Helpt Nederlandse bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software

ERP-systemen

Met ERP-systemen (Enterprise Resource Planning) worden alle afdelingen en functies van een organisatie in één systeem samengebracht. ERP-software voert processen zoals productie, logistiek, distributie, voorraadbeheer, verzending, facturering en boekhouding uit. ERP-programma's kunnen ook bedrijfsfuncties uitvoeren, waaronder verkoop, facturering en personeelsbeheer. Gebruik Capterra om het beste ERP-systeem voor jouw bedrijf in Nederland te vinden. Zie ook: boekhoudprogramma's, distributiesoftware, HR-software, voorraadbeheer software, logistieke software en MRP-software (materiaalbehoefteplanning).

Uitgelichte software

Software met meeste reviews

Bekijk de producten in de categorie ERP-systemen met de meeste reviews van onze gebruikers

Lokale producten voor Nederland

Nederland Lokale producten weergeven

225 resultaten

Met NetSuite ERP kunt u uw hele bedrijf op één geïntegreerd cloudplatform runnen. Meer informatie over NetSuite
NetSuite ERP is een alles-in-één bedrijfsbeheeroplossing in de cloud, waarmee organisaties effectiever kunnen werken door kernprocessen te automatiseren en realtime inzicht te bieden in operationele en financiële prestaties. Met één geïntegreerd pakket aan applicaties voor o.a. boekhouding, orderverwerking, voorraadbeheer, productie, supply chain en magazijnwerk geeft NetSuite ERP bedrijven een duidelijk inzicht in hun data en de volledige controle over hun bedrijf. Meer informatie over NetSuite

Functies

  • CRM
  • Rapportage en analyse
  • HR-beheer
  • Voorraadbeheer
  • Projectbeheer
  • Inkooporderbeheer
  • Orderbeheer
  • Supply-chainbeheer
  • Administratie
  • Materiaallijsten
  • Factureren
  • Taakbeheer
Nederland Lokaal product
Verlaag de administratieve druk met de geïntegreerde ERP Software van AFAS. Zo kan jij je richten op de kerntaken van jouw organisatie! Meer informatie over AFAS Software
Met de software van AFAS automatiseer en optimaliseer je alle administratieve processen. Zo bespaar je geld, energie én tijd. En dat creëert ruimte voor meer kwaliteit. AFAS Software is een familiebedrijf uit Nederland. Een beetje gek, een tikkeltje eigenwijs, maar vooral vol passie als het gaat om klanten en het inspireren van ondernemers. We ontwikkelen innovatieve softwareproducten voor de zakelijke markt en nemen daarbij graag onze maatschappelijke verantwoordelijkheid. Meer informatie over AFAS Software

Functies

  • CRM
  • Rapportage en analyse
  • HR-beheer
  • Voorraadbeheer
  • Projectbeheer
  • Inkooporderbeheer
  • Orderbeheer
  • Supply-chainbeheer
  • Administratie
  • Materiaallijsten
  • Factureren
  • Taakbeheer
Rootstock Manufacturing ERP is ontworpen voor middelgrote discrete fabrikanten en supply chain-organisaties: krijg een 360°-beeld van je bedrijf. Meer informatie over Rootstock Manufacturing ERP
Sinds de oprichting in 2008 is Rootstock Software een wereldwijde marktleider in ERP-oplossingen voor productie en cloud. De oplossing is speciaal ontworpen voor middelgrote fabrikanten en supply chain-organisaties die digitaal willen transformeren. Het platform kan worden afgestemd op je processen en mensen voor een hogere productiviteit. Rootstock Manufacturing ERP geeft je 360° zichtbaarheid, zowel intern op al je klantinformatie als extern om je hele toeleveringsketen te controleren. Meer informatie over Rootstock Manufacturing ERP

Functies

  • CRM
  • Rapportage en analyse
  • HR-beheer
  • Voorraadbeheer
  • Projectbeheer
  • Inkooporderbeheer
  • Orderbeheer
  • Supply-chainbeheer
  • Administratie
  • Materiaallijsten
  • Factureren
  • Taakbeheer
Nederland Lokaal product
Gripp is bedrijfssoftware voor bureaus en zakelijke dienstverleners. Gripp bevat o.a. uren, planning, CRM, projecten, rapportages, offertes, facturatie en meer! Meer informatie over Gripp
Gripp is een softwarebedrijf dat zich met name richt op bureaus en zakelijke dienstverleners. Met ruim 2200 klanten en zo'n 16.000 dagelijkse gebruikers helpen we onze klanten iedere dag opnieuw met het stroomlijnen van processen door middel van onze alles-in-1 software. Bij deze processen kun je o.a. denken aan planning, uren, het opmaken van offertes, het uitsturen van facturen en het maken van rapportages. Dankzij onze focus op bureaus en zakelijke dienstverleners en onze ervaring met soortgelijke bedrijven zijn we in staat om gericht mee te denken op het gebied van specifieke implementaties, inrichtingen en andere dienstverleningen. Meer informatie over Gripp

Functies

  • CRM
  • Rapportage en analyse
  • HR-beheer
  • Voorraadbeheer
  • Projectbeheer
  • Inkooporderbeheer
  • Orderbeheer
  • Supply-chainbeheer
  • Administratie
  • Materiaallijsten
  • Factureren
  • Taakbeheer
Verspil geen tijd meer aan facturatie. Billit automatiseert jouw facturatieproces van offerte tot herinnering. Verstuur je facturen veilig via Peppol. Meer informatie over Billit
Billit is een digitale facturatieoplossing die je helpt je facturen snel en veilig te maken en te versturen via Peppol. Met Billit bespaar je tijd en geld, vermijd je fouten, en houd je je financiën in de gaten. Billit heeft veel functies om je facturatie te vereenvoudigen, zoals: - Documenten maken en versturen met een paar klikken - Bonnetjes scannen en uploaden met de app - Uitgaven automatisch verwerken - Bank koppelen en cashflow en betalingen volgen - Automatische herinneringen - 70+ Integraties op maat - Connecteer je accountant - Helppagina’s en ondersteuning Probeer Billit 15 dagen gratis uit en maak meer tijd voor je bedrijf. Meer informatie over Billit

Functies

  • CRM
  • Rapportage en analyse
  • HR-beheer
  • Voorraadbeheer
  • Projectbeheer
  • Inkooporderbeheer
  • Orderbeheer
  • Supply-chainbeheer
  • Administratie
  • Materiaallijsten
  • Factureren
  • Taakbeheer
MRPeasy biedt geïntegreerde ERP-software voor productieplanning, verkoop, voorraad, inkoop en werkvloer. Meer informatie over MRPeasy
Een ERP die helpt om de productie nauwkeurig te plannen. ERP-software voor productie die je helpt bij het implementeren van een toonaangevend productieproces en je laat concentreren op de groei van het bedrijf. Alle afdelingen zijn nauw met elkaar verbonden en werken efficiënt, en dat zorgt voor meer zichtbaarheid in je hele bedrijf. Eenvoudig te implementeren ERP-software voor kleine fabrikanten. Start een gratis proefversie om MRPeasy te testen - 15 + 15 dagen gratis. Meer informatie over MRPeasy

Functies

  • CRM
  • Rapportage en analyse
  • HR-beheer
  • Voorraadbeheer
  • Projectbeheer
  • Inkooporderbeheer
  • Orderbeheer
  • Supply-chainbeheer
  • Administratie
  • Materiaallijsten
  • Factureren
  • Taakbeheer
Asana voor middelenplanning. Voer eenvoudig je bedrijfsbrede strategieën uit met Asana, zelfs wanneer prioriteiten verschuiven. Meer informatie over Asana
Met Asana kan je het werk van teams op grote schaal orkestreren, van dagelijkse taken tot strategische cross-functional initiatieven. Asana is het enige werkbeheerplatform dat doelen omzet in actie en silo's tussen teams afbreekt. Meer dan 135.000 betalende klanten en miljoenen gratis organisaties in 190 landen vertrouwen op Asana om alles te beheren, van bedrijfsdoelstellingen tot digitale transformatie tot productlanceringen en marketingcampagnes. Meer informatie over Asana

Functies

  • CRM
  • Rapportage en analyse
  • HR-beheer
  • Voorraadbeheer
  • Projectbeheer
  • Inkooporderbeheer
  • Orderbeheer
  • Supply-chainbeheer
  • Administratie
  • Materiaallijsten
  • Factureren
  • Taakbeheer
De toonaangevende boekhoudsoftware voor kleine bedrijven. Directe toegang tot gegevens over klanten, verkopers en werknemers.
QuickBooks Enterprise is complete boekhoudsoftware voor de bouwsector die kan meegroeien met je bedrijf. Het biedt alle tools die je bedrijf nodig heeft, maar is toch eenvoudig te gebruiken. Je kunt je boekhouding organiseren, inventaris beheren, verkopen bijhouden en zelfs de loonlijst uitvoeren, maar dan voor een fractie van de kosten. Met QuickBooks Enterprise bespaar je duizenden dollars per jaar in vergelijking met soortgelijke oplossingen. Het is krachtig en flexibel en wordt ook geleverd in versies die zijn ontworpen om aan jouw specifieke behoeften te voldoen. Probeer het vandaag nog gratis uit. Meer informatie over QuickBooks Desktop Enterprise

Functies

  • CRM
  • Rapportage en analyse
  • HR-beheer
  • Voorraadbeheer
  • Projectbeheer
  • Inkooporderbeheer
  • Orderbeheer
  • Supply-chainbeheer
  • Administratie
  • Materiaallijsten
  • Factureren
  • Taakbeheer
Geïntegreerde bedrijfsmanagementoplossing die financiële, klantrelatie- en supply chain-processen automatiseert.
Microsoft Dynamics is een lijn van geïntegreerde, aanpasbare bedrijfsmanagementoplossingen waarmee jouw mensen met meer vertrouwen belangrijke zakelijke beslissingen kunnen nemen. Microsoft Dynamics werkt net als vertrouwde Microsoft-producten, waardoor de implementatie soepel verloopt en de risico's die komen kijken bij nieuwe oplossingen worden verminderd. Deze oplossingen automatiseren en stroomlijnen financiële, klantrelatie- en supply chain-processen op een manier die bijdraagt aan zakelijk succes. Meer informatie over Dynamics 365

Functies

  • CRM
  • Rapportage en analyse
  • HR-beheer
  • Voorraadbeheer
  • Projectbeheer
  • Inkooporderbeheer
  • Orderbeheer
  • Supply-chainbeheer
  • Administratie
  • Materiaallijsten
  • Factureren
  • Taakbeheer
Gebruik monday.com Work OS om je enterprise resource planning te centraliseren en te beheren, teamwerk te verbeteren en meer gedaan te krijgen - allemaal op één plek.
Gebruik monday.com Work OS om je enterprise resource planning te vereenvoudigen en te centraliseren, teamwerk te verbeteren en meer gedaan te krijgen. Dit aanpasbare platform voor werk- en projectmanagement zonder code biedt slimme functies zoals tijdbesparende automatiseringen, integraties met meer dan 40 apps, gebruiksvriendelijke borden die real-time samenwerking mogelijk maken, en visuele dashboards om de voortgang en resultaten bij te houden. Organiseer en beheer budgetten, resources, informatie, workflows en meer - allemaal op één plek. Meer informatie over monday.com

Functies

  • CRM
  • Rapportage en analyse
  • HR-beheer
  • Voorraadbeheer
  • Projectbeheer
  • Inkooporderbeheer
  • Orderbeheer
  • Supply-chainbeheer
  • Administratie
  • Materiaallijsten
  • Factureren
  • Taakbeheer
Wrike is software voor enterprise resource planning met Gantt-diagrammen, dashboards, rapportage, urenregistratie en geavanceerde beveiliging.
Wrike is software voor enterprise resource planning die wordt vertrouwd door meer dan 20.000 bedrijven wereldwijd. Verbeter de enterprise resource planning van je onderneming met middelenbeheer en -toewijzing, prestatierapporten, Gantt-diagrammen, urenregistratie, werklastoverzichten en bedrijfsbrede zichtbaarheid, allemaal op één plek. Integreer Wrike met meer dan 400 toepassingen om je dagelijkse processen te versnellen. Pas workflows aan en verminder de behoefte aan e-mails, vergaderingen, statusupdates en meer. Met Wrike werk je slimmer, niet harder. Meer informatie over Wrike

Functies

  • CRM
  • Rapportage en analyse
  • HR-beheer
  • Voorraadbeheer
  • Projectbeheer
  • Inkooporderbeheer
  • Orderbeheer
  • Supply-chainbeheer
  • Administratie
  • Materiaallijsten
  • Factureren
  • Taakbeheer
ECi JobBOSS biedt de noodzakelijke zakelijke softwaretools die je nodig hebt om je winkel efficiënt, productief en winstgevend te houden.
ECi JobBOSS is taakgebaseerde software voor werkplaatsbeheer die speciaal is ontworpen voor fabrikanten die op maat en in gemengde modus werken; het is een geïntegreerde quote-to-cash-oplossing die volledige zichtbaarheid en controle over een productiebedrijf biedt. Elke optie is beschikbaar als cloud- of on-premise software en biedt flexibele tariefmodellen en maandelijkse abonnementen, zodat je de juiste oplossing voor je bedrijf kunt kiezen. Nieuwe ECi JobBOSS 2018-dashboards tonen de bedrijfskritieke informatie in realtime. Meer informatie over JobBOSS²

Functies

  • CRM
  • Rapportage en analyse
  • HR-beheer
  • Voorraadbeheer
  • Projectbeheer
  • Inkooporderbeheer
  • Orderbeheer
  • Supply-chainbeheer
  • Administratie
  • Materiaallijsten
  • Factureren
  • Taakbeheer
Krachtig voorraadbeheer voor gebruikers van QuickBooks, groothandelaren, distributeurs, detailhandelaren en fabrikanten.
Fishbowl is het populairste bedrijfsautomatiseringsplatform voor QuickBooks. Met Fishbowl kunnen kleine en middelgrote bedrijven het QuickBooks-platform blijven gebruiken voor boekhouding, maar toch geavanceerde inventarisfuncties toevoegen. Meerdere locaties, tracking van onderdelen, productie, integratie van verzendingen, accountingmethodes volgens LIFO/FIFO/Standaard, totale kosten, consignatie en een COMPLEET draadloos streepjescoderingssysteem voor magazijnen. EDI, winkelwagen, verkopersdiensten – noem maar op. Prijzen beginnen vanaf een eenmalig bedrag van $ 4395. Meer informatie over Fishbowl

Functies

  • CRM
  • Rapportage en analyse
  • HR-beheer
  • Voorraadbeheer
  • Projectbeheer
  • Inkooporderbeheer
  • Orderbeheer
  • Supply-chainbeheer
  • Administratie
  • Materiaallijsten
  • Factureren
  • Taakbeheer
Teamwork maakt werkmanagementtoepassingen voor teams van elke omvang en uit elke sector, zodat je efficiënter, georganiseerd en tevreden kunt werken.
Software voor werk- en projectmanagement die interne teams en bureaus helpt bij het verbeteren van de samenwerking, zichtbaarheid, verantwoording en uiteindelijk de resultaten. Teamwork heeft alle functies die je nodig hebt om effectief samen te werken, communicatie te vereenvoudigen en projectinformatie te centraliseren, om projectmanagement sneller en efficiënter te maken. Gebruik Teamwork om alles te beheren, van het leveren van klantprojecten en het uitvoeren van marketingcampagnes tot sprintplanning en nieuwe website-ontwerpen. Meer informatie over Teamwork.com

Functies

  • CRM
  • Rapportage en analyse
  • HR-beheer
  • Voorraadbeheer
  • Projectbeheer
  • Inkooporderbeheer
  • Orderbeheer
  • Supply-chainbeheer
  • Administratie
  • Materiaallijsten
  • Factureren
  • Taakbeheer
De populairste gratis online ERP die door meer dan 12 miljoen bedrijven wereldwijd wordt gebruikt. Cloudgebaseerde, mobiele en open source-versies beschikbaar.
Als je op zoek bent naar een gratis online ERP, heb je zojuist de beste gratis online ERP gevonden. Maak kennis met Bitrix24. In tegenstelling tot andere gratis open source ERP-oplossingen die uren in beslag nemen om te installeren en weken om volledig te implementeren, is Bitrix24 al binnen slechts 30 seconden klaar voor gebruik in de cloud. Geen zorgen, dit platform heeft ook een lokale versie van Bitrix24 met toegang tot open source-code die je ook op je server kunt installeren. Meer informatie over Bitrix24

Functies

  • CRM
  • Rapportage en analyse
  • HR-beheer
  • Voorraadbeheer
  • Projectbeheer
  • Inkooporderbeheer
  • Orderbeheer
  • Supply-chainbeheer
  • Administratie
  • Materiaallijsten
  • Factureren
  • Taakbeheer
Open source set van geïntegreerde zakelijke toepassingen voor CRM, POS, website, e-commerce, verkoop, accounting, magazijn, HR, project en marketing.
Odoo is geheel aanpasbare, volledig geïntegreerde alles-in-één open-source software boordevol honderden vakkundig ontworpen zakelijke toepassingen. Odoo biedt alles wat een bedrijf nodig heeft om efficiënt te werken, zoals CRM, verkoop, project, productie, voorraad en boekhouding. Odoo is op maat gemaakt om bedrijven van elke omvang of elk budget te helpen groeien met een breed scala aan efficiënte, gebruiksvriendelijke bedrijfsoplossingen. Meer informatie over Odoo

Functies

  • CRM
  • Rapportage en analyse
  • HR-beheer
  • Voorraadbeheer
  • Projectbeheer
  • Inkooporderbeheer
  • Orderbeheer
  • Supply-chainbeheer
  • Administratie
  • Materiaallijsten
  • Factureren
  • Taakbeheer
Geschikt voor bedrijven in de detailhandel, groothandel, productie of voedselproductie die hun inventarisniveaus moeten beheren.
Geïntegreerd met QuickBooks Online en Xero, geschikt voor kleine tot middelgrote bedrijven in de detailhandel, groothandel, productie of voedselproductie die hun inventarisniveaus moeten beheren. De oplossing dekt de gehele bedrijfscyclus in voorraadbeheer. Verkopers zoals Shopify, Magento, Amazon en eBay integreren DEAR Systems voor meer dan alleen het beheren van hun voorraden. DEAR Inventory biedt functies die je de informatie geven die je nodig hebt om kosten te beheren en de winstgevendheid te maximaliseren. Meer informatie over Cin7 Core

Functies

  • CRM
  • Rapportage en analyse
  • HR-beheer
  • Voorraadbeheer
  • Projectbeheer
  • Inkooporderbeheer
  • Orderbeheer
  • Supply-chainbeheer
  • Administratie
  • Materiaallijsten
  • Factureren
  • Taakbeheer
Uitgeroepen tot meest toonaangevende projectmanagementoplossing door Gartner. "Mavenlink is mijn go-to voor projectmanagement" - Forbes
Mavenlink transformeert je bedrijf door projectmanagement, samenwerking, urenregistratie, beheer van middelen en projectfinanciën samen te brengen op één plek. Gebruikers ervaren een betere operationele uitvoering, grotere bedrijfsflexibiliteit en verbeterde financiële prestaties. Met Mavenlink krijgt je team de inzichten die ze nodig hebben om projecten voorspelbaarder en winstgevender te leveren. Uitgeroepen tot meest toonaangevende projectmanagementoplossing door Gartner. "Mavenlink is mijn go-to voor projectmanagement" - Forbes Meer informatie over Kantata

Functies

  • CRM
  • Rapportage en analyse
  • HR-beheer
  • Voorraadbeheer
  • Projectbeheer
  • Inkooporderbeheer
  • Orderbeheer
  • Supply-chainbeheer
  • Administratie
  • Materiaallijsten
  • Factureren
  • Taakbeheer
Cin7 biedt voorraadbeheer en automatisering van bestellingen en productie tot het magazijn/3PL tot elk B2B-/B2C-verkoopkanaal dat je gebruikt.
Cin7 is het geautomatiseerde platform voor voorraadbeheer voor merken die hun omzet verhogen tot meer dan $ 1 miljoen. Cin7 synchroniseert hun voorraad met verkoop en bestellingen op elk fysiek en online verkoopkanaal en automatiseert de bestelprocessen voor grotere efficiëntie. Merken die producten verkopen of distribueren, gebruiken Cin7 om de kosten laag te houden, de marges en cashflow hoog te houden en de voorraad op het juiste niveau te houden. Opmerking: Cin7 is niet geschikt voor vermogensbeheer. Meer informatie over Cin7 Omni

Functies

  • CRM
  • Rapportage en analyse
  • HR-beheer
  • Voorraadbeheer
  • Projectbeheer
  • Inkooporderbeheer
  • Orderbeheer
  • Supply-chainbeheer
  • Administratie
  • Materiaallijsten
  • Factureren
  • Taakbeheer
Projectgebaseerde oplossing voor PS-bedrijven die projectboekhouding, resource management, projectbeheer, tijd-/kostenbeheer en klantbeheer combineert.
Deltek Vision is een projectgebaseerde oplossing voor professionele dienstverleners die projectboekhouding, resource management, projectmanagement, tijd-/kostenbeheer en klantbeheer combineert in één product. Deltek Vision is een webgebaseerde oplossing die beschikbaar is voor implementatie in de cloud of op locatie. Meer informatie over Deltek Vision

Functies

  • CRM
  • Rapportage en analyse
  • HR-beheer
  • Voorraadbeheer
  • Projectbeheer
  • Inkooporderbeheer
  • Orderbeheer
  • Supply-chainbeheer
  • Administratie
  • Materiaallijsten
  • Factureren
  • Taakbeheer
Maak gebruik van het enige voorkeursproduct van AICPA en het snelstgroeiende cloudgebaseerde product voor financieel beheer in het middensegment van de markt in Noord-Amerika.
Met Sage Intacct krijgen CFO's binnen enkele minuten (in plaats van dagen) toegang tot geïntegreerde management- en financiële rapporten voor al hun bedrijfsentiteiten, zodat ze hun bedrijf kunnen stimuleren en laten groeien. Sage Intacct is het voorkeursproduct van AICPA voor financieel beheer waarmee jouw groeiende middelgrote onderneming sneller en verder kan groeien, met de financiële kerncijfers die je nodig hebt om je belangrijkste processen te automatiseren, je afhankelijkheid van spreadsheets te verminderen en je meer inzicht te geven in je bedrijfsprestaties. Meer informatie over Sage Intacct

Functies

  • CRM
  • Rapportage en analyse
  • HR-beheer
  • Voorraadbeheer
  • Projectbeheer
  • Inkooporderbeheer
  • Orderbeheer
  • Supply-chainbeheer
  • Administratie
  • Materiaallijsten
  • Factureren
  • Taakbeheer
SAP S/4HANA, de reeks bedrijfsoplossingen van de volgende generatie, ontworpen om ultieme verfijning te bieden op de meest eenvoudige manier.
SAP S/4HANA fungeert als de digitale kern voor een organisatie. Het is volledig ontworpen voor het meest geavanceerde in-memory platform, SAP HANA, en is gebouwd met behulp van de nieuwste ontwerpprincipes met de gebruikerservaring van SAP Fiori om een persoonlijk en eenvoudig gevoel te creëren op het voorkeursapparaat van de gebruiker. SAP S/4HANA streeft ernaar om het systeemlandschap van een organisatie te vereenvoudigen en de totale eigendomskosten te verlagen door de data-voetafdruk te verkleinen en tegelijkertijd de productiviteit te verbeteren in de vorm van een hogere doorvoer. Meer informatie over SAP S/4HANA Cloud

Functies

  • CRM
  • Rapportage en analyse
  • HR-beheer
  • Voorraadbeheer
  • Projectbeheer
  • Inkooporderbeheer
  • Orderbeheer
  • Supply-chainbeheer
  • Administratie
  • Materiaallijsten
  • Factureren
  • Taakbeheer
ERPAG is een ERP-cloudservice die alle bedrijfsprocessen voor kleine of middelgrote bedrijven omvat.
ERPAG is een ERP-cloudservice die alle bedrijfsprocessen voor kleine of middelgrote bedrijven omvat. Voorraad- en orderbeheer in realtime. KENMERKEN: Opnieuw bestellen.Orderverwerking.Cloudlabels afdrukken.Voorraad volgen (streepjescode, series, partij).Meerdere UOM's. Meerdere magazijnen.Meerdere valuta's.Meertalige interface.Samengestelde producten(stuklijsten, kits, variabele items). Beheer op gebruikersniveau.Geïntegreerde facturatie- en inkoopmodule.Ondersteunt productie. Meer informatie over ERPAG

Functies

  • CRM
  • Rapportage en analyse
  • HR-beheer
  • Voorraadbeheer
  • Projectbeheer
  • Inkooporderbeheer
  • Orderbeheer
  • Supply-chainbeheer
  • Administratie
  • Materiaallijsten
  • Factureren
  • Taakbeheer
Sage 100cloud is een ERP-platform voor groeiende en middelgrote distributeurs en fabrikanten.
Sage 100cloud is een ERP-platform voor groeiende en middelgrote distributeurs en fabrikanten. Financiële informatie, supply chain, rapportage, analyse en samenwerking maken allemaal deel uit van de mobielvriendelijke oplossing. Financiële processen binnen het systeem zijn ontworpen om automatisch niet-geregistreerde transacties te detecteren, fouten en discrepanties te vinden, documentcorrecties te maken en bankafschriften en boeken af te stemmen. Meer informatie over Sage 100

Functies

  • CRM
  • Rapportage en analyse
  • HR-beheer
  • Voorraadbeheer
  • Projectbeheer
  • Inkooporderbeheer
  • Orderbeheer
  • Supply-chainbeheer
  • Administratie
  • Materiaallijsten
  • Factureren
  • Taakbeheer
SAP Business One is een compleet geïntegreerde business management oplossing voor het KMO die u volledig inzicht en controle geeft.
Met de SAP® Business One applicatie beheert u op betaalbare wijze uw hele bedrijfsvoering – van boekhouding en financiën, inkoop, voorraadbeheer, verkoop- en klantenadministratie, projectmanagement tot bedrijfsprocessen en personeelszaken. Met SAP Business One stroomlijnt u uw bedrijfsprocessen en krijgt u beter inzicht in uw bedrijfsvoering. Zo kunt u op basis van realtime informatie snel beslissingen nemen die u ondersteunen om winstgevende groei te realiseren. Meer informatie over SAP Business One

Functies

  • CRM
  • Rapportage en analyse
  • HR-beheer
  • Voorraadbeheer
  • Projectbeheer
  • Inkooporderbeheer
  • Orderbeheer
  • Supply-chainbeheer
  • Administratie
  • Materiaallijsten
  • Factureren
  • Taakbeheer

Kopersgids voor ERP-systemen

Wat zijn ERP-systemen?

ERP-systemen zijn een geïntegreerde suite van toepassingen die bedrijven helpen bij het beheren van belangrijke activiteiten zoals boekhouding, verkoop en aankoop, klantrelaties, inventaris en human resources. In tegenstelling tot andere oplossingen die zich richten op specifieke workflows, hebben ERP-programma's (Enterprise Resource Planning)  een uitgebreid karakter en bieden ze een scala aan functionaliteiten om tegemoet te komen aan de behoeften van de hele organisatie. ERP-software legt verbindingen tussen afdelingen, stroomlijnt de gegevensstroom en versnelt het algemene besluitvormingsproces.

Wat zijn de voordelen van ERP-systemen?

  • Volledige zichtbaarheid van taken met verbeterde samenwerking: ERP-systemen bieden volledig inzicht in belangrijke aspecten van het bedrijf om het senior management te voorzien van een enkel venster van waaruit zij zowel afdelings- als organisatiebrede gegevens kunnen controleren. Eén enkel ERP-systeem maakt een betere communicatie en samenwerking mogelijk tussen belanghebbenden van meerdere afdelingen, wat het bedrijf en de teams helpt om taken efficiënt en soepel uit te voeren.
  • Efficiëntere werkstromen: een ERP-systeem vermindert de noodzaak van repetitieve gegevensinvoer op meerdere touchpoints over verschillende afdelingen. Eenmaal ingevoerd blijven de gegevens binnen het systeem en zijn ze toegankelijk voor alle gebruikers. Naarmate producten of diensten zich langs de toeleveringsketen bewegen, worden de gegevens automatisch bijgewerkt voor de volgende afdeling, zonder dat er extra gegevens moeten worden ingevoerd. Dit bespaart in totale tijd en verbetert de efficiëntie van de werkstroom.

Welke algemene functies hebben ERP-systemen?

  • Voorraadbeheer: het bijhouden van interne voorraadhoeveelheden en beheren van nabestellingen om te voorkomen dat de voorraad opraakt en om te zorgen voor een soepele werking van de toeleveringsketen.
  • Financieel beheer: het verzamelen van financiële gegevens van de organisatie en genereren van uitgebreide rapporten, zoals grootboeken, balansen en jaarrekeningen.
  • HR-beheer: het onderhouden van een complete database van medewerkers en het beheren van de kernprocessen van HR, zoals werving en selectie, salarisadministratie, training en ontwikkeling.
  • Rapportage/analyse: het analyseren van verschillende werkstromen, het bewaken van de KPI's (Key Performance Indicators, belangrijkste prestatie-indicatoren) en het genereren van een reeks rapporten om naleving en managementdiscussies te ondersteunen.
  • Magazijnbeheer: het beheren van de kernactiviteiten in het magazijn, zoals het verplaatsen van de voorraad, de locatie van de artikelen in een magazijn en het opnieuw bestellen van artikelen.
  • CRM: het registreren van klantinformatie, inclusief namen en contactnummers, in een gecentraliseerde, georganiseerde database.

Welke overwegingen zijn er bij de aankoop van ERP-systemen?

  • Stel een duidelijke ERP-strategie op voordat er in ERP-systemen wordt geïnvesteerd: ERP-systemen zijn een brede oplossing die vaak verschillende modules en geïntegreerde diensten voor meerdere afdelingen samenvoegt in één systeem. De meeste bedrijven hebben geen duidelijke strategie voor de implementatie van ERP-software, en ontwikkelen er een als gevolg van tactische beslissingen of vertrouwen op hun IT-team om de ERP-vereisten te definiëren zonder rekening te houden met de behoeften van andere belanghebbenden. Dit kan leiden tot een slechte implementatie van het ERP-systeem of tot investeringen in software die te technisch en complex is voor medewerkers om te gebruiken. Raadpleeg om dit te voorkomen belanghebbenden van alle relevante afdelingen bij het ontwerpen van de ERP-strategie, en stel een software shortlist samen die aan deze behoeften voldoet.
  • Industrie-specifieke ERP-software vs. generieke oplossingen: tegenwoordig bieden veel leveranciers industriespecifieke ERP-oplossingen (bijv. bouw ERP-software, productie ERP-software, kleding ERP-software, onderwijs ERP-software). Geef, indien mogelijk, prioriteit aan oplossingen voor ERP-systemen die zich richten op de specifieke sector in plaats van te investeren in een generieke oplossing die kan worden aangepast aan elke sector. Een specifieke oplossing kan helpen om te voldoen aan de sectornormen en om werkstromen uit te voeren met behulp van door de sector goedgekeurde sjablonen die helpen om het aantal storingen tot een minimum te beperken.
  • Het IoT (Internet of Things, internet der dingen) en AI (Artificial Intelligence, kunstmatige intelligentie) zullen de ERP-software transformeren: traditionele ERP-systemen vereisen dat gebruikers handmatig gegevens invoeren op verschillende touchpoints in de toeleveringsketen. De komende jaren kunnen er meer en meer moderne ERP-oplossingen verwacht worden met AI- en IoT-mogelijkheden die automatisch gegevens verzamelen van IoT-apparaten die zijn aangesloten op tools, voertuigen en apparatuur. Gegevens, zoals locatie, het gebruik en de prestaties van het apparaat, zijn direct toegankelijk voor een ERP-systeem zonder handmatige invoer van gegevens. Van daaruit kunnen AI-gebaseerde ERP-oplossingen geavanceerde inzichten en transparantie bieden in nieuwe groeigebieden, bestaande werkstromen helpen verbeteren en fouten verminderen.
  • Mobiele ERP is een nieuw modewoord: op bijna elk gebied van leven en bedrijf zijn gebruikers afhankelijk van mobiele apparaten. Als gevolg daarvan bieden meer en meer ontwikkelaars van ERP-systemen mobiele ERP-oplossingen en/of mobiele functionaliteit aan via speciale apps die met hun product werken. Naarmate het aantal mobiele arbeidskrachten in alle sectoren blijft toenemen, zal ook de vraag naar mobiele ERP-programma's groeien.