Wij helpen bedrijven al 17 jaar
betere software te kiezen

Marketing automation software

Met marketing automation software kunnen organisaties hun marketingfuncties automatiseren. Voorbeelden hiervan zijn het maken van campagnes, marktsegmentatie en responsanalyse. Deze toepassingen maken ook een grotere integratie tussen verkooppersoneel en management mogelijk. Ze bieden uitgebreide mogelijkheden om de effectiviteit van marketingcampagnes te beoordelen. Marketing automation tools maken het voor de hele onderneming mogelijk om informatie te delen. Ze zijn dan ook een essentiële schakel tussen management, verkoop en marketingactiviteiten. Gebruik Capterra om de juiste marketing automation software voor jouw bedrijf in Nederland te vinden. Zie ook: campagne management software, e-mail marketing software, en search marketing software.

Uitgelichte software

Software met meeste reviews

Bekijk de producten in de categorie Marketing automation software met de meeste reviews van onze gebruikers

Lokale producten voor Nederland

Nederland Lokale producten weergeven

282 resultaten

Uitgebreide en schaalbare e-mailmarketing- en marketing automation software. Maileon biedt alle tools die nodig zijn om marketingsucces te behalen en te blijven groeien. Meer informatie over Maileon
Het marketing automation platform van Maileon stelt je in staat jouw marketing ambities te overstijgen. Creëer gepersonaliseerde e-mails. Bereik je doelgroep effectief en efficiënt. Automatiseer gerichte omnichannel campagnes. En optimaliseer resultaten door uitgebreid te testen en rapporteren. Met ons platform, uitgebreide integraties en krachtige partnerschappen heb je alles wat je nodig hebt om je marketinguitdagingen aan te pakken. Maileon biedt je volledige schaalbaarheid van e-mail en marketing automation. Zo verhoog je je conversie, omzet en bedrijf. Meer informatie over Maileon

Functies

  • Verkoopanalyse
  • Marketing via meerdere kanalen
  • Social marketing
  • Drip -campagnes
  • A/B-tests
  • Leads beheren
  • Bestemmingspagina's en webformulieren
  • Segmentering
  • Campagneanalytics
  • Multivariaat testen
  • ROI-tracking
Nederland Lokaal product
Helpt merken om fijne momenten te creëren. Omdat elke superheld een hulpje nodig heeft. App-push, webpush, e-mail, sms, deze software doet het allemaal. Meer informatie over Notificare
Automatiseer je marketing Helpt merken om fijne momenten te creëren. Omdat elke superheld een hulpje nodig heeft. App-push, webpush, e-mail, sms. Deze software doet het allemaal. Het Notificare-platform voor contextuele marketing automation verzamelt inzichten in app- of webgedrag en gebruikerslocatie, waardoor merken contact kunnen leggen en kunnen communiceren met zeer boeiende marketingcampagnes. Notificare is ISO/IEC 27001 gecertificeerd. Meer informatie over Notificare

Functies

  • Verkoopanalyse
  • Marketing via meerdere kanalen
  • Social marketing
  • Drip -campagnes
  • A/B-tests
  • Leads beheren
  • Bestemmingspagina's en webformulieren
  • Segmentering
  • Campagneanalytics
  • Multivariaat testen
  • ROI-tracking
Tailpage is software voor machine learning die honderden, zelfs duizenden, rijke en unieke lokale SEO- en SEA-bestemmingspagina's creëert. Meer informatie over Tailpage
Tailpage is machine learning software die honderden, zelfs duizenden, rijke en hoogwaardige lokale SEO- en SEA-bestemmingspagina's creëert en publiceert met 100% unieke teksten. De teksten zijn gericht op relevante, maar meestal lokale zoekopdrachten, zodat je een unieke bestemmingspagina kunt creëren voor elke stad en elk dorp waarop je je richt. Zo verbeter je: - merkbekendheid, rangschikking en websiteverkeer; - kosten en resultaten van SEA; - conversiepercentages van websites. En het is allemaal volledig automatisch. Meer informatie over Tailpage

Functies

  • Verkoopanalyse
  • Marketing via meerdere kanalen
  • Social marketing
  • Drip -campagnes
  • A/B-tests
  • Leads beheren
  • Bestemmingspagina's en webformulieren
  • Segmentering
  • Campagneanalytics
  • Multivariaat testen
  • ROI-tracking
Automatiseer marketingcampagnes en workflows voor leadbeheer zonder code en met maximale vrijheid. Meer informatie over Creatio CRM
Marketing Creatio is een kant-en-klaar platform voor het automatiseren van marketingcampagnes en workflows voor leadbeheer zonder code en met maximale vrijheid. Gebruikers kunnen de meest gepersonaliseerde multichannel marketingcampagnes ontwerpen, uitvoeren en analyseren om elke marketingstrategie te versterken. Meer informatie over Creatio CRM

Functies

  • Verkoopanalyse
  • Marketing via meerdere kanalen
  • Social marketing
  • Drip -campagnes
  • A/B-tests
  • Leads beheren
  • Bestemmingspagina's en webformulieren
  • Segmentering
  • Campagneanalytics
  • Multivariaat testen
  • ROI-tracking
Zet je marketing kracht bij met automatisering voor gepersonaliseerde, gegevensgestuurde campagnes via meerdere kanalen, waardoor conversies worden gestimuleerd. Meer informatie over Xtremepush
De robuuste applicaties voor marketingautomatisering van Xtremepush bieden bedrijven een manier om campagnes te stroomlijnen, interacties met klanten te personaliseren en via meerdere kanalen de betrokkenheid te vergroten. Het platform maakt gebruik van datagestuurde inzichten voor gerichte berichtgeving en geoptimaliseerde klanttrajecten, waardoor conversies uiteindelijk worden gestimuleerd en duurzame relaties worden bevorderd. Meer informatie over Xtremepush

Functies

  • Verkoopanalyse
  • Marketing via meerdere kanalen
  • Social marketing
  • Drip -campagnes
  • A/B-tests
  • Leads beheren
  • Bestemmingspagina's en webformulieren
  • Segmentering
  • Campagneanalytics
  • Multivariaat testen
  • ROI-tracking
Cloudgebaseerd platform voor de vraagzijde waarmee gebruikers doelgroeptargeting kunnen afhandelen, campagnes kunnen beheren, prestaties kunnen meten en meer. Meer informatie over ASTRAD DSP
Geavanceerd cloudgebaseerd platform voor de vraagzijde, dat is ontworpen om gebruikers in staat te stellen verschillende aspecten van hun advertentiestrategie effectief te beheren. Dit platform ondersteunt niet alleen nauwkeurige doelgroeptargeting, maar biedt ook uitgebreide tools voor campagnebeheer, prestatiemeting en meer. Met zijn innovatieve functies en schaalbaarheid kunnen gebruikers naadloos door de hele complexiteit van digitaal adverteren navigeren. Dat waarborgt een holistische aanpak, die hun online aanwezigheid optimaliseert. Meer informatie over ASTRAD DSP

Functies

  • Verkoopanalyse
  • Marketing via meerdere kanalen
  • Social marketing
  • Drip -campagnes
  • A/B-tests
  • Leads beheren
  • Bestemmingspagina's en webformulieren
  • Segmentering
  • Campagneanalytics
  • Multivariaat testen
  • ROI-tracking
Voeg marketeer vriendelijk workflows toe aan Marketing Cloud met Activation Studio. Inclusief verbeterde segmentatie, lead scoring en gedrag op de website. Meer informatie over Activation Studio
Activation Studio: Verbeter effectiviteit SFMC (Segment Designer) >Verbeterde workflow Marketing Cloud >Drag & drop segmentatie >Geen SQL kennis nodig Effectieve lead management (Score Designer) >Lead scoring oplossing voor SFMC >Identify the interests, needs and intent of your leads >Identificeer interesse, behoefte en intentie van leads >Inkomende lead kwalificatie Real time loggen gedrag (Interaction Designer) >Inclusief website tracking in SFMC >Zet digitale interactie om in actie >Gebruiksvriendelijke instap CDP Meer informatie over Activation Studio

Functies

  • Verkoopanalyse
  • Marketing via meerdere kanalen
  • Social marketing
  • Drip -campagnes
  • A/B-tests
  • Leads beheren
  • Bestemmingspagina's en webformulieren
  • Segmentering
  • Campagneanalytics
  • Multivariaat testen
  • ROI-tracking
Zoho CRM biedt organisaties een complete oplossing voor de hele levenscyclus van klantenrelatiebeheer. Meer informatie over Zoho CRM
Zoho CRM kan je marketingteams ondersteunen om campagnes efficiënt uit te voeren en kwaliteitsleads door te geven. Haal het beste rendement uit elke campagne die je creëert. Genereer nieuwe leads, voer gerichte e-mailmarketingcampagnes uit en vergelijk advertentie-uitgaven met verkoopinkomsten met de Google Ads-integratie. Meer informatie over Zoho CRM

Functies

  • Verkoopanalyse
  • Marketing via meerdere kanalen
  • Social marketing
  • Drip -campagnes
  • A/B-tests
  • Leads beheren
  • Bestemmingspagina's en webformulieren
  • Segmentering
  • Campagneanalytics
  • Multivariaat testen
  • ROI-tracking
MyPRM biedt een compleet en intuïtief platform voor partnerrelatiebeheer om zowel kanaalbeheerders als partners het leven gemakkelijker te maken. Meer informatie over MyPRM
Laten we samen praten MyPRM is het eerste Franse SaaS-platform voor het beheren en ontwikkelen van indirecte zaken van bedrijven. De MyPRM-oplossing is in 2017 gecreëerd als een alternatief voor traditionele platforms en ondersteunt alle fasen van de levenscyclus van partners, van werving tot prestatiebeheer. Met flexibele, bedrijfsgerichte modules, functies en gebruiksvriendelijke interfaces helpt MyPRM organisaties de kracht van hun distributiekanalen te benutten. Meer informatie over MyPRM

Functies

  • Verkoopanalyse
  • Marketing via meerdere kanalen
  • Social marketing
  • Drip -campagnes
  • A/B-tests
  • Leads beheren
  • Bestemmingspagina's en webformulieren
  • Segmentering
  • Campagneanalytics
  • Multivariaat testen
  • ROI-tracking
HubSpot is een aankomend internetmarketingsysteem dat bedrijven helpt online gevonden te worden en meer leads te genereren. Meer informatie over HubSpot Marketing Hub
HubSpot-software voor marketing automation biedt een krachtig pakket van tools waarmee je bezoekers kunt omzetten naar leads. Je krijgt leadflows, formulieren, terugkerende e-mails, analyses en meer - allemaal ontworpen om het jou gemakkelijk te maken je bedrijf efficiënt te laten groeien. Registreer leads, ontdek wie ze zijn en waarin ze geïnteresseerd zijn en optimaliseer je marketing op basis van gegevens in plaats van giswerk. Meld je gratis aan, ga binnen enkele minuten aan de slag en laat je bedrijf vandaag nog beginnen met groeien met de marketing automation-software van HubSpot. Meer informatie over HubSpot Marketing Hub

Functies

  • Verkoopanalyse
  • Marketing via meerdere kanalen
  • Social marketing
  • Drip -campagnes
  • A/B-tests
  • Leads beheren
  • Bestemmingspagina's en webformulieren
  • Segmentering
  • Campagneanalytics
  • Multivariaat testen
  • ROI-tracking
Lime Go is een verkooptool waarmee gebruikers verkoopprocessen op een gestructureerde manier kunnen beheren om meer deals te sluiten met behulp van bedrijfsinformatie. Meer informatie over Lime Go
Lime Go is een eenvoudige en intuïtieve verkooptool waarmee gebruikers verkoopprocessen op een gestructureerde manier kunnen beheren om meer deals te sluiten. Lime Go wordt geleverd met bedrijfsgegevens en een reeks functies waarmee je eenvoudig nieuwe klanten kunt vinden. Met een visuele en aanpasbare verkooppijplijn heb je controle over het hele proces en worden alle gegevens op één plek opgeslagen. Visuele resultaten geven je een snel overzicht van de prestaties van jou en je team op basis van je respectieve doelen. Meer informatie over Lime Go

Functies

  • Verkoopanalyse
  • Marketing via meerdere kanalen
  • Social marketing
  • Drip -campagnes
  • A/B-tests
  • Leads beheren
  • Bestemmingspagina's en webformulieren
  • Segmentering
  • Campagneanalytics
  • Multivariaat testen
  • ROI-tracking
PageProof is een krachtig online testplatform waarmee je feedback over je werk kunt verzamelen en je workflows kunt stroomlijnen. Meer informatie over PageProof
PageProof is een uitstekend beoordeeld, ISO 27001-gecertificeerd, onbeperkt online testplatform dat al je creatieve tools native met elkaar verbindt in een unieke, geïntegreerde workflow. Met PageProof kun je je creatieve tools diep integreren in een coherente workflow, waardoor je goedkeuringsworkflows met 40% worden verbeterd. Boek een demo bij het team om de unieke functies van PageProof in actie te zien, en dan zie je waarom PageProof leider is op het gebied van testen. Meer informatie over PageProof

Functies

  • Verkoopanalyse
  • Marketing via meerdere kanalen
  • Social marketing
  • Drip -campagnes
  • A/B-tests
  • Leads beheren
  • Bestemmingspagina's en webformulieren
  • Segmentering
  • Campagneanalytics
  • Multivariaat testen
  • ROI-tracking
Oplossing voor klantbehoud en marketing automation met een focus op gedragsanalyse en het creëren van op maat gemaakte trajecten. Meer informatie over iwinBack
iwinBACK helpt marketeers de kracht "terug te winnen" om hun klanten te begrijpen en met hen te communiceren door middel van automatisering, kanaalunificatie, gegevensanalyse, het eenvoudig creëren van bedrijfsmiddelen en een maker van trajecten op maat. Het platform biedt digitale marketingteams een nieuw niveau van efficiëntie en prestaties door hen te helpen campagnes en callcenterpersoneel op te bouwen en te beheren, voor meerdere markten, merken en segmenten tegelijkertijd. Met realtime gegevensanalyse met bruikbare inzichten kunnen de KPI's voortdurend verbeterd worden. Meer informatie over iwinBack

Functies

  • Verkoopanalyse
  • Marketing via meerdere kanalen
  • Social marketing
  • Drip -campagnes
  • A/B-tests
  • Leads beheren
  • Bestemmingspagina's en webformulieren
  • Segmentering
  • Campagneanalytics
  • Multivariaat testen
  • ROI-tracking
Waar goede marketeers geweldig worden. Meer informatie over Semrush
SEMrush is een SaaS-platform voor online zichtbaarheidsbeheer en contentmarketing waarmee bedrijven meetbare resultaten behalen via online marketing. SEMrush wordt vertrouwd door meer dan 3.000.000 marketingprofessionals en biedt oplossingen voor bedrijven in elke sector om campagnes te bouwen, te beheren en te meten in alle marketingkanalen. Met 30 tools voor zoeken, content, sociale media en marktonderzoek en gegevens voor meer dan 140 landen, is SEMrush een onmisbare oplossing voor alle bedrijven die online activiteiten serieus nemen. Meer informatie over Semrush

Functies

  • Verkoopanalyse
  • Marketing via meerdere kanalen
  • Social marketing
  • Drip -campagnes
  • A/B-tests
  • Leads beheren
  • Bestemmingspagina's en webformulieren
  • Segmentering
  • Campagneanalytics
  • Multivariaat testen
  • ROI-tracking
Bitrix24 is een gratis platform voor CRM en marketing automation dat door meer dan 12 miljoen bedrijven wereldwijd wordt gebruikt. Meer informatie over Bitrix24
Ben je op zoek naar een gratis CRM met marketing automation? Kijk eens naar Bitrix24. Gratis e-mailmarketing, e-mailtriggers, sms, automatiseringsregels, registratie van leads, integratie met Facebook Lead Ads en Google Adwords, retargeting, doelgroepsegmentatie en meer. Integratie met Google Analytics. Beschikbaar in de cloud en als lokale versie met open source-code toegang. Wereldwijd gebruikt door 12 miljoen bedrijven. Meer informatie over Bitrix24

Functies

  • Verkoopanalyse
  • Marketing via meerdere kanalen
  • Social marketing
  • Drip -campagnes
  • A/B-tests
  • Leads beheren
  • Bestemmingspagina's en webformulieren
  • Segmentering
  • Campagneanalytics
  • Multivariaat testen
  • ROI-tracking
Stuur gepersonaliseerde berichten op basis van criteria en triggers, en controleer en optimaliseer je marketingcampagnes met GreenRope. Meer informatie over GreenRope
De missie van GreenRope is om het meest innovatieve en complete verkoop- en marketingplatform te bieden, ondersteund door de beste service en ondersteuning in de sector, om maximaal rendement en groei voor kleine en middelgrote bedrijven mogelijk te maken. GreenRope combineert zowel verkoop- als marketingtools om bedrijven te helpen hun inspanningen te stroomlijnen en een meer samenhangende en naadloze klantervaring te bieden, terwijl ze tegelijkertijd efficiënter worden in de bedrijfsvoering. GreenRope wordt geleverd met volledige ondersteuning en trainingsbronnen voor succes. Meer informatie over GreenRope

Functies

  • Verkoopanalyse
  • Marketing via meerdere kanalen
  • Social marketing
  • Drip -campagnes
  • A/B-tests
  • Leads beheren
  • Bestemmingspagina's en webformulieren
  • Segmentering
  • Campagneanalytics
  • Multivariaat testen
  • ROI-tracking
Nederland Lokaal product
Gebruik Channable om je feed-gebaseerde online marketing te automatiseren. Creëer machtige feeds en beheer campagnes op basis van je voorraad. Meer informatie over Channable
Feedbeheer met Channable is de beste manier om je productgegevens te organiseren, te optimaliseren en te controleren om ze voor te bereiden op 2500 online marktplaatsen, aangesloten netwerken en websites voor prijsvergelijking. Het beheer van dit proces vanaf één dashboard vereenvoudigt en versnelt je online advertenties. Met de PPC-tool van Channable kun je zelfs nog een stap verder gaan en je Google Shopping- en zoekcampagnes (Google en Bing) beheren. Gebruik je dagelijks bijgewerkte datafeed om campagnestructuur en advertentie-inhoud te maken. Meer informatie over Channable

Functies

  • Verkoopanalyse
  • Marketing via meerdere kanalen
  • Social marketing
  • Drip -campagnes
  • A/B-tests
  • Leads beheren
  • Bestemmingspagina's en webformulieren
  • Segmentering
  • Campagneanalytics
  • Multivariaat testen
  • ROI-tracking
Het alles-in-één marketingplatform van Mailchimps helpt kleine bedrijven met slimmere marketing, zodat je sneller kunt groeien.
Het alles-in-één marketingplatform van Mailchimps helpt kleine bedrijven met slimmere marketing, zodat je sneller kunt groeien. De oplossing vormt de ruggengraat voor je klantrelaties en biedt AI-gestuurde, gebruiksvriendelijke tools die iedereen kan gebruiken om succesvol te zijn. Mailchimp stelt je doelgroep centraal, zodat je marketingmails en geautomatiseerde berichten kunt verzenden, gerichte advertentiecampagnes kunt maken, bestemmingspagina's kunt bouwen, kaarten kunt verzenden, rapportage en analyse kunt vereenvoudigen en online kunt verkopen. Meer informatie over Mailchimp

Functies

  • Verkoopanalyse
  • Marketing via meerdere kanalen
  • Social marketing
  • Drip -campagnes
  • A/B-tests
  • Leads beheren
  • Bestemmingspagina's en webformulieren
  • Segmentering
  • Campagneanalytics
  • Multivariaat testen
  • ROI-tracking
Jira is de populairste software-ontwikkelingstool die wordt gebruikt door flexibele teams. Miljoenen kiezen Jira om geweldige producten te plannen en te bouwen. Probeer het gratis!
Jira is de populairste software-ontwikkelingstool die wordt gebruikt door flexibele teams. Miljoenen kiezen Jira om geweldige producten te plannen en te bouwen. Jira helpt teams waarde te leveren aan klanten door producten eerder, vaker en meer iteratief vrij te geven. Teams gebruiken Jira om feedback om te zetten in nieuwe functies en een hogere klanttevredenheid. Met Jira krijgen teams inzicht in langetermijndoelen, werkstatus en realtime informatie over releases. Terwijl teams zich aanpassen aan veranderingen in de markt, helpt Jira ervoor te zorgen dat processen evolueren met dezelfde snelheid. Meer informatie over Jira

Functies

  • Verkoopanalyse
  • Marketing via meerdere kanalen
  • Social marketing
  • Drip -campagnes
  • A/B-tests
  • Leads beheren
  • Bestemmingspagina's en webformulieren
  • Segmentering
  • Campagneanalytics
  • Multivariaat testen
  • ROI-tracking
Alle marketingtools, functies en deskundige begeleiding die je nodig hebt om te slagen, allemaal op één plek. Creëer vandaag nog je gratis website.
Of je nu meer klanten wilt bereiken, meer producten wilt verkopen of gewoon je passie met de wereld wilt delen, Constant Contact heeft alle tools, functies en deskundige begeleiding die je nodig hebt om online te gaan en online te groeien, allemaal op één plek. Creëer vandaag nog je gratis website. Meer informatie over Constant Contact

Functies

  • Verkoopanalyse
  • Marketing via meerdere kanalen
  • Social marketing
  • Drip -campagnes
  • A/B-tests
  • Leads beheren
  • Bestemmingspagina's en webformulieren
  • Segmentering
  • Campagneanalytics
  • Multivariaat testen
  • ROI-tracking
Wrike is software voor marketingautomatisering met aangepaste aanvraagformulieren, visuele controle, automatische toewijzing, rapporten en meer dan 400 integraties.
Wrike is krachtige software voor marketing automation voor teams in grote ondernemingen. Het biedt geavanceerde beveiliging en volledige aanpassing voor marketingteams. Ontwerp-, evenementen- en digitale teams kunnen allemaal profiteren van de Gantt-diagrammen, aangepaste workflows, deelbare dashboards, ingebouwde proefdrukken, aanvraagformulieren, urenregistratie en geautomatiseerde goedkeuringen. Integreert met Adobe Creative Cloud voor een kortere beoordelingscyclus. Nieuw: Krijg realtime inzicht in je digitale prestaties met de software voor marketeers van Wrike. Meer informatie over Wrike

Functies

  • Verkoopanalyse
  • Marketing via meerdere kanalen
  • Social marketing
  • Drip -campagnes
  • A/B-tests
  • Leads beheren
  • Bestemmingspagina's en webformulieren
  • Segmentering
  • Campagneanalytics
  • Multivariaat testen
  • ROI-tracking
Ruim 90.000 klanten gebruiken ActiveCampaign om hun marketing te automatiseren, van leadgeneratie en contactbeheer tot e-mailpersonalisatie.
ActiveCampaign helpt kleine en middelgrote bedrijven de groei te versnellen door de kracht van e-mailmarketing, marketing automation en automatisering van verkoop en CRM te combineren. Hiermee kun je krachtige geautomatiseerde marketing- en verkoopprocessen creëren die zich aanpassen om te zorgen voor blijere, loyalere klanten. Stuur nieuwsbrieven, ontwerp prachtige e-mails en onderhoud het contact met je klanten. Automatiseer je marketing met behulp van klantgegevens. Sluit sneller deals met deze verfrissende nieuwe kijk op klantrelaties. Meer informatie over ActiveCampaign

Functies

  • Verkoopanalyse
  • Marketing via meerdere kanalen
  • Social marketing
  • Drip -campagnes
  • A/B-tests
  • Leads beheren
  • Bestemmingspagina's en webformulieren
  • Segmentering
  • Campagneanalytics
  • Multivariaat testen
  • ROI-tracking
Krijg alle tools die je nodig hebt onder één dak om online betere klantrelaties op te bouwen.
Sendinblue is de beste alles-in-één-tool voor kleine bedrijven: Marketing automation, e-mailcampagnes, transactionele e-mails en sms. Je kunt eenvoudig je verkopen verhogen en je contacten onderhouden met behulp van workflow-doelen en de scorefunctie. Het kost slechts 5 minuten om je welkomstbericht of workflow voor verlaten winkelwagens in te stellen. Deze oplossing biedt vele plug-ins zoals Wordpress, Magento, Salesforce en Woocommerce. Stuur 9000 e-mails gratis per maand en tot wel 40.000 e-mails voor slechts $ 25 per maand. Meer informatie over Brevo

Functies

  • Verkoopanalyse
  • Marketing via meerdere kanalen
  • Social marketing
  • Drip -campagnes
  • A/B-tests
  • Leads beheren
  • Bestemmingspagina's en webformulieren
  • Segmentering
  • Campagneanalytics
  • Multivariaat testen
  • ROI-tracking
MailerLite is een dienstverlener op het gebied van e-mailmarketing met aandacht voor eenvoud, uitstekende klantenondersteuning en mooie e-mailontwerpen.
MailerLite is een dienstverlener op het gebied van e-mailmarketing met aandacht voor eenvoud, uitstekende klantenondersteuning en mooie e-mailontwerpen. Vergeet complexe instellingen. Met de gebruiksvriendelijke software van MailerLite kun je snel prachtige e-mailcampagnes maken, de resultaten ervan volgen, abonnees en afmelders beheren, aangepaste pop-ups en bestemmingspagina's ontwerpen en nog veel meer. MailerLite heeft veel nuttige functies en integraties, maar blijft voor iedereen eenvoudig en gemakkelijk te gebruiken. Meer informatie over MailerLite

Functies

  • Verkoopanalyse
  • Marketing via meerdere kanalen
  • Social marketing
  • Drip -campagnes
  • A/B-tests
  • Leads beheren
  • Bestemmingspagina's en webformulieren
  • Segmentering
  • Campagneanalytics
  • Multivariaat testen
  • ROI-tracking
Infusionsoft van Keap - voordelig, krachtig alles-in-één-platform voor CRM, verkoop en marketing automation om je bedrijf te laten groeien.
Infusionsoft van Keap wordt vertrouwd door meer dan 200.000 gebruikers en biedt eenvoudige, krachtige alles-in-één-software voor CRM, marketing en verkoopautomatisering om je bedrijf te laten groeien. Integreer met de apps die je gebruikt om je hele bedrijfsproces te stroomlijnen en te automatiseren, gepersonaliseerde service te leveren en meer deals te sluiten. Prijzen vanaf $ 23 per maand. Meer informatie over Keap

Functies

  • Verkoopanalyse
  • Marketing via meerdere kanalen
  • Social marketing
  • Drip -campagnes
  • A/B-tests
  • Leads beheren
  • Bestemmingspagina's en webformulieren
  • Segmentering
  • Campagneanalytics
  • Multivariaat testen
  • ROI-tracking

Kopersgids voor Marketing automation software

Wat is marketing automation software?

Marketing automation software helpt bedrijven bij het automatiseren van marketingprocessen en maakt end-to-end beheer van marketingcampagnes mogelijk, waaronder het ontwerpen van campagnes, het volgen, het publiceren van content, het segmenteren van klanten en marketinganalyses.

Wat zijn de voordelen van marketing automation software?

  • Effectieve cross-selling en upselling campagnes: cross-selling en upselling zijn gecompliceerde processen en vormen een aantal marketinguitdagingen. Voor elke campagne moeten marketeers klantenlijsten opstellen, e-mailteksten aanpassen en campagnecijfers in de gaten houden. Een marketing automation tool automatiseert elk van deze processen door gebruikers te voorzien van gesegmenteerde lijsten, gepersonaliseerde e-mailtemplates en split-testingopties. Marketeers kunnen ook de reacties van de campagne in realtime volgen.
  • Gestroomlijnde marketingactiviteiten: een marketing automation tool biedt een momentopname van alle marketingprojecten en -campagnes in een dashboard, waardoor managers niet meer elke campagne afzonderlijk hoeven bij te houden.
  • Schaalbaarheid in verkoopseizoenen: het vakantieverkoopseizoen van oktober tot december stelt marketeers voor een aantal uitdagingen op het gebied van planning en uitvoering. Bedrijven kunnen aanzienlijke verkoopkansen verliezen als ze niet in staat zijn om de massale omvang van de vereiste marketing te beheren. Marketing automation software biedt e-mailautomatisering, gesegmenteerde lijsten en andere functies die bedrijven helpen om de wisselende ladingen van tegenwoordig efficiënt te beheren.

Welke algemene functies heeft marketing automation software?

  • Analyse/ROI-tracking: het bewaken van de omrekenkoersen en het volgen van de effectiviteit en de winstgevendheid van marketinginspanningen. Sommige producten bieden ook rapporten over het gedrag van klanten.
  • Campagnebeheer: het creëren van een opeenvolging van marketingacties om specifieke marketingdoelstellingen te voltooien en het controleren van de realtime prestaties van meerdere fasen van een campagne.
  • Leadbeheer: het bewaren van informatie over leads en contactpersonen en het volgen hiervan gedurende het gehele verkoopproces.
  • Lead nurturing: het contact houden met een lead tijdens het hele verkoopproces door in elke fase van de koopcyclus relevante informatie te verstrekken.
  • Segmentatie: het sorteren van leiders en contacten op specifieke kenmerken, zoals geslacht, leeftijd en locatie. Sommige producten leveren ook statistieken over de waarschijnlijkheid van conversie, die kunnen worden gebruikt om leads te prioriteren.
  • Drip-campagnes: het creëren van een processtroom voor marketingcampagnes om leads te begeleiden op basis van acties zoals time-to-respond en bekeken items. Gebruikers kunnen ook gebruikmaken van slepen-en-neerzetten-interfaces om campagnelogica te programmeren, zoals condition-based routing en vervolg-e-mails.
  • Kanaalbeheer: het coördineren van de marketinginspanningen via kanalen zoals e-mail, landingspagina's en sociale media.

Welke overwegingen zijn er bij de aankoop van marketing automation software?

  • Anti-spam nalevingsbehoeften: bedrijven moeten zich in hun marketingpraktijken houden aan een aantal spamconformiteiten. Bijvoorbeeld CAN-SPAM nalevingsmandaten waarin staat dat marketingmails geen misleidende headers mogen hebben en dat ze het fysieke adres van het bedrijf moeten bevatten. DKIM (DomeinKeys Identified Mail)-mandaten waarin staat dat e-mails een cryptografisch authenticatieproces moeten bevatten voor de verificatie van het e-maildomein. Marketing automation tools helpen gebruikers bij de naleving van de voorschriften door kwaliteitscontroles uit te voeren en gebruikers proactief te markeren als een essentieel onderdeel ontbreekt of als een deel van de informatie in een e-mail of een marketingbericht verkeerd wordt weergegeven. Kopers moeten hun behoeften op het gebied van compliance beoordelen en een shortlist van marketing automation systemen opstellen.
  • Mobile responsive sjablonen: mobiele reclame is nu op een hoogtepunt, en marketeers mogen deze kans niet negeren. Deze trend maakt het noodzakelijk voor een bedrijf om een perfecte mobiele ervaring te leveren aan zijn publiek, en de eerste stap in die richting is het gebruik van mobile responsive sjablonen. Marketing automation systeem bieden gebruikers kant-en-klare sjablonen voor alle klantgerichte pagina's, zoals landingspagina's en e-mailcampagnes. Sommige marketing automation tools helpen gebruikers ook bij het ontwerpen van mobiel-geoptimaliseerde websites.
  • AI zal de personalisering van marketing automation software bevorderen: kunstmatige intelligentie kan marketeers waardevolle inzichten verschaffen in het gedrag van klanten en deze informatie gebruiken om campagnes te personaliseren op de behoeften van de kopers. Zo kan AI bijvoorbeeld de browsegeschiedenis en het klikgedrag van een klant observeren en deze informatie gebruiken om gepersonaliseerde aanbiedingen aan de klant te doen. Aangezien de adoptie van AI toeneemt, is te verwachten dat er de komende drie tot vijf jaar meer gebruik gemaakt zal worden van deze technologie.
  • Marketing automation software zal gebruikmaken van chatbots om handmatige taken te automatiseren: de adoptie van chatbots groeit sneller dan ooit, ook in de marketing automation. Een chatbot stelt bedrijven in staat om op persoonlijkere manier met hun klanten en prospects te communiceren. Zo kan een chatbot marketeers helpen bij het aanbieden van real-time deals en kortingen aan klanten op basis van hun zoekopdrachten en aankoopgeschiedenis. Op deze manier kunnen marketeers dynamischere aanbiedingen doen aan klanten dan via een e-mailmarketingcampagne. Het is te verwachten dat chatbottechnologie binnen de komende vijf jaar mainstream zal worden.