Helpt Nederlandse bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software

Nederland Lokaal product

Over Virtuagym

De definitieve oplossing voor het beheren van je dansstudio. Maak meer tijd vrij om aan studenten te besteden en stroomlijn je workflow.

Meer informatie over Virtuagym

Pluspunten:

Very easy to understand and use. The system also allows certain customization which help us adjust teh app to the corporate identity of our fitness school.

Minpunten:

Marketing has been difficult. Our older members have had a difficult time with the app.

Beoordelingen van Virtuagym

Gemiddelde score

Gebruiksgemak
3,8
Klantenservice
3,9
Functies
3,8
Prijs-kwaliteitverhouding
3,7

Waarschijnlijkheid van aanbeveling

6,6/10

Virtuagym heeft een totaalscore van 3,9 van 5 sterren op basis van 255 gebruikersreviews op Capterra.

Heb je Virtuagym eerder gebruikt?

Deel je ervaringen met andere softwarekopers.

Reviews filteren (255)

Tim
Owner in Nederland
Gezondheid, wellness en fitness, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Virtuagym helpt me een goede dienst te kunnen leveren.

4,0 12 maanden geleden

Opmerkingen: Ik ben er tevreden met hoe virtuagym zich heeft ontwikkeld, de klantenservice is serieus geworden en helpt goed. Dit was vroeger wel anders. De applicatie werkt fijn, duidelijk voor leden en coaches. Ik ben over het algemeen erg tevreden.

Pluspunten:

Het werkt heel makkelijk, voor zowel de coaches als de leden die gebruik maken van de app.

Minpunten:

Dat je maaltijdplannen er wel voor weken in kan zetten, maar als je het eruit wilt halen moet dit per dag en dat duurt veel te lang. Terwijl bij een trainingschema deze er wel met 1 druk op de knop uit te halen is.

Jinnah
Owner in Nederland
Gezondheid, wellness en fitness, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Top service, eenvoudig in gebruik

5,0 2 maanden geleden

Opmerkingen: Vanaf het begin is er goede service aangeboden. Het is super om zo'n begeleiding te krijgen bij het opzetten van ons systeem. Ingewikkeld of niet, ze kijken altijd naar de mogelijkheden. Het systeem is ook makkelijk in gebruik, dit krijgen wij dan ook meerdere keren teruggekoppeld vanuit onze klanten. ''Wat fijn dat wij bij het maken van één of meerdere afspraken een bevestiging op de mail hiervan ontvangen. Ook annuleringen zijn terug te zien en daardoor kunnen wij zelf terugzien wanneer we wel en niet geweest zijn bij jullie.'' Verder is het financiële gedeelte ook eenvoudig en overzichtelijk. Je ziet precies wat er binnenkomt, nog moet ontvangen of waar je nog actie in moet ondernemen. Je kunt het inrichten zoals je zelf wenst. Zo heb je een goed overzicht hoe je ervoor staat! Als laatste wil ik toevoegen dat het zeker een verrijking is voor je bedrijf en raad ik iedereen aan hier gebruik van te maken!

Pluspunten:

Het is zeker een verrijking is voor je bedrijf en raad ik iedereen aan hier gebruik van te maken!

Minpunten:

Het is prijzig maar daarentegen krijg je wel waar voor je geld. Dus minpunt..., het is maar hoe je het bekijkt!

Menno
Menno
Performance coach in Nederland
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Gezondheid, wellness en fitness, Zelfstandig ondernemer
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer

Gebruiksvriendelijk en brengt automatiseringen met zich mee.

5,0 2 jaar geleden

Opmerkingen: Facturatie, klantenbestand en incasso's. Overzichtelijk en neemt zoveel tijd weg.

Pluspunten:

De databank van oefeningen. Het is erg uitgebreid! De app is mooi en overzichtelijk en je kan vrijwel alles meten. Ideaal voor coaching idem PT. De leden admin is een pluspunt alles is geautomatiseerd. Dat neemt enorm veel tijd weg. Af en toe even controleren eens in de week en je bent good to go.

Minpunten:

Wellicht de lidmaatschappen instellen. Je moet goed opletten wat je doet. Tevens als iemand stopt moet je kijken dat niet ineens nog een pro forma erin wordt gezet. Maar dit moet je even doorhebben. Voorderest geen aanmerkingen.

Ruurd
Owner and Trainer Studio in Nederland
Sport, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Mooie app en gebruiksinterface!

5,0 5 maanden geleden

Opmerkingen: Prima ervaring, waar altijd haken en ogen aan zitten.

Pluspunten:

Persoonlijke app, inmiddels goed en snel contact met directe vertegenwoordiger. Gebruiksgemak steeds beter!

Minpunten:

Prijs is erg hoog, waar andere aanbieders hetzelfde bieden voor minder hoog maandelijks bedrag.

Eerder overwogen alternatieven: Fitmanager

Redenen om over te stappen op Virtuagym: Nice lay out, good reviews by other users!

Brandon
Oprichter in Aruba
Gezondheid, wellness en fitness, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Beste gym app

5,0 4 maanden geleden

Opmerkingen: De ervaring met Virtuagym is positief. Altijd kijken wat zou een oplossing zijn voor als we vast zatten.

Pluspunten:

De functionaliteit om trainingsschema op te maken voor klanten, maak het zeer efficient voor ons als bedrijf maar ook de klant zelf.

Minpunten:

Dat klanten niet zelf menus kunnen kiesen die wij als club maken. Met trainingsschema is dit wel mogelijk maar met voeding niet, dit zal het wel makkelijker maken met het begeleiden van klant. Want als club hoef je alleen maar te zorgen dan dat je zoveel mogelijk menus klaar heb staan en dat de klant zeld pak wat die lekker vind.

ward
coach in België
Gezondheid, wellness en fitness, Zelfstandig ondernemer
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Gebruiksvriendelijk

5,0 6 maanden geleden

Pluspunten:

De agenda van virtuagym maakt het voor mij heel gemakkelijk. Vroeger hield ik alle abonnement manueel bij. Wanneer ik nu iemand boek worden er automatisch credits afgetrokken van hun account, die maakt het voor mij allemaal veel gemakkelijker en overzichtelijker.

Minpunten:

Er is niet iets wat ik minder goed vind. Alleen gebruik ik persoonlijk minder de coaching module. Dit komt vooral door de manier waarop ikzelf training geef. Voor iemand die vooral op fitness gericht is, zal deze module heel veel voordelen bieden.

Bram
Trainer in Nederland
Sport, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Virtuagym ervaring

5,0 4 maanden geleden

Opmerkingen: Overal is het programma echt een aanrader! Zeker voor iedere sportschool of fitness coach is het een must

Pluspunten:

Een super handig programma dat echt top werkt. Het is klantvriendelijk en bovenal gebruiksvriendelijk.

Minpunten:

Soms werkt de mobiele app bij klanten niet helemaal lekker op het moment dat ze in het verleden ooit al een koppeling hebben gehad met Virtuagym

Hielke
Founder en CEO in Nederland
Gezondheid, wellness en fitness, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Ervaring van GO180

5,0 6 maanden geleden

Opmerkingen: Na ruim 8 jaar gewerkt te hebben met Virtuagym is onze gevoel overall zeer positief. Naast de praktische kant en dag tot dag zaken, hebben wij de klantenservice ook altijd als zeer behulpzaam ervaren.

Pluspunten:

Uitgebreide all-in software wat makkelijk en toegankelijk in gebruik is.

Minpunten:

Specifieke programmering voor onze clubleden is helaas niet mogelijk.

Bernice
eigenaresse in Nederland
Sport, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

fijne programma om mee te werken

5,0 3 maanden geleden

Opmerkingen: al jaren maken wij gebruik van Virtuagym en zijn nog steeds erg tevreden.

Pluspunten:

programma werkt fijn, is niet moeilijk in gebruik. makkelijk lessen te boeken voor leden en mooie lay-out.

Minpunten:

het contact met de klantenservice. het duurt even voor je reactie krijgt.

Nick
Eigenaar in Nederland
Sport, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Aanrader voor ook beginnende sport- en fitnessclubs

4,0 2 jaar geleden

Opmerkingen: Gebruiksvriendelijk, uitstekende klantenservice en professioneel design en werking van de app is top!

Pluspunten:

Alles is overzichtelijk, professioneel ingericht en de klantenservice is zeer klantvriendelijk. Weinig klantenservices kunnen hier tegen op. Bellen of mailen je terug met re-actieve service (nemen dus ook achteraf nog contact met je op als ze ergens niet uit komen)

Minpunten:

Eerst kon je nog in het oude rooster (via je mobiel) klanten toevoegen aan een les, dit kan nou helaas niet meer en moet alles via de computer.

Thierry
Eigenaar in Nederland
Sport, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Virtuagym heeft mijn sportschool naar een hoger niveau geholpen.

5,0 5 maanden geleden

Pluspunten:

Snelle klanten service en goede automatisering van diensten.

Minpunten:

Kan er geen bedenken, ben zeer tevreden.

Lenny
Instructor in Nederland
Sport, Zelfstandig ondernemer
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer

Vele mogelijkheden!

5,0 5 maanden geleden

Pluspunten:

De mogelijkheden zijn eindeloos! Je kan alles kwijt in het systeem wat je wil en je kan alles bijhouden mbt de financieen.

Minpunten:

Door de vele mogelijkheden zijn er soms vele stappen nodig om iets erin te kunnen zetten. Dit geld ook voor de klanten die credits kopen en dan moeten aanmelden etc. Er zouden wat minder proces stappen mogen zijn waardoor het gebruiksvriendelijker wordt.

Kristof
zaakvoerder in België
Sport, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

De meest complete software voor fitness professionals

5,0 3 jaar geleden

Pluspunten:

Enorm uitgebreid wat betreft de functionaliteiten

Minpunten:

Kwaliteit kent natuurlijk ook haar prijs

Reactie Virtuagym

3 jaar geleden

Hi Kristof, Bedankt voor de goede rating! We hopen op nog een mooie en lange samenwerking. Groet, Jeroen van Virtuagym Customer Service manager

Tiba
Eigenaar en coach in Nederland
Sport, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Prettig gebruik en goede service

5,0 2 maanden geleden

Opmerkingen: Ik gebruik Virtuagym voornamelijk voor het bijhouden van een klantenbestand, het maken van een rooster en en aanmaken en versturen van facturen. Hierover ben ik zeer tevreden, en de service is goed en snel. De rest van de functies heb ik niet in gebruik, dus dan is het wel redelijk prijzig.

Pluspunten:

Makkelijk facturen aanmaken en beheren Overzichtelijk klanten beheren en aanmaken Goede service Veel mogelijkheden

Minpunten:

Er zijn zo veel opties dat het niet altijd duidelijk is hoe alles werkt

Melvin
Eigenaar/personal trainer in Nederland
Sport, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
Bron van de reviewer

Goede begeleiding en een prima online omgeving

4,0 2 jaar geleden

Pluspunten:

Beschikking tot een app omgeving, gemakkelijk in het maken van trainings- en voedingsschema's.

Minpunten:

Ik zou graag de mogelijkheid hebben om het platform nog meer naar mijn hand te zetten. Denk aan bijvoorbeeld instellingen om uit te kunnen schakelen dat klanten onze schema's kunnen uitprinten en verspreiden.

Angelo
Eigenaar in Nederland
Professionele training en coaching, Zelfstandig ondernemer
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
Bron van de reviewer

Review

3,0 2 jaar geleden

Opmerkingen: Klantenservice en support is uitstekend

Pluspunten:

Ik heb het nog niet veel gebruikt, maar de software is heel logisch ingericht waardoor het geen hogere wiskunde is om het onder de knie te krijgen

Minpunten:

Ik ben net bezig dus ik heb nog geen nadelen ondervonden

Matthias
Eigenaar in Nederland
Medische praktijk, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer

Prettig systeem!

5,0 vorige maand Nieuw

Pluspunten:

Overzichtelijk en duidelijk, makkelijk toe passen

Minpunten:

Geen minpunten, gebruiksgemak is zeer hoog.

Barthel
Eigenaar in Nederland
Sport, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
Bron van de reviewer

Great support!

5,0 2 jaar geleden

Pluspunten:

Als ik een vraag heb over het systeem heb ik altijd binnen 24 uur reactie.

Minpunten:

Soms is het lastig om een oefenprogramma aan te passen en de oefeningen samen te voegen.

Ramon
Eigenaar in Nederland
Sport, Zelfstandig ondernemer
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Top systeem!

5,0 5 maanden geleden

Pluspunten:

Het is erg makkelijk in gebruik, nooit storing en klantenservice helpt je graag!

Minpunten:

Het is duur maar je krijgt wel waar voor je geld dus om het nou een nadeel te noemen…

Wendy
Bedrijfseigenaar in België
Gezondheid, wellness en fitness, Zelfstandig ondernemer
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
Bron van de reviewer

Gebruiksvriendelijke software

5,0 2 jaar geleden

Opmerkingen: Je Facturatie wordt voor een groot stuk vereenvoudigd. Je klantenbeheer is mooi gecentraliseerd. Je krijgt mooie statistieken over de groei van de je bedrijf en je klantenbasis.

Pluspunten:

Klantenbeheer en facturatie worden mooi overzichtelijk

Minpunten:

Dat je een extra module nodig hebt en de kosten dus oplopen om je klanten zelf hun beurtenkaarten te laten aankopen. Beetje jammer aangezien je de kosten als starter natuurlijk nog wilt beperken.

Jack
Jack
Commercial Manager in VK
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Gezondheid, wellness en fitness, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Customer and End User benefits

5,0 3 jaar geleden

Pluspunten:

Better than every other system we have used when asking inexperienced or junior staff to pick it up and go with it. The user interface for customers is also much easier and better than others, we have had very positive feedback from our gym members. A good range of tools and options that can be set up and customised without having to dedicate additional resource to operate it. The community noticeboard feature has been vital to our customer-centric approach.

Minpunten:

limited connectivity to big brand wearable tech. We were also unable to use it to manage our online sports hall bookings.

Reactie Virtuagym

3 jaar geleden

Hello Jack, It is highly pleasant for us to know that our software is helping you to run your business in such a good way! We are continuously working on improving our product, and offering more integrations is already on our roadmap. As for online bookings, we can of course help you in setting this up through Virtuagym, so please feel welcome to reach out to us at [email protected] to better assist you with this! Team Virtuagym

Jonas
Owner in België
Gezondheid, wellness en fitness, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

5 years of daily use!

5,0 6 maanden geleden

Opmerkingen: I started working with Virtuagym at the beginning of my fitness professional career. Now I have grown my own gym with 100+ members, and Virtuagym has helped me tremendously in building and sustaining this growth.

Pluspunten:

Virtuagym provides an all-in-one solution for my clients. Their modules (Coach, manage, engage) are all individually very well made and hold up to their competitors (amongst top 10 best). But Virtuagym really outshines them all by including all these modules into one, making it very easy to onboard clients for your gym scheduling, memberships, billing and coaching software. Where other options will have you using several software programs with multiple registrations and logins for your clients.

Minpunten:

I feel like there is a big difference in 2023 between the very user friendly mobile app and the older, outdated browser platform of the software. I think updating this would be a very nice goal for the next couple of months.

Eerder overwogen alternatieven: TeamUp , PT Distinction en Trainin

Redenen om over te stappen op Virtuagym: All-in-one solution, providing me with a very user friendly client environment and onboarding.

Mouad
CEO in België
Sport, Zelfstandig ondernemer
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer

Happy costumer

5,0 vorige maand Nieuw

Pluspunten:

The service is amazing! And it is very use friendly

Minpunten:

The animation display of the excercises!

Robert
Robert
Owner in VS
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Gezondheid, wellness en fitness
Heeft de software gebruikt voor: 1-5 maanden
Bron van de reviewer
Bron: GetApp

Terrible Terrible Terrible, stay away!

1,0 7 jaar geleden

Opmerkingen: If they provided a good service that people wanted to continue to use, they would not need a 12-month contract. They have great, slick, fast talking, smooth sales people, and the website is great and it all sounds so good. They do not offer a free trial and the only way was to sign up. They had me convinced, and they said that all that I wanted they would deliver. Well, once I signed the contract that all changed. With a hefty set up fee, which included them loading the excel list of my client info into Virtuagym, they didn't do anything else, so that is a huge rip off. Then the story continued to fall apart even more. They claimed to have this amazing app for workouts which turned out to be incomplete, and not able to adjust a parameter in it like they promised it did. The sales tax is included in the pricing, so for US market this is an issue, and they had no good solutions. During the sales process they said they have tagging feature which for my business is key, and when I got to use the program the tagging feature was up, but you could only add tags, the delete button they told me has not been built yet and there was no reporting I could pull from the tags, essentially it was useless. They said well in few months we will have. I asked what is few months, they had no answers. Then they gave me a huge runaround about canceling and this being a breach of contract. Oh they also had they numbers wrong and they 2.5x charged my monthly fee, and demanded a fee to get out of contract, while acting like they were doing me a huge favor, after I with my staff put in over 20 hours of work to enter information, and research and work through all the problems we came across. Totally dishonest, totally wrong on so many levels.

Pluspunten:

Great sales people that can sell ice to eskimos. The ideas sounds great, and I was super excited to start to use the product.

Minpunten:

The features they promised were either not developed yet, others were not fully functional, and those were the key features they told me about that got me to buy into their product. They took money upfont and wouldn't refund me even though what they promised they couldn't deliver. In over 10 years of being in business this is one of the worst companies I dealt with. End of they day, reputable and confident companies will provide a free trial and no contract. I highly advise to skip this company and look at others that offer a free trial and there are many companies that are month to month because their clients are happy and want to stay with them.

Reactie Virtuagym

4 jaar geleden

Hi Robert, Thank you for your feedback. It's been a while, but we are happy that we have established a good relationship and solved your issues. Continue giving feedback so we can further develop our software.

Elizabeth
Nutrition Coach in VS
Gezondheid, wellness en fitness, 2-10 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Nutrition App/Meal Plans

4,0 3 jaar geleden

Opmerkingen: Overall my experience has been well! For the most part about 90% of my clients have been successful using the app. The other 10% really struggle since they are used to the easiness of MyFitness Pal's tracking features.

Pluspunten:

I only use the Calorie Counter app and meal plan software. I like that I can see all of my clients food logs, load foods into their meals plans, and customize their macros. It makes it easy to monitor my clients intake to ensure they are hitting their goals to lead to results. Being able to save meals is great, especially when I have clients who eat the same meals a lot, or if I want to save a quick meal for my clients to have access too. I also like how my clients can see the little icon (yellow) to let them know I personally input that food item or created a meal. Overall I have enjoyed using the software!

Minpunten:

There needs to be a way to create a recipe. One like MyFitness Pal, where you load all of the bulk ingredients of the recipe, then attach the number of servings the entire recipe creates so you can log the single serving. It is too challenging for my clients to log food if there is a recipe involved because it is a VERY length process to create a meal based on serving size when it is cooked in bulk. I believe there also needs to be a feature to track the 3 macros in grams versus percentages. Clients have a better understanding when they know "I have to hit 150g of carbs" versus seeing 100% at the top once carbs are hit. In the app, when you click on the percentage circles it gives a large range of macros to fall within. This does not allow for accuracy to truly see fat loss or muscle gain. When it comes to grams of macros, there is a very small window (5g of Pro/Carbs and 2g Fat) to ensure calories are not way over or under. Right now the app can fluctuate 80g which is HUGE that is 320 calories plus or minus on both carbs and proteins , fats fluctuate close to 22g which could be a 198 calorie difference. If someone continually hit high on those macros they would never lose the fat they desired When people input foods, there seems to be a lot of confusion when attaching a portion, or just in general since it autofill's to Macros Based on 100g. I have seen many food items input completely wrong, this could really put someone in a bad position when logging .

Eerder overwogen alternatieven: ABC Trainerize

Redenen om over te stappen op Virtuagym: I liked how it was a completely custom set up with a platform for my clients. I like being able to access each clients food diaries as well as have the option to load meals right into their app! It is extremely user friendly on a coaching stand point and I have had no problems navigating it. The price is also much more realistic for me since I am a super small business. There are some small speed bumps I run into, however, I have been good with overcoming them. I do still struggle getting some clients on board to be patient and take time to learn the software.

Reactie Virtuagym

3 jaar geleden

Hello Elizabeth, Thank you for sharing your thoughts with us! We are currently working on improving the nutrition app and your suggestions will be, of course, taken into consideration. Please feel free to contact us at [email protected].