Helpt Nederlandse bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software

Marketing automation software

Met marketing automation software kunnen organisaties hun marketingfuncties automatiseren. Voorbeelden hiervan zijn het maken van campagnes, marktsegmentatie en responsanalyse. Deze toepassingen maken ook een grotere integratie tussen verkooppersoneel en management mogelijk. Ze bieden uitgebreide mogelijkheden om de effectiviteit van marketingcampagnes te beoordelen. Marketing automation tools maken het voor de hele onderneming mogelijk om informatie te delen. Ze zijn dan ook een essentiële schakel tussen management, verkoop en marketingactiviteiten. Gebruik Capterra om de juiste marketing automation software voor jouw bedrijf in Nederland te vinden. Zie ook: campagne management software, e-mail marketing software, en search marketing software.

Uitgelichte software

Software met meeste reviews

Bekijk de producten in de categorie Marketing automation software met de meeste reviews van onze gebruikers

Lokale producten voor Nederland

Nederland Lokale producten weergeven

267 resultaten

Zet je marketing kracht bij met automatisering voor gepersonaliseerde, gegevensgestuurde campagnes via meerdere kanalen, waardoor conversies worden gestimuleerd. Meer informatie over Xtremepush
De robuuste applicaties voor marketingautomatisering van Xtremepush bieden bedrijven een manier om campagnes te stroomlijnen, interacties met klanten te personaliseren en via meerdere kanalen de betrokkenheid te vergroten. Het platform maakt gebruik van datagestuurde inzichten voor gerichte berichtgeving en geoptimaliseerde klanttrajecten, waardoor conversies uiteindelijk worden gestimuleerd en duurzame relaties worden bevorderd. Meer informatie over Xtremepush

Functies

  • ROI-tracking
  • Segmentering
  • Drip -campagnes
  • Leads beheren
  • Marketing via meerdere kanalen
  • A/B-tests
  • Verkoopanalyse
  • Social marketing
  • Bestemmingspagina's en webformulieren
  • Multivariaat testen
  • Campagneanalytics
Automatiseer marketingcampagnes en workflows voor leadbeheer zonder code en met maximale vrijheid. Meer informatie over Creatio CRM
Marketing Creatio is een kant-en-klaar platform voor het automatiseren van marketingcampagnes en workflows voor leadbeheer zonder code en met maximale vrijheid. Gebruikers kunnen de meest gepersonaliseerde multichannel marketingcampagnes ontwerpen, uitvoeren en analyseren om elke marketingstrategie te versterken. Meer informatie over Creatio CRM

Functies

  • ROI-tracking
  • Segmentering
  • Drip -campagnes
  • Leads beheren
  • Marketing via meerdere kanalen
  • A/B-tests
  • Verkoopanalyse
  • Social marketing
  • Bestemmingspagina's en webformulieren
  • Multivariaat testen
  • Campagneanalytics
HubSpot is een aankomend internetmarketingsysteem dat bedrijven helpt online gevonden te worden en meer leads te genereren. Meer informatie over HubSpot Marketing Hub
HubSpot-software voor marketing automation biedt een krachtig pakket van tools waarmee je bezoekers kunt omzetten naar leads. Je krijgt leadflows, formulieren, terugkerende e-mails, analyses en meer - allemaal ontworpen om het jou gemakkelijk te maken je bedrijf efficiënt te laten groeien. Registreer leads, ontdek wie ze zijn en waarin ze geïnteresseerd zijn en optimaliseer je marketing op basis van gegevens in plaats van giswerk. Meld je gratis aan, ga binnen enkele minuten aan de slag en laat je bedrijf vandaag nog beginnen met groeien met de marketing automation-software van HubSpot. Meer informatie over HubSpot Marketing Hub

Functies

  • ROI-tracking
  • Segmentering
  • Drip -campagnes
  • Leads beheren
  • Marketing via meerdere kanalen
  • A/B-tests
  • Verkoopanalyse
  • Social marketing
  • Bestemmingspagina's en webformulieren
  • Multivariaat testen
  • Campagneanalytics
Automatiseer het opschonen van e-mails door de ZeroBounce API toe te voegen aan je aanmeldingsformulieren voor e-mails. Blokkeer moeiteloos ongeldige en risicovolle e-mails. Meer informatie over ZeroBounce
ZeroBounce automatiseert je opschoonproces voor e-maillijsten door e-mails waar een probleem mee is op het moment van registratie te detecteren. De service bevat een eenvoudig te installeren API waarmee je nieuwe e-mailadressen op je website, bestemmingspagina's en overal waar je leads via e-mail verzamelt, kunt verifiëren. ZeroBounce identificeert ongeldige en risicovolle e-mails zoals tijdelijke domeinen en spamvallen en blokkeert ze automatisch en moeiteloos. De API is beschikbaar in meer dan 10 talen, waaronder Java, Python, PHP en iOS. Meer informatie over ZeroBounce

Functies

  • ROI-tracking
  • Segmentering
  • Drip -campagnes
  • Leads beheren
  • Marketing via meerdere kanalen
  • A/B-tests
  • Verkoopanalyse
  • Social marketing
  • Bestemmingspagina's en webformulieren
  • Multivariaat testen
  • Campagneanalytics
Zoho CRM biedt organisaties een complete oplossing voor de hele levenscyclus van klantenrelatiebeheer. Meer informatie over Zoho CRM
Zoho CRM kan je marketingteams ondersteunen om campagnes efficiënt uit te voeren en kwaliteitsleads door te geven. Haal het beste rendement uit elke campagne die je creëert. Genereer nieuwe leads, voer gerichte e-mailmarketingcampagnes uit en vergelijk advertentie-uitgaven met verkoopinkomsten met de Google Ads-integratie. Meer informatie over Zoho CRM

Functies

  • ROI-tracking
  • Segmentering
  • Drip -campagnes
  • Leads beheren
  • Marketing via meerdere kanalen
  • A/B-tests
  • Verkoopanalyse
  • Social marketing
  • Bestemmingspagina's en webformulieren
  • Multivariaat testen
  • Campagneanalytics
Cloudgebaseerd platform voor de vraagzijde waarmee gebruikers doelgroeptargeting kunnen afhandelen, campagnes kunnen beheren, prestaties kunnen meten en meer. Meer informatie over ASTRAD DSP
Geavanceerd cloudgebaseerd platform voor de vraagzijde, dat is ontworpen om gebruikers in staat te stellen verschillende aspecten van hun advertentiestrategie effectief te beheren. Dit platform ondersteunt niet alleen nauwkeurige doelgroeptargeting, maar biedt ook uitgebreide tools voor campagnebeheer, prestatiemeting en meer. Met zijn innovatieve functies en schaalbaarheid kunnen gebruikers naadloos door de hele complexiteit van digitaal adverteren navigeren. Dat waarborgt een holistische aanpak, die hun online aanwezigheid optimaliseert. Meer informatie over ASTRAD DSP

Functies

  • ROI-tracking
  • Segmentering
  • Drip -campagnes
  • Leads beheren
  • Marketing via meerdere kanalen
  • A/B-tests
  • Verkoopanalyse
  • Social marketing
  • Bestemmingspagina's en webformulieren
  • Multivariaat testen
  • Campagneanalytics
Voeg marketeer vriendelijk workflows toe aan Marketing Cloud met Activation Studio. Inclusief verbeterde segmentatie, lead scoring en gedrag op de website. Meer informatie over Activation Studio
Activation Studio: Verbeter effectiviteit SFMC (Segment Designer) >Verbeterde workflow Marketing Cloud >Drag & drop segmentatie >Geen SQL kennis nodig Effectieve lead management (Score Designer) >Lead scoring oplossing voor SFMC >Identify the interests, needs and intent of your leads >Identificeer interesse, behoefte en intentie van leads >Inkomende lead kwalificatie Real time loggen gedrag (Interaction Designer) >Inclusief website tracking in SFMC >Zet digitale interactie om in actie >Gebruiksvriendelijke instap CDP Meer informatie over Activation Studio

Functies

  • ROI-tracking
  • Segmentering
  • Drip -campagnes
  • Leads beheren
  • Marketing via meerdere kanalen
  • A/B-tests
  • Verkoopanalyse
  • Social marketing
  • Bestemmingspagina's en webformulieren
  • Multivariaat testen
  • Campagneanalytics
Het alles-in-één marketingplatform van Mailchimps helpt kleine bedrijven met slimmere marketing, zodat je sneller kunt groeien.
Het alles-in-één marketingplatform van Mailchimps helpt kleine bedrijven met slimmere marketing, zodat je sneller kunt groeien. De oplossing vormt de ruggengraat voor je klantrelaties en biedt AI-gestuurde, gebruiksvriendelijke tools die iedereen kan gebruiken om succesvol te zijn. Mailchimp stelt je doelgroep centraal, zodat je marketingmails en geautomatiseerde berichten kunt verzenden, gerichte advertentiecampagnes kunt maken, bestemmingspagina's kunt bouwen, kaarten kunt verzenden, rapportage en analyse kunt vereenvoudigen en online kunt verkopen. Meer informatie over Mailchimp

Functies

  • ROI-tracking
  • Segmentering
  • Drip -campagnes
  • Leads beheren
  • Marketing via meerdere kanalen
  • A/B-tests
  • Verkoopanalyse
  • Social marketing
  • Bestemmingspagina's en webformulieren
  • Multivariaat testen
  • Campagneanalytics
Alle marketingtools, functies en deskundige begeleiding die je nodig hebt om te slagen, allemaal op één plek. Creëer vandaag nog je gratis website.
Of je nu meer klanten wilt bereiken, meer producten wilt verkopen of gewoon je passie met de wereld wilt delen, Constant Contact heeft alle tools, functies en deskundige begeleiding die je nodig hebt om online te gaan en online te groeien, allemaal op één plek. Creëer vandaag nog je gratis website. Meer informatie over Constant Contact

Functies

  • ROI-tracking
  • Segmentering
  • Drip -campagnes
  • Leads beheren
  • Marketing via meerdere kanalen
  • A/B-tests
  • Verkoopanalyse
  • Social marketing
  • Bestemmingspagina's en webformulieren
  • Multivariaat testen
  • Campagneanalytics
Wrike is software voor marketingautomatisering met aangepaste aanvraagformulieren, visuele controle, automatische toewijzing, rapporten en meer dan 400 integraties.
Wrike is krachtige software voor marketing automation voor teams in grote ondernemingen. Het biedt geavanceerde beveiliging en volledige aanpassing voor marketingteams. Ontwerp-, evenementen- en digitale teams kunnen allemaal profiteren van de Gantt-diagrammen, aangepaste workflows, deelbare dashboards, ingebouwde proefdrukken, aanvraagformulieren, urenregistratie en geautomatiseerde goedkeuringen. Integreert met Adobe Creative Cloud voor een kortere beoordelingscyclus. Nieuw: Krijg realtime inzicht in je digitale prestaties met de software voor marketeers van Wrike. Meer informatie over Wrike

Functies

  • ROI-tracking
  • Segmentering
  • Drip -campagnes
  • Leads beheren
  • Marketing via meerdere kanalen
  • A/B-tests
  • Verkoopanalyse
  • Social marketing
  • Bestemmingspagina's en webformulieren
  • Multivariaat testen
  • Campagneanalytics
Ruim 90.000 klanten gebruiken ActiveCampaign om hun marketing te automatiseren, van leadgeneratie en contactbeheer tot e-mailpersonalisatie.
ActiveCampaign helpt kleine en middelgrote bedrijven de groei te versnellen door de kracht van e-mailmarketing, marketing automation en automatisering van verkoop en CRM te combineren. Hiermee kun je krachtige geautomatiseerde marketing- en verkoopprocessen creëren die zich aanpassen om te zorgen voor blijere, loyalere klanten. Stuur nieuwsbrieven, ontwerp prachtige e-mails en onderhoud het contact met je klanten. Automatiseer je marketing met behulp van klantgegevens. Sluit sneller deals met deze verfrissende nieuwe kijk op klantrelaties. Meer informatie over ActiveCampaign

Functies

  • ROI-tracking
  • Segmentering
  • Drip -campagnes
  • Leads beheren
  • Marketing via meerdere kanalen
  • A/B-tests
  • Verkoopanalyse
  • Social marketing
  • Bestemmingspagina's en webformulieren
  • Multivariaat testen
  • Campagneanalytics
Waar goede marketeers geweldig worden.
SEMrush is een SaaS-platform voor online zichtbaarheidsbeheer en contentmarketing waarmee bedrijven meetbare resultaten behalen via online marketing. SEMrush wordt vertrouwd door meer dan 3.000.000 marketingprofessionals en biedt oplossingen voor bedrijven in elke sector om campagnes te bouwen, te beheren en te meten in alle marketingkanalen. Met 30 tools voor zoeken, content, sociale media en marktonderzoek en gegevens voor meer dan 140 landen, is SEMrush een onmisbare oplossing voor alle bedrijven die online activiteiten serieus nemen. Meer informatie over Semrush

Functies

  • ROI-tracking
  • Segmentering
  • Drip -campagnes
  • Leads beheren
  • Marketing via meerdere kanalen
  • A/B-tests
  • Verkoopanalyse
  • Social marketing
  • Bestemmingspagina's en webformulieren
  • Multivariaat testen
  • Campagneanalytics
MailerLite is een dienstverlener op het gebied van e-mailmarketing met aandacht voor eenvoud, uitstekende klantenondersteuning en mooie e-mailontwerpen.
MailerLite is een dienstverlener op het gebied van e-mailmarketing met aandacht voor eenvoud, uitstekende klantenondersteuning en mooie e-mailontwerpen. Vergeet complexe instellingen. Met de gebruiksvriendelijke software van MailerLite kun je snel prachtige e-mailcampagnes maken, de resultaten ervan volgen, abonnees en afmelders beheren, aangepaste pop-ups en bestemmingspagina's ontwerpen en nog veel meer. MailerLite heeft veel nuttige functies en integraties, maar blijft voor iedereen eenvoudig en gemakkelijk te gebruiken. Meer informatie over MailerLite

Functies

  • ROI-tracking
  • Segmentering
  • Drip -campagnes
  • Leads beheren
  • Marketing via meerdere kanalen
  • A/B-tests
  • Verkoopanalyse
  • Social marketing
  • Bestemmingspagina's en webformulieren
  • Multivariaat testen
  • Campagneanalytics
Krijg alle tools die je nodig hebt onder één dak om online betere klantrelaties op te bouwen.
Sendinblue is de beste alles-in-één-tool voor kleine bedrijven: Marketing automation, e-mailcampagnes, transactionele e-mails en sms. Je kunt eenvoudig je verkopen verhogen en je contacten onderhouden met behulp van workflow-doelen en de scorefunctie. Het kost slechts 5 minuten om je welkomstbericht of workflow voor verlaten winkelwagens in te stellen. Deze oplossing biedt vele plug-ins zoals Wordpress, Magento, Salesforce en Woocommerce. Stuur 9000 e-mails gratis per maand en tot wel 40.000 e-mails voor slechts $ 25 per maand. Meer informatie over Brevo

Functies

  • ROI-tracking
  • Segmentering
  • Drip -campagnes
  • Leads beheren
  • Marketing via meerdere kanalen
  • A/B-tests
  • Verkoopanalyse
  • Social marketing
  • Bestemmingspagina's en webformulieren
  • Multivariaat testen
  • Campagneanalytics
Infusionsoft van Keap - voordelig, krachtig alles-in-één-platform voor CRM, verkoop en marketing automation om je bedrijf te laten groeien.
Infusionsoft van Keap wordt vertrouwd door meer dan 200.000 gebruikers en biedt eenvoudige, krachtige alles-in-één-software voor CRM, marketing en verkoopautomatisering om je bedrijf te laten groeien. Integreer met de apps die je gebruikt om je hele bedrijfsproces te stroomlijnen en te automatiseren, gepersonaliseerde service te leveren en meer deals te sluiten. Prijzen vanaf $ 23 per maand. Meer informatie over Keap

Functies

  • ROI-tracking
  • Segmentering
  • Drip -campagnes
  • Leads beheren
  • Marketing via meerdere kanalen
  • A/B-tests
  • Verkoopanalyse
  • Social marketing
  • Bestemmingspagina's en webformulieren
  • Multivariaat testen
  • Campagneanalytics
Populairste marketingplatform voor het MKB! GRATIS marketingdemo
De missie van Marketing 360 is om het MKB het beste marketingplatform ter wereld te bieden door digitale marketingsoftware van wereldklasse en hoogwaardige professionele marketingdiensten aan te bieden via één enkel, krachtig, betaalbaar platform. Meer informatie over Marketing 360

Functies

  • ROI-tracking
  • Segmentering
  • Drip -campagnes
  • Leads beheren
  • Marketing via meerdere kanalen
  • A/B-tests
  • Verkoopanalyse
  • Social marketing
  • Bestemmingspagina's en webformulieren
  • Multivariaat testen
  • Campagneanalytics
's Werelds eerste platform voor klantberichten dat is gericht op bedrijfsgroei
Intercom bouwt een pakket van boodschapgerichte producten voor bedrijven om de groei gedurende de levenscyclus van de klant te versnellen. Deze oplossing biedt een compleet groeiplatform voor marketing, verkoop en ondersteuning. De meest succesvolle bedrijven ter wereld, zoals Atlassian, Shopify en New Relic, gebruiken Intercom om groei te stimuleren via chat, bots en gepersonaliseerde klantcommunicatie. Meer informatie over Intercom

Functies

  • ROI-tracking
  • Segmentering
  • Drip -campagnes
  • Leads beheren
  • Marketing via meerdere kanalen
  • A/B-tests
  • Verkoopanalyse
  • Social marketing
  • Bestemmingspagina's en webformulieren
  • Multivariaat testen
  • Campagneanalytics
Bitrix24 is een gratis platform voor CRM en marketing automation dat door meer dan 12 miljoen bedrijven wereldwijd wordt gebruikt.
Ben je op zoek naar een gratis CRM met marketing automation? Kijk eens naar Bitrix24. Gratis e-mailmarketing, e-mailtriggers, sms, automatiseringsregels, registratie van leads, integratie met Facebook Lead Ads en Google Adwords, retargeting, doelgroepsegmentatie en meer. Integratie met Google Analytics. Beschikbaar in de cloud en als lokale versie met open source-code toegang. Wereldwijd gebruikt door 12 miljoen bedrijven. Meer informatie over Bitrix24

Functies

  • ROI-tracking
  • Segmentering
  • Drip -campagnes
  • Leads beheren
  • Marketing via meerdere kanalen
  • A/B-tests
  • Verkoopanalyse
  • Social marketing
  • Bestemmingspagina's en webformulieren
  • Multivariaat testen
  • Campagneanalytics
SharpSpring biedt krachtige, flexibele marketing automation met volledig geïntegreerd CRM en management binnen social media voor bureaus en het MKB.
SharpSpring is een uitgebreid platform voor omzetgroei, met functies voor verkoop- en marketing automation. Het is een zeer flexibel platform en biedt krachtige, op gedrag gebaseerde e-mailmarketing, native of externe CRM-integratie, tools voor social management, bestemmingspagina- en blogbouwers, universele CMS-compatibiliteit en integratie met honderden apps. SharpSpring kost doorgaans minder dan 1/3 van de kosten van andere platforms en biedt marketingbureaus een speciaal partnerprogramma. Meer informatie over Lead Gen & CRM (formerly SharpSpring)

Functies

  • ROI-tracking
  • Segmentering
  • Drip -campagnes
  • Leads beheren
  • Marketing via meerdere kanalen
  • A/B-tests
  • Verkoopanalyse
  • Social marketing
  • Bestemmingspagina's en webformulieren
  • Multivariaat testen
  • Campagneanalytics
Act! Marketing automation optimaliseert alle manieren waarop je met prospects en klanten communiceert om betrokkenheid te maximaliseren en zakelijke opdrachten te stimuleren.
Act! Marketing automation maakt het eenvoudig om alle manieren waarop je communiceert met prospects en klanten te optimaliseren om betrokkenheid te maximaliseren en de bedrijfsgroei te stimuleren. Meer informatie over Act!

Functies

  • ROI-tracking
  • Segmentering
  • Drip -campagnes
  • Leads beheren
  • Marketing via meerdere kanalen
  • A/B-tests
  • Verkoopanalyse
  • Social marketing
  • Bestemmingspagina's en webformulieren
  • Multivariaat testen
  • Campagneanalytics
Omnisend, het e-commerceplatform voor marketing automation dat je helpt meer te verkopen. Compatibel met Shopify en andere e-commerceplatforms.
Omnisend is een alles-in-één omnichannel platform voor marketing automation dat is ontworpen voor op groei gerichte e-commercemerken. Automatiseer je marketingprocessen door je kanalen onder één eenvoudig te gebruiken dak te brengen en genereer meer inkomsten met geavanceerde automatiseringsworkflows die mogelijk verloren omzet terugwinnen met hypergerichte en gepersonaliseerde berichten. Omnisend werkt met alle e-commerceplatforms, waaronder Shopify, Bigcommerce, Magento, WooCommerce en vele anderen. Meer informatie over Omnisend

Functies

  • ROI-tracking
  • Segmentering
  • Drip -campagnes
  • Leads beheren
  • Marketing via meerdere kanalen
  • A/B-tests
  • Verkoopanalyse
  • Social marketing
  • Bestemmingspagina's en webformulieren
  • Multivariaat testen
  • Campagneanalytics
Krachtige, gebruiksvriendelijke software voor marketing automation die gekwalificeerde leads helpt genereren en marketinguitgaven vertaalt naar omzet.
Marketo is een toonaangevend platform voor marketing automation met een scala aan capaciteiten voor kleine en middelgrote bedrijven en grote ondernemingen in verschillende sectoren. Enkele veelvoorkomende functies omvatten e-mailmarketing, nurturing, SEO, bestemmingspagina's, beoordeling en analyse, terwijl andere edities geavanceerde functies bieden, zoals personalisatie van websites, mobiele betrokkenheid, sociale en web-retargeting. Doorsneeklanten omvatten zowel B2C- als B2B-merken van elke omvang. Meer informatie over Marketo Engage

Functies

  • ROI-tracking
  • Segmentering
  • Drip -campagnes
  • Leads beheren
  • Marketing via meerdere kanalen
  • A/B-tests
  • Verkoopanalyse
  • Social marketing
  • Bestemmingspagina's en webformulieren
  • Multivariaat testen
  • Campagneanalytics
Maximaliseer automatisch de openingspercentages voor nieuwsbrieven met het SendPulse AI-platform.
SendPulse is een geïntegreerd berichtenplatform met het "kunstmatige intelligentie"-systeem en personalisatie om klantenservicemedewerkers bovenmenselijk te maken, waardoor gebruikers met alle apparaten kunnen communiceren via e-mail, sms, webpush, SMTP enz. Klanten die SendPulse Al gebruiken, zien regelmatig een toename van 50% tot 100% in de betrokkenheidsstatistieken, inclusief klikfrequenties, paginaweergaven, tijd doorgebracht op de site en conversies. Meer informatie over SendPulse

Functies

  • ROI-tracking
  • Segmentering
  • Drip -campagnes
  • Leads beheren
  • Marketing via meerdere kanalen
  • A/B-tests
  • Verkoopanalyse
  • Social marketing
  • Bestemmingspagina's en webformulieren
  • Multivariaat testen
  • Campagneanalytics
Webgebaseerd platform voor websitemarketing dat bedrijven helpt bij het genereren van leads en omzet via aanpasbare tools.
Cloudgebaseerd platform waarmee bedrijven van elke omvang in e-commerce, consulting en andere sectoren leads en omzet kunnen genereren en tegelijkertijd webinars via e-mail- en facebookmarketing kunnen houden. Meer informatie over ClickFunnels

Functies

  • ROI-tracking
  • Segmentering
  • Drip -campagnes
  • Leads beheren
  • Marketing via meerdere kanalen
  • A/B-tests
  • Verkoopanalyse
  • Social marketing
  • Bestemmingspagina's en webformulieren
  • Multivariaat testen
  • Campagneanalytics
De EngageBay-software voor marketing automation helpt kleine bedrijven hun marketing en verkooptaken te automatiseren om leads te genereren en meer deals te sluiten.
Ontwerp en verzend aantrekkelijke en boeiende e-mails en voer e-mailmarketingcampagnes uit met één klik op de knop. Verbeter je conversies aanzienlijk door deze webformulieren te gebruiken. Maak geweldige bestemmingspagina's met behulp van een eenvoudige ontwerpfunctie op basis van slepen en neerzetten. Onderhoud de relatie met je publiek met behulp van automatisering van e-mailmarketing. Verbeter je bedrijfsefficiëntie door routinetaken te automatiseren. Gebruik sociale media op een professionele manier om je publiek betrokken te maken. Bewaar al je verkoop- en marketingmateriaal op één plek, die toegankelijk is voor je team vanaf elk apparaat. Meer informatie over EngageBay CRM

Functies

  • ROI-tracking
  • Segmentering
  • Drip -campagnes
  • Leads beheren
  • Marketing via meerdere kanalen
  • A/B-tests
  • Verkoopanalyse
  • Social marketing
  • Bestemmingspagina's en webformulieren
  • Multivariaat testen
  • Campagneanalytics

Kopersgids voor Marketing automation software

Wat is marketing automation software?

Marketing automation software helpt bedrijven bij het automatiseren van marketingprocessen en maakt end-to-end beheer van marketingcampagnes mogelijk, waaronder het ontwerpen van campagnes, het volgen, het publiceren van content, het segmenteren van klanten en marketinganalyses.

Wat zijn de voordelen van marketing automation software?

  • Effectieve cross-selling en upselling campagnes: cross-selling en upselling zijn gecompliceerde processen en vormen een aantal marketinguitdagingen. Voor elke campagne moeten marketeers klantenlijsten opstellen, e-mailteksten aanpassen en campagnecijfers in de gaten houden. Een marketing automation tool automatiseert elk van deze processen door gebruikers te voorzien van gesegmenteerde lijsten, gepersonaliseerde e-mailtemplates en split-testingopties. Marketeers kunnen ook de reacties van de campagne in realtime volgen.
  • Gestroomlijnde marketingactiviteiten: een marketing automation tool biedt een momentopname van alle marketingprojecten en -campagnes in een dashboard, waardoor managers niet meer elke campagne afzonderlijk hoeven bij te houden.
  • Schaalbaarheid in verkoopseizoenen: het vakantieverkoopseizoen van oktober tot december stelt marketeers voor een aantal uitdagingen op het gebied van planning en uitvoering. Bedrijven kunnen aanzienlijke verkoopkansen verliezen als ze niet in staat zijn om de massale omvang van de vereiste marketing te beheren. Marketing automation software biedt e-mailautomatisering, gesegmenteerde lijsten en andere functies die bedrijven helpen om de wisselende ladingen van tegenwoordig efficiënt te beheren.

Welke algemene functies heeft marketing automation software?

  • Analyse/ROI-tracking: het bewaken van de omrekenkoersen en het volgen van de effectiviteit en de winstgevendheid van marketinginspanningen. Sommige producten bieden ook rapporten over het gedrag van klanten.
  • Campagnebeheer: het creëren van een opeenvolging van marketingacties om specifieke marketingdoelstellingen te voltooien en het controleren van de realtime prestaties van meerdere fasen van een campagne.
  • Leadbeheer: het bewaren van informatie over leads en contactpersonen en het volgen hiervan gedurende het gehele verkoopproces.
  • Lead nurturing: het contact houden met een lead tijdens het hele verkoopproces door in elke fase van de koopcyclus relevante informatie te verstrekken.
  • Segmentatie: het sorteren van leiders en contacten op specifieke kenmerken, zoals geslacht, leeftijd en locatie. Sommige producten leveren ook statistieken over de waarschijnlijkheid van conversie, die kunnen worden gebruikt om leads te prioriteren.
  • Drip-campagnes: het creëren van een processtroom voor marketingcampagnes om leads te begeleiden op basis van acties zoals time-to-respond en bekeken items. Gebruikers kunnen ook gebruikmaken van slepen-en-neerzetten-interfaces om campagnelogica te programmeren, zoals condition-based routing en vervolg-e-mails.
  • Kanaalbeheer: het coördineren van de marketinginspanningen via kanalen zoals e-mail, landingspagina's en sociale media.

Welke overwegingen zijn er bij de aankoop van marketing automation software?

  • Anti-spam nalevingsbehoeften: bedrijven moeten zich in hun marketingpraktijken houden aan een aantal spamconformiteiten. Bijvoorbeeld CAN-SPAM nalevingsmandaten waarin staat dat marketingmails geen misleidende headers mogen hebben en dat ze het fysieke adres van het bedrijf moeten bevatten. DKIM (DomeinKeys Identified Mail)-mandaten waarin staat dat e-mails een cryptografisch authenticatieproces moeten bevatten voor de verificatie van het e-maildomein. Marketing automation tools helpen gebruikers bij de naleving van de voorschriften door kwaliteitscontroles uit te voeren en gebruikers proactief te markeren als een essentieel onderdeel ontbreekt of als een deel van de informatie in een e-mail of een marketingbericht verkeerd wordt weergegeven. Kopers moeten hun behoeften op het gebied van compliance beoordelen en een shortlist van marketing automation systemen opstellen.
  • Mobile responsive sjablonen: mobiele reclame is nu op een hoogtepunt, en marketeers mogen deze kans niet negeren. Deze trend maakt het noodzakelijk voor een bedrijf om een perfecte mobiele ervaring te leveren aan zijn publiek, en de eerste stap in die richting is het gebruik van mobile responsive sjablonen. Marketing automation systeem bieden gebruikers kant-en-klare sjablonen voor alle klantgerichte pagina's, zoals landingspagina's en e-mailcampagnes. Sommige marketing automation tools helpen gebruikers ook bij het ontwerpen van mobiel-geoptimaliseerde websites.
  • AI zal de personalisering van marketing automation software bevorderen: kunstmatige intelligentie kan marketeers waardevolle inzichten verschaffen in het gedrag van klanten en deze informatie gebruiken om campagnes te personaliseren op de behoeften van de kopers. Zo kan AI bijvoorbeeld de browsegeschiedenis en het klikgedrag van een klant observeren en deze informatie gebruiken om gepersonaliseerde aanbiedingen aan de klant te doen. Aangezien de adoptie van AI toeneemt, is te verwachten dat er de komende drie tot vijf jaar meer gebruik gemaakt zal worden van deze technologie.
  • Marketing automation software zal gebruikmaken van chatbots om handmatige taken te automatiseren: de adoptie van chatbots groeit sneller dan ooit, ook in de marketing automation. Een chatbot stelt bedrijven in staat om op persoonlijkere manier met hun klanten en prospects te communiceren. Zo kan een chatbot marketeers helpen bij het aanbieden van real-time deals en kortingen aan klanten op basis van hun zoekopdrachten en aankoopgeschiedenis. Op deze manier kunnen marketeers dynamischere aanbiedingen doen aan klanten dan via een e-mailmarketingcampagne. Het is te verwachten dat chatbottechnologie binnen de komende vijf jaar mainstream zal worden.