Helpt Nederlandse bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software

Reporting tools

Met reporting tools heb je realtime toegang tot essentiële gegevens, en kun je snel multidimensionale rapporten aanmaken uit verschillende databronnen. Naast veel andere toepassingen, kun je met rapportagetools financiële overzichten aanmaken. Verder kun je het succes van verkoopstrategieën volgen, reacties op zorgen over de naleving van regelgeving controleren en interne controles of beveiligingsaudits beheren. Gebruik Capterra om de juiste rapportage software voor jouw bedrijf in Nederland te vinden. Zie ook: BI-tools en enquête software.

Uitgelichte software

Software met meeste reviews

Bekijk de producten in de categorie Reporting tools met de meeste reviews van onze gebruikers

Lokale producten voor Nederland

Nederland Lokale producten weergeven

181 resultaten

Tableau Software helpt mensen gegevens in te zien en te begrijpen. Tableau levert snelle analyse, visualisatie en business intelligence. Meer informatie over Tableau
Tableau helpt mensen om gegevens om te zetten in bruikbare inzichten die impact hebben. Krijg moeiteloos toegang tot gegevens, waar of in welk formaat ze ook zijn opgeslagen. Voer snel ad-hocanalyses uit die verborgen kansen onthullen. Maak interactieve dashboards met geavanceerde visuele analyse met behulp van slepen en neerzetten. Deel vervolgens je werk met iedereen en maak een impact op je bedrijf. Overal ter wereld gebruiken mensen Tableau om hun gegevens in te zien en te begrijpen, van wereldwijde ondernemingen tot beginnende startups en kleine bedrijven. Meer informatie over Tableau

Functies

  • Aanpasbaar dashboard
  • Zoeken/filteren
  • Prognose
  • Geplande en geautomatiseerde rapporten
  • OLAP
  • Slepen en neerzetten
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Prestatiemeetwaarden
  • Ad-hocaanvraag
  • Meerdere gegevensbronnen
Online realtime ESG-dashboard dat rapporten van je ESG-gegevens automatisch verzamelt, bijhoudt en genereert. Meer informatie over ESG-SmartBoard
Met ESG-SmartBoard automatiseer je de ESG-rapportage en verbeter je de werkelijke prestaties, omdat de softwarerobots automatisch doorlopend gegevens verzamelen. - Je ESG-gegevens worden automatisch verzameld en gevisualiseerd in een flexibel online dashboard, zelfs als de gegevens uit meerdere bronnen afkomstig zijn. - Het ESG-rapport wordt automatisch gegenereerd en kan daarna worden bewerkt. - Je kunt je met minimale inspanning aanpassen aan veranderende rapportagevereisten door een softwarerobot het werk te laten doen. Meer informatie over ESG-SmartBoard

Functies

  • Aanpasbaar dashboard
  • Zoeken/filteren
  • Prognose
  • Geplande en geautomatiseerde rapporten
  • OLAP
  • Slepen en neerzetten
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Prestatiemeetwaarden
  • Ad-hocaanvraag
  • Meerdere gegevensbronnen
Met Pointerpro kun je je publiek onmiddellijk advies geven door middel van een geautomatiseerd rapport. Meer informatie over Pointerpro
Met Pointerpro kun je je publiek onmiddellijk advies geven in de vorm van een geautomatiseerd rapport. Met deze innovatieve tool kun je gebruikers een persoonlijk rapport bieden op basis van de beoordelingen die je respondenten hebben ingevuld. Deze automatische manier om onmiddellijk informatie op maat te geven is relevant voor elke consultant, coach, HR-professional, marketeer of docent. Pointerpro bespaart tijd, genereert leads en kan je bedrijf opschalen. Meer informatie over Pointerpro

Functies

  • Aanpasbaar dashboard
  • Zoeken/filteren
  • Prognose
  • Geplande en geautomatiseerde rapporten
  • OLAP
  • Slepen en neerzetten
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Prestatiemeetwaarden
  • Ad-hocaanvraag
  • Meerdere gegevensbronnen
PBRS Power BI Reports Scheduler: stuur gegevensgestuurde Power BI-dashboards en -rapporten naar een onbeperkt aantal gebruikers met (1) Power BI-licentie. Meer informatie over PBRS
PBRS (Power BI Reports Scheduler) bespaart tijd en geld door het eenvoudig te maken om de distributie en levering van Power BI-rapporten en -dashboards te automatiseren. Selecteer enkele of meerdere Power BI-rapporten, plan ze in en voer ze automatisch uit, en stuur ze vervolgens naar printer, fax, map, FTP, sms, Dropbox, SharePoint en e-mail in verschillende standaard bestandsformaten waaronder Excel, Word, pdf en HTML en meer. Datum- en tijdsplanning, gebeurtenistriggers, dynamische en gegevensgestuurde automatisering, workflows voor en na levering. Meer informatie over PBRS

Functies

  • Aanpasbaar dashboard
  • Zoeken/filteren
  • Prognose
  • Geplande en geautomatiseerde rapporten
  • OLAP
  • Slepen en neerzetten
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Prestatiemeetwaarden
  • Ad-hocaanvraag
  • Meerdere gegevensbronnen
Nederland Lokaal product
Alles-in-één-platform voor marketinggegevens voor bureaus en interne teams om al je marketinggegevens te koppelen, organiseren, visualiseren en delen. Meer informatie over Whatagraph
Whatagraph is een platform voor marketinggegevens voor bureaus en interne teams die een alles-in-één-oplossing nodig hebben om alle marketinggegevens met elkaar te koppelen, te organiseren, te visualiseren en te delen via aantrekkelijke en gedetailleerde dashboards en rapporten. - Verbind je marketinggegevens rechtstreeks. - Organiseer gegevens door ze eenvoudig te mixen, samen te voegen, te aggregeren en te groeperen. - Creëer verbluffende datavisualisaties met een paar klikken. - Deel de resultaten moeiteloos. Automatiseer het verzenden of maak een link naar een live dashboard. Meer informatie over Whatagraph

Functies

  • Aanpasbaar dashboard
  • Zoeken/filteren
  • Prognose
  • Geplande en geautomatiseerde rapporten
  • OLAP
  • Slepen en neerzetten
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Prestatiemeetwaarden
  • Ad-hocaanvraag
  • Meerdere gegevensbronnen
PayPal helpt meer dan 17 miljoen bedrijven met betalings- en kredietoplossingen.
PayPal helpt meer dan 17 miljoen bedrijven met betalings- en kredietoplossingen. Meer informatie over PayPal

Functies

  • Aanpasbaar dashboard
  • Zoeken/filteren
  • Prognose
  • Geplande en geautomatiseerde rapporten
  • OLAP
  • Slepen en neerzetten
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Prestatiemeetwaarden
  • Ad-hocaanvraag
  • Meerdere gegevensbronnen
Jira is de populairste software-ontwikkelingstool die wordt gebruikt door flexibele teams. Miljoenen kiezen Jira om geweldige producten te plannen en te bouwen. Probeer het gratis!
Jira is de populairste software-ontwikkelingstool die wordt gebruikt door flexibele teams. Miljoenen kiezen Jira om geweldige producten te plannen en te bouwen. Jira helpt teams waarde te leveren aan klanten door producten eerder, vaker en meer iteratief vrij te geven. Teams gebruiken Jira om feedback om te zetten in nieuwe functies en een hogere klanttevredenheid. Met Jira krijgen teams inzicht in langetermijndoelen, werkstatus en realtime informatie over releases. Terwijl teams zich aanpassen aan veranderingen in de markt, helpt Jira ervoor te zorgen dat processen evolueren met dezelfde snelheid. Meer informatie over Jira

Functies

  • Aanpasbaar dashboard
  • Zoeken/filteren
  • Prognose
  • Geplande en geautomatiseerde rapporten
  • OLAP
  • Slepen en neerzetten
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Prestatiemeetwaarden
  • Ad-hocaanvraag
  • Meerdere gegevensbronnen
Asana is de manier om werk op grote schaal te organiseren en te beheren. Bekijk waarom Asana een toppresteerder is op Capterra.
Met Asana kan je het werk van teams op grote schaal orkestreren, van dagelijkse taken tot strategische cross-functional initiatieven. Asana is het enige werkbeheerplatform dat doelen omzet in actie en silo's tussen teams afbreekt. Meer dan 135.000 betalende klanten en miljoenen gratis organisaties in 190 landen vertrouwen op Asana om alles te beheren, van bedrijfsdoelstellingen tot digitale transformatie tot productlanceringen en marketingcampagnes. Meer informatie over Asana

Functies

  • Aanpasbaar dashboard
  • Zoeken/filteren
  • Prognose
  • Geplande en geautomatiseerde rapporten
  • OLAP
  • Slepen en neerzetten
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Prestatiemeetwaarden
  • Ad-hocaanvraag
  • Meerdere gegevensbronnen
Analyseplatform waarmee bedrijven van elke omvang het gedrag van gebruikers kunnen volgen, marketinginzichten kunnen verkrijgen en meer.
Analyseplatform waarmee bedrijven van elke omvang het gedrag van gebruikers kunnen volgen, marketinginzichten kunnen verkrijgen en meer. Meer informatie over Google Analytics 360

Functies

  • Aanpasbaar dashboard
  • Zoeken/filteren
  • Prognose
  • Geplande en geautomatiseerde rapporten
  • OLAP
  • Slepen en neerzetten
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Prestatiemeetwaarden
  • Ad-hocaanvraag
  • Meerdere gegevensbronnen
Smartsheet is een online platform voor de uitvoering van werk dat organisaties van elke omvang in staat stelt om werk te plannen, te beheren, te automatiseren en erover te rapporteren.
Smartsheet is een online platform voor de uitvoering van werk waarmee organisaties van elke omvang werk kunnen plannen, beheren, automatiseren en erover rapporteren. Meer dan 80.000 merken vertrouwen op Smartsheet voor project- en werkbeheer vanwege de gebruiksvriendelijke interface, realtime Gantt-diagrammen en -dashboards, en functies voor werkautomatisering. *Awards in 2018: Door Forrester Research benoemd tot Leider in het beheer van samenwerkingen voor ondernemingen, geselecteerd voor de Fast 500-lijst van Deloitte, erkend voor technologische innovatie en visie door 451 Research. Meer informatie over Smartsheet

Functies

  • Aanpasbaar dashboard
  • Zoeken/filteren
  • Prognose
  • Geplande en geautomatiseerde rapporten
  • OLAP
  • Slepen en neerzetten
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Prestatiemeetwaarden
  • Ad-hocaanvraag
  • Meerdere gegevensbronnen
Wrike is software voor projectmanagement met gebruiksvriendelijke rapportage. Je kunt voortgang, tijd, budget, portfoliostatus, rendement en meer bijhouden.
Wrike is bekroonde software voor projectmanagement die wordt vertrouwd door meer dan 20.000 bedrijven wereldwijd. Stroomlijn je rapportage met sjablonen, Kanbanborden, Gantt-diagrammen, urenregistratie, aangepaste aanvraagformulieren met automatische toewijzing, prestatierapporten en gedeelde werkstromen, allemaal op één plek. Versnel je rapportage met de visuele controle en meer dan 400 integraties van Wrike. Pas je werkstromen aan om bij elke stap de voortgang te zien. Verhoog je rendement met Wrike. Meer informatie over Wrike

Functies

  • Aanpasbaar dashboard
  • Zoeken/filteren
  • Prognose
  • Geplande en geautomatiseerde rapporten
  • OLAP
  • Slepen en neerzetten
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Prestatiemeetwaarden
  • Ad-hocaanvraag
  • Meerdere gegevensbronnen
Een pakket met bedrijfsinformatie en analyse met hulpmiddelen voor rapportage, gegevensvoorbereiding en gegevensvisualisatie.
Een pakket met bedrijfsinformatie en analyse met hulpmiddelen voor rapportage, gegevensvoorbereiding en gegevensvisualisatie. Meer informatie over Microsoft Power BI

Functies

  • Aanpasbaar dashboard
  • Zoeken/filteren
  • Prognose
  • Geplande en geautomatiseerde rapporten
  • OLAP
  • Slepen en neerzetten
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Prestatiemeetwaarden
  • Ad-hocaanvraag
  • Meerdere gegevensbronnen
Workday is een toonaangevende leverancier van enterprise cloudapplicaties voor finance en human resources.
Workday HCM is een enkele cloudbased oplossing voor planning, analyse en uitvoering die door veel Fortune-500 ondernemingen wordt gebruikt om met agility en efficiency te opereren en om ze voor te bereiden op de toekomst. In tegenstelling tot rigide HR-systemen of point-to-point-oplossingen biedt alleen Workday een op competentie gebaseerde HCM-basis. Daarnaast werkt Workday continu aan innovaties om klantensucces mogelijk te maken. Meer informatie over Workday HCM

Functies

  • Aanpasbaar dashboard
  • Zoeken/filteren
  • Prognose
  • Geplande en geautomatiseerde rapporten
  • OLAP
  • Slepen en neerzetten
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Prestatiemeetwaarden
  • Ad-hocaanvraag
  • Meerdere gegevensbronnen
Regel het onkostenbeheerproces van je bedrijf met de geautomatiseerde online oplossing voor onkosten van Certify.
Certify is een eenvoudig te gebruiken online oplossing voor onkostenbeheer en facturering voor organisaties van elke omvang. Certify elimineert de noodzaak voor spreadsheets en papieren ontvangstbewijzen via mobiele registratie van ontvangstbewijzen, geautomatiseerde aanmaak van onkostendeclaraties en gestroomlijnde werkprocessen. Verkort de tijd die je besteedt aan het creëren, goedkeuren en vergoeden van onkosten en krijg inzicht in je uitgaven voor reizen en onkosten. Meer informatie over Emburse Certify Expense

Functies

  • Aanpasbaar dashboard
  • Zoeken/filteren
  • Prognose
  • Geplande en geautomatiseerde rapporten
  • OLAP
  • Slepen en neerzetten
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Prestatiemeetwaarden
  • Ad-hocaanvraag
  • Meerdere gegevensbronnen
QuickBooks is complete business management software die kan meegroeien met je bedrijf.
QuickBooks is complete business management software die kan meegroeien met je bedrijf. Het biedt alle tools die je bedrijf nodig heeft, maar is toch eenvoudig te gebruiken. Je kunt je boekhouding organiseren, inventaris beheren, verkopen bijhouden en zelfs de loonlijst uitvoeren, maar dan voor een fractie van de kosten. Met QuickBooks kun je duizenden dollars per jaar besparen vergeleken met vergelijkbare oplossingen. Vind de oplossing voor je middelgrote bedrijf met QuickBooks. Meer informatie over QuickBooks Online Advanced

Functies

  • Aanpasbaar dashboard
  • Zoeken/filteren
  • Prognose
  • Geplande en geautomatiseerde rapporten
  • OLAP
  • Slepen en neerzetten
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Prestatiemeetwaarden
  • Ad-hocaanvraag
  • Meerdere gegevensbronnen
De wagenparkbeheersoftware van Verizon Connect voor kleine tot middelgrote bedrijven met een wagenpark van 5 of meer voertuigen.
De wagenparkbeheersoftware van Verizon Connect voor kleine tot middelgrote bedrijven kan je helpen zowel verborgen brandstof- en bedrijfskosten als het potentieel voor grotere efficiëntie te ontdekken. Gebruik de dashboards en rapportagetools om trends te analyseren en de prestaties van je wagenpark nauwkeurig te meten. Met 24-uurscontrole kun je op een effectieve manier onveilig gedrag, ongeautoriseerd gebruik of afwijkingen van de standaardprocedure beheren. Je zult snel ontdekken waar je kunt besparen en hoe je een efficiënter wagenpark kunt exploiteren. Meer informatie over Verizon Connect

Functies

  • Aanpasbaar dashboard
  • Zoeken/filteren
  • Prognose
  • Geplande en geautomatiseerde rapporten
  • OLAP
  • Slepen en neerzetten
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Prestatiemeetwaarden
  • Ad-hocaanvraag
  • Meerdere gegevensbronnen
Oplossing voor personeelsplanning die organisaties helpt bij het beheren van ploegendiensten, loonadministratie, verlof, overurenberekeningen en meer.
Kronos Workforce Ready is een reeks tools voor het beheer van menselijk kapitaal op één uniform cloudplatform waarmee je de volledige levenscyclus van je werknemers kunt beheren, van de fase voorafgaand aan het inhuren tot aan hun pensioen. Oplossingen voor HR, werving, onboarding, tijdregistratie, payroll en meer zijn eenvoudig toegankelijk via één enkele intuïtieve interface. Geautomatiseerde en schaalbare tools bieden één enkele bron van waarheid met gemeenschappelijke rapportage, dashboards en robuuste workflows. Inbegrepen self-service en een mobiele app zorgen voor eenvoudige, altijd beschikbare toegang. Meer informatie over UKG Ready

Functies

  • Aanpasbaar dashboard
  • Zoeken/filteren
  • Prognose
  • Geplande en geautomatiseerde rapporten
  • OLAP
  • Slepen en neerzetten
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Prestatiemeetwaarden
  • Ad-hocaanvraag
  • Meerdere gegevensbronnen
Voorspellende analyse kan onverwachte patronen en associaties blootleggen en modellen ontwikkelen om interactie in de frontlinie te begeleiden.
Je organisatie heeft meer gegevens dan ooit, maar spreadsheets en eenvoudige statistische analysetools beperken het nut ervan. IBM SPSS Statistics-software kan je helpen bij het vinden van nieuwe relaties in de gegevens en het voorspellen van wat er waarschijnlijk zal gebeuren. Bekijk de gratis videodemo voor statistieken van IBM om ontdekken hoe je eenvoudig gegevenssets kunt openen, beheren en analyseren zonder eerdere ervaring met statistieken; tijdrovende gegevensvoorbereiding vrijwel kunt elimineren; en snel inzichten kunt creëren, bewerken en verspreiden voor besluitvorming. Meer informatie over IBM SPSS Statistics

Functies

  • Aanpasbaar dashboard
  • Zoeken/filteren
  • Prognose
  • Geplande en geautomatiseerde rapporten
  • OLAP
  • Slepen en neerzetten
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Prestatiemeetwaarden
  • Ad-hocaanvraag
  • Meerdere gegevensbronnen
De UltiPro® cloudoplossingen voor HR, salarisadministratie en talentbeheer van Ultimate Software helpen organisaties de werknemerservaring te verbeteren en te laten groeien.
Ultimate Software streeft ernaar mensen altijd op de eerste plaats te zetten. Dit kernprincipe stimuleert de creatie van deze bekroonde technologie voor HR-, payroll- en talentbeheer; levering van toonaangevende klantenservice; en het belang van werknemersgerichte cultuur. Ultimate staat sinds 2012 in de top 25 van de jaarlijkse Fortune-rangschikking van 100 beste bedrijven om voor te werken, en is door Fortune vier jaar op een rij (2016-2019) uitgeroepen tot de beste grote werkplek in technologie. Meer informatie over UKG Pro

Functies

  • Aanpasbaar dashboard
  • Zoeken/filteren
  • Prognose
  • Geplande en geautomatiseerde rapporten
  • OLAP
  • Slepen en neerzetten
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Prestatiemeetwaarden
  • Ad-hocaanvraag
  • Meerdere gegevensbronnen
Plan je project, volg het en werk samen via de favoriete app voor projectbeheer van meer dan een miljoen gebruikers.
Zoho Projects is de projectmanagementsoftware van Zoho, een merk waarmee 35 miljoen gebruikers online kunnen werken. Zowel grote als kleine bedrijven vanuit elke branche gebruiken de app om op tijd geweldig werk af te leveren. Je kunt je projecten plannen, taken toewijzen, effectief communiceren, nooit een belangrijke update mislopen en gedetailleerde rapporten over de voortgang bekijken. Meer informatie over Zoho Projects

Functies

  • Aanpasbaar dashboard
  • Zoeken/filteren
  • Prognose
  • Geplande en geautomatiseerde rapporten
  • OLAP
  • Slepen en neerzetten
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Prestatiemeetwaarden
  • Ad-hocaanvraag
  • Meerdere gegevensbronnen
ActivTrak geeft gebruikers de kracht om te begrijpen welke processen het beste werken voor je bedrijf, wie betrokken is, en wanneer de productiviteit verandert.
ActivTrak is een tool voor business intelligence die analyse van het gedrag van teams biedt, waardoor het voor organisaties van alle soorten eenvoudig is om bedrijfsprocessen te optimaliseren. Teams krijgen de resources die nodig zijn om een beter beeld te krijgen van wat er in de organisatie aan de hand is, waardoor het management van reactief naar proactief wordt omgezet. Door onbevooroordeelde gegevens te verzamelen, geeft ActivTrak gebruikers de kracht om te begrijpen hoe het werk wordt gedaan, wat van invloed is op de productiviteit en hoe processen kunnen worden gestroomlijnd om een efficiënt bedrijf te creëren. Meer informatie over ActivTrak

Functies

  • Aanpasbaar dashboard
  • Zoeken/filteren
  • Prognose
  • Geplande en geautomatiseerde rapporten
  • OLAP
  • Slepen en neerzetten
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Prestatiemeetwaarden
  • Ad-hocaanvraag
  • Meerdere gegevensbronnen
Een geweldige oplossing voor boekhoudsoftware en financieel beheer. Ontworpen voor financiële mensen door financiële mensen
Met Sage Intacct krijgen CFO's binnen enkele minuten (in plaats van dagen) toegang tot geïntegreerde management- en financiële rapporten voor al hun bedrijfsentiteiten, zodat ze hun bedrijf kunnen stimuleren en laten groeien. Sage Intacct is het voorkeursproduct van AICPA voor financieel beheer waarmee jouw groeiende middelgrote onderneming sneller en verder kan groeien, met de financiële kerncijfers die je nodig hebt om je belangrijkste processen te automatiseren, je afhankelijkheid van spreadsheets te verminderen en je meer inzicht te geven in je bedrijfsprestaties. Meer informatie over Sage Intacct

Functies

  • Aanpasbaar dashboard
  • Zoeken/filteren
  • Prognose
  • Geplande en geautomatiseerde rapporten
  • OLAP
  • Slepen en neerzetten
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Prestatiemeetwaarden
  • Ad-hocaanvraag
  • Meerdere gegevensbronnen
Voorraad- en orderbeheer voor groeiende bedrijven.
Zoho Inventory is een online toepassing waarmee je bestellingen en voorraad kunt beheren. Met multichannel verkopen, verzendintegraties en krachtig voorraadbeheer, kun je nu je voorraad- en orderbeheer optimaliseren, vanaf de aankoop tot verpakking en betalingen. Meer informatie over Zoho Inventory

Functies

  • Aanpasbaar dashboard
  • Zoeken/filteren
  • Prognose
  • Geplande en geautomatiseerde rapporten
  • OLAP
  • Slepen en neerzetten
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Prestatiemeetwaarden
  • Ad-hocaanvraag
  • Meerdere gegevensbronnen
Eenvoudige bedrijfsinformatie- en rapportagedashboards voor kleine en middelgrote bedrijven. Houd de juiste statistieken bij. Versnel je groei.
Grow is software voor bedrijfsinformatie die het meest geschikt is voor kleine tot middelgrote bedrijven met een klantendatabase (CRM, e-commerceplatform, enz.) die een krachtige tool nodig hebben voor analyse en rapportage en die eenvoudige dashboards biedt voor inzichtelijke gegevens van topkwaliteit. De gegevensdashboards van Grow zijn de eenvoudigste manier om gegevens uit honderden bronnen samen te brengen, waaronder spreadsheets, databases en SaaS-toepassingen. Ze zijn te integreren met tools zoals Salesforce, QuickBooks Online, Shopify, HubSpot en meer. Meer informatie over Grow

Functies

  • Aanpasbaar dashboard
  • Zoeken/filteren
  • Prognose
  • Geplande en geautomatiseerde rapporten
  • OLAP
  • Slepen en neerzetten
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Prestatiemeetwaarden
  • Ad-hocaanvraag
  • Meerdere gegevensbronnen
Sisense is een self-service analytics- en rapportagetool waarmee iedereen binnen enkele minuten interactieve dashboards en rapporten kan maken.
Sisense democratiseert eindgebruikersrapporten zodat elke eindgebruiker toegang krijgt tot de gegevens en waardevolle inzichten die hun bedrijf aansturen. Gebruik de rapportagesoftware met speciale functies om BI-rapportage-inhoud aan te passen, distributielijsten van het rapport te beheren, filters toe te passen op relevante informatie in bepaalde groepen en met de indeling te spelen. De uiteindelijke output is een rapport dat bestemd is voor de juiste doelgroep en gericht is op de juiste informatie die besluitvorming gegevensgestuurd maakt. Meer informatie over Sisense

Functies

  • Aanpasbaar dashboard
  • Zoeken/filteren
  • Prognose
  • Geplande en geautomatiseerde rapporten
  • OLAP
  • Slepen en neerzetten
  • Gegevens importeren en exporteren
  • Prestatiemeetwaarden
  • Ad-hocaanvraag
  • Meerdere gegevensbronnen

Kopersgids voor Reporting tools

Wat is rapportage software?

Rapportage software toepassingen maken realtime toegang tot essentiële gegevens mogelijk en vereenvoudigen het snel genereren van rapporten uit meerdere gegevensbronnen. Rapportage software kan worden gebruikt om jaarrekeningen op te stellen, het succes van verkoopstrategieën te volgen, toezicht te houden op de naleving van de regelgeving, interne controles te beheren en veiligheidsaudits uit te voeren.

Wat zijn de voordelen van rapportage software?

  • Volgen van bedrijfsprestaties: met behulp van rapportage programma's kunnen managers en bedrijfsleiders eenvoudig zakelijke cijfers van meerdere afdelingen (bijv. verkoop, financiën, personeelszaken en marketing) meten en bijhouden. Deze gegevens kunnen snel worden gevisualiseerd en geanalyseerd, zodat leiders gebieden kunnen identificeren die corrigerende maatregelen nodig hebben.
  • Weergave van interactieve data: rapportage software biedt een verscheidenheid aan tools voor de weergave van interactieve data, zoals heat maps, sankey-diagrammen, donut charts en correlatiematrices. Met deze visualisatietools kunnen managers boeiende presentaties maken met gegevens die uit hun rapportage software worden gehaald. Sommige geavanceerde rapportage tools stellen gebruikers zelfs in staat om video's, grafieken, animaties en infographics toe te voegen om het uiterlijk en het gevoel van hun rapporten te verbeteren.
  • Verhogen van productiviteit: managers kunnen rapportage software gebruiken om dashboards te maken en prestatie-indicatoren bij te houden, zonder dat ze elke keer dat ze verschillende documenten moeten bijwerken, de rapportage parameters handmatig opnieuw hoeven te maken. Rapportage software kan automatisch de nodige gegevens actualiseren en de zaken up-to-date houden, wat tijd en moeite bespaart.

Welke algemene functies heeft rapportage software?

  • Adhoc-rapporten: het genereren van rapporten om aan de rapportagevereisten van het bedrijf te voldoen wanneer dat nodig is.
  • Datavisualisatie: het genereren van grafische weergaven van gegevens.
  • Aanpasbaar dashboard: het bewerken van de lay-out en content van de software dashboards om ze aan te passen aan individuele behoeften.
  • Exporteren: het exporteren van gegevens in meerdere formaten (bijv. pdf, doc, csv) en naar andere platformen.

Welke overwegingen zijn er bij de aankoop van rapportage software?

  • Prijsoverwegingen: rapportage oplossingen bieden vaak verschillende functionaliteiten op verschillende prijsniveaus en modellen, wat directe vergelijkingen tussen producten moeilijk maakt. De meeste leveranciers maken gebruik van prijsmodellen op basis van abonnementen of eenmalige licentiekosten, en functionaliteiten zoals realtime analyse, beveiliging en compliance, training en klantenondersteuning, kunnen extra kosten met zich meebrengen. Het is belangrijk om te onderzoeken en te bepalen welke functies nodig zijn voordat er een definitieve aankoopbeslissing wordt genomen, om te voorkomen dat te veel wordt betaald, onverwachte kosten moet worden gemaakt of moet worden betaald voor functies die het bedrijf niet nodig heeft.
  • Integratie met software en hardware van derden: rapportage programma's werken synchroon met andere softwareoplossingen om de beste resultaten te bereiken. Belangrijke functionaliteiten, zoals datasamenvattingen, dashboards en datavisualisatie, vereisen input van platforms zoals CRM-software, ERP-systemen en BI-oplossingen. Voordat er rapportage software voor het bedrijf wordt geselecteerd, moet ervoor worden gezorgd dat deze integreert met de bestaande software en tools.
  • Mainstream adoptie van gesprekschatbots: rapportage tools zullen niet onaangetast blijven door de stijgende golf van gesprekschatbots. Gebruikers zullen in staat zijn om met behulp van dergelijke tools direct rapporten aan te maken. Volgens onderzoek is bijna 70% van kleine bedrijven van plan om in de komende jaren chatbots te gebruiken. Rapportage software met chatbot-functionaliteit stelt gebruikers in staat om aanvullende gegevensinzichten te verkrijgen door het stellen van vervolgvragen, en om vragen op te lossen door het verstrekken van gerelateerde middelen zoals veelgestelde vragen (FAQ's), demo's en blogartikelen.
  • Voorspellende machine learning algoritmen maken slimmere toepassingen mogelijk: machine learning en kunstmatige intelligentie zijn belangrijke modewoorden in de technologische ruimte. Volgens onderzoek is 50% van kleine bedrijven van plan om in de komende jaren machine learning technologieën te implementeren. Rapportage programma's die worden ondersteund door machine learning technologieën helpen managers bij het voorspellen van problemen om preventieve, corrigerende maatregelen te nemen. Voorspellende algoritmen zullen de bruikbaarheid van de rapporten die door deze oplossingen worden gegenereerd, verbeteren en zullen het senior management een uitgebreid beeld geven van het bedrijf.