Helpt Nederlandse bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software

SMS-marketing software

SMS (tekst) marketing software biedt de tools die nodig zijn om tekstmarketingcampagnes te starten en te ondersteunen. Met SMS-marketing software in je arsenaal kun je snel klanten inschrijven en belangrijke meldingen verzenden met hulpprogramma's voor massaberichten. Tekstmarketing software kan worden gebruikt om met wekelijkse specials te adverteren, coupons te sturen, feedback te vragen, klanten te ondervragen en wedstrijden te promoten. Op zoek naar andere manieren om je marketing te verbeteren? Kijk dan eens bij channel management software, e-mail marketing software en marketing automation software.

Uitgelichte software

Software met meeste reviews

Bekijk de producten in de categorie SMS-marketing software met de meeste reviews van onze gebruikers

Nederland Lokale producten weergeven

123 resultaten

Lever bedrijfskritische pincodes, kennisgevingen en marketingberichten rechtstreeks in de handen van je klanten. Meer informatie over Messente
Messente helpt bedrijven over de hele wereld om iedereen met een mobiele telefoon te bereiken. De wereld van wereldwijde zakelijke berichten zit vol met verschillende zakelijke oplossingen en platforms: sms, WhatsApp, Viber en vele andere. Messente adviseert bedrijven over welke soorten berichten ze in verschillende situaties moeten gebruiken en hoe ze door deze complexiteit kunnen navigeren. Er is een volledige suite met gratis krachtige tools en API (Application Programming Interface, interface voor toepassingsprogrammering) gecreëerd, zodat je de geselecteerde platforms optimaal kunt gebruiken. Meer informatie over Messente

Functies

  • Personalisatie van berichten
  • Messaging in twee richtingen
  • Rapportage en analyse
  • Contactenbeheer
  • Mobiele coupons
  • Geplande berichtgeving
  • Shortcodes
  • Communicatiebeheer
  • Campagneplanning
  • Campagneplanning
  • Engagement tracking
Met het sms-marketingplatform van Bogio bespaar je tijd en verhoog je de conversie door middel van automatisering, integratie en segmentatie. Meer informatie over Bogio
Bogio is een sms-marketingplatform waarmee bedrijven hun klanten effectief kunnen bereiken. Het platform richt zich op drie hoofdfunctionaliteiten: segmentatie: dankzij de segmentatiecapaciteiten kunnen marketeers betere resultaten behalen en relevantere berichten ontwikkelen; automatisering: creëer geautomatiseerde sms-campagnes op basis van gedrag en koopgewoonten; integraties: verbind je favoriete systemen met slechts één klik en gebruik je klantgegevens om gepersonaliseerde sms-campagnes te maken. Meer informatie over Bogio

Functies

  • Personalisatie van berichten
  • Messaging in twee richtingen
  • Rapportage en analyse
  • Contactenbeheer
  • Mobiele coupons
  • Geplande berichtgeving
  • Shortcodes
  • Communicatiebeheer
  • Campagneplanning
  • Campagneplanning
  • Engagement tracking
Beheers de kunst van sms-marketing met TextPeak: Verbeter je sms-strategie Meer informatie over TextPeak
Neem de controle over je sms-marketing met TextPeak, het geavanceerde sms-marketingplatform. Verzend, beheer en controleer bulk sms-campagnes terwijl je profiteert van geavanceerde analyses en inzichten, allemaal via een gebruiksvriendelijk dashboard en concurrerende prijzen. Meer informatie over TextPeak

Functies

  • Personalisatie van berichten
  • Messaging in twee richtingen
  • Rapportage en analyse
  • Contactenbeheer
  • Mobiele coupons
  • Geplande berichtgeving
  • Shortcodes
  • Communicatiebeheer
  • Campagneplanning
  • Campagneplanning
  • Engagement tracking
Maak persoonlijk contact met klanten in 100 talen via 6 kanalen. Meer informatie over Perfect Doc Studio
Platform voor klantcommunicatie waarmee bedrijven met klanten kunnen communiceren met gepersonaliseerde content via 6 kanalen en in meer dan 100 talen Meer informatie over Perfect Doc Studio

Functies

  • Personalisatie van berichten
  • Messaging in twee richtingen
  • Rapportage en analyse
  • Contactenbeheer
  • Mobiele coupons
  • Geplande berichtgeving
  • Shortcodes
  • Communicatiebeheer
  • Campagneplanning
  • Campagneplanning
  • Engagement tracking
SMS Marketing 360® helpt meer omzet te genereren.
SMS Marketing 360 maakt het creëren van sms-campagnes eenvoudig. Je kunt zelfs geautomatiseerde trajecten creëren waarbij specifieke sms-berichten op specifieke tijden naar specifieke mensen worden verzonden. Meer informatie over Marketing 360

Functies

  • Personalisatie van berichten
  • Messaging in twee richtingen
  • Rapportage en analyse
  • Contactenbeheer
  • Mobiele coupons
  • Geplande berichtgeving
  • Shortcodes
  • Communicatiebeheer
  • Campagneplanning
  • Campagneplanning
  • Engagement tracking
's Werelds eerste platform voor klantberichten dat is gericht op bedrijfsgroei
Intercom bouwt een pakket van boodschapgerichte producten voor bedrijven om de groei gedurende de levenscyclus van de klant te versnellen. Deze oplossing biedt een compleet groeiplatform voor marketing, verkoop en ondersteuning. De meest succesvolle bedrijven ter wereld, zoals Atlassian, Shopify en New Relic, gebruiken Intercom om groei te stimuleren via chat, bots en gepersonaliseerde klantcommunicatie. Meer informatie over Intercom

Functies

  • Personalisatie van berichten
  • Messaging in twee richtingen
  • Rapportage en analyse
  • Contactenbeheer
  • Mobiele coupons
  • Geplande berichtgeving
  • Shortcodes
  • Communicatiebeheer
  • Campagneplanning
  • Campagneplanning
  • Engagement tracking
Bitrix24 is software voor sms-marketing en CRM, gebruikt door 12 miljoen bedrijven wereldwijd. Cloudgebaseerde en lokale versie, met open source-code.
Gebruik je CRM-database van Bitrix24 voor alle soorten marketing. Bitrix24 biedt e-mailmarketingsjablonen, een bestemmingspagina en een ontwerpfunctie voor capture-formulieren. Ook zijn er sms- en telemarketingfuncties beschikbaar. Bitrix24 is volledig geïntegreerd met socialemediakanalen en maakt het eenvoudig en effectief om aan nieuwe klanten te verkopen. Meer informatie over Bitrix24

Functies

  • Personalisatie van berichten
  • Messaging in twee richtingen
  • Rapportage en analyse
  • Contactenbeheer
  • Mobiele coupons
  • Geplande berichtgeving
  • Shortcodes
  • Communicatiebeheer
  • Campagneplanning
  • Campagneplanning
  • Engagement tracking
Vul vacatures sneller met een wervingsoplossing die naadloos samenwerkt met je andere HR-systemen.
iCIMS Recruit is een toonaangevend platform voor wervingstechnologie dat helpt bij het verminderen van de complexiteit van talentwerving door middel van marktleidende technologie, kandidaat- en klantervaring. Dit stelt professionals in staat om zich sneller te concentreren op het in dienst nemen van de juiste mensen. Het productenpakket van iCIMS wordt aangevuld door het Platform-as-a-Service-framework, UNIFi, dat rijke integraties ondersteunt die naadloos gegevens en analyse uitwisselen tussen iCIMS en je favoriete HR-toepassingen. Meer informatie over iCIMS Talent Cloud

Functies

  • Personalisatie van berichten
  • Messaging in twee richtingen
  • Rapportage en analyse
  • Contactenbeheer
  • Mobiele coupons
  • Geplande berichtgeving
  • Shortcodes
  • Communicatiebeheer
  • Campagneplanning
  • Campagneplanning
  • Engagement tracking
Met de ingebouwde sms-integratie van Omnisend kun je naadloos sms-berichten opnemen in je automatisering of voor tijdgevoelige campagnes.
Met de sms-marketing van Omnisend kun je geautomatiseerde sms-berichten naadloos integreren in je workflows, zodat je je klanten overal kunt bereiken. Met de vooraf ingestelde sms-workflows voor verlaten winkelwagentjes, verjaardagen en bestellings- en verzendbevestigingen kun je een meeslepende, omnichannel ervaring creëren, waarbij het tijdige karakter en de indrukwekkende open tarieven van sms-berichten je berichtgeving een extra urgentie geven. Meer informatie over Omnisend

Functies

  • Personalisatie van berichten
  • Messaging in twee richtingen
  • Rapportage en analyse
  • Contactenbeheer
  • Mobiele coupons
  • Geplande berichtgeving
  • Shortcodes
  • Communicatiebeheer
  • Campagneplanning
  • Campagneplanning
  • Engagement tracking
Text Request is een online service voor effectieve sms-marketing. Meld je aan vanaf elk apparaat om te sms'en met je huidige bedrijfsnummer.
Text Request is een online sms-service voor bedrijven, of je nu net begint met sms-marketing of het naar een hoger niveau wilt tillen. Via een gedeeld dashboard kunnen meerdere gebruikers op elk apparaat inloggen om promoties te verzenden, om beoordelingen te vragen, om afspraakherinneringen te sms'en, om leads te genereren en nog veel meer met behulp van je huidige bedrijfsnummer. Ga naar de website om vandaag nog te beginnen met sms'en. Meer informatie over Text Request

Functies

  • Personalisatie van berichten
  • Messaging in twee richtingen
  • Rapportage en analyse
  • Contactenbeheer
  • Mobiele coupons
  • Geplande berichtgeving
  • Shortcodes
  • Communicatiebeheer
  • Campagneplanning
  • Campagneplanning
  • Engagement tracking
Helpt bedrijven met het verzamelen, volgen en marketen van klantbeoordelingen om de online reputatie te beheren en de klantervaring te verbeteren.
BirdEye stelt je in staat om zo goed mogelijk zaken te doen. BirdEye stimuleert de bedrijfsgroei door nieuwe beoordelingen te krijgen en de klantervaring te verbeteren. Meer dan 50.000 bedrijven gebruiken BirdEye om hun beoordelingen te beheren, online te worden gevonden, feedback van klanten te verzamelen, activiteiten te verbeteren en inkomsten te verhogen. De alles-in-één-software van BirdEye omvat monitoring, genereren en marketing van beoordelingen, klantonderzoeken, sociale media, ondersteuning aan de hand van tickets, vermeldingen, web-chat, zakelijke inzichten en competitieve benchmarking. Meer informatie over Birdeye

Functies

  • Personalisatie van berichten
  • Messaging in twee richtingen
  • Rapportage en analyse
  • Contactenbeheer
  • Mobiele coupons
  • Geplande berichtgeving
  • Shortcodes
  • Communicatiebeheer
  • Campagneplanning
  • Campagneplanning
  • Engagement tracking
Agile CRM is een complete verkoop-, marketing- en servicesuite ontworpen zodat MKB-bedrijven kunnen verkopen zoals de Fortune 500.
Met de sms-marketingsoftware van Agile CRM kun je sms-berichten gebruiken om de communicatiekanalen te maximaliseren die je gebruikt om verbinding te maken met je publiek. Het integreren van sms-berichten in je marketingcampagnes of de verkoop- en ondersteuningsfunctie kan je helpen je doelgroep op het juiste moment te bereiken. Meer informatie over Agile CRM

Functies

  • Personalisatie van berichten
  • Messaging in twee richtingen
  • Rapportage en analyse
  • Contactenbeheer
  • Mobiele coupons
  • Geplande berichtgeving
  • Shortcodes
  • Communicatiebeheer
  • Campagneplanning
  • Campagneplanning
  • Engagement tracking
Klanten zijn je beste vorm van marketing. Ontvang meer reviews en houd het gemakkelijk voor klanten met tekst vanaf één gecentraliseerd dashboard.
Podium is een platform voor interactiebeheer dat een nieuwe definitie geeft aan de moderne relatie tussen lokale bedrijven en hun klanten. Podium wordt door Forbes erkend als een Cloud100-bedrijf en maakt het gemakkelijk om al je klantberichten via Google, Facebook en inkomende teksten te beheren vanuit één dashboard. Je kunt ook meer reviews genereren en al je reviews op Google, Facebook en andere sites beheren om snel te antwoorden, te rapporteren over locaties en de mening van klanten te begrijpen. Meer informatie over Podium

Functies

  • Personalisatie van berichten
  • Messaging in twee richtingen
  • Rapportage en analyse
  • Contactenbeheer
  • Mobiele coupons
  • Geplande berichtgeving
  • Shortcodes
  • Communicatiebeheer
  • Campagneplanning
  • Campagneplanning
  • Engagement tracking
Campaign Monitor is een gebruiksvriendelijke e-mailmarketingtool waarmee elke marketeer mooie, gerichte nieuwsbrieven kan sturen.
Campaign Monitor is een gebruiksvriendelijke e-mailmarketingtool waarmee ondernemers bij groeiende bedrijven mooie, relevante nieuwsbrieven kunnen verzenden, een betrouwbaar kanaal kunnen vormen om hun verbinding met hun abonnees te vergroten en een loyaal lezerspubliek te bevorderen. Met de prachtige sjablonen, een interface voor slepen en neerzetten en segmentatie op basis van betrokkenheid kunnen marketeers op een gemakkelijke manier gerichte content aan grote lijsten met abonnees aanbieden. Meer informatie over Campaign Monitor by Marigold

Functies

  • Personalisatie van berichten
  • Messaging in twee richtingen
  • Rapportage en analyse
  • Contactenbeheer
  • Mobiele coupons
  • Geplande berichtgeving
  • Shortcodes
  • Communicatiebeheer
  • Campagneplanning
  • Campagneplanning
  • Engagement tracking
Software voor sms-marketing ontworpen voor kleine bedrijven
Maak kennis met Thryv, de software voor sms-marketing die is ontworpen voor kleine bedrijven. Thryv integreert je contactpersonenlijst met sjablonen voor sms-marketing en automatisering, zodat je de juiste persoon op het juiste moment met het juiste bericht kunt bereiken. Inclusief kortingsbonnen, promoties en interactieve knoppen die ontvangers aansporen om actie te ondernemen. Meer informatie over Thryv

Functies

  • Personalisatie van berichten
  • Messaging in twee richtingen
  • Rapportage en analyse
  • Contactenbeheer
  • Mobiele coupons
  • Geplande berichtgeving
  • Shortcodes
  • Communicatiebeheer
  • Campagneplanning
  • Campagneplanning
  • Engagement tracking
Webgebaseerde sms-marketingoplossing waarmee kerken en non-profitorganisaties de communicatie via berichten kunnen verbeteren.
Webgebaseerde sms-marketingoplossing waarmee kerken en non-profitorganisaties de communicatie via berichten kunnen verbeteren. Meer informatie over Clearstream

Functies

  • Personalisatie van berichten
  • Messaging in twee richtingen
  • Rapportage en analyse
  • Contactenbeheer
  • Mobiele coupons
  • Geplande berichtgeving
  • Shortcodes
  • Communicatiebeheer
  • Campagneplanning
  • Campagneplanning
  • Engagement tracking
Betrek je klanten als nooit tevoren met sms, Facebook Messenger, RCS Business Messaging, Line en meer.
Betrek je klanten als nooit tevoren met sms, Facebook Messenger, RCS Business Messaging, Line en meer. Meer dan 55.000 bedrijven en meer dan 2 miljoen ontwikkelaars vertrouwen op Twilio om hun boodschap over te brengen wanneer en waar het telt. Meer informatie over Twilio

Functies

  • Personalisatie van berichten
  • Messaging in twee richtingen
  • Rapportage en analyse
  • Contactenbeheer
  • Mobiele coupons
  • Geplande berichtgeving
  • Shortcodes
  • Communicatiebeheer
  • Campagneplanning
  • Campagneplanning
  • Engagement tracking
Geavanceerde e-mailmarketingtools voor medium en grote ondernemingen om krachtige persoonlijke verbindingen met hun klanten op te bouwen.
Campaigner is een krachtige oplossing voor e-mailmarketing automation waarmee middelgrote bedrijven en ondernemingen hogere ROI kunnen genereren, meer leads kunnen converteren en meer verkopen kunnen genereren. Met toonaangevende inboxleveringspercentages, geavanceerde personalisatie en realtime rapportage, is Campaigner de voorkeur van meer dan 100.000 bedrijven over de hele wereld. Meer informatie over Campaigner

Functies

  • Personalisatie van berichten
  • Messaging in twee richtingen
  • Rapportage en analyse
  • Contactenbeheer
  • Mobiele coupons
  • Geplande berichtgeving
  • Shortcodes
  • Communicatiebeheer
  • Campagneplanning
  • Campagneplanning
  • Engagement tracking
Klaviyo is een modern marketingplatform dat e-commercemerken in staat stelt om onbeperkte hoogwaardige relaties op te bouwen via e-mail en sociale media.
Geavanceerde e-mailmarketing hoeft niet ingewikkeld te zijn. Meer dan 15.000 merken zoals Brooklinen, Bonobos en Chubbies laten hun bedrijf groeien en leveren geweldige klantervaringen met Klaviyo. Deze oplossing maakt het supereenvoudig om gegevens van je e-commerceplatform, POS-software en andere marketingtools binnen te halen die je eindeloze segmentatiemogelijkheden bieden. En in tegenstelling tot andere platforms laat Klaviyo je zien hoeveel inkomsten je genereert voor elke e-mailcampagne of automatisering. Zie hoe je verkoopcijfers stijgen met Klaviyo. Meer informatie over Klaviyo

Functies

  • Personalisatie van berichten
  • Messaging in twee richtingen
  • Rapportage en analyse
  • Contactenbeheer
  • Mobiele coupons
  • Geplande berichtgeving
  • Shortcodes
  • Communicatiebeheer
  • Campagneplanning
  • Campagneplanning
  • Engagement tracking
Yotpo is een toonaangevend e-commercemarketingplatform met gegevensgestuurde, geïntegreerde oplossingen voor beoordelingen, loyaliteit, sms-marketing en meer.
Met Yotpo kunnen merken onverslaanbare sms-ervaringen creëren voor de mobiele klanten van vandaag. Je kunt met slechts een paar klikken de verkoop stimuleren en je kanaal met de hoogste omzet creëren met gepersonaliseerde berichten die converteren. Met Yotpo kun je gegevens gebruiken om je op klanten te richten op de momenten die het belangrijkst zijn, met op maat gemaakte sms- en mms-berichten die inkomsten genereren en relaties bevorderen. Het platform integreert met de tools die je elke dag gebruikt, waaronder Google, Instagram, de beste e-commerceplatforms en meer. Meer informatie over Yotpo

Functies

  • Personalisatie van berichten
  • Messaging in twee richtingen
  • Rapportage en analyse
  • Contactenbeheer
  • Mobiele coupons
  • Geplande berichtgeving
  • Shortcodes
  • Communicatiebeheer
  • Campagneplanning
  • Campagneplanning
  • Engagement tracking
Massa sms-berichtenservices. Geschikt voor het verzenden van bulk-sms-berichten, afspraakherinneringen, kortingsbonnen, reclames en meer.
Ongecompliceerde sms-marketingservices. Stuur direct 10 of 100.000 sms-berichten naar elk mobiel telefoonnummer. Maak moeiteloos een opt-in abonneelijst. Plan de verzending van sms-berichten wanneer je maar wilt. Volg de levering van sms-berichten. Tariefplannen beginnen vanaf $ 20 per maand. Of probeer de jaarplannen: betaal een jaar vooruit en ontvang direct 20% meer berichten. Meer informatie over Textedly

Functies

  • Personalisatie van berichten
  • Messaging in twee richtingen
  • Rapportage en analyse
  • Contactenbeheer
  • Mobiele coupons
  • Geplande berichtgeving
  • Shortcodes
  • Communicatiebeheer
  • Campagneplanning
  • Campagneplanning
  • Engagement tracking
Hiermee kunnen bedrijven realtime feedback over klantervaringen verzamelen: NPS, CX en online beoordelingen op sites die ertoe doen.
Swell helpt bedrijven om het proces van het vastleggen van klantfeedback en online beoordelingen te vereenvoudigen. Met een mobielgerichte benadering maakt Swell realtime interactie met de consument mogelijk via de kanalen waar de meeste mensen bekend mee zijn, zoals sms en e-mail. Meer informatie over Swell

Functies

  • Personalisatie van berichten
  • Messaging in twee richtingen
  • Rapportage en analyse
  • Contactenbeheer
  • Mobiele coupons
  • Geplande berichtgeving
  • Shortcodes
  • Communicatiebeheer
  • Campagneplanning
  • Campagneplanning
  • Engagement tracking
Maak, verzend en volg effectieve e-mailcampagnes die je helpen om duurzame relaties met je klanten op te bouwen.
Zoho Campaigns is e-mailmarketingsoftware voor kleine tot middelgrote bedrijven om het volledige marketingproces te automatiseren - van het beheren van je e-mailcampagnes tot het onderhouden van je mailinglijsten. Dankzij de integratie met Zoho CRM beschik je over de juiste informatie wanneer je het nodig hebt. Betrek je klanten overal met sociale campagnes op Facebook, Twitter en LinkedIn. Meer informatie over Zoho Campaigns

Functies

  • Personalisatie van berichten
  • Messaging in twee richtingen
  • Rapportage en analyse
  • Contactenbeheer
  • Mobiele coupons
  • Geplande berichtgeving
  • Shortcodes
  • Communicatiebeheer
  • Campagneplanning
  • Campagneplanning
  • Engagement tracking
Software voor sms-marketing die automatische facturering, sms-planning, auto-responders en gratis inkomende berichten biedt.
Goedkope sms. Gratis proefperiode van 15 dagen - software voor sms-marketing en bulk-sms met sms-planning, auto-responders, inbox, contactimport, onbeperkte contacten en groepen, QR-codes en gratis inkomende berichten. TXT180 biedt een eenvoudige manier om groepsberichten te verzenden voor elk type bedrijf of organisatie, zoals restaurants, winkels, kerken, vastgoedbedrijven, fondsenwervers en meer. Meer informatie over TXT180

Functies

  • Personalisatie van berichten
  • Messaging in twee richtingen
  • Rapportage en analyse
  • Contactenbeheer
  • Mobiele coupons
  • Geplande berichtgeving
  • Shortcodes
  • Communicatiebeheer
  • Campagneplanning
  • Campagneplanning
  • Engagement tracking
Geef praktijken de mogelijkheid om efficiënt te zijn door sms-tools te bieden om voicemails en telefoontjes te beperken.
HIPAA-compatibele software voor patiëntcommunicatie, speciaal ontwikkeld voor tandheelkundige en medische praktijken. Een van de meest betaalbare oplossingen in de sector voor een drukke zorgpraktijk. Met het platform voor patiëntcommunicatie van Doctible kunnen praktijken patiënten sms'en en patiënten zelfs vragen hun verzekeringskaart op te sturen door een afbeelding te sms'en en hen te helpen het contactloze tijdperk in te luiden. Meer informatie over Doctible

Functies

  • Personalisatie van berichten
  • Messaging in twee richtingen
  • Rapportage en analyse
  • Contactenbeheer
  • Mobiele coupons
  • Geplande berichtgeving
  • Shortcodes
  • Communicatiebeheer
  • Campagneplanning
  • Campagneplanning
  • Engagement tracking

Kopersgids voor SMS-marketing software

SMS-marketing software is een bulk sms-tool voor het delen van tekstberichten. Het stelt bedrijven in staat om sms'jes naar klanten te sturen en helpt ze bij het opstellen en onderhouden van contactlijsten, het inplannen van de bezorging van berichten, het analyseren van de responsratio's en het genereren van rapporten.

Of het nu een e-commerce-bedrijf is dat bestelberichten moet versturen of een bank die transactie-updates naar klanten wil sturen, deze software is nodig om alle zakelijke afspraken af te handelen.

De voordelen van SMS-marketing software

SMS-marketing is een van de goedkoopste marketingtechnieken met een enorme bereikbaarheid. Enkele van de belangrijkste voordelen die het biedt, zijn:

  • Hoge percentages van berichten die worden geopend: er worden ongeveer 23 miljard sms'jes per dag verstuurd, waarvan 97% wordt geopend. Ter vergelijking: slechts 20% van de e-mails wordt geopend. Dit cijfer bewijst dat een sms'je in bijna alle gevallen door de klant wordt gezien, waardoor bedrijven er zeker van zijn dat hun boodschap aan het publiek wordt afgeleverd.
  • Snellere levering, betere adoptiecijfers: in tegenstelling tot e-mails of sociale media kunnen sms-berichten worden afgeleverd op alle soorten mobiele telefoons, of het nu gaat om een pieper of de nieuwste smartphone. Kortom, marketeers kunnen gebruik maken van het feit dat alle mobiele telefoons beschikken over sms-functies.
  • Traceerbare resultaten: in tegenstelling tot traditionele reclame kan SMS-marketing worden gevolgd. De software geeft bedrijven een direct overzicht van de campagneprestaties met betrekking tot verzonden, geopende, gelezen en beantwoorde sms'jes. Dit helpt marketeers bij het evalueren van de klantbetrokkenheid in de verschillende stadia van de campagne, zodat ze kunnen improviseren als en wanneer dat nodig is.

Algemene functies van SMS-marketing software

  • Massa sms'jes: het in één keer sturen van berichten in bulk naar een groot publiek.
  • Contactbeheer: het aanmaken van een gecentraliseerde bewaarplek om contactgegevens, zoals naam, adres en telefoonnummer, op een georganiseerde, doorzoekbare manier op te slaan.
  • Geplande berichten: het instellen van een specifieke tijd om berichten uit te zenden naar personen of naar volledige contactlijsten.
  • Rapportage/analyse: het bepalen en rapporteren van de prestaties van de SMS-marketing campagne op basis van KPI's, zoals geleverde, gelezen en beantwoorde berichten.
  • Mobiele sleutelwoorden: het toevoegen van unieke identificerende trefwoorden aan de tekstboodschap om de lezers tijdens de campagne bepaalde acties te laten uitvoeren. Bijvoorbeeld "START" of "STOP" om nog berichten te ontvangen.

Overwegingen bij de aankoop van SMS-marketing software

  • Schaalbaarheid: de meeste aanbieders van sms-diensten bieden abonnementen aan op basis van het aantal berichten dat in een maand moet worden verzonden. Het advies is om het berichtvolume te evalueren en een abonnement te kiezen dat het beste past bij de huidige behoeften. Hou er rekening mee dat de aanbieder die wordt gekozen de oplossing moet kunnen opschalen naarmate het bedrijf zich uitbreidt.
  • Uptime en betrouwbaarheid: de meeste carriers zijn begonnen met het filteren van onnodige sms'jes en het blokkeren van spambronnen om een betere klantervaring te bieden. Neem, om ervoor te zorgen dat het sms'je de juiste doelgroep bereikt, een betrouwbare en gerenommeerde sms-aanbieder in de arm; anders kan er mogelijk voor de dienst worden betaald terwijl de sms'jes door de carriers worden geblokkeerd. Zorg er ook voor dat de serviceaanbieder een hoge uptime heeft, zodat op elk moment berichten kunnen worden verstuurd.
  • Mogelijkheid tot integratie met bestaande toepassingen: het is sterk aan te raden een oplossing te kiezen die integreert met bestaande systemen, zoals CRM, voor een soepele werking. Hierdoor wordt voorkomen dat gegevens steeds moeten worden ingevoerd, aangezien de integratie de informatie in realtime met alle toepassingen synchroniseert.
  • AI is het nieuwe modewoord: ook op het gebied van marketing maakt AI zijn intrede. Het stelt marketeers in staat om de betrokkenheid van hun publiek te analyseren en de reikwijdte van de communicatie opnieuw in kaart te brengen. Aan de hand van de reacties van klanten op de sms'jes die worden verstuurd, kan AI-software betere promoties en aanbiedingen aan klanten voorstellen. Een groot aantal marketeers gelooft dat AI in 2020 een revolutie teweeg zal brengen in de marketing.
  • Sms'jes kunnen bruikbaar zijn voor betrouwbaarheidsverificatie: het gebruik van sms'jes om persoonlijke gegevens te verifiëren en transacties via OTP's (One-Time Passwords) en push-meldingen goed te keuren, zal naar verwachting toenemen. Tot 2018 werden wereldwijd ongeveer 2 biljoen sms'jes verstuurd voor verificaties en klantenondersteuning. Dit toont aan dat meerdere sectoren zijn begonnen met het gebruik van sms als een vertrouwde modus om hun klanten en gebruikers te verifiëren, en dit ook in de toekomst zullen blijven doen.