Helpt Nederlandse bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software

Software voor computer reparatiewinkel

Software voor computer reparatiewinkel helpt winkels bij het beheren van reparatietickets, goederenvoorraad, workflowbeheer en planning. Het organiseren van de financiële kant van je reparatiewinkel is eenvoudiger met tools voor offertes en facturering, garantie, terugbetaling en beheer van inkooporders. Gebruikers die geïnteresseerd zijn in software voor computer reparatiewinkel, zouden ook eens moeten kijken bij business management software en IT-service software.

12 resultaten

De snelste, eenvoudigste en meest waardevolle software voor computerreparatiecentra. Automatiseer alles, van het eerste klantcontact tot uitbetaling.
mHelpDesk is een van de eenvoudigste en krachtigste oplossingen voor je computerreparatiebedrijf waarbij alles wordt geautomatiseerd, van het eerste klantcontact tot uitbetaling. Klanten profiteren van mobiele en online tools met ongeëvenaarde prestaties, betrouwbaarheid en functionaliteit. De beste tools zijn verpakt in een uiterst eenvoudig te gebruiken en betaalbaar pakket waarvoor geen grote investering vooraf is vereist. Bovendien zijn er interne productexperts beschikbaar om je meteen aan de slag te helpen. Meer informatie over mHelpDesk

Functies

  • Verkooppunt
  • Intakebeheer
  • Voorraadbeheer
  • Reparatietickets
  • Barcode-/labelbeheer
Gebruiksvriendelijke software voor de buitendienst die je mobiele personeel automatiseert. Beheer leads, schattingen, projecten, facturen en betalingen. Synchroniseert met QB
Kickserv is opgericht door een eigenaar van een servicebedrijf en gebouwd met het oog op jouw computerreparatiebedrijf. Beginnend vanaf $ 59/mnd voor een volledig functioneel account zit je altijd goed. Je website kan worden gebouwd met het leadformulier om leads direct in Kickserv op te nemen, e-mails naar al je leads te automatiseren, promotiecampagnes naar je klanten te sturen, schattingen te geven, projecten te plannen, werk te factureren, over je bedrijf te rapporteren en in je boekhoudplatform naar keuze, momenteel Xero of Quickbooks, te integreren. Meer informatie over Kickserv

Functies

  • Verkooppunt
  • Intakebeheer
  • Voorraadbeheer
  • Reparatietickets
  • Barcode-/labelbeheer
Met PHP POS voor Mac, pc, iOS of Android betaal je niet meer dan $ 34/maand per locatie voor geavanceerde functies die nodig zijn in de huidige retailmarkt.
Krachtige retail POS voor Mac, pc, iOS en Android ontworpen voor een klein tot middelgroot bedrijf en zijn meerdere locaties. Service en ondersteuning begint met een vrijblijvende proefperiode en is vervolgens $ 28,25 - $ 34/maand per locatie met meerdere factureringsopties. PHP POS biedt voortdurende software-updates en toonaangevende ondersteuning in de VS. Vergelijkbare functies omvatten e-commerce, open platform-creditcardintegratie, winkelaccounts, loyaliteitsprogramma's en andere geavanceerde functies die je verwacht in de huidige retailmarkt. Meer informatie over PHP Point of Sale

Functies

  • Verkooppunt
  • Intakebeheer
  • Voorraadbeheer
  • Reparatietickets
  • Barcode-/labelbeheer
Alles-in-één beheersoftware voor reparatiewerkplaatsen met reparatietickets, inventaris, CRM, facturering, rapportage, betalingen en meer
RepairDesk is cloudgebaseerde verkooppuntsoftware, speciaal ontwikkeld voor kleine en middelgrote reparatiewinkels voor computers, mobiele telefoons, horloges, sieraden, elektronica of andere artikelen. Dit platform helpt technici om reparatiewerkzaamheden beter bij te houden en zowel de inventaris als meerdere winkellocaties te beheren. Met behulp van RepairDesk kan een reparatiewerkplaats meer dan 1000 uur per jaar besparen op kritieke taken en hun bedrijf op een effectievere manier draaien voor een groter rendement. Meer informatie over RepairDesk

Functies

  • Verkooppunt
  • Intakebeheer
  • Voorraadbeheer
  • Reparatietickets
  • Barcode-/labelbeheer
Robuust ticket- en factureringssysteem, CRM, POS en marketingplatform voor reparatiewerkplaatsen.
Robuust ticket- en factureringssysteem, CRM, POS en marketingplatform voor reparatiewerkplaatsen. Meer informatie over RepairShopr

Functies

  • Verkooppunt
  • Intakebeheer
  • Voorraadbeheer
  • Reparatietickets
  • Barcode-/labelbeheer
Cloudgebaseerde oplossing waarmee bedrijven reparatietickets kunnen volgen, de voorraad kunnen beheren, klanten kunnen beheren en verkooprapporten kunnen genereren.
Winkeleigenaren kunnen zich ontwikkelen en uiteindelijk winnen met de juiste tools en ondersteuning. Het doel is om bedrijven te voorzien van de tools waarmee ze sneller kunnen groeien, papier en spreadsheets kunnen verminderen en hun klanten beter van dienst kunnen zijn. CellStore verbindt de verschillende aspecten van het runnen van een winkel met elkaar, waaronder verkoop, reparaties, klantenbeheer, voorraadbeheer, rapportage en meer. Er zijn geen limieten voor het aantal gebruikers, facturen, transacties of tickets. Meer informatie over CellStore

Functies

  • Verkooppunt
  • Intakebeheer
  • Voorraadbeheer
  • Reparatietickets
  • Barcode-/labelbeheer
Orderry is ontworpen voor reparatiewerkplaatsen en lokale bedrijven. Verwerking en analyse en rapportage van taken en reparaties in één enkele interface.
Orderry is een SaaS-oplossing die speciaal is ontworpen voor servicebedrijven en reparatiewerkplaatsen. Het helpt bij het stroomlijnen en automatiseren van veelvoorkomende activiteiten, zoals jobs en reparatieverwerking, CRM, voorraadbeheer, streepjescode-labeling, financiën, rapportage, analytics, enz. Orderry biedt een alles-in-één functiepakket dat afzonderlijk is afgestemd op de behoeften van computer- en gadgetreparatiewerkplaatsen, mobiele-telefoonservicecentra, huishoudelijke apparaten en autoreparatie, buitendiensten, elektrotechnische aannemers en meer. Meer informatie over Orderry

Functies

  • Verkooppunt
  • Intakebeheer
  • Voorraadbeheer
  • Reparatietickets
  • Barcode-/labelbeheer
Platform voor het automatiseren van serviceroutines en het effectief beheren van orders in je reparatiewerkplaats. Ticketing en facturering, CRM.
Platform voor het automatiseren van serviceroutines en het effectief beheren van orders in je reparatiewerkplaats. Ticketing en facturering, CRM. Meer informatie over HelloClient

Functies

  • Verkooppunt
  • Intakebeheer
  • Voorraadbeheer
  • Reparatietickets
  • Barcode-/labelbeheer
Fixably is een oplossing voor servicebeheer die is ontworpen door reparatietechnici. GSX-integratie maakt het de toonaangevende SaaS voor dienstverleners.
Het beheer van reparatieservices is nog nooit zo efficiënt geweest. Fixably automatiseert 80% van het proceswerk zodat je meer tijd kunt besteden aan het oplossen van zaken. Het is gebouwd met een slim systeem van macro's die het gemakkelijk en intuïtief te gebruiken maken. Ze werken op basis van de ervaring van meer dan een miljoen voltooide reparaties die in het systeem zijn geregistreerd. Het is een systeem dat met iedereen communiceert, van de eindklant, door je hele bedrijf en met Apple GSX, zodat je reparaties soepel verlopen. Meer informatie over Fixably

Functies

  • Verkooppunt
  • Intakebeheer
  • Voorraadbeheer
  • Reparatietickets
  • Barcode-/labelbeheer
RemOnline is een alles-in-één oplossing voor bedrijfsmanagement die is ontworpen voor reparatiewerkplaatsen.
RemOnline is software voor mkb's die hun activiteiten willen stroomlijnen. Of je nu activiteiten in de winkel of op locatie beheert, RemOnline heeft alles wat je nodig hebt om je bedrijf efficiënter te runnen. Automatiseer belangrijke bedrijfsfuncties, waaronder verkoop, taakverwerking, voorraadbeheer, loonadministratie en analyse. Met de app voor werkorders kunnen externe teams mobiel verkoop-/werkorders verwerken en betalingen accepteren. Managers kunnen de mobiele app gebruiken om KPI's bij te houden en de activiteiten van werknemers te volgen. Meer informatie over RemOnline

Functies

  • Verkooppunt
  • Intakebeheer
  • Voorraadbeheer
  • Reparatietickets
  • Barcode-/labelbeheer
Cloudgebaseerd verkooppuntbeheersysteem waarmee bedrijven de omzet registreren en bijhouden, reparaties beheren, samenwerken met klanten en meer.
Cloudgebaseerd verkooppuntbeheersysteem waarmee bedrijven de omzet registreren en bijhouden, reparaties beheren, samenwerken met klanten en meer. Meer informatie over Repair Spots

Functies

  • Verkooppunt
  • Intakebeheer
  • Voorraadbeheer
  • Reparatietickets
  • Barcode-/labelbeheer
Repair Pilot geeft je de controle over je reparatiebedrijf door eenvoudige workflows, automatisering en realtime rapportages.
Repair Pilot is ontworpen om te voldoen aan de behoeften van reparatiebedrijven. Of dat nu horloges, sieraden, computers, golfuitrusting of klokken zijn. De workflow van Repair Pilot kan bij elk bedrijf binnenkomen en kan vrijwel onmiddellijk rendement op je investering opleveren. Deze software voor reparatiewerkplaatsen vereenvoudigt het beheer van reparaties, klanten en alles daaromheen. Repair Pilot is het perfecte CRM-systeem voor reparatiewerkplaatsen voor iedereen die echte controle over zijn bedrijf wil hebben. Meer informatie over Repair Pilot

Functies

  • Verkooppunt
  • Intakebeheer
  • Voorraadbeheer
  • Reparatietickets
  • Barcode-/labelbeheer

Kopersgids voor Software voor computer reparatiewinkel

Wat is software voor computer reparatiewinkels?

Software voor computer reparatiewinkels is een tool die kleine en middelgrote computerreparatiebedrijven helpt bij het genereren en beheren van reparatietickets, het bijhouden van de onderdeleninventaris, het toewijzen van tickets aan technici en het plannen van opdrachten. Bovendien kun je met de boekhoudkundige functies facturen, overzichten en financiële prestatierapporten genereren.

De voordelen van software voor computer reparatiewinkels

  • Gedetailleerde inventarisatiecontrole: met barcode-etiketten voor alle artikelen in je inventaris kun je eenvoudig de onderdelen en materialen die gebruikt worden bij reparaties toevoegen aan de tickethistorie. De inventarisdatabase kan dan worden geconfigureerd om onderdelen te markeren die opnieuw moeten worden besteld.
  • Verbeterde klantenservice: door het toekennen van ticketnummers en technici aan de werkorders kunnen je klanten en jij de huidige status en geschiedenis van een job ticket achterhalen. Je krijgt ook toegang tot de volledige geschiedenis van de werkzaamheden die voor vaste klanten worden uitgevoerd. In het geval van klanten die meerdere apparaten hebben, kan elk apparaat een ID-tag met streepjescode hebben die gekoppeld is aan de reparatiegeschiedenis.
  • Geautomatiseerde boekhouding en rapportage: de boekhoudkundige database kan je helpen bij het bijhouden van de automatisch gegenereerde facturen en overzichten. Dit stelt bedrijfseigenaren in staat om vorderingen en andere belangrijke KPI's prestatie-indicatoren (Key Performance Indicators) te voorspellen met behulp van de eenvoudig te gebruiken rapportagefuncties.
  • CRM (Customer Relationship Management): met een gedetailleerde klantendatabase kunnen winkeleigenaren marketingmateriaal en stimuleringsprogramma's versturen naar zowel huidige als potentiële klanten.

Algemene functies van software voor computer reparatiewinkels

  • Voorraadbeheer: het traceren en beheren van de hoeveelheid onderdelen en materialen die beschikbaar zijn.
  • Reparatieticketing: het genereren van tickets voor reparatieverzoeken en het toewijzen daarvan aan je technici.
  • Debiteuren: het aanmaken van facturen en overzichten voor voltooide werkzaamheden.
  • Rapportage en analyse: het berekenen van de prestatiestatistieken en het genereren van rapporten over de KPI's van je winkel.
  • Streepjescode-etikettering: het beheren van je inventaris door het genereren van zelfklevende streepjescode-etiketten voor onderdelen en materialen.
  • CRM: het bijhouden van een actueel overzicht van huidige en potentiële klanten, met inbegrip van werk uit het verleden.

Capterra's software voor computer reparatiewinkels directory stelt je in staat te filteren op functie(s) om alleen die opties te bekijken die voldoen aan je zakelijke behoeften, zodat je jouw software shortlist kunt verfijnen.

Overwegingen bij de aankoop van software voor computer reparatiewinkels

  • Buitendienst- versus in-house service: hoewel de meeste winkels de vereiste service in een traditionele fysieke ruimte uitvoeren, hebben veel winkels servicemonteurs van derden in dienst om de vereiste werkzaamheden op de locatie van de klant uit te voeren. Een belangrijke overweging is echter de toegang tot software voor je buitendiensttechnici. Dit is mogelijk als je kiest voor cloudgebaseerde software die ook een mobiele app aanbiedt.
  • Out-of-the-box sectorspecifieke kenmerken: terwijl het gebruikelijk is voor software voor computer reparatiewinkels om vooraf geconfigureerde functies en aangepaste gegevensvelden aan te bieden, bieden talloze generieke bedrijfsmanagementtoepassingen functies als voorraadbeheer, ticketing en facturering. Deze generieke producten zijn weliswaar kosteneffectief, maar vereisen veel maatwerk van de eindgebruiker.
  • RMA-specifieke software: als het grootste deel van het werk van je winkel aan jou wordt uitbesteed door een grotere hardwarefabrikant, zijn er specifieke reparatiewerkprogramma's die je helpen bij het beheer van de RMA's (Return Merchandise Authorizations). Aangezien dit soort transacties tussen de winkel en de fabrikant plaatsvinden, is de noodzaak van een CRM-database wellicht geen prioriteit.
  • Gesprekschatbots zullen het oplossen van problemen stroomlijnen: naarmate gesprekschatbottechnologieën betaalbaarder worden voor kleine en middelgrote bedrijven, zullen er waarschijnlijk computerreparatiebedrijven zijn die deze technologie integreren in hun ticketingsystemen. Klanten zullen in staat zijn om te communiceren met een intelligente chatbot die ze zal helpen bij het identificeren van de bron van het probleem, het plannen van serviceafspraken, en controleren van de inventaris om ervoor te zorgen dat alle onderdelen en materialen beschikbaar zijn voor de geplande reparatie.
  • 3D-geprinte computeronderdelen zullen lange wachttijden stoppen: het zal binnenkort mogelijk zijn om geleidende materialen in 3D te printen. Aangezien consumenten de 3D-printtechnologie blijven omarmen, zullen kleine en middelgrote computerreparatiebedrijven de 3D-printing van computeronderdelen waarschijnlijk integreren met de voorraadbeheerfunctie van de software. Door het printen van onderdelen op verzoek zouden wachttijden voor achteraf bestelde onderdelen voorkomen kunnen worden en zouden de reparatietijden korter en de voorraadkosten lager kunnen worden.