Wij helpen bedrijven al 17 jaar
betere software te kiezen
Onderhoudsbeheer software
Onderhoudsbeheer software automatiseert het volgen en plannen van onderhoudsactiviteiten, waardoor dienstverlenende organisaties proactief kunnen werken, de uitvaltijd wordt verlaagd en de operationele efficiëntie wordt verhoogd. Toepassingen voor onderhoudsbeheer kunnen routinetaken automatiseren, terwijl geplande onderhoudsoproepen worden bijgehouden en voltooide werkopdrachten direct worden omgezet in facturen die klaar zijn om te worden verwerkt. Zie ook: field service software en software voor buitendienstbeheer. Meer informatie Minder informatie
Uitgelichte software
Software met meeste reviews
Bekijk de producten in de categorie Onderhoudsbeheer software met de meeste reviews van onze gebruikers
Lokale producten voor Nederland
184 resultaten
Functies
- Kalenderbeheer
- Plannen
- Beheer van technici
- Leveranciersbeheer
- Servicegeschiedenis
- Inspectiebeheer
- Factureren
- Documentbeheer
- Voorraadbeheer
- Integraties van derden
Functies
- Kalenderbeheer
- Plannen
- Beheer van technici
- Leveranciersbeheer
- Servicegeschiedenis
- Inspectiebeheer
- Factureren
- Documentbeheer
- Voorraadbeheer
- Integraties van derden
SAM4
Functies
- Kalenderbeheer
- Plannen
- Beheer van technici
- Leveranciersbeheer
- Servicegeschiedenis
- Inspectiebeheer
- Factureren
- Documentbeheer
- Voorraadbeheer
- Integraties van derden
FieldBuddy
Functies
- Kalenderbeheer
- Plannen
- Beheer van technici
- Leveranciersbeheer
- Servicegeschiedenis
- Inspectiebeheer
- Factureren
- Documentbeheer
- Voorraadbeheer
- Integraties van derden
Functies
- Kalenderbeheer
- Plannen
- Beheer van technici
- Leveranciersbeheer
- Servicegeschiedenis
- Inspectiebeheer
- Factureren
- Documentbeheer
- Voorraadbeheer
- Integraties van derden
Functies
- Kalenderbeheer
- Plannen
- Beheer van technici
- Leveranciersbeheer
- Servicegeschiedenis
- Inspectiebeheer
- Factureren
- Documentbeheer
- Voorraadbeheer
- Integraties van derden
Functies
- Kalenderbeheer
- Plannen
- Beheer van technici
- Leveranciersbeheer
- Servicegeschiedenis
- Inspectiebeheer
- Factureren
- Documentbeheer
- Voorraadbeheer
- Integraties van derden
Functies
- Kalenderbeheer
- Plannen
- Beheer van technici
- Leveranciersbeheer
- Servicegeschiedenis
- Inspectiebeheer
- Factureren
- Documentbeheer
- Voorraadbeheer
- Integraties van derden
Functies
- Kalenderbeheer
- Plannen
- Beheer van technici
- Leveranciersbeheer
- Servicegeschiedenis
- Inspectiebeheer
- Factureren
- Documentbeheer
- Voorraadbeheer
- Integraties van derden
Functies
- Kalenderbeheer
- Plannen
- Beheer van technici
- Leveranciersbeheer
- Servicegeschiedenis
- Inspectiebeheer
- Factureren
- Documentbeheer
- Voorraadbeheer
- Integraties van derden
Functies
- Kalenderbeheer
- Plannen
- Beheer van technici
- Leveranciersbeheer
- Servicegeschiedenis
- Inspectiebeheer
- Factureren
- Documentbeheer
- Voorraadbeheer
- Integraties van derden
Functies
- Kalenderbeheer
- Plannen
- Beheer van technici
- Leveranciersbeheer
- Servicegeschiedenis
- Inspectiebeheer
- Factureren
- Documentbeheer
- Voorraadbeheer
- Integraties van derden
Functies
- Kalenderbeheer
- Plannen
- Beheer van technici
- Leveranciersbeheer
- Servicegeschiedenis
- Inspectiebeheer
- Factureren
- Documentbeheer
- Voorraadbeheer
- Integraties van derden
Functies
- Kalenderbeheer
- Plannen
- Beheer van technici
- Leveranciersbeheer
- Servicegeschiedenis
- Inspectiebeheer
- Factureren
- Documentbeheer
- Voorraadbeheer
- Integraties van derden
Functies
- Kalenderbeheer
- Plannen
- Beheer van technici
- Leveranciersbeheer
- Servicegeschiedenis
- Inspectiebeheer
- Factureren
- Documentbeheer
- Voorraadbeheer
- Integraties van derden
Functies
- Kalenderbeheer
- Plannen
- Beheer van technici
- Leveranciersbeheer
- Servicegeschiedenis
- Inspectiebeheer
- Factureren
- Documentbeheer
- Voorraadbeheer
- Integraties van derden
Functies
- Kalenderbeheer
- Plannen
- Beheer van technici
- Leveranciersbeheer
- Servicegeschiedenis
- Inspectiebeheer
- Factureren
- Documentbeheer
- Voorraadbeheer
- Integraties van derden
Functies
- Kalenderbeheer
- Plannen
- Beheer van technici
- Leveranciersbeheer
- Servicegeschiedenis
- Inspectiebeheer
- Factureren
- Documentbeheer
- Voorraadbeheer
- Integraties van derden
Functies
- Kalenderbeheer
- Plannen
- Beheer van technici
- Leveranciersbeheer
- Servicegeschiedenis
- Inspectiebeheer
- Factureren
- Documentbeheer
- Voorraadbeheer
- Integraties van derden
Functies
- Kalenderbeheer
- Plannen
- Beheer van technici
- Leveranciersbeheer
- Servicegeschiedenis
- Inspectiebeheer
- Factureren
- Documentbeheer
- Voorraadbeheer
- Integraties van derden
Functies
- Kalenderbeheer
- Plannen
- Beheer van technici
- Leveranciersbeheer
- Servicegeschiedenis
- Inspectiebeheer
- Factureren
- Documentbeheer
- Voorraadbeheer
- Integraties van derden
Functies
- Kalenderbeheer
- Plannen
- Beheer van technici
- Leveranciersbeheer
- Servicegeschiedenis
- Inspectiebeheer
- Factureren
- Documentbeheer
- Voorraadbeheer
- Integraties van derden
Functies
- Kalenderbeheer
- Plannen
- Beheer van technici
- Leveranciersbeheer
- Servicegeschiedenis
- Inspectiebeheer
- Factureren
- Documentbeheer
- Voorraadbeheer
- Integraties van derden
Functies
- Kalenderbeheer
- Plannen
- Beheer van technici
- Leveranciersbeheer
- Servicegeschiedenis
- Inspectiebeheer
- Factureren
- Documentbeheer
- Voorraadbeheer
- Integraties van derden
Functies
- Kalenderbeheer
- Plannen
- Beheer van technici
- Leveranciersbeheer
- Servicegeschiedenis
- Inspectiebeheer
- Factureren
- Documentbeheer
- Voorraadbeheer
- Integraties van derden
Kopersgids voor Onderhoudsbeheer software
Inhoudsopgave
Onderhoudsbeheer software is een hulpmiddel om de staat van de tools, activa, vloten, apparatuur en machines te volgen die ter plekke zijn geïnstalleerd. De status van deze items geeft relevante inzichten aan de onderhoudsteams.
De software bevat tools voor het plannen van onderhoud, het stellen van prioriteiten, het toewijzen van tickets aan technici en het genereren van onderhoudsrapporten. Het helpt bedrijven hun totale onderhoudsproces te stroomlijnen, de gezondheid van hun machines te volgen en storingen te verminderen, wat op zijn beurt de operationele efficiëntie verbetert en tijd en geld bespaart.
De voordelen van onderhoudsbeheer software
Het is geen geheim dat slecht onderhoud kan leiden tot een plotselinge uitval van machines, waardoor de hele productiecyclus kan worden stilgelegd. Storingen zijn kostbaar voor bedrijven en riskant voor werknemers die de machines bedienen, omdat de fout en de omvang van de schade daarbij niet nauwkeurig kan worden voorspeld.
Hier kan onderhoudsbeheer software je mee helpen. Het heeft de volgende voordelen:
- Verlengt de levensduur van machines: de kerntaak van deze software is het definiëren van de onderhoudsvereisten van individuele bedrijfsmiddelen en het opstellen van terugkerende onderhoudsschema's. Tijdige service en goed onderhoud verlengen de levensduur en de kwaliteit van de machines, die vervolgens langer meegaan zonder (of met minimaal) defect.
- Zorgt voor een veilige en conforme werkplek: de software helpt bedrijven bij het opzetten van gezondheids- en veiligheidscontroles, die over de hele werkvloer kunnen worden gecommuniceerd om het aantal incidenten te verminderen. Het legt ook onderhouds- en incidentenregistraties vast volgens de compliance-eisen om het onderhoudsteam en de hele business unit te auditen en rapporten op te stellen.
- Stelt een preventieve onderhoudsaanpak vast: onderhoudsbeheer software kan triggers voor onderhoud creëren. Het maakt gebruik van realtime monitoringsensoren om de gezondheid van het systeem te volgen en een preventieve koers uit te zetten na een storing om het systeem zo snel mogelijk weer online te brengen.
Algemene functies van onderhoudsbeheer software
- Asset tracking: het volgen van alle activa, inclusief gereedschappen, apparatuur en machineonderdelen. Het bewaken van het gebruik, de toewijzing, de beweging en het rendement gedurende de gehele levenscyclus van de activa.
- Preventief onderhoud: het helpen bij het uitvoeren van regelmatig onderhoud aan machines en apparatuur om stilstand en dure reparatiekosten te voorkomen.
- Beheer van werkbonnen: het aanmaken van werkorders voor onderhoudsaanvragen, deze toewijzen aan onderhoudsteams en het volgen van de status tot aan de voltooiing.
- Planning: het plannen van de onderhoudswerkzaamheden en het communiceren met de betrokken belanghebbenden.
- Voorraadbeheer: het controleren van de stroom van activa, reserveonderdelen en apparatuur op de werkvloer en het in de gaten houden van de voorraadhoeveelheid.
- Mobiele toegang: het verzenden, ontvangen en openen van onderhoudsschema's via mobiele telefoons. De software maakt het ook mogelijk de voortgang van de werkzaamheden te updaten, te bewijzen dat het werk is ingediend en te communiceren met het onderhoudsteam.
Overwegingen bij de aankoop van onderhoudsbeheer software
- Soort faciliteit: onderhoud software kan worden gebruikt in verschillende industrieën, zelfs in scholen en ziekenhuizen. Sectorspecifieke onderhoud software biedt je vooraf gebouwde sjablonen en aangepaste interfaces, die gebruikers helpen om zich snel aan te passen aan de software. Generieke onderhoud software biedt mogelijk niet alle functies die nodig zijn.
- Opties voor implementatie: onderhoudsbeheer software kan on-premises of in de cloud worden ingezet. De cloud-optie is goedkoper, maar je gegevens worden gehost op de server van de leverancier of een derde partij. Als de voorkeur bestaat dat gegevens niet bij een derde partij worden opgeslagen, is het misschien beter een oplossing on-premises te gebruiken.
- Verborgen kosten: de meeste onderhoud software wordt aangeboden als abonnement, maar niet elke verkoper is misschien open over extra kosten voor training, ondersteuning of upgrades. Het is aan te raden om leveranciers te vragen naar al deze kosten of vergoedingen, zodat de totale eigendomskosten van de software nauwkeurig kunnen worden berekend. Voorkom verrassingen, want die zullen van invloed zijn op het budget en mogelijk verliezen vergroten.
Belangrijke trends op het gebied van onderhoudsbeheer software
- Mobiele toegankelijkheid zal de efficiëntie verhogen: mobiele toegankelijkheid is niet nieuw voor de onderhoudsmarkt. De trend biedt voordelen, zoals gestroomlijnde communicatie en een snellere verwerking van verzoeken. Veel leveranciers, zoals eXpress, UpKeep en Fiix, bieden speciale mobiele apps of mobiele toegankelijkheid aan in hun belangrijkste onderhoud software. Het verhoogt de efficiëntie van de technici en helpt ze door te gaan naar het volgende verzoek in plaats van heen en weer te moeten rennen naar het kantoor.
- AI voedt de toepassingen: bij de nieuwe onderhoudsbeheer oplossingen gaat het niet alleen om het aanmaken van onderhoudsopdrachten en het toewijzen en afsluiten ervan. Om de prestaties van de software te verbeteren, voegen leveranciers kunstmatige intelligentie (AI) toe om onderhoudsgegevens, redenen voor storingen en preventieve maatregelen te verzamelen en te analyseren. Het systeem analyseert al deze gegevens om aanbevelingen te doen voor het prioriteren van onderhoudsschema's en het vinden van de exacte oorzaak van herhaalde storingen.