Wij helpen bedrijven al 17 jaar
betere software te kiezen
CRM-software voor makelaars
CRM systemen voor vastgoedsector bieden gespecialiseerde klantrelatietools voor vastgoedbedrijven. CRM-functies bestaan vaak uit leadbeheer en follow-up, geautomatiseerde e-mailmarketing, mobiele tools en verkoopautomatisering. Zie ook: CRM systemen, sales force automation software, contactbeheer software, software voor makelaars, marketing automation software, hotel software, leasing software, lead management software, vastgoedbeheer software, reserveringssystemen voor vakantiehuizen, verhuuradministratie software en CRM systemen voor Mac. Meer informatie Minder informatie
Uitgelichte software
Software met meeste reviews
Bekijk de producten in de categorie CRM-software voor makelaars met de meeste reviews van onze gebruikers
Functies
- Leads vastleggen
- Referenties bijhouden
- E-mailmarketing
- Workflowbeheer
- Segmentering
- Afstemming van klanten en vastgoed
- Lead nurturing
- Rapportage en analyse
- Contactendatabase
- Campagnebeheer
- Documentbeheer
Functies
- Leads vastleggen
- Referenties bijhouden
- E-mailmarketing
- Workflowbeheer
- Segmentering
- Afstemming van klanten en vastgoed
- Lead nurturing
- Rapportage en analyse
- Contactendatabase
- Campagnebeheer
- Documentbeheer
Functies
- Leads vastleggen
- Referenties bijhouden
- E-mailmarketing
- Workflowbeheer
- Segmentering
- Afstemming van klanten en vastgoed
- Lead nurturing
- Rapportage en analyse
- Contactendatabase
- Campagnebeheer
- Documentbeheer
Functies
- Leads vastleggen
- Referenties bijhouden
- E-mailmarketing
- Workflowbeheer
- Segmentering
- Afstemming van klanten en vastgoed
- Lead nurturing
- Rapportage en analyse
- Contactendatabase
- Campagnebeheer
- Documentbeheer
Functies
- Leads vastleggen
- Referenties bijhouden
- E-mailmarketing
- Workflowbeheer
- Segmentering
- Afstemming van klanten en vastgoed
- Lead nurturing
- Rapportage en analyse
- Contactendatabase
- Campagnebeheer
- Documentbeheer
Functies
- Leads vastleggen
- Referenties bijhouden
- E-mailmarketing
- Workflowbeheer
- Segmentering
- Afstemming van klanten en vastgoed
- Lead nurturing
- Rapportage en analyse
- Contactendatabase
- Campagnebeheer
- Documentbeheer
Functies
- Leads vastleggen
- Referenties bijhouden
- E-mailmarketing
- Workflowbeheer
- Segmentering
- Afstemming van klanten en vastgoed
- Lead nurturing
- Rapportage en analyse
- Contactendatabase
- Campagnebeheer
- Documentbeheer
Functies
- Leads vastleggen
- Referenties bijhouden
- E-mailmarketing
- Workflowbeheer
- Segmentering
- Afstemming van klanten en vastgoed
- Lead nurturing
- Rapportage en analyse
- Contactendatabase
- Campagnebeheer
- Documentbeheer
Functies
- Leads vastleggen
- Referenties bijhouden
- E-mailmarketing
- Workflowbeheer
- Segmentering
- Afstemming van klanten en vastgoed
- Lead nurturing
- Rapportage en analyse
- Contactendatabase
- Campagnebeheer
- Documentbeheer
Functies
- Leads vastleggen
- Referenties bijhouden
- E-mailmarketing
- Workflowbeheer
- Segmentering
- Afstemming van klanten en vastgoed
- Lead nurturing
- Rapportage en analyse
- Contactendatabase
- Campagnebeheer
- Documentbeheer
Functies
- Leads vastleggen
- Referenties bijhouden
- E-mailmarketing
- Workflowbeheer
- Segmentering
- Afstemming van klanten en vastgoed
- Lead nurturing
- Rapportage en analyse
- Contactendatabase
- Campagnebeheer
- Documentbeheer
Functies
- Leads vastleggen
- Referenties bijhouden
- E-mailmarketing
- Workflowbeheer
- Segmentering
- Afstemming van klanten en vastgoed
- Lead nurturing
- Rapportage en analyse
- Contactendatabase
- Campagnebeheer
- Documentbeheer
Functies
- Leads vastleggen
- Referenties bijhouden
- E-mailmarketing
- Workflowbeheer
- Segmentering
- Afstemming van klanten en vastgoed
- Lead nurturing
- Rapportage en analyse
- Contactendatabase
- Campagnebeheer
- Documentbeheer
Functies
- Leads vastleggen
- Referenties bijhouden
- E-mailmarketing
- Workflowbeheer
- Segmentering
- Afstemming van klanten en vastgoed
- Lead nurturing
- Rapportage en analyse
- Contactendatabase
- Campagnebeheer
- Documentbeheer
Functies
- Leads vastleggen
- Referenties bijhouden
- E-mailmarketing
- Workflowbeheer
- Segmentering
- Afstemming van klanten en vastgoed
- Lead nurturing
- Rapportage en analyse
- Contactendatabase
- Campagnebeheer
- Documentbeheer
Functies
- Leads vastleggen
- Referenties bijhouden
- E-mailmarketing
- Workflowbeheer
- Segmentering
- Afstemming van klanten en vastgoed
- Lead nurturing
- Rapportage en analyse
- Contactendatabase
- Campagnebeheer
- Documentbeheer
Functies
- Leads vastleggen
- Referenties bijhouden
- E-mailmarketing
- Workflowbeheer
- Segmentering
- Afstemming van klanten en vastgoed
- Lead nurturing
- Rapportage en analyse
- Contactendatabase
- Campagnebeheer
- Documentbeheer
Functies
- Leads vastleggen
- Referenties bijhouden
- E-mailmarketing
- Workflowbeheer
- Segmentering
- Afstemming van klanten en vastgoed
- Lead nurturing
- Rapportage en analyse
- Contactendatabase
- Campagnebeheer
- Documentbeheer
Functies
- Leads vastleggen
- Referenties bijhouden
- E-mailmarketing
- Workflowbeheer
- Segmentering
- Afstemming van klanten en vastgoed
- Lead nurturing
- Rapportage en analyse
- Contactendatabase
- Campagnebeheer
- Documentbeheer
Functies
- Leads vastleggen
- Referenties bijhouden
- E-mailmarketing
- Workflowbeheer
- Segmentering
- Afstemming van klanten en vastgoed
- Lead nurturing
- Rapportage en analyse
- Contactendatabase
- Campagnebeheer
- Documentbeheer
Functies
- Leads vastleggen
- Referenties bijhouden
- E-mailmarketing
- Workflowbeheer
- Segmentering
- Afstemming van klanten en vastgoed
- Lead nurturing
- Rapportage en analyse
- Contactendatabase
- Campagnebeheer
- Documentbeheer
Functies
- Leads vastleggen
- Referenties bijhouden
- E-mailmarketing
- Workflowbeheer
- Segmentering
- Afstemming van klanten en vastgoed
- Lead nurturing
- Rapportage en analyse
- Contactendatabase
- Campagnebeheer
- Documentbeheer
Spotler CRM
Functies
- Leads vastleggen
- Referenties bijhouden
- E-mailmarketing
- Workflowbeheer
- Segmentering
- Afstemming van klanten en vastgoed
- Lead nurturing
- Rapportage en analyse
- Contactendatabase
- Campagnebeheer
- Documentbeheer
Functies
- Leads vastleggen
- Referenties bijhouden
- E-mailmarketing
- Workflowbeheer
- Segmentering
- Afstemming van klanten en vastgoed
- Lead nurturing
- Rapportage en analyse
- Contactendatabase
- Campagnebeheer
- Documentbeheer
Functies
- Leads vastleggen
- Referenties bijhouden
- E-mailmarketing
- Workflowbeheer
- Segmentering
- Afstemming van klanten en vastgoed
- Lead nurturing
- Rapportage en analyse
- Contactendatabase
- Campagnebeheer
- Documentbeheer
Kopersgids voor CRM-software voor makelaars
Inhoudsopgave
Wat is CRM-software voor makelaars?
Klantenrelatiebeheer (CRM)-software voor makelaars biedt gespecialiseerde klantenrelatie-instrumenten aan makelaars van elke omvang. Vertegenwoordigers en makelaarsmanagers kunnen leads en contacten beheren in alle fasen van de verkoopcyclus. Vertegenwoordigers en vastgoedbeheerders hebben via mobiele apparaten toegang tot de toepassingstools. Verkoopteams kunnen de distributie van marketingmateriaal en verkoopprognoses automatiseren.
De voordelen van CRM-software voor makelaars
- Contact- en leadmanagement: naast de standaard contactvelden die in de meeste CRM-apps gebruikelijk zijn, slaat CRM-software voor makelaars ook informatie op die specifiek is voor de vastgoedmarkt, zoals klantbudgetten en voorkeursdoelwijken, en vergelijkt deze met elkaar. Dashboard en agendafuncties herinneren medewerkers eraan wanneer ze weer contact moeten leggen met leads en klanten, zodat waardevolle kansen nooit verloren gaan.
- Gerichte opsommingen: door het bijhouden van actuele informatie over potentiële klanten, kunnen medewerkers automatisch nieuwe aanbiedingen matchen met de voorkeuren van de klant. Hierdoor zal de informatie die je aan klanten verstrekt beter aansluiten bij hun behoeften. Realtime listings en marketingmateriaal kunnen automatisch worden gedistribueerd naar potentiële klanten via e-mail en andere berichtenplatforms.
- Pijplijnbeheer voor makelaars: naast het beheer van de contactgegevens voor nieuwe verkoopkansen, stelt het vastgoed CRM-systeem makelaarsmanagers in staat om het succespercentage van de afsluiting en de tijdlijnen voor vroegere noteringen te berekenen. Dit biedt op zijn beurt een accuraat instrument voor bureaus om de verwachte omzet te voorspellen op basis van deals die op dit moment in de pijplijn zitten.
Algemene functies van CRM-software voor makelaars
- Contactbeheer: het mogelijk maken voor gebruikers om contactgegevens op te slaan en te zoeken op basis van velden zoals naam, adres en telefoonnummer. De software slaat ook marktinformatie op voor contactpersonen, zoals het woningbouwbudget en actuele hypotheekinformatie.
- Leadbeheer: het traceren en beheren van verkoopleads gedurende het gehele verkoopproces. Hiermee kun je herinneringen aanmaken voor wanneer je op een later tijdstip contact moet opnemen met potentiële klanten.
- Dashboard: het bieden van een "in één oogopslag" interface voor het monitoren van de status van gevolgde verkoopkansen. Het geeft salesmanagers een instrument om de activiteit van de verkoopmedewerkers te controleren.
- E-mailmarketing: het gebruiken van de contactendatabank om commerciële berichten te genereren naar specifieke doelmarkten met behulp van e-mail of andere berichtenplatforms.
- Klantsegmentatie: het gebruikmaken van contactinformatie in de gehele database om marktsegmenten te identificeren op basis van criteria zoals inkomen en locatie.
Met de CRM-software voor makelaars kun je op functie(s) filteren om alleen opties te bekijken die voldoen aan je zakelijke behoeften, wat kan helpen je software shortlist te verkorten.
Overwegingen bij de aankoop van CRM-software voor makelaars
- Marktspecifieke versus algemene CRM: veel CRM-aanbiedingen zijn niet ontworpen voor een specifieke verticale markt. Hoewel ze maatwerk leveren via krachtige configuratietools, hebben kleinere bureaus mogelijk niet de IT-medewerkers of ondersteuning om van deze breedte van functies te profiteren. Aan de andere kant zijn CRM-systeempakketten voor makelaars specifiek ontworpen voor bureaus van elk formaat, maar missen ze mogelijk de aanpassingsmogelijkheden van grootschaliger CRM- of projectsamenwerkingsproducten.
- CRM versus ERP: veel ERP-pakketten (Enterprise Resource Planning) bieden CRM aan als onderdeel van een uitgebreidere bedrijfsoplossing. Als je zoekt naar een oplossing die integreert met andere bedrijfsfuncties - bijvoorbeeld boekhouding, human resources en vermogensbeheer - dan kan een bredere ERP-oplossing een overweging zijn.
- Platformafhankelijkheid: gezien het feit dat veel onroerend-goedverkopen worden uitgevoerd in het veld, is het belangrijk om de kenmerken en beperkingen van de mobiele component van een onroerend-goed-CRM te begrijpen. Hoewel de meeste producten die vandaag de dag op de markt beschikbaar zijn apps bieden die werken op alle belangrijke mobiele platforms (iOS, Android en mobiele webbrowsers), kunnen er beperkingen zijn op de functionaliteit van de mobiele versies.
Belangrijke trends op het gebied van CRM-software voor makelaars
- CRM-software voor makelaars zal in toenemende mate afhankelijk zijn van kunstmatige intelligentie (AI) en machine learning om trends in de vastgoedmarkten te voorspellen: je hoeft geen onroerend goed te bezitten om je bewust te zijn van (en beïnvloed te worden door) het cyclische karakter van de vastgoedmarkten. De mogelijkheid om de timing van deze cycli te voorspellen, kan het verschil maken voor investeerders. Veel van de huidige vastgoed CRM-systemen gebruiken de gegevens van de verkoopcyclus om de verwachte inkomsten van een bureau te voorspellen. Gezien het feit dat 68% van de kleine bedrijven in de komende jaren in enig opzicht AI zal aannemen, is het waarschijnlijk dat er vastgoed CRM-programma's zijn die de voorspellingen op intelligente wijze aanvullen met realtime marktgegevens.
- Het gebruik van virtual reality (VR) in onroerend goed zal de rol van de makelaar veranderen: verwacht wordt dat het gebruik van VR tot 2025 een extra 2,6 miljard dollar aan inkomsten zal opleveren voor de vastgoedmarkt. Op dit moment tonen veel onroerend-goedwebsites alleen een lijst met foto's en informatie wanneer de potentiële klant contactinformatie verstrekt. Deze gegevens worden vervolgens opgeslagen in een vastgoed CRM-systeem en de lead wordt doorgegeven aan een medewerker om een voorstelling te plannen. Maar omdat het tonen van de resultaten steeds meer via VR zal verlopen, zal het verzamelen van contactgegevens in een vastgoed CRM nog crucialer worden voor het traceren van potentiële klanten.