Helpt Nederlandse bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software

Software voor ondersteuning op afstand

Met software voor ondersteuning op afstand kunnen IT-professionals externe computerondersteuning bieden met tools zoals het delen van schermen, tekstchat en monitoring. Andere functies zijn online vergaderingen en trainingstools, audio- en video-opname en tekentools. Kopers van remote support software zijn wellicht ook geïnteresseerd in CRM-systemen, klantenservice software, callcenter software, helpdesk software en live chat software. Gebruik Capterra om de beste remote support tools voor jouw organisatie in Nederland te vinden.

Uitgelichte software

Software met meeste reviews

Bekijk de producten in de categorie Software voor ondersteuning op afstand met de meeste reviews van onze gebruikers

Nederland Lokale producten weergeven

76 resultaten

Zoho Assist biedt een eenvoudige en duidelijke gebruikersinterface om overal ter wereld verbinding te maken met externe computers. Meer informatie over Zoho Assist
Zoho Assist, je one-stop oplossing voor remote support, het delen van schermen en toegang op afstand, helpt je om toegang te krijgen tot de desktop van je klanten of je scherm te delen en onbeheerde computers moeiteloos te beheren. Ga vandaag nog aan de slag met een van de meest veilige, betrouwbare en betaalbare softwareproducten in de sector. Geen installatie vooraf nodig. Ondersteuning beschikbaar voor meerdere platforms. Werkt op verschillende apparaten. Ondersteunt alle belangrijke webproxy's en firewalls. Meer informatie over Zoho Assist

Functies

  • Diagnostische hulpmiddelen
  • Sessies opnemen
  • Bestanden delen
  • Enquêtes en feedback
  • Sessieoverdracht
  • Rapportage en analyse
  • Onbeheerde toegang
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Controle en beheer op afstand
  • Realtime meldingen
  • Chatten/messaging
NinjaOne werkt samen met TeamViewer en Splashtop voor een naadloze ervaring voor bewaking en beheer op afstand. Meer informatie over NinjaOne
NinjaOne biedt intuïtieve monitoring- en beheersoftware op afstand voor managed service providers, het MKB en middelgrote bedrijven om IT-problemen proactief vanaf elke gewenste locatie te beheren. Direct toegang tot de apparaten van je klanten via RDP of geïntegreerde TeamViewer/Splashtop. Deze oplossingen zijn gebundeld met Ninja om onbeheerde of bewaakte toegang te bieden en ondersteunen zowel Windows als Mac (minimaal $175/maand). Meer informatie over NinjaOne

Functies

  • Diagnostische hulpmiddelen
  • Sessies opnemen
  • Bestanden delen
  • Enquêtes en feedback
  • Sessieoverdracht
  • Rapportage en analyse
  • Onbeheerde toegang
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Controle en beheer op afstand
  • Realtime meldingen
  • Chatten/messaging
Op maat gemaakte oplossing voor bevoorrecht toegangsbeheer met geïntegreerd platform voor ondersteuning op afstand van de toonaangevende leverancier in Duitsland, sinds 2003. Meer informatie over VISULOX
Toonaangevende oplossing voor het beheer van geprivilegieerde toegang met geïntegreerd platform voor ondersteuning op afstand voor veilige externe toegang. VISULOX helpt bij het beantwoorden van de vraag wie wat, waar en wanneer heeft gedaan in IT-infrastructuren. VISULOX kan bevoorrechte gebruikerstoegang zonder vpn beheren en documenteren zonder beveiligingszones samen te voegen. VISULOX heeft modules voor multi-factor authenticatie, sessie-opname, toetsenbordregistratie, opdrachtbesturing, enz. De oplossing kan eenvoudig worden geïntegreerd, zonder wijzigingen in servers of clients. Meer informatie over VISULOX

Functies

  • Diagnostische hulpmiddelen
  • Sessies opnemen
  • Bestanden delen
  • Enquêtes en feedback
  • Sessieoverdracht
  • Rapportage en analyse
  • Onbeheerde toegang
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Controle en beheer op afstand
  • Realtime meldingen
  • Chatten/messaging
Secomea is een oplossing voor veilige toegang op afstand die speciaal is ontwikkeld voor industriële netwerken en OT-apparatuur om je te helpen je fabrieksvloer te verdedigen. Meer informatie over Secomea
Met Secomea kunnen fabrikanten de gebruikerstoegang tot machines eenvoudig beheren en de fabrieksvloer beschermen. Elke dag vertrouwen meer dan 9500 klanten op duizenden locaties wereldwijd op de oplossing om sessies met externe toegang af te handelen en uitvaltijd te voorkomen. Secomea maakt naadloos verbinding met alle OT-apparatuur en stelt organisaties in staat om hun cyberfysieke systemen te beschermen. Beheer de toegang van je technici moeiteloos, zodat ze direct vanaf elke locatie in je productiefaciliteiten kunnen ingrijpen. Dit elimineert reiskosten, verkort de responstijd en minimaliseert veiligheidsrisico's. Secomea is opgericht in 2008 en wijdt zich al meer dan 15 jaar aan het ondersteunen van fabrikanten en machinebouwers. Met kantoren in Denemarken, de VS, China en Japan, aangevuld met een internationaal netwerk van meer dan 70 partnerdistributeurs, biedt het platform hulp overal waar je sites zich bevinden met een lokaal tintje. Met Secomea krijg je wereldwijd overzicht met behoud van lokale controle. De implementatie duurt slechts één dag per site. Meer informatie over Secomea

Functies

  • Diagnostische hulpmiddelen
  • Sessies opnemen
  • Bestanden delen
  • Enquêtes en feedback
  • Sessieoverdracht
  • Rapportage en analyse
  • Onbeheerde toegang
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Controle en beheer op afstand
  • Realtime meldingen
  • Chatten/messaging
Een oplossing voor externe toegang waarmee je gebruikers overal ter wereld kunt ondersteunen en die compatibel is met Windows, Mac en Android. Meer informatie over Heimdal Remote Desktop
Heimdal Remote Desktop is een tool voor ondersteuning op afstand waarmee je sessies kunt aangaan tussen medewerkers, tussen dashboard en medewerker en van medewerker tot niet-medewerker. Heimdal Remote Desktop is compatibel met meerdere besturingssystemen, zoals Windows, Mac en Android, waardoor je altijd en overal ter wereld contact kunt opnemen met zowel werknemers als klanten. De Remote Desktop vereenvoudigt het creëren van een gezamenlijke ondersteuningsomgeving doordat het delen van bestanden, media en alles daartussen mogelijk wordt gemaakt. Meer informatie over Heimdal Remote Desktop

Functies

  • Diagnostische hulpmiddelen
  • Sessies opnemen
  • Bestanden delen
  • Enquêtes en feedback
  • Sessieoverdracht
  • Rapportage en analyse
  • Onbeheerde toegang
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Controle en beheer op afstand
  • Realtime meldingen
  • Chatten/messaging
Splashtop biedt sterk presterende IT-oplossingen: SOS voor on-demand hulp en ondersteuning op afstand voor onbeheerde toegang. Meer informatie over Splashtop
Het oplossingenpakket van Splashtop zorgt voor een revolutie in IT-beheer. Splashtop SOS maakt snelle on-demand hulp op afstand mogelijk en lost onverwachte problemen snel op. Splashtop Remote Support biedt onbeheerde toegang tot alle apparaten, waardoor regelmatige IT-taken worden vereenvoudigd. Splashtop Enterprise optimaliseert grootschalige activiteiten met geavanceerde functionaliteiten en beheert en bewaakt externe werkstations op efficiënte wijze. Deze tools voldoen aan de veranderende behoeften in de IT en leveren veilige, krachtige externe toegang en ondersteuning. Meer informatie over Splashtop

Functies

  • Diagnostische hulpmiddelen
  • Sessies opnemen
  • Bestanden delen
  • Enquêtes en feedback
  • Sessieoverdracht
  • Rapportage en analyse
  • Onbeheerde toegang
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Controle en beheer op afstand
  • Realtime meldingen
  • Chatten/messaging
ConnectWise Control biedt de mogelijkheid om apparaten te bekijken en te bedienen vanaf elke locatie met een internetverbinding. Meer informatie over ConnectWise ScreenConnect
ConnectWise Control (voorheen ScreenConnect) is een volledig functionele oplossing voor ondersteuning op afstand. De software geeft je de mogelijkheid om apparaten op afstand te bekijken en te ondersteunen vanaf elke locatie met een internetverbinding. Als technicus, ongeacht of je nu in de eerste plaats de persoonlijke computers van je klanten of een enorme bedrijfsinfrastructuur ondersteunt, kun je door de mogelijkheid om problemen snel en effectief op te lossen tijd besparen en de klanttevredenheid verbeteren. Meer informatie over ConnectWise ScreenConnect

Functies

  • Diagnostische hulpmiddelen
  • Sessies opnemen
  • Bestanden delen
  • Enquêtes en feedback
  • Sessieoverdracht
  • Rapportage en analyse
  • Onbeheerde toegang
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Controle en beheer op afstand
  • Realtime meldingen
  • Chatten/messaging
Met ISL Light software voor ondersteuning op afstand kun je een externe computer of een mobiel apparaat besturen. Het is platformonafhankelijk, veilig, snel, aanpasbaar. Meer informatie over ISL Light
ISL Light is een webgebaseerde oplossing voor externe desktops, waarmee je elke Windows-, Mac- of Linux-computer binnen enkele seconden vanaf elke computer of elk mobiel apparaat kunt openen en beheren of ad hoc technische ondersteuning kunt bieden aan gebruikers van mobiele apparaten. Platform-onafhankelijke, veilige, snelle schermdeling, licentie ofwel cloudgebaseerd of lokaal. Dankzij de uitgebreide aanpassingsopties kun je de software omvormen naar je eigen huisstijl en geavanceerde beveiligingsmaatregelen toepassen. Meer informatie over ISL Light

Functies

  • Diagnostische hulpmiddelen
  • Sessies opnemen
  • Bestanden delen
  • Enquêtes en feedback
  • Sessieoverdracht
  • Rapportage en analyse
  • Onbeheerde toegang
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Controle en beheer op afstand
  • Realtime meldingen
  • Chatten/messaging
App voor ondersteuning op afstand die is ontworpen om binnen enkele seconden verbinding te maken met clientcomputers om veilig on-demand of onbeheerde ondersteuning te leveren. Meer informatie over FixMe.IT
De best beoordeelde toepassing voor ondersteuning op afstand die is ontworpen voor het leveren van directe onbeheerde en on-demand ondersteuning aan klanten overal ter wereld. FixMe.IT biedt vanaf slechts $ 25 per maand afhandeling van meerdere sessies, onbeperkte on-demand ondersteuning en toegang tot 150 onbeheerde machines. Andere belangrijke functies zijn onder meer branding, navigatie via meerdere schermen, tweeweg delen van het bureaublad, bestandsoverdracht, tekenhulpmiddelen, sessie-opnames, rapportage en nog veel meer. Meer informatie over FixMe.IT

Functies

  • Diagnostische hulpmiddelen
  • Sessies opnemen
  • Bestanden delen
  • Enquêtes en feedback
  • Sessieoverdracht
  • Rapportage en analyse
  • Onbeheerde toegang
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Controle en beheer op afstand
  • Realtime meldingen
  • Chatten/messaging
Powerhouse voor ondersteuning op afstand, ontworpen voor veilige verbinding met externe pc's en Macs en het leveren van voortreffelijke ondersteuning op afstand vanaf elke locatie. Meer informatie over SetMe
SetMe is een gloednieuwe oplossing voor ondersteuning op afstand die is ontworpen door hetzelfde team dat FixMe.IT heeft gecreëerd, een van de best beoordeelde apps op de markt voor ondersteuning op afstand. SetMe is verpakt in een intuïtieve interface en stelt je in staat om pc's en Macs op afstand naadloos te bedienen, terwijl de beveiliging van je verbindingen naar een geheel nieuw niveau wordt getild. SetMe is gebouwd met behulp van de nieuwste technologieën en biedt een krachtige functieset, inclusief multi-sessieverwerking, end-to-end versleuteling, geavanceerde rapportage, externe bestandsoverdracht en nog veel meer. Meer informatie over SetMe

Functies

  • Diagnostische hulpmiddelen
  • Sessies opnemen
  • Bestanden delen
  • Enquêtes en feedback
  • Sessieoverdracht
  • Rapportage en analyse
  • Onbeheerde toegang
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Controle en beheer op afstand
  • Realtime meldingen
  • Chatten/messaging
Slack brengt al je communicatie samen op één plek. Het is realtime berichten verzenden, archiveren en doorzoeken voor moderne teams.
Slack is de plek waar samenwerking plaatsvindt. Wanneer je team een van de volgende dingen moet doen: een project opstarten, een nieuwe werknemer inhuren, code implementeren, een verkoopcontract nakijken, het budget voor volgend jaar afronden, een A/B-test uitvoeren, je volgende kantooropening plannen, en nog veel meer, dan kan Slack je helpen. Meer informatie over Slack

Functies

  • Diagnostische hulpmiddelen
  • Sessies opnemen
  • Bestanden delen
  • Enquêtes en feedback
  • Sessieoverdracht
  • Rapportage en analyse
  • Onbeheerde toegang
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Controle en beheer op afstand
  • Realtime meldingen
  • Chatten/messaging
Met TeamViewers software voor ondersteuning op afstand kun je veilig verbinding maken met de computers van cliënten, toegang krijgen tot bestanden en applicaties en hun bureaublad besturen.
TeamViewer verbindt elke pc, server of apparaat op elk platform ter wereld binnen een paar seconden. TeamViewer is beschikbaar in meer dan 30 talen en is de meest geliefde externe bureaubladtool ter wereld, met meer dan 30.000 nieuwe downloads per uur. Momenteel zijn er meer dan 1,7 miljard live TeamViewer ID's die toegang hebben tot 's werelds grootste en snelste externe verbindingsnetwerk. TeamViewer neemt beveiliging heel serieus en stelt klanten en hun cliënten voorop door ze te beschermen met de nieuwste technologie. Meer informatie over TeamViewer Remote

Functies

  • Diagnostische hulpmiddelen
  • Sessies opnemen
  • Bestanden delen
  • Enquêtes en feedback
  • Sessieoverdracht
  • Rapportage en analyse
  • Onbeheerde toegang
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Controle en beheer op afstand
  • Realtime meldingen
  • Chatten/messaging
Voer gesprekken met iedereen via elke desktop, browser, mobiele telefoon of videoapparaat overal ter wereld.
Elke maand vertrouwen 113 miljoen professionals op WebEx om samen te werken en projecten sneller vooruit te helpen. Nu kunnen teams met iedereen samenwerken, vanuit een browser, een mobiel apparaat of een videosysteem. WebEx Meeting Center biedt geïntegreerde audio-, video- en contentuitwisseling. Hou gesprekken privé met zeer veilige WebEx-vergaderingen van de Cisco-samenwerkingscloud. Meer informatie over Webex

Functies

  • Diagnostische hulpmiddelen
  • Sessies opnemen
  • Bestanden delen
  • Enquêtes en feedback
  • Sessieoverdracht
  • Rapportage en analyse
  • Onbeheerde toegang
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Controle en beheer op afstand
  • Realtime meldingen
  • Chatten/messaging
Freshdesk is eenvoudig te gebruiken klantenservice software die meer dan 40.000 bedrijven wereldwijd helpt om geweldige klantenservice op afstand te bieden.
Freshdesk is een cloudgebaseerde helpdesk waarmee je vanaf elke locatie je klantenservice kunt bieden. Met Freshdesk op je laptop of mobiele telefoon kun je je klanten vanaf één platform helpen via e-mail, telefoon, internet, sociale media, livechat, chatbots en berichtenkanalen zoals WhatsApp of Facebook Messenger. Je kunt workflows automatiseren, samenwerken met context, handige opties voor self-service instellen en integreren met de tools Zoom of TeamViewer voor moeiteloze ondersteuning op afstand. Meer informatie over Freshdesk

Functies

  • Diagnostische hulpmiddelen
  • Sessies opnemen
  • Bestanden delen
  • Enquêtes en feedback
  • Sessieoverdracht
  • Rapportage en analyse
  • Onbeheerde toegang
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Controle en beheer op afstand
  • Realtime meldingen
  • Chatten/messaging
Stel klantenservice centraal in uw bedrijf. Maak klanten tevredener, agenten zelfstandiger en uw bedrijf gezonder.
Zoho Desk de web-based klantenservice software van Zoho die bedrijven helpt bij het leveren van goede klantervaringen. Het doel is om klanten tevredener, agenten zelfstandiger en bedrijven gezonder te maken. Met Zoho Desk kunt u omnichannel support leveren, de productiviteit van agenten verbeteren, krachtige AI-mogelijkheden gebruiken, alledaagse taken automatiseren, live inzichten in prestaties krijgen en diepgaand integreren met diverse apps - en dat alles zonder een fortuin uit te geven. Meer informatie over Zoho Desk

Functies

  • Diagnostische hulpmiddelen
  • Sessies opnemen
  • Bestanden delen
  • Enquêtes en feedback
  • Sessieoverdracht
  • Rapportage en analyse
  • Onbeheerde toegang
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Controle en beheer op afstand
  • Realtime meldingen
  • Chatten/messaging
BeyondTrust Remote Support (voorheen Bomgar Remote Support) biedt veilige toegang tot en ondersteuning van elk apparaat of systeem, waar ook ter wereld.
BeyondTrust Remote Support (voorheen Bomgar Remote Support) maakt veilige, directe ondersteuning op afstand mogelijk voor klanten die Windows, Mac, Android, iOS of andere apparaten gebruiken, al dan niet op een zakelijk netwerk. Gebruikers kunnen eindsystemen repareren of problemen oplossen met behulp van scherm delen, besturing op afstand, onbeheerde toegang, het delen van bestanden, annotaties en het delen van camera's op mobiele apparaten. Realtime chat, standaard scripts, samenwerking en escalatietools verbeteren de efficiëntie van technici. Meer informatie over BeyondTrust Remote Support

Functies

  • Diagnostische hulpmiddelen
  • Sessies opnemen
  • Bestanden delen
  • Enquêtes en feedback
  • Sessieoverdracht
  • Rapportage en analyse
  • Onbeheerde toegang
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Controle en beheer op afstand
  • Realtime meldingen
  • Chatten/messaging
AnyDesk is 's werelds snelste software voor desktoptoegang op afstand op de markt, ideaal voor het delen van desktops, ondersteuning op afstand en webpresentaties.
AnyDesk werd in 2014 opgericht in Duitsland en de unieke software voor desktoptoegang op afstand is wereldwijd al door meer dan 100 miljoen gebruikers gedownload en voegt elke maand nog eens 5 miljoen toe. De software is gebaseerd op een unieke gepatenteerde codec, DeskRT, die vrijwel latentievrije samenwerking mogelijk maakt, of je je nu aan de andere kant van de hal bevindt of aan de andere kant van de wereld, en ook zorgt voor internetverbindingen met een lagere bandbreedte. Dit platform is een van de 50 snelstgroeiende bedrijven in Duitsland. Meer informatie over AnyDesk

Functies

  • Diagnostische hulpmiddelen
  • Sessies opnemen
  • Bestanden delen
  • Enquêtes en feedback
  • Sessieoverdracht
  • Rapportage en analyse
  • Onbeheerde toegang
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Controle en beheer op afstand
  • Realtime meldingen
  • Chatten/messaging
Een oplossing voor webconferenties waarmee je interactieve webvergaderingen kunt hosten en boeiende webinars kunt organiseren voor een breder publiek.
Zoho Meeting is een krachtige oplossing voor webconferenties die is ontwikkeld voor jouw behoeften op het gebied van online vergaderingen en webinars. Het is volledig browsergebaseerd en deelnemers hoeven geen enkele toepassing te downloaden om een vergadering of webinar bij te wonen. Hou je vergaderingen bij de hand met de desktop-plug-in voor Windows en Mac, iOS-app, android-app, Google Chrome-extensie, Firefox-extensie, met widget- en agenda-integratie. Integreer webinarregistratie, peilingen, Q&A, laten praten, opnemen, diepgaande analyses, enz. Meer informatie over Zoho Meeting

Functies

  • Diagnostische hulpmiddelen
  • Sessies opnemen
  • Bestanden delen
  • Enquêtes en feedback
  • Sessieoverdracht
  • Rapportage en analyse
  • Onbeheerde toegang
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Controle en beheer op afstand
  • Realtime meldingen
  • Chatten/messaging
Jira Service Desk is servicedesk-software gebouwd voor moderne IT-teams, beschikbaar vanaf slechts $ 10 per maand. Probeer het gratis via de website!
Jira Service Desk biedt moderne servicedesk-software die gemakkelijk door iedereen kan worden gebruikt, moeiteloos door je beheerder kan worden ingesteld en alles heeft wat je IT-teams direct nodig hebben, waaronder automatiseringsregels, SLA's, realtime rapportage en ITIL-gecertificeerde processen zoals incident-, probleem- en verandermanagement. Lever geweldige service tegen een fractie van de kosten en de installatietijd van concurrenten. Meer informatie over JIRA Service Management

Functies

  • Diagnostische hulpmiddelen
  • Sessies opnemen
  • Bestanden delen
  • Enquêtes en feedback
  • Sessieoverdracht
  • Rapportage en analyse
  • Onbeheerde toegang
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Controle en beheer op afstand
  • Realtime meldingen
  • Chatten/messaging
Online ITSM-servicedesk met beheer van incidenten, problemen, veranderingen, vrijgaven en bedrijfsmiddelen, naast krachtige ticketing en automatisering.
Freshservice is een online ITSM-oplossing met een unieke aanpak. Het biedt een verfrissende gebruikerservaring bovenop krachtige mogelijkheden voor ticketing- en middelenbeheer en is de meest gebruiksvriendelijke app op dit gebied. Naast kernfuncties zoals beheer van incidenten, problemen, veranderingen, vrijgave en bedrijfsmiddelen, kun je met Freshservice ook je kennisbank in de cloud zetten. Meer informatie over Freshservice

Functies

  • Diagnostische hulpmiddelen
  • Sessies opnemen
  • Bestanden delen
  • Enquêtes en feedback
  • Sessieoverdracht
  • Rapportage en analyse
  • Onbeheerde toegang
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Controle en beheer op afstand
  • Realtime meldingen
  • Chatten/messaging
RemotePC is een oplossing voor externe toegang waarmee gebruikers overal toegang hebben tot hun pc of Mac, ook vanaf mobiele apparaten.
Toegang op afstand voor je pc en Mac vanaf elke locatie, zelfs vanaf iPhone of iPad. Ondersteun meerdere externe computers in realtime. Blijf verbonden met je thuis- of kantoorcomputer zonder te hoeven pendelen. Beheer moeiteloos je bestanden, verstuur gegevens en druk documenten op afstand af. Nodig medewerkers uit om tijdelijk toegang te krijgen tot je computer om in realtime aan presentaties, documenten en meer te werken. Meer informatie over RemotePC

Functies

  • Diagnostische hulpmiddelen
  • Sessies opnemen
  • Bestanden delen
  • Enquêtes en feedback
  • Sessieoverdracht
  • Rapportage en analyse
  • Onbeheerde toegang
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Controle en beheer op afstand
  • Realtime meldingen
  • Chatten/messaging
Beheer eenvoudig al je helpdeskactiviteiten met een bewezen IT-oplossing. Je vindt alle benodigdheden in één dashboard.
De helpdesk van SysAid biedt één plaats en dashboard om al je IT-ondersteuning te beheren. Je vindt alle benodigdheden die je nodig hebt op één plaats, waaronder een krachtige tool voor ticketbeheer, IT-activabeheer, selfserviceportal en meer. Implementeer vandaag nog eenvoudig en snel je aanpasbare helpdesk vanuit de cloud of downloadbare on-premise-software. SysAid heeft meer dan 15 jaar ervaring, en heeft wereldwijd al meer dan 100k admins geholpen. Download nu een gratis proefversie of neem contact op om te zien wat SysAid voor jou kan betekenen. Meer informatie over SysAid

Functies

  • Diagnostische hulpmiddelen
  • Sessies opnemen
  • Bestanden delen
  • Enquêtes en feedback
  • Sessieoverdracht
  • Rapportage en analyse
  • Onbeheerde toegang
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Controle en beheer op afstand
  • Realtime meldingen
  • Chatten/messaging
Atera is de ultieme alles-in-één oplossing voor IT-ondersteuning op afstand die is gebouwd voor MSP's en interne IT-teams. Probeer het vandaag nog gratis.
Atera is de ultieme alles-in-één tool voor IT-ondersteuning op afstand voor beheerde IT-dienstverleners en interne IT-teams. Atera biedt alles wat je nodig hebt op één plek: Volledige bewaking en beheer op afstand, toegang op afstand, PSA, helpdesk en ticketsysteem, chat, netwerkdetectie, rapporten, facturering en nog veel meer. Werk slimmer met Atera bewaking en beheer op afstand. Begin vandaag nog met de proefperiode van 30 dagen. Meer informatie over Atera

Functies

  • Diagnostische hulpmiddelen
  • Sessies opnemen
  • Bestanden delen
  • Enquêtes en feedback
  • Sessieoverdracht
  • Rapportage en analyse
  • Onbeheerde toegang
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Controle en beheer op afstand
  • Realtime meldingen
  • Chatten/messaging
Gebruiksvriendelijke en betaalbare tool voor ondersteuning en IT-beheer op afstand voor Windows-, Mac- en Linux-platforms.
Dameware is synoniem met betaalbare, betrouwbare en veilige software voor ondersteuning op afstand. SolarWinds biedt twee oplossingen voor ondersteuning op afstand: lokaal of cloudgebaseerd. Dameware Remote Everywhere (DRE) is de snelle, eenvoudige en lichtgewicht cloudgebaseerde versie die is ontworpen om IT-professionals te helpen bij het snel reageren op en oplossen van problemen. Dameware Remote Support (DRS) is betaalbare en gebruiksvriendelijke lokale software die is ontworpen om IT-beheertaken op afstand te vereenvoudigen en te versnellen. Meer informatie over Dameware

Functies

  • Diagnostische hulpmiddelen
  • Sessies opnemen
  • Bestanden delen
  • Enquêtes en feedback
  • Sessieoverdracht
  • Rapportage en analyse
  • Onbeheerde toegang
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Controle en beheer op afstand
  • Realtime meldingen
  • Chatten/messaging
Een veilige webgebaseerde oplossing voor on-demand ondersteuning op afstand en toegang op afstand. Vanaf overal verbinding maken, onbeperkte gebruikers en implementaties.
Toegang op afstand en ondersteuning eenvoudig gemaakt. Onbeperkte on-demand hulp op afstand voor $ 99 per jaar en abonnementen voor onbeheerde toegang op afstand vanaf $ 99 per jaar voor 10 computers, waarmee dualmon de prijsleider is voor oplossingen voor toegang op afstand. Gebruikers hoeven niets te installeren om hulp te krijgen. Bevat 10 plekken voor supportvertegenwoordigers en onbeperkte sessies. Aangepaste cobranding, sessie-opname, bestandsoverdracht, printen op afstand, diagnostiek op afstand, gebruiksrapportage en meer. Start nu je gratis proefversie van twee weken. Meer informatie over dualmon

Functies

  • Diagnostische hulpmiddelen
  • Sessies opnemen
  • Bestanden delen
  • Enquêtes en feedback
  • Sessieoverdracht
  • Rapportage en analyse
  • Onbeheerde toegang
  • Toegangsopties/machtigingen
  • Samenwerkingstools
  • Controle en beheer op afstand
  • Realtime meldingen
  • Chatten/messaging

Kopersgids voor Software voor ondersteuning op afstand

Wat is remote support software?

Remote support software stelt IT-professionals in staat om computerondersteuning op afstand te bieden aan zowel klanten als interne netwerkgebruikers. Door gebruik te maken van tools zoals het delen van schermen en tekstchat, kunnen IT-ondersteunende medewerkers gebruikers helpen met technische ondersteuningsproblemen alsof ze op hetzelfde werkstation of mobiele apparaat zitten als de eindgebruiker. Hulp op afstand sessies kunnen dan in hun geheel worden opgenomen om later te worden gebruikt voor klantenservice-, trainings- of compliance-doeleinden.

Wat zijn de voordelen van remote support software?

  • Verbeterde klantenservice: door de IT-specialist en de klant in dezelfde virtuele ruimte te plaatsen, stelt hulp op afstand software bedrijven in staat om de doorlooptijd die nodig is om problemen met de klantenservice op te lossen, te verkorten. De apps voor hulp op afstand software maken ook gebruik van call-logging, het genereren van klantonderzoeken en de integratie met CRM-systemen om kritische klantenservicegegevens te leveren en vast te leggen.
  • Krachtige trainingsmiddelen: de meeste remote support tools en apps bieden een functie voor het opnemen van sessies. Doordat je de gehele klantenservicetransactie vast kunt leggen, kan het ondersteunend personeel worden getraind in het oplossen van potentiële problemen door gebruik te maken van praktijkvoorbeelden van hoe klantenservicekwesties moeten (of juist niet moeten) worden afgehandeld.
  • Interne IT-ondersteuning: met remote support software kunnen je IT-medewerkers ook interne medewerkers ondersteunen. Doordat je toegang hebt tot mobiele apparaten en desktops binnen je eigen organisatie, kunnen IT-medewerkers op afstand software installeren, problemen oplossen en bijwerken. IT-specialisten kunnen ook gebruikmaken van remote desktop control om gebruikers te trainen in het gebruik van apps die van cruciaal belang zijn voor het functioneren van je organisatie.

Welke algemene functies heeft remote support software?

  • Toegang/controle op afstand verlenen: het toestaan dat het ondersteunend personeel de schermen van de klant op afstand bedient.
  • Scherm delen: het delen van het huidige beeld van het scherm van een klant met andere gebruikers op afstand.
  • Realtime chatten: het in staat stellen van gebruikers om te chatten met klanten op afstand en andere gebruikers.
  • Bestanden delen: het overzetten van bestanden van het ene naar het andere apparaat tijdens de ondersteuningssessies.
  • Sessies opnemen: het opnemen van actieve ondersteuning en chatsessies voor auditing en training.
  • Diagnostische middelen gebruiken: het bieden van toegang van het ondersteunend personeel tot de systeeminformatie van een klant, zoals hardware- en softwareconfiguraties.

Met de remote support software directory kun je op functie(s) filteren om alleen opties te bekijken die voldoen aan je zakelijke behoeften, wat kan helpen je software shortlist te verkorten.

Welke overwegingen zijn er bij de aankoop van remote support software?

  • Ondersteuning op afstand versus toegang op afstand: hoewel veel remote support software de tools biedt om rechtstreeks met een eindgebruiker of klant te communiceren, zijn andere tools uitsluitend bedoeld om IT-medewerkers in staat te stellen desktops en mobiele apparaten op afstand te bedienen met het oog op het onderhoud van de software en hardware van de organisatie. In deze gevallen kunnen de functies van de klantenservice, zoals realtime chatten en sessies opnemen, extra kosten met zich meebrengen.
  • Beveiligingsproblemen: afhankelijk van het type informatie dat wordt gedeeld via apps voor hulp op afstand, is het belangrijk om rekening te houden met de sectornormen voor wat wel en wat niet kan worden gedeeld tussen gebruikers. Het gebruik van een functie voor het delen van een bureaublad kan in strijd zijn met de persoonlijke of zakelijke privacyregels (bijv. HIPAA, DOD), omdat het onbedoeld gegevens tussen de schermdeler en de externe kijker kan blootleggen.
  • CRM-integratie: veel CRM-software heeft momenteel een ingebouwde klantondersteuningsfunctionaliteit waarmee ondersteunend personeel rechtstreeks met klanten kan communiceren via chatvensters en deze transacties kan vastleggen als onderdeel van een klantenservicetransactie. In veel gevallen kan deze functionaliteit de noodzaak van remote support software overbodig maken.
  • Remote support software zal in toenemende mate afhankelijk zijn van kunstmatige intelligentie (AI) en machine learning om de klantenservice te automatiseren: AI wordt al gebruikt om te communiceren met gebruikers via geautomatiseerde chatbots. Gezien de voorspelling dat 68% van de kleine bedrijven de komende jaren in enig opzicht AI zal gaan gebruiken, kun je een uitbreiding van de rol van AI verwachten bij remote support tools. Niet alleen zal AI in gesprek gaan met klanten om bruikbare symptomen te diagnosticeren, maar AI krijgt ook toegang tot apparaten op afstand om problemen automatisch op een efficiëntere manier op te lossen.
  • Medewerkers op afstand betekent hulp op afstand: werkgevers en werknemers zien steeds meer de voordelen van werken op afstand. Als gevolg daarvan zullen de komende jaren meer en meer bedrijven van elke omvang verschuiven naar een gedecentraliseerde werkplek, wat nieuwe uitdagingen met zich meebrengt voor de sector van hulp op afstand. Bedrijven moeten betrouwbare manieren blijven vinden om een mobiel personeelsbestand te ondersteunen dat afhankelijker is geworden van het gebruik van geïntegreerde missiekritische apps.