Helpt Nederlandse bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software

Nederland Lokaal product

Over TOPdesk

Op ITIL afgestemde software voor servicebeheer met een KPI-dashboard dat helpt de werklast van elke werknemer bij te houden en taken efficiënt toe te wijzen.

Meer informatie over TOPdesk

Pluspunten:

It is easy to use by employees. It allowed employees to log trouble tickets via a button on our intranet rather than needing to remember a different application to visit.

Minpunten:

We have a useability issue with Firefox and the operator console where an "X" character is not recognized. This will be solved by an update, but in the meantime it is annoying.

Beoordelingen van TOPdesk

Gemiddelde score

Gebruiksgemak
4,4
Klantenservice
4,6
Functies
4,3
Prijs-kwaliteitverhouding
4,3

Waarschijnlijkheid van aanbeveling

8,6/10

TOPdesk heeft een totaalscore van 4,4 van 5 sterren op basis van 87 gebruikersreviews op Capterra.

Heb je TOPdesk eerder gebruikt?

Deel je ervaringen met andere softwarekopers.

Reviews filteren (87)

Inge
Functioneel beheerder in Nederland
Ziekenhuis- en gezondheidszorgbranche, 1.001-5.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

selfserviceportaal heeft meerwaarde!

4,0 4 maanden geleden

Opmerkingen: Hele fijne organisatie die met je meedenkt in mogelijkheden. Helpdesk is goed beschikbaar en schakelt waar nodig met de accountmanager.

Pluspunten:

Het Selfserviceportaal, dit is 24/7 beschikbaar. Andere vergelijkbare systemen hebben dit niet of minder uitgebreid.

Minpunten:

Nog niet alles is via export/import over te zetten van de testomgeving naar de productieomgeving.

Reactie TOPdesk

4 maanden geleden

Hey Inge, thanks for the review! Awesome to hear you're loving the 24/7 Self-Service Portal. Got your point about the test to production transfer - we're on it. Super glad our team's been a help to you. Best, Team TOPdesk.

Silke
Adviseur FZ in Nederland
Publieke zaken, 201-500 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Topdesk ervaringen

4,0 4 maanden geleden

Opmerkingen: Over het algemeen erg goed. Snelle opvolging op vragen. Fijne sfeer. De contractwijziging had voor ons als direct gevolg dat de kosten gigantisch omhoog gingen (bijna 100% prijsstijging!). Dit was zeer onaangenaam en moeilijk te verkopen.

Pluspunten:

Het samen uitdenken, inrichten en implementeren van het SSP. Consultancy dagen zijn altijd leuk.

Minpunten:

Dat de module Meerjarenplanning ons vrij recent verkocht is. Deze module hebben wij nu volledig gevuld en in gebruik. Echter blijkt nu dat deze module niet meer ondersteund wordt door Topdesk. Het verdwijnen van de functie checklists is erg jammer.

Reactie TOPdesk

4 maanden geleden

Thank you Silke for writing this review and sharing your compliments and feedback. This helps us to keep improving, so we really appreciate it. Great to hear consultancy days are always fun. Best, Team TOPdesk

Jasper
Business Analist in Nederland
Groothandel, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

TOPDesk Toppakket

5,0 2 jaar geleden

Opmerkingen: Door alle IT aanvragen via TopDesk te laten verlopen hebben we bij IT inzicht gekregen in de support aanvragen die we binnenkrijgen en de hoeveelheid tijd die nodig is om ze op te lossen. Dit is erg waardevol voor onze organisatie.

Pluspunten:

TOPDesk is wat mij betreft één van de fijnste ticket systemen waar ik mee heb gewerkt. Gebruikers kunnen eenvoudig tickets loggen, waarbij ze toch gedwongen worden de benodigde informatie mee te sturen. Daarnaast werkt de onderliggende workflow erg prettig om tickets te verdelen naar de juiste personen.

Minpunten:

Kennisitems zijn niet altijd zichtbaar voor alle gebruikers. Het is mij niet duidelijk waarom dit onderscheid wordt gemaakt.

Reactie TOPdesk

8 maanden geleden

Hello Jasper, We appreciate your review! It's great to hear TOPdesk meets your needs with efficient ticketing and workflow distribution. We're addressing knowledge item visibility concerns for a better experience. Your feedback is valued! Kind regards, Team TOPdesk

Diana
Redacteur Selfservice in Nederland
Overheidsadministratie, 1.001-5.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

TOPdesk met (Self)service

5,0 4 maanden geleden

Opmerkingen: Mijn ervaring met TOPdesk is goed. Ik heb voornamelijk te maken met de consultant en als hij het niet weet zoekt hij het uit tot hij het wel weet.

Pluspunten:

De registratie van de meldingen en dus je taken. De hoeveelheid informatie die je kwijt kunt op het SelfService.

Minpunten:

De hoeveelheid informatie die je kwijt kunt is soms ook een nadeel voor je beheer. Er zijn functionaliteiten die alleen voor iedereen aan kunnen of uit.

Reactie TOPdesk

4 maanden geleden

Hi Diana, we're glad that you like our notification and storage features. Noted your feedback on functionalities and information management. Happy to hear you're satisfied with our consultants! Best, Team TOPdesk

Jeroen
Jeroen
Applicatiebeheerder in Nederland
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Informatietechnologie en -diensten, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

TOPdesk als ICTSM en CMDB tool voor een samenwerkingsverband

5,0 4 maanden geleden

Opmerkingen: Prettig bedrijf om mee samen te werken. Goede en deskundige ondersteuning en begeleiding door consultants

Pluspunten:

totaaloplossing voro ITSM, CMDB en meerdere afdelingen

Minpunten:

API mogelijkheden verschilende per module en opmaak(lay out) beperkingen van SSP en Kennisitems.

Reactie TOPdesk

4 maanden geleden

Hi Jeroen, bedankt voor je feedback! Fijn dat TOPdesk je bevalt als totaaloplossing. We nemen je opmerkingen over de API-mogelijkheden en opmaakbeperkingen zeker mee. Goed om te horen dat je onze samenwerking en consultants waardeert! Groeten, Team TOPdesk.

Karin
Functioneel beheerder in Nederland
Management non-profit organisaties, 1.001-5.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Veelzijdige applicatie

4,0 4 maanden geleden

Opmerkingen: Prima, veel mogelijkheden. Soms wel even zoeken. Ook MyTOPdesk is erg handig qua naslagwerk

Pluspunten:

Veelzijdig, modulair opgebouwd en ondersteunend in automatisering

Minpunten:

Misschien ook wel de veelzijdigheid, er kan vanalles maar niet alles werkt even handig

Reactie TOPdesk

4 maanden geleden

Hi Karin, Bedankt voor je review! We vinden het geweldig dat je de veelzijdigheid en modulariteit van TOPdesk waardeert. We begrijpen dat het soms wat overweldigend kan zijn, maar we zijn er altijd om je te helpen. Groeten, Team TOPdesk.

Jenny
Application Management in Nederland
Ziekenhuis- en gezondheidszorgbranche, 1.001-5.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Review ViVa! Zorggroep

4,0 4 maanden geleden

Opmerkingen: Eenvoudig in het gebruik, makkelijk aanpasbaar

Pluspunten:

Dat TOPdesk constant verbeterd wordt. Fijne support

Minpunten:

Wij hebben problemen met meerdere afdelingen in TOPdesk vanwege ons gebruik met filters.

Reactie TOPdesk

4 maanden geleden

Hey Jenny, Thank you for your feedback! It's great to hear that you appreciate our continuous improvements and support at TOPdesk. We're sorry to hear about the filter issues you're facing. Your experience matters to us and we're committed to making this right. Best, Team TOPdesk

Michael
Functioneel beheerder in Nederland
Overheidsadministratie, 1.001-5.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

TOPdesk is complete allrounder

4,0 4 maanden geleden

Pluspunten:

Onderling koppelen van meldingen, wijzigingen, objecten, assets, etc geeft makkelijk totaaloverzicht.

Minpunten:

Duurt even voordat je alles onder de knie hebt.

Reactie TOPdesk

4 maanden geleden

Hey Michael, it's great to know you're finding it easy to get a complete overview with our linking features. We hear you, getting the hang of things can take a bit of time. Remember, we're here if you need any help. Best, Team TOPdesk.

Corjan
Applicatiebeheer in Nederland
Publieke zaken, 201-500 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

TOPdesk is TOP!!!

4,0 4 maanden geleden

Opmerkingen: Goede applicatie, met veel uitbreidingsmogelijkheden.

Pluspunten:

Eenvoudig in gebruik. Overzichtelijk dashboard.

Minpunten:

Migraties naar ander OS is bij een complexe organisatie tijdrovend.

Reactie TOPdesk

4 maanden geleden

Thank you Corjan for sharing your experience, compliments and feedback. We really appreciate it! Best, Team TOPdesk

Geverifieerde reviewer
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Informatietechnologie en -diensten, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer

Beste servicedesk programma!

5,0 5 maanden geleden

Pluspunten:

Het is makkelijk en handig in gebruik. Veel mogelijkheden tot uitbreidingen en opties die r mogelijk zijn. Werk perfect bij een wat grotere servicedesk.

Minpunten:

Zo nu en dan is het even zoeken maar naar mate je het meer gaat gebruiken word het steeds makkelijker en leuker.

Reactie TOPdesk

5 maanden geleden

Hallo! Wat leuk dat je TOPdesk zo waardeert en het zelfs het beste servicedesk programma noemt! We zijn blij dat je het makkelijk en handig in gebruik vindt, en dat de vele uitbreidingen en opties je bevallen. We nemen je feedback ter harte en blijven werken aan het verbeteren van onze service. Bedankt voor je review! Groeten, Team TOPdesk

Lydie
Functioneel applicatiebeheerder in Nederland
Management non-profit organisaties, 201-500 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Goed product

4,0 4 maanden geleden

Pluspunten:

De meeste modules zijn makkelijk in te richten

Minpunten:

Wijzigingsbeheer. Verschillende manieren van afsluiten voor eenvoudige en uitgebreide wijziging

Reactie TOPdesk

4 maanden geleden

Hallo Lydie, Bedankt voor je review! Fijn dat je het inrichten van de meeste modules makkelijk vindt. Je feedback over het wijzigingsbeheer is genoteerd en wordt gewaardeerd. We zijn er altijd om je te helpen en te verbeteren. Groeten, Team TOPdesk

Natasja
Functioneel beheerder in Nederland
Overheidsadministratie, 201-500 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Goed pakket

4,0 4 maanden geleden

Pluspunten:

Goed systeem om je incidenten, meldingen en wijzigen te verwerken

Minpunten:

Het inrichten van actiereeksen is wel een specifiek iets, dus soms lastig uit zoeken hoe dit werkt

Reactie TOPdesk

4 maanden geleden

Thank you Natasja for sharing your expierience! We really appreciate it. If you can use some help with those action sequences don't hesitate to reach out to us.

Shani
systeem beheerder in Nederland
Informatietechnologie en -diensten, 1.001-5.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Functioneel registratie en raportage systeem

5,0 vorig jaar

Opmerkingen: Zeer tevreden mee

Pluspunten:

Mogelijkheid voor web en desktop variantMogelijkheid voor raportage en analyse

Minpunten:

Verschillende modules moeten appart gekocht worden.

Reactie TOPdesk

8 maanden geleden

Hello Shani, Appreciate your review! Glad you're satisfied with our functional registration and reporting system. Your feedback matters! Kind regards, Team TOPdesk

Giovanni Ficcadenti
Giovanni Ficcadenti
Guest Services Specialist in VS
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Internet, 10.000+ werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer

Cloud-based software.

5,0 3 jaar geleden

Opmerkingen: It provides spectacular functions that allow you easily customizable construction. The interface is very intuitive. It enables you to automate emails speedily and easily. Its best feature is a self-service portal that helps to remove numerous doubts from consumers and avoids overloading the support staff who can keep their focus on consumers with issues. It provides a clear overview of open incidents. It can create KPI-based reporting. In simple words, it is an excellent tool to obtain information about consumers quickly. It addresses the issues, reports, and replies to the questions speedily. It offers operation management and object management very effectively.

Pluspunten:

It helps businesses offer the best services to their consumers. It enables you to create workflows, manage incidents, and keep track of configurations. It's design and installation are simple as compared to other ticketing systems. The customer support is excellent. The API enables you to build incorporations into other tools without dependence on marketplace applications. It enables you to monitor the activities of the department.

Minpunten:

Creating reports is sometimes confusing. Also, creating workflow-based email prompts consumes much time and delays work for a couple of weeks. The events and actions modules are sometimes frustrating especially when triggers do not work. It has some limitations regarding chart building. The change process is confusing and requires regular guidance. It is pretty expensive. The installation process is quite tough. It does not allow users to update their profiles with additional details such as education, contact numbers, and links from social media forums.

Reactie TOPdesk

2 jaar geleden

Hi Giovanni, thank you very much for reviewing TOPdesk and the feedback. If there's anything we can do to help you please reach out. Happy to help.

David
CTO in Nederland
Schoolleiding, 501-1.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Best ITSM available

5,0 4 maanden geleden

Pluspunten:

TOPdesk is very easy to implement. It can come with a best practice set-up if you like. The consultants I worked with were great but with a bit of learning you can do a lot of things yourself aswell. Compared to some competititors (ServiceNow for example) it doesn't feel like they try to bleed you dry with consultancy hours. Also the asset management module is awesome, fully customizable and API based. And although the actions and action sequences are a bit harder to learn, once you master them the options for automating are endless.

Minpunten:

No cons yet. Although the reports can be a bit meh, but you can connect to PowerBI or something similar through the OData feed.

Eerder overwogen alternatieven: Planon en Freshdesk

Redenen om voor TOPdesk te kiezen: ServiceNow is very hard to set up, need (expensive) consultancy for a lot of things and you need to know every process in detail. TOPdesk is far more flexible and easy to implement.

Overgestapt van: ServiceNow

Redenen om over te stappen op TOPdesk: Planon sucks at IT. It's a bit better than TOPdesk on facilities but overall it's just less interesting. Freshdesk lacks basic functionality, they integrate well but I like having everything in one tool.

Reactie TOPdesk

4 maanden geleden

Hello David, thanks for your detailed review! We're thrilled to hear you find TOPdesk easy to implement and appreciate the asset management module and automation possibilities. We also value your feedback on our reporting capabilities and we're continuously working on improvements. It's great to know that you chose TOPdesk over other alternatives for its flexibility and ease of implementation. Your support means a lot to us! Best, Team TOPdesk

Geverifieerde reviewer
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Verzekeringen, 1.001-5.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer

TopDesk is a ticket system that has very basic functionality.

3,0 6 jaar geleden

Opmerkingen: Gets the job done, but lacks a lot of common features that other ticketing systems have out of the box.

Pluspunten:

TopDesk is actively developing its product which is awesome! It is a good ticket system that gets the job done. I have had very little down time.

Minpunten:

They lack a lot of features and functionalities that I grew used to with our old ticketing system. Mass manipulation of tickets is lacking. you can only mark tickets as completed or closed in their system, you cannot transfer to a operator/operator group on mass, or mass categorize. They only recently introduced a chat integration but you have to contract the chat service through a 3rd party so another cost.

Reactie TOPdesk

6 jaar geleden

Sorry to hear you are having trouble with bulk updating. Perhaps this is something we could talk more about in a Dr. TOPdesk session! This is a free dedicated hour with an in-house TOPdesk consultant, where we can help you find a way around the issue and also show you some other cool TOPdesk tips and tricks. Get in touch if this is something you're interested in at https://www.topdesk.com/uk/dr-topdesk/. By the way, we are always looking for your input to drive new functionality, so please don't hesitate to communicate your feature request to our product managers on the TOPdesk Innovation Platform (https://tip.topdesk.com/).

Wijnand
Technical Consultant in Nederland
Informatietechnologie en -diensten, 11-50 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 6-12 maanden
Bron van de reviewer

TOPdesk: An Extensive ITSM Tool

4,0 4 maanden geleden

Pluspunten:

Configurability Customizability Support of TOPdesk

Minpunten:

No option to give users/clients a way to create their own account to access the SSP

Eerder overwogen alternatieven: JIRA Service Management

Redenen om voor TOPdesk te kiezen: To standardise optimise and automate, while ensuring scalability and ISMS/ISO27001 conformity regarding Change Management and reporting on that

Overgestapt van: Zendesk Suite

Redenen om over te stappen op TOPdesk: Most integration and workflow options compared to the others. Overall best price value

Reactie TOPdesk

4 maanden geleden

Hey Wijnand, we appreciate your review! Good to hear you're enjoying TOPdesk's adaptability and our support. Your feedback about user/client account creation is noted. It's really helpful as we strive to improve. Best, Team TOPdesk.

Sven
Cloud Engineer in Nederland
Informatietechnologie en -diensten, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

TOPdesk as ITSM tool

5,0 4 maanden geleden

Pluspunten:

Look and feel, easy to use. Team cooperation

Minpunten:

Some features cannot be customized (saas)

Reactie TOPdesk

4 maanden geleden

Hi Sven, it's great to hear you find TOPdesk user-friendly and helpful for team cooperation. Your feedback on features' customizability is appreciated as we're always aiming to improve. We're glad that TOPdesk's ease of administration, product knowledge, and cost reduction led you to switch. Thanks for your input! Best, Team TOPdesk.

Martijn
Product owner in Nederland
Recreatieve faciliteiten en diensten, 1.001-5.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Great value for money!

5,0 4 maanden geleden

Pluspunten:

Ease of use for end users, process automation and API tooling. Very short lines of communication with TOPdesk support and account managers

Minpunten:

The backend is not quite as intuitive and lacks a few modern features, but improvements are already on the roadmap

Eerder overwogen alternatieven: JIRA Service Management

Overgestapt van: ServiceNow

Reactie TOPdesk

4 maanden geleden

Hi Martijn, thanks for the positive review! It's great to hear that you're happy about TOPdesk and find it easy for end-users. We're glad our support team is meeting your expectations too. Your comment about the backend has been noted. We're all about making things better, so your input really matters. Best, Team TOPdesk.

Randy
Werkplekbeheerder in Nederland
Informatietechnologie en -diensten, 201-500 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

My opinion about topdesk

4,0 4 maanden geleden

Pluspunten:

How fine and easy topdesk works IT related

Minpunten:

I don't know for now it works perfect for me

Reactie TOPdesk

4 maanden geleden

Hey Randy, Thank you for the review! We're thrilled to hear that you're finding TOPdesk easy to use for your IT needs. It's music to our ears that it's working perfectly for you right now. We're here if you ever need any help. Best, Team TOPdesk.

Leroy
It projectmanager in Nederland
Overheidsadministratie, 51-200 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Good application

4,0 4 maanden geleden

Pluspunten:

The ssp is the perfect tool for the end user

Minpunten:

Dont have cons at this moment writing this review

Reactie TOPdesk

4 maanden geleden

Thank you for sharing your review! Great to hear the SelfServicePortal is meeting your needs.

Daniel
supervisor in Nederland
Detailhandel, 1.001-5.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

User focused on Self service portal and tickets

4,0 4 maanden geleden

Opmerkingen: Building the self service portal for the store and managing the tickets is an good job where you can manage creativity and skills. I see the possibylities but because shortage of knowledge not always executable

Pluspunten:

possibylities are endlless, for the person who report easy in use

Minpunten:

new features and suggestions not always top of mind to share. Now the roads to walk are not clear

Reactie TOPdesk

4 maanden geleden

Hi Daniel, thanks for your feedback! It's great to hear that you find TOPdesk easy to use and versatile. We understand your point about new features and we're working to improve our communication. Best,Team TOPdesk

Peter
Peter
Topdesk Administration in Nederland
Geverifieerde LinkedIn-gebruiker
Overheidsadministratie, 1.001-5.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Best work ever did

5,0 4 maanden geleden

Opmerkingen: Nover done this kind of nice work in my life and I did a lot in ICT functions.
But daily working with Topdesk is the most great work I ever did. In all parts.

Pluspunten:

The way topdesk can let you organize all processes and flows and forms. all issues can be adressed and disturbance is unknown.

Minpunten:

In the flow developping is no visual sign appearing when 2 people are working together in the same flow.

Reactie TOPdesk

4 maanden geleden

Wow Peter, thank you very much for the amazing compliment. Great to read you are so satisfied with TOPdesk. Best, Team TOPdesk

Juber
IT Support Advisor in VK
Schoolleiding, 1.001-5.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 1+ jaar
Bron van de reviewer

Super Functional Tool For Ticket Management

5,0 4 jaar geleden

Pluspunten:

This was a very big jump from our previous Service Desk management tool. It is very fast, has many features, is easy to use and has many different escalation routes. This helps in collaborating without having to start explaining things from the beginning. One of the features which I really love, is the ability to prioritise and categorise workload. The deadline function is also super helpful as it allows you to see when something needs to be seen to urgently. Finally, I love the fact that the search feature is very dynamic and very fast which enables analysts to search very quick for a ticket.

Minpunten:

The worst part about topdesk, is learning how to use it. Most people will love their experience with using it, however, getting to grips with it can be daunting and off putting. There is no easy way out though and it does require very basic minimal technical knowledge.

Reactie TOPdesk

3 jaar geleden

Hi Juber, thank you very much for reviewing TOPdesk and the feedback. If there's anything we can do to help you please reach out. Happy to help.

Caroline
Service Desk Manager in VK
Hoger onderwijs, 1.001-5.000 werknemers
Heeft de software gebruikt voor: 2+ jaar
Bron van de reviewer

Success with self-service

5,0 5 jaar geleden

Opmerkingen: TOPdesk are an excellent company to work with, very responsive and helpful. You are made to feel like part of the wider team. We feel we get excellent value for money with this product.

Pluspunten:

It's so easy to customise and configure. Using this product we have developed a self-service portal showcasing multiple services from various departments, not just IT services. TOPdesk has made it possible to streamline our service provision, and automate some of the call management. Our self-service portal is regularly achieving over 75% entry.

Minpunten:

It's difficult to find something I don't like but maybe I would like to have more text formatting tools.

Reactie TOPdesk

3 jaar geleden

Sorry for being slow on this particular response.. Fortunately you've experienced that in other direct channels we are quite fast. Thank you Caroline for being part of this great team and sharing your experience! Over 75% entry, that's amazing work. Well done!