Helpt Nederlandse bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software

Bouwsoftware

Bouwsoftware en project management software voor de bouw coördineren bedrijfsprocessen voor aannemers en bouwers. Organisaties gebruiken bouwsoftware om gezamenlijke workflow en data-toegang mogelijk te maken, waarbij meerdere teams en kantoorlocaties in een gedeelde werkomgeving worden geïntegreerd. Deze softwareoplossingen bieden ook planningsgegevens en realtime voltooiingsgegevens. Voorbeelden hiervan zijn bewaking van productstatus, start- en einddata, budgetten en uitgaven. Ze bieden meestal ook hulpmiddelen voor gegevensorganisatie en presentatie, zoals constructiesjablonen. Gebruik Capterra om de juiste project management software voor de bouw in Nederland te vinden. Zie ook: boekhoudprogramma's voor de bouw, software voor architectuurschetsen, CRM voor de bouw en bouwcalculatie software.

Uitgelichte software

Software met meeste reviews

Bekijk de producten in de categorie Bouwsoftware met de meeste reviews van onze gebruikers

Nederland Lokale producten weergeven

178 resultaten

Tool voor het beheer van budgetten en onderaannemers. Krijg een realtime overzicht van de winstgevendheid van projecten. Standaardiseer processen. Meer informatie over Planyard
Planyard is een tool voor het beheer van budgetten en onderaannemers. Krijg een realtime overzicht van de winstgevendheid van projecten en opdrachten. Waarborg naleving door processen volledig te standaardiseren, van biedingen tot contractbeheer, voortgangsrapportage en facturering. Maak handmatig dubbel werk overbodig en bespaar projectmanagers en accountants tijd. Meer informatie over Planyard

Functies

  • Beheer van wijzigingsorders
  • Budget bijhouden
  • Aansturing van onderaannemers
  • Voorraadbeheer
  • Mobiele toegang
  • Inkooporderbeheer
  • Integratie in de administratie
  • Roosterbeheer
  • Voortgang bijhouden
  • Meerdere projecten
  • Taakbeheer
  • Projectbeheer
De meest betaalbare alles-in-één oplossing voor projectmanagement. 25+ modules. Schatten, plannen, logboeken, tijdkaarten, accounting en meer Meer informatie over Contractor Foreman
De betaalbare alles-in-één oplossing voor het beheer van bouwprojecten. 25+ modules. Maak snel en eenvoudig schattingen, planningen (met Gantt en CPM), dagelijkse logboeken, tijdkaarten (met GPS), boekhouding en meer. Onbeperkte projecten en gratis training en ondersteuning. Bespaar duizenden in vergelijking met andere systemen. Integreert met QuickBooks om dubbele invoer te voorkomen. Gebruik het op de telefoon, tablet en computer. Meer dan 25 modules tegen een zeer lage prijs. In 2019 uitgeroepen tot een top-app en een topproduct voor aannemers. Meer informatie over Contractor Foreman

Functies

  • Beheer van wijzigingsorders
  • Budget bijhouden
  • Aansturing van onderaannemers
  • Voorraadbeheer
  • Mobiele toegang
  • Inkooporderbeheer
  • Integratie in de administratie
  • Roosterbeheer
  • Voortgang bijhouden
  • Meerdere projecten
  • Taakbeheer
  • Projectbeheer
Robuuste en gebruiksvriendelijke visuele planningsoftware om alle soorten middelen te volgen. Meer informatie over Visual Planning
Visual Planning is een krachtige softwarebeheeroplossing, geoptimaliseerd voor diegenen in de sector voor bouwbeheer, met vlaggenschip- en organisatietools voor het verhogen van de productiviteit van het bedrijf. Met full-stacked capaciteiten kunnen gebruikers in realtime projecten op lange of korte termijn volgen, geplande versus werkelijke kosten voorspellen en voertuigen en machines op één platform toewijzen aan de bouwplaats. Meer informatie over Visual Planning

Functies

  • Beheer van wijzigingsorders
  • Budget bijhouden
  • Aansturing van onderaannemers
  • Voorraadbeheer
  • Mobiele toegang
  • Inkooporderbeheer
  • Integratie in de administratie
  • Roosterbeheer
  • Voortgang bijhouden
  • Meerdere projecten
  • Taakbeheer
  • Projectbeheer
Software voor het beheren van bedrijfsmiddelen in de bouw voor het traceren en beheren van gereedschappen, materialen en bedrijfsmiddelen over verschillende locaties. Gratis proefperiode van 15 dagen. Meer informatie over EZOfficeInventory
Met deze toonaangevende software voor het beheren van bedrijfsmiddelen in de bouw kun je gereedschappen en apparatuur traceren, onderhoud plannen en RFID-tags, streepjescodes en QR-codes in bulk scannen. Dit is een volledig geïntegreerd systeem voor bedrijfsmiddelenbeheer waarmee je in één keer inkooporders kunt opstellen, de voorraad kunt beheren en servicetickets kunt creëren. Volledige locatiegeschiedenis en bruikbare servicerapporten helpen je om diefstal en verlies te voorkomen, waardoor dit de beste software voor goederenbeheer is. Probeer het gratis uit met een proefperiode van 15 dagen. Meer informatie over EZOfficeInventory

Functies

  • Beheer van wijzigingsorders
  • Budget bijhouden
  • Aansturing van onderaannemers
  • Voorraadbeheer
  • Mobiele toegang
  • Inkooporderbeheer
  • Integratie in de administratie
  • Roosterbeheer
  • Voortgang bijhouden
  • Meerdere projecten
  • Taakbeheer
  • Projectbeheer
De toonaangevende boekhoudsoftware voor kleine bedrijven. Directe toegang tot gegevens over klanten, verkopers en werknemers.
QuickBooks Enterprise is complete boekhoudsoftware voor de bouwsector die kan meegroeien met je bedrijf. Het biedt alle tools die je bedrijf nodig heeft, maar is toch eenvoudig te gebruiken. Je kunt je boekhouding organiseren, inventaris beheren, verkopen bijhouden en zelfs de loonlijst uitvoeren, maar dan voor een fractie van de kosten. Met QuickBooks Enterprise bespaar je duizenden dollars per jaar in vergelijking met soortgelijke oplossingen. Het is krachtig en flexibel en wordt ook geleverd in versies die zijn ontworpen om aan jouw specifieke behoeften te voldoen. Probeer het vandaag nog gratis uit. Meer informatie over QuickBooks Desktop Enterprise

Functies

  • Beheer van wijzigingsorders
  • Budget bijhouden
  • Aansturing van onderaannemers
  • Voorraadbeheer
  • Mobiele toegang
  • Inkooporderbeheer
  • Integratie in de administratie
  • Roosterbeheer
  • Voortgang bijhouden
  • Meerdere projecten
  • Taakbeheer
  • Projectbeheer
Blijf moeiteloos op de hoogte van al je bouwprojecten via het eenvoudige desktop- of app-platform van monday.com.
Beheer je bouwprojecten van planning tot uitvoering met monday.com, alles in één software. Deel bestanden, opmerkingen, checklists en meer om up-to-date te blijven tijdens de ontwikkeling van elk bouwproject. Gebruik verschillende weergaven om al je projectaspecten, van budgetten tot opleveringen, te bewaken, en bekijk je gegevens zoals jij dat wilt. Ontvang in realtime updates uit het veld via de mobiele app, en nodig externe belanghebbenden, ontwerpers en medewerkers uit om de voortgang van je project te volgen. Meer informatie over monday.com

Functies

  • Beheer van wijzigingsorders
  • Budget bijhouden
  • Aansturing van onderaannemers
  • Voorraadbeheer
  • Mobiele toegang
  • Inkooporderbeheer
  • Integratie in de administratie
  • Roosterbeheer
  • Voortgang bijhouden
  • Meerdere projecten
  • Taakbeheer
  • Projectbeheer
Smartsheet levert een verbeterde projectefficiëntie en verantwoording door de communicatie en documentatie te stroomlijnen.
Smartsheet is het platform voor werkuitvoering waarop veel van 's werelds grootste bouwbedrijven vertrouwen om productief te blijven, te communiceren met verafgelegen teams en elke stap van elk project te documenteren. Smartsheet levert een verbeterde projectefficiëntie en verantwoording door de communicatie en documentatie te stroomlijnen. **Beste zakelijke app van 2014 - Evernote Platform Awards **Gartner Cool Vendor 2015 - project- en portfoliomanagement Meer informatie over Smartsheet

Functies

  • Beheer van wijzigingsorders
  • Budget bijhouden
  • Aansturing van onderaannemers
  • Voorraadbeheer
  • Mobiele toegang
  • Inkooporderbeheer
  • Integratie in de administratie
  • Roosterbeheer
  • Voortgang bijhouden
  • Meerdere projecten
  • Taakbeheer
  • Projectbeheer
Procore is een bouwplatform voor het beheer van je projecten, middelen en financiën, van projectplanning tot afsluiting.
Maak het eenvoudiger om bouwprojecten te beheren met Procore. Neem de controle over de bouwresultaten, minimaliseer het risico en bescherm de winst met een hoog aangeprezen platform voor bouwbeheer. Lever projecten op tijd en binnen het budget door je hele project vanuit de palm van je hand te beheren. Procore draait op elke desktop, laptop of mobiel apparaat dat toegang heeft tot een wifi-verbinding. Meer informatie over Procore

Functies

  • Beheer van wijzigingsorders
  • Budget bijhouden
  • Aansturing van onderaannemers
  • Voorraadbeheer
  • Mobiele toegang
  • Inkooporderbeheer
  • Integratie in de administratie
  • Roosterbeheer
  • Voortgang bijhouden
  • Meerdere projecten
  • Taakbeheer
  • Projectbeheer
Wrike is software voor werkmanagement met goedkeuringen, urenregistratie, Gantt-diagrammen, Kanbanborden, budgetbeheer, rapportage en meer.
Wrike is bekroonde software voor projectmanagement die wordt vertrouwd door meer dan 20.000 bedrijven wereldwijd. Creëer een gestroomlijnde digitale werkplek met aangepaste aanvraagformulieren, Kanbanborden, Gantt-diagrammen, budgetbeheer, urenregistratie, realtime updates en prestatierapporten, allemaal op één plek die bedrijfsbreed kan worden gedeeld. Integreer Wrike met meer dan 400 toepassingen om je dagelijkse processen te automatiseren. Pas workflows aan en verminder de behoefte aan e-mails, vergaderingen, statusupdates en meer. Meer informatie over Wrike

Functies

  • Beheer van wijzigingsorders
  • Budget bijhouden
  • Aansturing van onderaannemers
  • Voorraadbeheer
  • Mobiele toegang
  • Inkooporderbeheer
  • Integratie in de administratie
  • Roosterbeheer
  • Voortgang bijhouden
  • Meerdere projecten
  • Taakbeheer
  • Projectbeheer
BIM 360 is de perfecte tool voor project-, veld- en BIM-managers om de levering te versnellen, geld te besparen en risico's te verminderen.

Functies

  • Beheer van wijzigingsorders
  • Budget bijhouden
  • Aansturing van onderaannemers
  • Voorraadbeheer
  • Mobiele toegang
  • Inkooporderbeheer
  • Integratie in de administratie
  • Roosterbeheer
  • Voortgang bijhouden
  • Meerdere projecten
  • Taakbeheer
  • Projectbeheer
ClockShark is de toonaangevende urenregistratie- en planningssoftware voor lokale bouw, buitendienst en franchises.
ClockShark is de toonaangevende software voor urenregistratie en planning ontwikkeld voor lokale bouw, buitendienst en franchises die op zoek zijn naar een eenvoudigere manier om de tijd van mobiele medewerkers te volgen, loonlijsten snel en nauwkeurig te verwerken en inzicht te krijgen in taakkosten. Meer dan 4000 klanten hebben de rompslomp van papieren urenstaten al vervangen door software die het gemakkelijker maakt om hun bedrijf te runnen en accountants tevreden houdt. Begin vandaag nog met een gratis proefversie! Meer informatie over ClockShark

Functies

  • Beheer van wijzigingsorders
  • Budget bijhouden
  • Aansturing van onderaannemers
  • Voorraadbeheer
  • Mobiele toegang
  • Inkooporderbeheer
  • Integratie in de administratie
  • Roosterbeheer
  • Voortgang bijhouden
  • Meerdere projecten
  • Taakbeheer
  • Projectbeheer
Online planning en agenda's, online delen van documenten en foto's, online wijzigen van bestellingen en selectiegoedkeuringen.
Buildertrend biedt geavanceerde, cloudgebaseerde software voor projectmanagement. Met bijna 1 miljoen gebruikers over de hele wereld geeft Buildertrend de bouwsector een betere manier om te bouwen. De software van Buildertrend helpt bouwprofessionals bij het bouwen van meer projecten en vermindert vertragingen, elimineert communicatiefouten en verhoogt de klanttevredenheid. De reeks functies staat klaar om je te helpen, van functies voor het begroten, plannen en wijzigen van bestellingen tot klantcommunicatie en documentbeheer. Meer informatie over Buildertrend

Functies

  • Beheer van wijzigingsorders
  • Budget bijhouden
  • Aansturing van onderaannemers
  • Voorraadbeheer
  • Mobiele toegang
  • Inkooporderbeheer
  • Integratie in de administratie
  • Roosterbeheer
  • Voortgang bijhouden
  • Meerdere projecten
  • Taakbeheer
  • Projectbeheer
KeepTruckin is het populaire platform voor wagenparkbeheer dat wordt vertrouwd door meer dan 500.000 chauffeurs en 55.000 wagenparken.
KeepTruckin is het populaire platform voor wagenparkbeheer dat wordt vertrouwd door meer dan 500.000 chauffeurs en 55.000 wagenparken. Volg voertuigen, aanhangwagens en andere bedrijfsmiddelen met realtime gps. Bescherm je bedrijf met veiligheidsscorekaarten voor de bestuurder en volledig geïntegreerde dashcams. Vereenvoudig de naleving met behulp van een populaire ELD-oplossing. Verhoog de operationele efficiëntie en verlaag de kosten met robuuste, intuïtieve KPI-rapportage. Meer informatie over Motive

Functies

  • Beheer van wijzigingsorders
  • Budget bijhouden
  • Aansturing van onderaannemers
  • Voorraadbeheer
  • Mobiele toegang
  • Inkooporderbeheer
  • Integratie in de administratie
  • Roosterbeheer
  • Voortgang bijhouden
  • Meerdere projecten
  • Taakbeheer
  • Projectbeheer
De toonaangevende tool voor bouwbeheer die projecten op schema houdt. Plan en plan het beste projectwerk van je team, vanaf elke locatie.
Float is een platform voor middelenbeheer dat wordt gebruikt door grote en kleine teams (van 5 tot meer dan 5000). Beheer je capaciteit op de automatische piloot met directe agenda-integraties, aangepaste werkuren en feestdagen. Plan projecten met precisie door fasen en budgetten toe te voegen. Wijs taken snel toe met gebruiksvriendelijke planningstools. Voorspel budgetten en middelen met krachtige rapportage. Houd de tijd van je team bij om de voortgang van het project te volgen. Verbind Asana, Jira, Slack en meer via directe integraties. Gratis proefperiode van 30 dagen. Meer informatie over Float

Functies

  • Beheer van wijzigingsorders
  • Budget bijhouden
  • Aansturing van onderaannemers
  • Voorraadbeheer
  • Mobiele toegang
  • Inkooporderbeheer
  • Integratie in de administratie
  • Roosterbeheer
  • Voortgang bijhouden
  • Meerdere projecten
  • Taakbeheer
  • Projectbeheer
Bied op en win meer winstgevend werk in minder tijd met STACK! Cloudgebaseerde, gratis ondersteuning/training. Maak vandaag nog je gratis account aan.
STACK start- en schattingssoftware is eenvoudig te gebruiken, boordevol functies om je biedingsproces te versnellen en cloudgebaseerd, zodat je overal en in realtime met je team kunt samenwerken. Het allerbeste is dat de toegang tot STACK nu GRATIS is! Altijd, overal, vanaf elk apparaat toegang tot projectplannen. Bied op meer werk, in minder tijd. Elimineer dure schattingsfouten. Maak gebruik van een bibliotheek met vooraf ontworpen en aangepaste materiaaldatabases. Win meer winstgevend werk. Meer informatie over STACK

Functies

  • Beheer van wijzigingsorders
  • Budget bijhouden
  • Aansturing van onderaannemers
  • Voorraadbeheer
  • Mobiele toegang
  • Inkooporderbeheer
  • Integratie in de administratie
  • Roosterbeheer
  • Voortgang bijhouden
  • Meerdere projecten
  • Taakbeheer
  • Projectbeheer
Bluebeam Revu introduceert veelgevraagde nieuwe functies en verbeteringen voor het automatiseren en versnellen van kritieke werkprocessen.
Bluebeam Studio biedt een pdf-oplossing voor gebruikers die pdf-bestanden willen maken, bewerken en markeren en in realtime of op elk moment met projectpartners willen samenwerken. Meer informatie over Bluebeam Revu

Functies

  • Beheer van wijzigingsorders
  • Budget bijhouden
  • Aansturing van onderaannemers
  • Voorraadbeheer
  • Mobiele toegang
  • Inkooporderbeheer
  • Integratie in de administratie
  • Roosterbeheer
  • Voortgang bijhouden
  • Meerdere projecten
  • Taakbeheer
  • Projectbeheer
Webgebaseerde software voor woningbouwbeheer om projectplanningen, wijzigingsorders, selecties, schattingen en meer te verwerken.
Bouw je meer dan $ 1 miljoen aan projecten per jaar? CoConstruct is de hoogst gewaardeerde aangepaste software voor bouwers en verbouwers. De enige alles-in-één tool met inschatting op basis van eenmalige invoer, waarmee je je gegevens maar één keer hoeft in te voeren en die informatie kunt gebruiken voor de schatting, specificaties, selecties, biedingen, voorstellen, wijzigingsorders en budgetten, inclusief van en naar QuickBooks. Dat is in aanvulling op de planning en prijswinnende communicatie van de software. Meer informatie over CoConstruct

Functies

  • Beheer van wijzigingsorders
  • Budget bijhouden
  • Aansturing van onderaannemers
  • Voorraadbeheer
  • Mobiele toegang
  • Inkooporderbeheer
  • Integratie in de administratie
  • Roosterbeheer
  • Voortgang bijhouden
  • Meerdere projecten
  • Taakbeheer
  • Projectbeheer
Laat je kleine onderneming er groter uitzien. Jobber helpt bedrijven in de thuisdienst om sneller offertes te maken, opdrachten in te plannen, te factureren en betaald te krijgen.
Laat je kleine onderneming er groter uitzien met de software voor thuisdiensten van Jobber. Jobber helpt duizenden bedrijven hun bedrijf te verbeteren en te laten groeien. Stel offertes op, plan taken in en factureer klanten waar je ook bent; optimaliseer routes, volg teams en dispatch ze; waarschuw en communiceer met klanten; en synchroniseer automatisch met je accountingsoftware – allemaal op één plek. Je wordt sneller betaald en ziet er professioneler uit dan ooit. Bovendien helpt de gratis toegewijde ondersteuning van Jobber je bij elke stap. Meer informatie over Jobber

Functies

  • Beheer van wijzigingsorders
  • Budget bijhouden
  • Aansturing van onderaannemers
  • Voorraadbeheer
  • Mobiele toegang
  • Inkooporderbeheer
  • Integratie in de administratie
  • Roosterbeheer
  • Voortgang bijhouden
  • Meerdere projecten
  • Taakbeheer
  • Projectbeheer
AccuLynx is de meest vertrouwde software van de dakbedekkingssector die is ontworpen om aannemers te helpen hun bedrijf te beheren en te laten groeien.
AccuLynx is de meest vertrouwde softwaretoepassing van de dakbedekkingssector die is ontworpen om aannemers te helpen hun bedrijf te beheren en te laten groeien. De software zit boordevol krachtige functies en gebruiksvriendelijke tools die helpen de processen van dakdekkers te stroomlijnen, hun winst te laten groeien en een superieure klantenservice te bieden. Met AccuLynx kunnen dakdekkers elk aspect van hun bedrijf beheren vanuit een enkele toepassing. Meer informatie over AccuLynx

Functies

  • Beheer van wijzigingsorders
  • Budget bijhouden
  • Aansturing van onderaannemers
  • Voorraadbeheer
  • Mobiele toegang
  • Inkooporderbeheer
  • Integratie in de administratie
  • Roosterbeheer
  • Voortgang bijhouden
  • Meerdere projecten
  • Taakbeheer
  • Projectbeheer
Stroomlijn de inspectie- en onderhoudsprocessen van je wagenpark. Verbind je voertuigen, chauffeurs, managers en monteurs op eenvoudige wijze.
Gebruiksvriendelijke software voor wagenparkbeheerders. Beheer bestuurdersinspectierapporten (DVIR) voor naleving, volg schade met foto's en leg nauwkeurige kilometers vast met de mobiele app. Pas digitale formulieren aan voor elk activum, creëer, plan en volg op gebruik gebaseerde onderhoudstaken en geautomatiseerde waarschuwingen voor chauffeurs of monteurs. Maak en beheer werkorders voor interne of externe monteurs, met rapportage, analyse en onderhoudsgeschiedenis van activa voor meer veiligheid, efficiëntie en wederverkoopwaarde. Meer informatie over Whip Around

Functies

  • Beheer van wijzigingsorders
  • Budget bijhouden
  • Aansturing van onderaannemers
  • Voorraadbeheer
  • Mobiele toegang
  • Inkooporderbeheer
  • Integratie in de administratie
  • Roosterbeheer
  • Voortgang bijhouden
  • Meerdere projecten
  • Taakbeheer
  • Projectbeheer
Oplossing voor bouw- en vastgoedbeheer die alles samenbrengt voor gestroomlijnde controle via één bron.
Biedt bouw- en vastgoedbedrijven de meest complete oplossing voor het met vertrouwen, precisie en efficiëntie beheren van de volledige project- of vastgoedlevenscyclus. Voorheen Sage Timberline Office. Meer informatie over Sage 300 Construction and Real Estate

Functies

  • Beheer van wijzigingsorders
  • Budget bijhouden
  • Aansturing van onderaannemers
  • Voorraadbeheer
  • Mobiele toegang
  • Inkooporderbeheer
  • Integratie in de administratie
  • Roosterbeheer
  • Voortgang bijhouden
  • Meerdere projecten
  • Taakbeheer
  • Projectbeheer
Tools voor schatting, projectmanagement en productiviteit voor bouwprojecten.
Ontdek hoe meer dan 500.000 professionals in 75 landen sneller en nauwkeuriger schattingen maken met UDA ConstructionSuite. ConstructionSuite is ontworpen voor algemene aannemers, woningbouwers en onderaannemers, beheert meer dan $ 65 miljard aan projecten en beschikt over echte schattingen met sectorspecifieke tools zoals RSMeans-kostengegevens, AIA-betalingstoepassingen, schattingssjablonen, daadwerkelijke twee-directionele QuickBooks-integratie, beheer van Change Order en integratie met toonaangevende CAD-programma's. Begin vandaag nog. Meer informatie over UDA ConstructionSuite

Functies

  • Beheer van wijzigingsorders
  • Budget bijhouden
  • Aansturing van onderaannemers
  • Voorraadbeheer
  • Mobiele toegang
  • Inkooporderbeheer
  • Integratie in de administratie
  • Roosterbeheer
  • Voortgang bijhouden
  • Meerdere projecten
  • Taakbeheer
  • Projectbeheer
Cloudgebaseerd projectmanagementplatform dat bouwbedrijven helpt bij het bijhouden van kosten, contractbeheer en orderbeheer.
Cloudgebaseerd projectmanagementplatform dat bouwbedrijven helpt bij het bijhouden van kosten, contractbeheer en orderbeheer. Meer informatie over ConstructionOnline

Functies

  • Beheer van wijzigingsorders
  • Budget bijhouden
  • Aansturing van onderaannemers
  • Voorraadbeheer
  • Mobiele toegang
  • Inkooporderbeheer
  • Integratie in de administratie
  • Roosterbeheer
  • Voortgang bijhouden
  • Meerdere projecten
  • Taakbeheer
  • Projectbeheer
Krachtige en effectieve tools voor taakbeheer, contactbeheer en projectmanagement verpakt in een eenvoudig te leren en gebruiksvriendelijke interface.
JobNimbus is perfect voor dakdekkers, verbouwers, restaurateurs en meer, en bespaart je tijd en geld met tools voor project-, contact- en taakbeheer verpakt in een gebruiksvriendelijke interface. Met JobNimbus kun je moeiteloos je verkoop- en opdrachtpijplijnen volgen. Creëer ramingen en facturen, maak werkfoto's, wijs werkorders toe, creëer en deel documenten, plan taken, bekijk gedeelde agenda's, verzend materiaalbestellingen, volg betalingen en meer. Genereer krachtige live rapporten om alles inzichtelijk te maken. Web, iOS, Android. Meer informatie over JobNimbus

Functies

  • Beheer van wijzigingsorders
  • Budget bijhouden
  • Aansturing van onderaannemers
  • Voorraadbeheer
  • Mobiele toegang
  • Inkooporderbeheer
  • Integratie in de administratie
  • Roosterbeheer
  • Voortgang bijhouden
  • Meerdere projecten
  • Taakbeheer
  • Projectbeheer
Revit BIM-software bevat functies voor architectonisch ontwerp, MEP en bouwtechniek, en constructie.
Autodesk Revit-software voor BIM ondersteunt multidisciplinaire teams effectiever dan ooit gedurende de gehele projectlevenscyclus. Een vernieuwde interface geeft jou controle over panden op je scherm met nieuwe weergaven via tabbladen die je kunt koppelen, als tegels weergeven en bekijken op een tweede monitor. Modelleer meer van je ontwerp in een 3D-weergave, voor een nog meer meeslepende ontwerpervaring. Meer informatie over Revit

Functies

  • Beheer van wijzigingsorders
  • Budget bijhouden
  • Aansturing van onderaannemers
  • Voorraadbeheer
  • Mobiele toegang
  • Inkooporderbeheer
  • Integratie in de administratie
  • Roosterbeheer
  • Voortgang bijhouden
  • Meerdere projecten
  • Taakbeheer
  • Projectbeheer

Kopersgids voor Bouwsoftware

Wat is bouwsoftware?

Bouwsoftware (ook wel bekend als project management software voor de bouw) helpt vastgoedbouwers, aannemers en onderaannemers bij het beheren van de bouwwerkzaamheden. Bouwsoftware functioneert in wezen als projectmanagementoplossingen met aanvullende functies zoals documentbeheer, budget- en offertebeheer, boekhouding, workflowautomatisering en resource management. 

Deze oplossingen helpen bouwers, ingenieurs en architecten om de voortgang van de werkzaamheden op de bouwplaats te communiceren, de kosten en uitgaven te bewaken, middelen te plannen en projectdeadlines bij te houden. Bouwsoftware wordt ook wel aannemerssoftware genoemd.

Wat zijn de voordelen van bouwsoftware?

  • Realtime zichtbaarheid van de levenscyclus van een project: project management software voor de bouw creëert één enkel venster van zichtbaarheid voor alle belanghebbenden, van buitendienstmedewerkers tot CEO's. Vergeleken met handmatige methoden maken deze systemen het eenvoudiger om de projectuitgaven te volgen, kritieke problemen aan te pakken wanneer deze zich voordoen en werkvertragingen als gevolg van onvoorziene fouten te beperken. 
  • Verbeterde werkverdeling: met behulp van bouwsoftware kunnen managers via slechts een paar klikken projecten en taken toewijzen aan werknemers. Hierdoor weet iedereen van tevoren wat hun dagelijkse taken zijn en wordt de kans op verwarring geëlimineerd. Managers worden ook op de hoogte gesteld wanneer een plan fout loopt of een taak niet binnen de gestelde termijn is voltooid. 

Welke algemene functies heeft bouwsoftware?

  • Offertebeheer: het uitnodigen en accepteren van offertes van onderaannemers en externe belanghebbenden, het analyseren en vergelijken van offertes om de beste optie te selecteren, het verzenden van RFI's (request for information, informatieverzoek) en het beheren van een gecentraliseerde opslagplaats van alle biedingsgegevens. 
  • Documentbeheer: het creëren, bijhouden, opslaan en beheren van alle project- en personeelsgerelateerde documenten, zodat alle belanghebbenden documentatie naar wens moeiteloos kunnen doorzoeken.
  • Project management: het creëren van een stapsgewijze workflow voor elk project.
  • Bijhouden van budget/kostprijsberekening: het toewijzen en registreren van de kosten voor het voltooien van elk(e) project, taak en subtaak, en het vergelijken ervan met de begrotingsramingen. 
  • Contractbeheer: het onderhouden van een gecentraliseerde opslagplaats van alle contracten en overeenkomsten tussen bedrijf en klanten, verkopers, leveranciers en externe belanghebbenden. Dit is ook nuttig voor het bijhouden van contractgerelateerde mijlpalen. 
  • Beheer van urenstaten: het bijhouden van de daadwerkelijke arbeidsuren van werknemers. 

Welke overwegingen zijn er bij de aankoop van bouwsoftware?

Bouwsoftware is cruciaal voor een efficiënte en kosteneffectieve projectuitvoering, omdat deze het algemene beheer van het bouwbedrijf en de gelijktijdige uitvoering van meerdere projecten ondersteunt zonder overlappingen of onnodige vertragingen in de werkzaamheden. Het is echter wel belangrijk om de juiste software te kiezen voor de unieke behoeften van het bedrijf, en er zijn een aantal factoren om rekening mee te houden bij het opstellen van een shortlist voor bouwsoftware.

  • Totale eigendomskosten: de kosten van project management software voor de bouw zijn afhankelijk van meerdere factoren. Hoewel sommige traditionele leveranciers nog steeds een op de pc geïnstalleerde implementatie bieden voor een vast eenmalig bedrag, bieden de meeste leveranciers nu cloudgebaseerde oplossingen in verschillende tariefmodellen. Weinig cloudgebaseerde bouwbeheertools bieden robuuste functiesets voor een onbeperkt aantal gebruikers, in plaats van voor elk beheerd project een vaste periodieke vergoeding in rekening te brengen. Andere tools rekenen op basis van gebruikersaantallen, maar staan een onbeperkt aantal projecten toe. Bedrijven moeten op basis van de totale gebruikersaantallen en de projectfrequentie/-kosten bepalen welk tariefmodel het beste aan hun behoeften voldoet. 
  • Training en ondersteuning bij de oplossing: omdat bouwsystemen door iedereen binnen een bouwbedrijf worden gebruikt, van de directie tot en met de supervisors in de buitendienst, is het essentieel dat elke werknemer leert hoe hij/zij het systeem moet gebruiken. Alvorens een aankoop te doen dient de koper de trainingsmodules van verschillende leveranciers te evalueren en te vragen naar hun aanbod en voorwaarden voor ondersteuning. 
  • Op AI gebaseerde software is een aanvulling op bouwbeheertools: moderne bouwsystemen zitten vol met capaciteiten voor geavanceerde gegevensanalyse en kunstmatige intelligentie. Bouwbedrijven maken intensief gebruik van deze systemen, die niet alleen in realtime gegevens uit meerdere bronnen verzamelen, maar ook waardevolle zakelijke inzichten bieden. De ingebouwde capaciteiten voor machine learning en kunstmatige intelligentie helpen topmanagers om problemen in hun proces te begrijpen, te zoeken naar een betere aanpak en taken zoals personeelsregistratie, projectfacturering en projectraming te verbeteren. 
  • Gadgets met wearables zijn de volgende grote ontwikkeling in het bouwbeheer: bouwbedrijven voeren in hoog tempo het gebruik van slimme wearables in hun dagelijkse bedrijfsactiviteiten in. Deze wearables (bijv. een slimme bril, jassen en sensoren bevestigd aan werkpakken) helpen gebruikers om gegevens te verzamelen over de productiviteit, efficiëntie en veiligheid van de werknemer. Deze gegevens worden in realtime gedeeld met bouwsoftware om de werkomstandigheden te analyseren en de prestaties van het personeel te meten ten opzichte van verschillende normen. Dit helpt om de uitvaltijd te minimaliseren, de beschikbaarheid van apparatuur te controleren, risicovolle werkzaamheden te vermijden, de veiligheid van de werknemers te verzekeren, en meer.