Wij helpen bedrijven al 17 jaar
betere software te kiezen
Over Virtuagym
De definitieve oplossing voor het beheren van je dansstudio. Maak meer tijd vrij om aan studenten te besteden en stroomlijn je workflow.
Very easy to understand and use. The system also allows certain customization which help us adjust teh app to the corporate identity of our fitness school.
Marketing has been difficult. Our older members have had a difficult time with the app.
Reviews filteren (258)
Gebruik
Sorteren op
Reviews filteren (258)
Virtuagym helpt me een goede dienst te kunnen leveren.
Opmerkingen: Ik ben er tevreden met hoe virtuagym zich heeft ontwikkeld, de klantenservice is serieus geworden en helpt goed. Dit was vroeger wel anders. De applicatie werkt fijn, duidelijk voor leden en coaches. Ik ben over het algemeen erg tevreden.
Pluspunten:
Het werkt heel makkelijk, voor zowel de coaches als de leden die gebruik maken van de app.
Minpunten:
Dat je maaltijdplannen er wel voor weken in kan zetten, maar als je het eruit wilt halen moet dit per dag en dat duurt veel te lang. Terwijl bij een trainingschema deze er wel met 1 druk op de knop uit te halen is.
Top service, eenvoudig in gebruik
Opmerkingen: Vanaf het begin is er goede service aangeboden. Het is super om zo'n begeleiding te krijgen bij het opzetten van ons systeem. Ingewikkeld of niet, ze kijken altijd naar de mogelijkheden. Het systeem is ook makkelijk in gebruik, dit krijgen wij dan ook meerdere keren teruggekoppeld vanuit onze klanten. ''Wat fijn dat wij bij het maken van één of meerdere afspraken een bevestiging op de mail hiervan ontvangen. Ook annuleringen zijn terug te zien en daardoor kunnen wij zelf terugzien wanneer we wel en niet geweest zijn bij jullie.'' Verder is het financiële gedeelte ook eenvoudig en overzichtelijk. Je ziet precies wat er binnenkomt, nog moet ontvangen of waar je nog actie in moet ondernemen. Je kunt het inrichten zoals je zelf wenst. Zo heb je een goed overzicht hoe je ervoor staat! Als laatste wil ik toevoegen dat het zeker een verrijking is voor je bedrijf en raad ik iedereen aan hier gebruik van te maken!
Pluspunten:
Het is zeker een verrijking is voor je bedrijf en raad ik iedereen aan hier gebruik van te maken!
Minpunten:
Het is prijzig maar daarentegen krijg je wel waar voor je geld. Dus minpunt..., het is maar hoe je het bekijkt!
Gebruiksvriendelijk en brengt automatiseringen met zich mee.
Opmerkingen: Facturatie, klantenbestand en incasso's. Overzichtelijk en neemt zoveel tijd weg.
Pluspunten:
De databank van oefeningen. Het is erg uitgebreid! De app is mooi en overzichtelijk en je kan vrijwel alles meten. Ideaal voor coaching idem PT. De leden admin is een pluspunt alles is geautomatiseerd. Dat neemt enorm veel tijd weg. Af en toe even controleren eens in de week en je bent good to go.
Minpunten:
Wellicht de lidmaatschappen instellen. Je moet goed opletten wat je doet. Tevens als iemand stopt moet je kijken dat niet ineens nog een pro forma erin wordt gezet. Maar dit moet je even doorhebben. Voorderest geen aanmerkingen.
Mooie app en gebruiksinterface!
Opmerkingen: Prima ervaring, waar altijd haken en ogen aan zitten.
Pluspunten:
Persoonlijke app, inmiddels goed en snel contact met directe vertegenwoordiger. Gebruiksgemak steeds beter!
Minpunten:
Prijs is erg hoog, waar andere aanbieders hetzelfde bieden voor minder hoog maandelijks bedrag.
Eerder overwogen alternatieven: Fitmanager
Redenen om over te stappen op Virtuagym: Nice lay out, good reviews by other users!
Beste gym app
Opmerkingen: De ervaring met Virtuagym is positief. Altijd kijken wat zou een oplossing zijn voor als we vast zatten.
Pluspunten:
De functionaliteit om trainingsschema op te maken voor klanten, maak het zeer efficient voor ons als bedrijf maar ook de klant zelf.
Minpunten:
Dat klanten niet zelf menus kunnen kiesen die wij als club maken. Met trainingsschema is dit wel mogelijk maar met voeding niet, dit zal het wel makkelijker maken met het begeleiden van klant. Want als club hoef je alleen maar te zorgen dan dat je zoveel mogelijk menus klaar heb staan en dat de klant zeld pak wat die lekker vind.
Gebruiksvriendelijk
Pluspunten:
De agenda van virtuagym maakt het voor mij heel gemakkelijk. Vroeger hield ik alle abonnement manueel bij. Wanneer ik nu iemand boek worden er automatisch credits afgetrokken van hun account, die maakt het voor mij allemaal veel gemakkelijker en overzichtelijker.
Minpunten:
Er is niet iets wat ik minder goed vind. Alleen gebruik ik persoonlijk minder de coaching module. Dit komt vooral door de manier waarop ikzelf training geef. Voor iemand die vooral op fitness gericht is, zal deze module heel veel voordelen bieden.
Virtuagym ervaring
Opmerkingen: Overal is het programma echt een aanrader! Zeker voor iedere sportschool of fitness coach is het een must
Pluspunten:
Een super handig programma dat echt top werkt. Het is klantvriendelijk en bovenal gebruiksvriendelijk.
Minpunten:
Soms werkt de mobiele app bij klanten niet helemaal lekker op het moment dat ze in het verleden ooit al een koppeling hebben gehad met Virtuagym
Ervaring van GO180
Opmerkingen: Na ruim 8 jaar gewerkt te hebben met Virtuagym is onze gevoel overall zeer positief. Naast de praktische kant en dag tot dag zaken, hebben wij de klantenservice ook altijd als zeer behulpzaam ervaren.
Pluspunten:
Uitgebreide all-in software wat makkelijk en toegankelijk in gebruik is.
Minpunten:
Specifieke programmering voor onze clubleden is helaas niet mogelijk.
fijne programma om mee te werken
Opmerkingen: al jaren maken wij gebruik van Virtuagym en zijn nog steeds erg tevreden.
Pluspunten:
programma werkt fijn, is niet moeilijk in gebruik. makkelijk lessen te boeken voor leden en mooie lay-out.
Minpunten:
het contact met de klantenservice. het duurt even voor je reactie krijgt.
Aanrader voor ook beginnende sport- en fitnessclubs
Opmerkingen: Gebruiksvriendelijk, uitstekende klantenservice en professioneel design en werking van de app is top!
Pluspunten:
Alles is overzichtelijk, professioneel ingericht en de klantenservice is zeer klantvriendelijk. Weinig klantenservices kunnen hier tegen op. Bellen of mailen je terug met re-actieve service (nemen dus ook achteraf nog contact met je op als ze ergens niet uit komen)
Minpunten:
Eerst kon je nog in het oude rooster (via je mobiel) klanten toevoegen aan een les, dit kan nou helaas niet meer en moet alles via de computer.
Virtuagym heeft mijn sportschool naar een hoger niveau geholpen.
Pluspunten:
Snelle klanten service en goede automatisering van diensten.
Minpunten:
Kan er geen bedenken, ben zeer tevreden.
Vele mogelijkheden!
Pluspunten:
De mogelijkheden zijn eindeloos! Je kan alles kwijt in het systeem wat je wil en je kan alles bijhouden mbt de financieen.
Minpunten:
Door de vele mogelijkheden zijn er soms vele stappen nodig om iets erin te kunnen zetten. Dit geld ook voor de klanten die credits kopen en dan moeten aanmelden etc. Er zouden wat minder proces stappen mogen zijn waardoor het gebruiksvriendelijker wordt.
De meest complete software voor fitness professionals
Pluspunten:
Enorm uitgebreid wat betreft de functionaliteiten
Minpunten:
Kwaliteit kent natuurlijk ook haar prijs
Reactie Virtuagym
4 jaar geleden
Hi Kristof, Bedankt voor de goede rating! We hopen op nog een mooie en lange samenwerking. Groet, Jeroen van Virtuagym Customer Service manager
Prettig gebruik en goede service
Opmerkingen: Ik gebruik Virtuagym voornamelijk voor het bijhouden van een klantenbestand, het maken van een rooster en en aanmaken en versturen van facturen. Hierover ben ik zeer tevreden, en de service is goed en snel. De rest van de functies heb ik niet in gebruik, dus dan is het wel redelijk prijzig.
Pluspunten:
Makkelijk facturen aanmaken en beheren Overzichtelijk klanten beheren en aanmaken Goede service Veel mogelijkheden
Minpunten:
Er zijn zo veel opties dat het niet altijd duidelijk is hoe alles werkt
Goede begeleiding en een prima online omgeving
Pluspunten:
Beschikking tot een app omgeving, gemakkelijk in het maken van trainings- en voedingsschema's.
Minpunten:
Ik zou graag de mogelijkheid hebben om het platform nog meer naar mijn hand te zetten. Denk aan bijvoorbeeld instellingen om uit te kunnen schakelen dat klanten onze schema's kunnen uitprinten en verspreiden.
Review
Opmerkingen: Klantenservice en support is uitstekend
Pluspunten:
Ik heb het nog niet veel gebruikt, maar de software is heel logisch ingericht waardoor het geen hogere wiskunde is om het onder de knie te krijgen
Minpunten:
Ik ben net bezig dus ik heb nog geen nadelen ondervonden
Prettig systeem!
Pluspunten:
Overzichtelijk en duidelijk, makkelijk toe passen
Minpunten:
Geen minpunten, gebruiksgemak is zeer hoog.
Great support!
Pluspunten:
Als ik een vraag heb over het systeem heb ik altijd binnen 24 uur reactie.
Minpunten:
Soms is het lastig om een oefenprogramma aan te passen en de oefeningen samen te voegen.
Top systeem!
Pluspunten:
Het is erg makkelijk in gebruik, nooit storing en klantenservice helpt je graag!
Minpunten:
Het is duur maar je krijgt wel waar voor je geld dus om het nou een nadeel te noemen…
Gebruiksvriendelijke software
Opmerkingen: Je Facturatie wordt voor een groot stuk vereenvoudigd. Je klantenbeheer is mooi gecentraliseerd. Je krijgt mooie statistieken over de groei van de je bedrijf en je klantenbasis.
Pluspunten:
Klantenbeheer en facturatie worden mooi overzichtelijk
Minpunten:
Dat je een extra module nodig hebt en de kosten dus oplopen om je klanten zelf hun beurtenkaarten te laten aankopen. Beetje jammer aangezien je de kosten als starter natuurlijk nog wilt beperken.
Customer and End User benefits
Pluspunten:
Better than every other system we have used when asking inexperienced or junior staff to pick it up and go with it. The user interface for customers is also much easier and better than others, we have had very positive feedback from our gym members. A good range of tools and options that can be set up and customised without having to dedicate additional resource to operate it. The community noticeboard feature has been vital to our customer-centric approach.
Minpunten:
limited connectivity to big brand wearable tech. We were also unable to use it to manage our online sports hall bookings.
Reactie Virtuagym
3 jaar geleden
Hello Jack, It is highly pleasant for us to know that our software is helping you to run your business in such a good way! We are continuously working on improving our product, and offering more integrations is already on our roadmap. As for online bookings, we can of course help you in setting this up through Virtuagym, so please feel welcome to reach out to us at [email protected] to better assist you with this! Team Virtuagym
5 years of daily use!
Opmerkingen: I started working with Virtuagym at the beginning of my fitness professional career. Now I have grown my own gym with 100+ members, and Virtuagym has helped me tremendously in building and sustaining this growth.
Pluspunten:
Virtuagym provides an all-in-one solution for my clients. Their modules (Coach, manage, engage) are all individually very well made and hold up to their competitors (amongst top 10 best). But Virtuagym really outshines them all by including all these modules into one, making it very easy to onboard clients for your gym scheduling, memberships, billing and coaching software. Where other options will have you using several software programs with multiple registrations and logins for your clients.
Minpunten:
I feel like there is a big difference in 2023 between the very user friendly mobile app and the older, outdated browser platform of the software. I think updating this would be a very nice goal for the next couple of months.
Eerder overwogen alternatieven: TeamUp, PT Distinction en Trainin
Redenen om over te stappen op Virtuagym: All-in-one solution, providing me with a very user friendly client environment and onboarding.
Our worse nightmare 😞
Opmerkingen: We tried to transition our business online and relied on virtuagym for assistance. They offered a free 3-week onboarding period, but it ended up taking 3 months. Moreover, it wasn't free at all as they charged us over 300 Euros. They only refunded our last payment, so we ended up spending 300 Euros for nothing. Throughout this period, we were dealing with a heavy workload and countless tasks from them, but they blamed us and accused us of not making any effort. Their customer service was disrespectful. The platform itself was problematic, being slow and prone to glitches. Even a colleague who was our sample client advised us against using virtuagym. He experienced the client's app getting stuck, being slow, and sometimes not opening at all. He had to uninstall and reinstall the app twice just to use it.
Pluspunten:
For starters we were in love with the idea of having an app that contains all our business needed.
Minpunten:
We were sold an expensive illusion. What else can we say?
how to use Virtuagym as a white label
Opmerkingen: Using Virtuagym as a white label for the Weightlottery platform has been a game-changer for me. The app’s user-friendly interface and intuitive design quickly became a part of my daily routine. The nine tiles on the dashboard give me instant access to all the essential features I need, like tracking my meals and monitoring my weight progress.
Pluspunten:
Easy to use after you installed the app on your mobile phone. Also the security to enter the platform is great
Minpunten:
but the security to install the app can be some of a problem if you aren't used to installing apps on your phone
What you see is what you get
Opmerkingen: Fantastic customer care experience, guided setup done with patience from one of their stuff, always available via phone for quick questions, the product is sleak and customisable to a great extent even without purchasing extra packets
Pluspunten:
Full Features and the pricing scales depending on your business size. That means that you get full service no matter how small your business is. Once you grow, you start paying more. It's a fair model
Minpunten:
Still no Onefit integration but it's really a minor thing. I cannot find anything else to fault them for
Eerder overwogen alternatieven: Fitmanager
Redenen om voor Virtuagym te kiezen: Very expensive, very limited for a basic packet, not optimised for Europe (irrespective of what they like to claim)
Overgestapt van: Mindbody
Redenen om over te stappen op Virtuagym: Fitmanager and Everfit (same company) charge you for each location you open. This might be good for a gym but it cannot apply to a bootcamp outdoors. You just have small groups of people here and there. They were not flexible enough to allow for this and the costs would have been too high.
Reactie Virtuagym
4 jaar geleden
Dear, Alexander Thank you very much for sharing your experience! We are thrilled to hear you've encountered so many benefits in your product and the tools we have built for our clients to not only meet but exceed their expectations. Your feedback is very valuable to us and we will continue to do our best when providing our clients with topnotch services as you all deserve! We look forward to excelling in every aspect of our services and making all the necessary efforts to be part of your business growth. Once again, your review is highly appreciated! Sending you all the best, Your Virtuagym Family.