteraard niet toegestaan.

Justus
CEO in Nederland
Machinebouw, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Eerder overwogen alternatieven:

De beste tool voor unattended remote access.

5,0 2 jaar geleden

Opmerkingen: ISL Always On wordt hier 7 dagen per week gebruikt voor ondersteuning aan en beheer van tientallen installaties in binnen en buitenland, met een gebruiksgemak dat geen van de concurrenten kan leveren.

Pluspunten:

Een zeer snelle verbinding, zowel vanaf een Windows-client als via de IOS-App. Bestandsbeheer ingebouwd. Recording mogelijk. Stabiel. En met eigen hosting een vast ip-adres voor de server, waardoor installaties hun firewall voor slechts één extern adres hoeven te configureren.

Minpunten:

Self hosting vraagt (eenmalig) wat tijd.

Matthijs
Operationeel Directeur in Nederland
Computersoftware, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Zeer tevreden

5,0 vorig jaar

Opmerkingen: super positief

Pluspunten:

We gebruiken ISL op de IoT devices bij diverse klanten in groot Benelux en het werkt overal zonder netwerk setup. Met slechts 1 licentie kan je een onbeperkt aantal endpoints aansturen.

Minpunten:

Het zou fijn zijn als je gebruikers kan whitelisten en/of blacklisten.

Reactie ISL Online

5 maanden geleden

Matthijs, thank you for your feedback! You can set limitations for single or multiple users by configuring IP/MAC filters. Please refer to the following guide and scroll down to "Multiple Users Limitations," specifically looking at Step 2. The same procedure applies when limiting access for a single user. https://help.islonline.com/20352/266075 Additionally, these limitations, based on IP and/or MAC addresses, can also be applied within ISL AlwaysOn for a specific computer. You can learn more about this process in this guide: https://help.islonline.com/19814/165945 Furthermore, IP filters can also be set for remote computers, affecting the users who have access to them.

Steven
Eigenaar in Nederland
Computer- en netwerkbeveiliging, Zelfstandig ondernemer
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Gebruikers ervaring van meer dan 14 jaar

5,0 vorig jaar

Opmerkingen: Wij gebruiken de software vanaf 2008 dagelijks. Het is voor onze klanten een belangrijke tool om snel een probleem op te lossen. Zou niet meer zonder kunnen.

Pluspunten:

De software is voor de klant eenvoudig te starten. Het stelt ons in staat om snel een klant te helpen.Met Always On kunnen we op een moment dat de klant de computer even niet nodig heeft de werkzaamheden uitvoeren. De klant kan laten zien wat het probleem in plaats van in woorden. Dan is het veel sneller duidelijk wat er moet gebeuren.

Minpunten:

Nieuwe klanten zijn nog wel eens terughouden dat wij de computer op afstand kunnen overnemen als of wij naast hen zitten. Vragen zich af of dat wel veilig is.Het blijft altijd een kwestie van vertrouwen, misschien dat de software na het afsluiten van de verbinding een venster met tekst hierover kan tonen.

Arjan
Eigenaar in Nederland
Industriële automatisering, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Eerder overwogen alternatieven:

Fantastisch en veilig product

5,0 vorig jaar

Opmerkingen: Altijd zeer vriendelijk, goede ondersteuning. Denken mee aan het probleem, en lossen het op.

Pluspunten:

Bestands uitwisseling, updates en onderhoud op afstand uitvoeren. Veilig geen poorten openzetten. Al veel klanten en conculega's geadviseerd om ISL te gebruiken.

Minpunten:

Ik ken geen nadelen, werkt zowel op Linux als Windows als MAC OS wij gebruiken dan ook alles door elkaar (incl. mobiele toegang).

Kees
Eigenaar in Nederland
Computernetwerken, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Eerder overwogen alternatieven:

ISL Light in de praktijk

5,0 2 jaar geleden

Opmerkingen: Maximale ondersteuning van onze klanten op afstand.

Pluspunten:

Wij kunnen met ISL Light onze klanten optimaal en veilig ondersteunen. Er blijven na afloop van de sessie geen onderdelen achter bij de klant. Met een sessie verbinden door een klant is relatief eenvoudig. Alle tools die je maar nodig hebt zijn beschikbaar.

Minpunten:

Ik heb tot nu toe nog geen minpunten ervaren.

Erwin
Directeur in Nederland
Industriële automatisering, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Eerder overwogen alternatieven:

Top product

4,0 2 jaar geleden

Opmerkingen: De ideale oplossing voor kleine mkb gebruikers

Pluspunten:

Eenvoudig en stabiel. Ook met klanten die slechte internet verbindingen hebben.

Minpunten:

Onze server hangt zich af en toe op. Dit hangt tesamen met het kpn account dat af en toe herstart waardoor isl dan vast loopt.

Jean Paul
Hoofd boekhouding in Nederland
Groothandel, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

ISL Dingemanse vd Ploeg

4,0 2 jaar geleden

Opmerkingen: Het thuiswerken bevalt prima mede door het gemak van ISL Light.

Pluspunten:

Je zit thuis achter de laptop maar werkt helemaal met de PC die op het werkt staat. Eenmaal alles goed ingesteld qua wachtwoorden etc. is het elke dag een druk op de knop en ik heb weer contact met de pc op het werk.

Minpunten:

Geen nadelen voor mij te vinden in ISl Light. Maar ik gebruik misschien niet alles? ik maak contact met mijn PC op het werk vanuit huis en kan gewoon mijn dagelijkse werk doen.

Lanfrey
Service Manager in Nederland
Civiele techniek, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Eerder overwogen alternatieven:

Verduurzamen

4,0 vorig jaar

Opmerkingen: Fijn er vertrouwelijk !!

Pluspunten:

Beheer op afstand: hierdoor besparen wij erg veel op brandstof kosten. Wij zijn actief in de klimaat branche, wanneer er storing plaats vindt kan ik deze doormiddel van ISL al oplossen voordat we op locatie zijn of met de juiste middelen aankomen.

Minpunten:

Ik ben hier nog niet achter gekomen, tot nu toe gebruik ik de software zonder enige problemen.

Robbert
CEO in Nederland
Informatietechnologie en -diensten, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Eerder overwogen alternatieven:

ISL Light compleet en gebruikersvriendelijk

4,0 2 jaar geleden

Opmerkingen: Wij gebruiken ISL al jaren voor onze support. Klein, simpel en zeer doeltreffend.

Pluspunten:

Compleet en gebruikersvriendelijk. ISL Always On is een standaard beheersoptie voor ons geworden om servers snel en eenvoudig te benaderen.

Minpunten:

Veelal werkt het niet op nieuwe Apple Mac OS systemen. Een zwart scherm is dan het enige wat men te zien krijgt. Winndows OS nooit problemen mee. Prijs is wat aan de hoge kant.

Willem
ICT Engineer in Nederland
Computerhardware, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

ISL Light zorgt voor snelle afhandelingen van problemen en/of vragen

5,0 2 jaar geleden

Opmerkingen: Wij gebruiken ISL Light heel divers, van het installeren van hard- en software tot het oplossen van (software)problemen. Omdat ISL Light snel en gemakkelijk functioneert, kunnen wij klanten vaak direct helpen zodat zij weer verder kunnen. Dit scheelt aanzienlijk in het aantal autoritjes. Mocht je toch tegen problemen aanlopen of vragen hebben over de software, dan is er een uitermate goede helpdesk aanwezig die eigenlijk direct jouw vraag of probleem beantwoorden of verhelpen.

Pluspunten:

ISL Light is snel en gemakkelijk in gebruik. Voor de eindgebruiker is het gemakkelijk om een remote sessie te starten waardoor de engineer vervolgens direct contact kan maken en de computer kan overnemen. Ook is bijvoorbeeld het delen van bestanden en het opvragen van (extra) systeeminformatie gemakkelijk. Daarnaast is het ook mogelijk om, indien je bijvoorbeeld ISL Always On gebruikt, deze als zijnde RDP in te stellen, zonder dat je voor deze extra poorten moet openzetten in de router.

Minpunten:

Tot op heden nog geen echte nadelen mogen ondervinden.

Dennis
ICT-specialist in Nederland
Medische apparatuur, 201-500 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Eerder overwogen alternatieven:

Goede, duidelijke, degelijke en betrouwbare software

5,0 vorig jaar

Opmerkingen: Duidelijke software die het beheer op afstand zeer gemakkelijk maakt, zelfs internationaal.

Pluspunten:

Makkelijke intergratie, goede bestandsoverdracht, betrouwbaarheid.

Minpunten:

Niet altijd even makkelijk wanneer er vanuit de gebruiker/administrator aan de 'andere kant' geautoriseerd moet worden (controle even weg).

Hans
Eigenaat in Nederland
Informatietechnologie en -diensten, Zelfstandig ondernemer
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Eerder overwogen alternatieven:

Andere remote software? Welke dan?

4,0 vorig jaar

Pluspunten:

Makkelijk in gebruik, vooral voor de ondersteunde partij die vaak niet zo deskundig is.

Minpunten:

Regelmatig problemen met Mac gebruikers en ik weet niet of dat komt door de gebruikers of door de apparaten…

Jan
Owner in Nederland
Informatietechnologie en -diensten, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Eerder overwogen alternatieven:

Goed alternatief

4,0 3 jaar geleden

Opmerkingen: Zeker zo goed voor minder geld.

Pluspunten:

User model sluit goed aan bij onze organisatie

Minpunten:

Remote support sessie komt wat minder soepel tot stand als bij sommige concurrenten.

Freek
Eigenaar in Nederland
Informatietechnologie en -diensten, Zelfstandig ondernemer
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Eerder overwogen alternatieven:

Goed product!

5,0 vorig jaar

Pluspunten:

Werkt snel, altijd door elke firewall. Het installeren op eigen server een pre.

Minpunten:

Geen automatische update van de software.

Reactie ISL Online

5 maanden geleden

Freek, we appreciate your feedback, thank you!

John
SR IT Consultant in Nederland
Computersoftware, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Prima software, maar mag wel iets moderner

5,0 2 jaar geleden

Opmerkingen: We gebruiken ISL Light alleen voor ondersteuning van onze klanten. Dat werkt prima.

Pluspunten:

Het product laat zich makkelijk gebruiken. Door middel van het invoeren van een sessiecode op bedrijfswebsite kan de client direct gedownload worden

Minpunten:

Het product ziet er nogal ouderwets uit, en de download/upload functie is wat lastig te vinden: zit niet op een logische plek

Guy
ICT in Nederland
Automotive, 201-500 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Ervaring met ISL

4,0 vorig jaar

Opmerkingen: Wij gebruiken ISL voor het beheren en oplossen van allerhande problemen op onze POS infrastructuur.Door ISL kunnen wij onze collega's en klanten direct uit de brand helpen zodat een ieder hiervan gemak heeft.

Pluspunten:

Het is een licht gewicht programma wat eenvoudig is te instaleren, het doet wat het moet doen, ook de te gebruiken functies zijn eenvoudig in gebruik en te vinden.

Minpunten:

Het soms niet kunnen kopiëren en plakken van tekst, een automatische sessie timeout bij inactiviteit, of ergens verscholen waar ik dit niet zie, heb er ook niet naar gezocht.

Geverifieerde reviewer
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Informatietechnologie en -diensten, Zelfstandig ondernemer
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

wat betekent ISL Light voor mijn job ?

5,0 vorig jaar

Pluspunten:

Vlot en betaalbare support geven aan klanten

Minpunten:

Spijtig dat er is de ALWAYS on geen chat mogelijk is

Reginald
Electronics & IT in België
Industriële automatisering, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Wij gebruiken ISL al vele jaren, en bieden de licenties ook aan aan onze klanten ; zeer tevreden

5,0 vorig jaar

Opmerkingen: Sinds jaren tevreden over ISL, en onze klanten kopen zelf ook licenties voor hun eigen gebruik omdat ISLonline zo vlot werkt.

Pluspunten:

Zelfs een PC met wat problemen kunnen we remote overnemen en besparen zo de verplaatsingstijd uit en onze klanten zijn zo ook veel sneller (en dus ook goedkoper) geholpen.

Minpunten:

Op sommige PC's wil de download niet opstarten van de eerste keer en is er een kleine aanpassing nodig met behulp van de klant. Dit duurt maar effe, en de klant hoeft hiervoor geen IT'er te zijn ;o)

Paul
zaakvoerder in België
Computerhardware, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Al jaren bij ons bedrijf in gebruik voor de support op afstand voor onze klantren.

5,0 vorig jaar

Opmerkingen: Gewoon goed. Meer moet dat niet zijn.

Pluspunten:

Werkt altijd. Top. Zelfs collega's ooit moeten verder helpen omdat hun product niet werkte.

Minpunten:

Iets meer informatie over de mogelijkheden is wenselijk. Bijvoorbeeld via gerichte mailings om functies te bespreken en uit te leggen. Nu maken wij er zelf te weinig tijd voor...

Reactie ISL Online

7 maanden geleden

Paul, we're grateful for your feedback and will factor it into our discussions. Thank you!

Clem
Sales manager in Nederland
Informatietechnologie en -diensten, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Eenvoudig en snel

5,0 2 jaar geleden

Opmerkingen: ISL wordt door ons dagelijks gebruikt om onze klanten optimale support te kunnen leveren.
Werkt eenvoudig en snel, en ook onze klanten zijn blij met de tool waardoor wij ze snel kunnen ondersteunen.

Pluspunten:

- Gemakkelijk in gebruik - Eenvoudig controle over andermans machine - Snel uit te voeren voor de eindgebruiker

Minpunten:

Het gebeurt af en toe dat er geen beeld verschijnt bij een eindgebruiker. Ook is ISL soms lastig te openen middels Mac gebruikers, maar dit ligt meer bij de security van Apple.

Peter
Zaakvoerder in België
Informatiediensten, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Eerder overwogen alternatieven:

ISL is goed en betrouwbaar!

4,0 2 jaar geleden

Pluspunten:

Gemakkelijk in gebruik en steeds betrouwbaar. Ook de prijs op jaarbasis valt mee in vgl met andere producten.

Minpunten:

Bij gebruik van ISL op recente besturingssystemen van apple moet je soms heel vaal opnieuw connecteren omdat apple tot 3 x toe in hun systeemvoorkeuren vraagt naar toelating