Wij helpen bedrijven al 17 jaar
betere software te kiezen

Salon software

Salon software automatiseert en beheert salon- en spa-activiteiten. Salonoplossingen zijn doorgaans eenvoudig te integreren met kassa's, barcodelezers en andere hardware voor verkooppunten. Kapsalons, zonnestudio's, schoonheidssalons, nagelsalons, massagetherapeuten en dagspa's gebruiken deze toepassingen doorgaans om efficiëntie en waarde toe te voegen aan een grote hoeveelheid bedrijfsprocessen, waaronder afspraakplanning, online kalender, klantenbeheer en marketing, werknemersgegevens, commissieberekening, voorraadbeheer, loonlijst, verkooppunten en andere functies.

Uitgelichte software

Software met meeste reviews

Bekijk de producten in de categorie Salon software met de meeste reviews van onze gebruikers

Nederland Lokale producten weergeven
102 resultaten
studiolution is een eenvoudig, alles-erin salon management systeem voor o.a. salons, studio's en praktijken. O.a. online boeken, kassa, urenregistratie en een mega support. Meer informatie over studiolution
studiolution is een eenvoudig, alles-erin salon management systeem voor o.a. salons, studio's en praktijken. Betsie & Bob bieden o.a. passende oplossingen voor: - (online) afspraken & agenda met boekingwebsite (studiobookr.com) - Klantenbeheer - SMS & E-mail marketing - Urenregistratie - Kassa, cadeaubonnen, statistieken - Voorraadbeheer - Data-export voor je belastingadviseur - Gratis 5* support (ook tijdens de testfase). Betsie krijg je al vanaf € 19,95 per maand en is altijd en overal via internet bereikbaar. Klanten geven ons 4,9 van 5* op Trustpilot Meer informatie over studiolution

Functies

  • Personeelsbeheer
  • Elektronische betalingen
  • Bevestigingen/herinneringen
  • Terugkerende afspraken
  • Kalenderbeheer
  • E-mailmarketing
  • Online reserveren
  • Verkooppunt
  • Voorraadbeheer
Nederland Lokaal product
Salonized is een alles-in-één salon software inclusief online agenda, online boekingen, een kassasysteem, klantenbestand & salon marketing. Meer informatie over Salonized
Ontdek wat Salonized kan betekenen voor de groei van jouw salon. De software geeft je volledige toegang tot je planning en klantenbestand, waar en wanneer je maar wilt. Voorkom no-shows met automatische afspraakherinneringen en breng klantrelaties naar een hoger niveau door middel van integraties met o.a. social media, Reserveren via Google en Treatwell. De online boekingstool is jouw persoonlijke assistent en maakt boeken 24/7 beschikbaar voor al jouw klanten. Salonized is 14 dagen gratis te proberen. Zonder contracten en geen verplichtingen. Meer informatie over Salonized

Functies

  • Personeelsbeheer
  • Elektronische betalingen
  • Bevestigingen/herinneringen
  • Terugkerende afspraken
  • Kalenderbeheer
  • E-mailmarketing
  • Online reserveren
  • Verkooppunt
  • Voorraadbeheer
Fresha is toonaangevende software voor salons en spa's en is volledig abonnementsvrij. Meer informatie over Fresha
Fresha is het enige abonnementsvrije softwarepakket voor het maken van afspraken voor beauty en welzijn, waaronder haar- en beautysalons. Iedereen krijgt onbeperkte boekingen, locaties, teamleden en meldingen. Verhoog de verkoop en trek nieuwe klanten aan door online boekingen direct te accepteren via Google search, Facebook en Instagram en je website. Klanten worden eenvoudig op de hoogte gehouden via geautomatiseerde sms'jes, e-mails en de mobiele app. Fresha heeft geen maandelijkse kosten met optionele betaalde functies, inclusief verwerking van kaartbetalingen. Meer informatie over Fresha

Functies

  • Personeelsbeheer
  • Elektronische betalingen
  • Bevestigingen/herinneringen
  • Terugkerende afspraken
  • Kalenderbeheer
  • E-mailmarketing
  • Online reserveren
  • Verkooppunt
  • Voorraadbeheer
GymMaster is een krachtige oplossing voor clubbeheer met volledige functionaliteit op elk apparaat, 24/7 toegang en een webportaal voor je leden. Meer informatie over GymMaster
GymMaster is ontworpen voor sportclubs, het is een plezier om te gebruiken en snel te leren. Beheer je club vanaf elke locatie op elk apparaat met automatische facturering, geautomatiseerde gepersonaliseerde communicatie en een geavanceerd 24-uurssysteem voor toegangsbeheer dat je de ultieme controle geeft. Verhoog je omzet en ga papierloos door je leden zich online te laten aanmelden. En zodra ze lid zijn, kunnen ze online boeken en betalen via je eigen ledenportaal op je website. Ontdek vandaag nog wat GymMaster voor je kan doen en boek een gratis demo! Meer informatie over GymMaster

Functies

  • Personeelsbeheer
  • Elektronische betalingen
  • Bevestigingen/herinneringen
  • Terugkerende afspraken
  • Kalenderbeheer
  • E-mailmarketing
  • Online reserveren
  • Verkooppunt
  • Voorraadbeheer
Afspraken maken, online boeken, personeelsbeheer, verkooppunt en marketing vanuit één enkele, naadloze oplossing. Meer informatie over ChiDesk
SpaGuru biedt software-oplossingen die voldoen aan je unieke zakelijke vereisten. ChiDesk is cloudgebaseerde software die in één oplossing afsprakenplanning, online boeken, personeelsbeheer, point of sale en marketingfunctionaliteit biedt. ChiDesk is een ideale oplossing voor spa's, salons, fitness en medische professionals. Er is ook een geïnstalleerd Windows-product genaamd SpaGuru, voor bedrijven die nog niet bereid zijn om over te stappen naar de cloud. Meer informatie over ChiDesk

Functies

  • Personeelsbeheer
  • Elektronische betalingen
  • Bevestigingen/herinneringen
  • Terugkerende afspraken
  • Kalenderbeheer
  • E-mailmarketing
  • Online reserveren
  • Verkooppunt
  • Voorraadbeheer
SimpleSpa is de beste online software voor afsprakenbeheer en is ontworpen om je bedrijf te verbeteren Meer informatie over SimpleSpa
SimpleSpa is een eenvoudig te gebruiken webgebaseerde app waarmee je je afspraken kunt beheren. Hiermee kunnen je klanten afspraken met je boeken, zelfs wanneer je niet beschikbaar bent. Ontvang meer geboekte afspraken dan ooit, met responsieve en duidelijke reserveringspagina's voor afspraken, een boekingsknop voor je bedrijfswebsite, afsprakenbevestigingen en herinneringen per e-mail, personeelsplanning en nog veel meer. Haal nu je SimpleSpa-account! Meer informatie over SimpleSpa

Functies

  • Personeelsbeheer
  • Elektronische betalingen
  • Bevestigingen/herinneringen
  • Terugkerende afspraken
  • Kalenderbeheer
  • E-mailmarketing
  • Online reserveren
  • Verkooppunt
  • Voorraadbeheer
Bitrix24 het populairste gratis platform voor salon- en studiobeheer dat wordt gebruikt door 12 miljoen bedrijven. Cloudgebaseerd, mobiel, open source. Meer informatie over Bitrix24
Bitrix24 het populairste gratis platform voor salon- en studiobeheer. Wereldwijd gebruikt door meer dan 12 miljoen bedrijven. Cloudgebaseerd, mobiel, open source. Of je nu een yogastudio of een fotostudio runt, Bitrix24 is gratis software voor studiobeheer die je bedrijf effectiever kan maken. Klantbeheer, verkoopbeheer, werknemersbeheer, documentbeheer, planning en tijdbeheer: dit zijn slechts enkele van de tools waarmee Bitrix24 wordt geleverd. Beschikbaar in de cloud en vereist geen IT-beheerder. Meer informatie over Bitrix24

Functies

  • Personeelsbeheer
  • Elektronische betalingen
  • Bevestigingen/herinneringen
  • Terugkerende afspraken
  • Kalenderbeheer
  • E-mailmarketing
  • Online reserveren
  • Verkooppunt
  • Voorraadbeheer
Bereik meer klanten met de eenvoudige, aanpasbare planningsoplossing waar je net zo blij van wordt als van een dagje in de salon.
Met Acuity Scheduling ziet het boeken van klanten er net zo goed uit en voelt het net zo goed als de diensten die je hen levert. Pas individuele agenda's aan voor je personeel en locaties, en stel afspraaktypen in waardoor klanten blijven terugkomen voor meer, inclusief cadeaubonnen en multi-service boekingen. Stel klanten in staat om rechtstreeks vanaf je website of sociaal profiel te boeken en te betalen. Acuity is er om merkeigen e-mails en sms-berichten te automatiseren om je klanten op de hoogte te houden, op tijd en met controle over herplanning. Meer informatie over Acuity Scheduling

Functies

  • Personeelsbeheer
  • Elektronische betalingen
  • Bevestigingen/herinneringen
  • Terugkerende afspraken
  • Kalenderbeheer
  • E-mailmarketing
  • Online reserveren
  • Verkooppunt
  • Voorraadbeheer
Gebruik de software en apps van Vagaro Salon om reserveringen aan te nemen, betalingen te verwerken, herinneringen te verzenden en je bedrijf te promoten. Startprijs: $ 25 per maand.
Verhoog je productiviteit en maak tijd vrij met Vagaro. Plan afspraken vanaf een desktop of gebruik de Vagaro Pro-app om klanten onderweg te beheren. Neem reserveringen aan op de beauty-marktplaats, je boekingspagina, Facebook, Yelp, Instagram of op je eigen website via de boekingswidget van Vagaro. Stuur geautomatiseerde herinneringen en e-mails. Beheer pakketten. Verwerk veilig betalingen. Vagaro Pro is de meest gedownloade/beoordeelde app voor Apple en Android. Prijzen vanaf $ 25 per maand. Meld je aan voor een gratis proefversie van 1 maand. Meer informatie over Vagaro

Functies

  • Personeelsbeheer
  • Elektronische betalingen
  • Bevestigingen/herinneringen
  • Terugkerende afspraken
  • Kalenderbeheer
  • E-mailmarketing
  • Online reserveren
  • Verkooppunt
  • Voorraadbeheer
Mindbody salonsoftware beheert naadloos je hele bedrijf, trekt nieuwe klanten aan, verhoogt je omzet en schaalt met je mee.
MINDBODY verbetert je klantervaring – vanaf het moment dat ze jouw salon op de app vinden tot hun volgende bezoek. Verbeter je salon met marketing automation, planning, personeelsbeheer, betalingsverwerking, geautomatiseerde herinneringen, rapportage en meer. Je merk opbouwen? Download ook een aangepaste app. Bespaar tijd en geef je klanten de aandacht die ze verdienen. Plan vandaag nog je gratis demo. Meer informatie over Mindbody

Functies

  • Personeelsbeheer
  • Elektronische betalingen
  • Bevestigingen/herinneringen
  • Terugkerende afspraken
  • Kalenderbeheer
  • E-mailmarketing
  • Online reserveren
  • Verkooppunt
  • Voorraadbeheer
Online boekingssysteem met herinneringen voor salons! Laat klanten zelf online afspraken maken – Inclusief gratis versie.
SimplyBook.me biedt het meest uitgebreide online boekingssysteem op de markt voor salons, een systeem waarmee je professioneel overkomt en dat voldoet aan al je online behoeften. Je krijgt een volledige website, of een boekingswidget als je al een website hebt, waarop je je bedrijf kunt presenteren en afspraken kunt aannemen en producten, cadeaubonnen en service-uitbreidingen kunt verkopen. Beheer je bedrijf met één oplossing; website, accepteer boekingen, marketinginitiatieven, bedrijfsstatistieken en betalingen zowel online als op locatie. Meer informatie over SimplyBook.me

Functies

  • Personeelsbeheer
  • Elektronische betalingen
  • Bevestigingen/herinneringen
  • Terugkerende afspraken
  • Kalenderbeheer
  • E-mailmarketing
  • Online reserveren
  • Verkooppunt
  • Voorraadbeheer
Zenoti is cloudsoftware voor salons. Klanten hebben in de afgelopen 2 jaar hun omzet met gemiddeld 60% laten groeien.
Cloudsoftware voor salons. Meer dan 5.000 klanten in 32 landen gebruiken Zenoti om hun bedrijf te ondersteunen. Zenoti is een alles-in-één software die op de achtergrond elk aspect van je bedrijf ondersteunt. Het bekroonde platform helpt je om de gastenervaring te verbeteren, de activiteiten op meerdere locaties te stroomlijnen en echte bedrijfsresultaten te genereren, zoals verhoogde klantloyaliteit en hogere omzet. Meer informatie over ZENOTI

Functies

  • Personeelsbeheer
  • Elektronische betalingen
  • Bevestigingen/herinneringen
  • Terugkerende afspraken
  • Kalenderbeheer
  • E-mailmarketing
  • Online reserveren
  • Verkooppunt
  • Voorraadbeheer
De gemakkelijke manier om je werknemers in te plannen en met hen te communiceren. Bespaar veel tijd en verminder het ziekteverzuim. Gratis voor maximaal 75 werknemers.
When I Work is een gemakkelijke manier voor bedrijven om hun uurloonmedewerkers in te plannen, tijd en aanwezigheid bij te houden en met hen te communiceren. Maak het rooster en de tijdklok direct beschikbaar voor elke medewerker met gratis iOS- en Android-apps. Hou met slechts een paar klikken de vrije tijd en de beschikbaarheid van werknemers bij en beheer ploegenwisselingen. Integreer met je loonadministratieprovider om het proces te stroomlijnen en menselijke fouten te voorkomen. Ga nu aan de slag met een gratis proefversie van 14 dagen. Meer informatie over When I Work

Functies

  • Personeelsbeheer
  • Elektronische betalingen
  • Bevestigingen/herinneringen
  • Terugkerende afspraken
  • Kalenderbeheer
  • E-mailmarketing
  • Online reserveren
  • Verkooppunt
  • Voorraadbeheer
Populairste marketingplatform voor het MKB! GRATIS marketingdemo
De missie van Marketing 360 is om het MKB het beste marketingplatform ter wereld te bieden door digitale marketingsoftware van wereldklasse en hoogwaardige professionele marketingdiensten aan te bieden via één enkel, krachtig, betaalbaar platform. Meer informatie over Marketing 360

Functies

  • Personeelsbeheer
  • Elektronische betalingen
  • Bevestigingen/herinneringen
  • Terugkerende afspraken
  • Kalenderbeheer
  • E-mailmarketing
  • Online reserveren
  • Verkooppunt
  • Voorraadbeheer
Met Goldie kun je moeiteloos afspraken plannen en het aantal no-shows verlagen door geautomatiseerde sms-herinneringen te gebruiken, en betalingen voor diensten ontvangen.
Goldie (vroeger Appointfix) is het moderne afsprakenboek dat synchroniseert op al je mobiele apparaten. Met Goldie kun je moeiteloos afspraken plannen en het aantal no-shows verlagen door geautomatiseerde sms-herinneringen te gebruiken, waardoor je leven net wat gemakkelijker wordt. De app is geschikt voor elk bedrijf met een herhalend klantenbestand. Vervang je papieren afsprakenboek vandaag nog en laat de app afspraakherinneringen verzenden, zodat je klanten nooit meer een boeking missen. Meer informatie over Goldie

Functies

  • Personeelsbeheer
  • Elektronische betalingen
  • Bevestigingen/herinneringen
  • Terugkerende afspraken
  • Kalenderbeheer
  • E-mailmarketing
  • Online reserveren
  • Verkooppunt
  • Voorraadbeheer
Cloudgebaseerde software voor online boeking, planning, verkoop en marketing – alles wat je nodig hebt om je leven gemakkelijker te maken.
De geavanceerde salonsoftware van Booker helpt je je salon te runnen en te laten groeien met een alles-in-één platform dat begrijpt dat jij je liever op je klanten concentreert dan op je administratieve taken. Beheer je online boekingen, verkooppunten, lidmaatschaps- en loyaliteitsprogramma's, terwijl je tegelijkertijd nieuwe klanten aantrekt en ervoor zorgt dat ze terugkomen. Altijd en overal toegang tot je salonzaak met de veilige, kosteneffectieve, cloudgebaseerde software van Booker. Meer informatie over Booker

Functies

  • Personeelsbeheer
  • Elektronische betalingen
  • Bevestigingen/herinneringen
  • Terugkerende afspraken
  • Kalenderbeheer
  • E-mailmarketing
  • Online reserveren
  • Verkooppunt
  • Voorraadbeheer
Breng je bedrijf op volledige capaciteit met de planningssoftware van 10to8. Reken af met verspilde tijd en no-shows. Ga gratis aan de slag.
Krachtige software voor afspraakplanning en online boeken, vertrouwd door meer dan 50.000 bedrijven wereldwijd. Laat klanten je openstaande tijdstippen reserveren en neem online betalingen aan. Stuur automatisch sms- en e-mailherinneringen, en verminder no-shows met wel 90%. Volg klantactiviteit en aanwezigheidsgeschiedenis. Voorkom dubbele boekingen door synchronisatie van agenda's in te stellen met Google, iCal en Outlook. Integreer met meer dan 1500 apps, werkt op elk apparaat en besturingssysteem. Ga vandaag nog gratis aan de slag! Meer informatie over Sign In Scheduling

Functies

  • Personeelsbeheer
  • Elektronische betalingen
  • Bevestigingen/herinneringen
  • Terugkerende afspraken
  • Kalenderbeheer
  • E-mailmarketing
  • Online reserveren
  • Verkooppunt
  • Voorraadbeheer
De salonsoftware van Timely beheert je hele bedrijf vanaf elk apparaat. Beheer moeiteloos je agenda, klanten, personeel, voorraad, rapportage en meer!
Timely is 's werelds slimste boekingssoftware. Beheer moeiteloos je afspraken, klanten, verkoop, personeel, voorraad, rapportage en meer! Creëer de perfecte klantervaring met online boekingen, aanbetalingen, betalingen, Afterpay, cadeaubonnen, gerichte sms-campagnes en automatische sms- of e-mailberichten. Transparante prijzen, zonder installatiekosten, verborgen extra's of heimelijke contracten. Ontdek waarom meer dan 36.000 gebruikers over de hele wereld dol zijn op Timely. Probeer het 14 dagen gratis uit! Meer informatie over Timely

Functies

  • Personeelsbeheer
  • Elektronische betalingen
  • Bevestigingen/herinneringen
  • Terugkerende afspraken
  • Kalenderbeheer
  • E-mailmarketing
  • Online reserveren
  • Verkooppunt
  • Voorraadbeheer
Eenvoudige, krachtige software voor het boeken van afspraken voor dienstverleners en hun klanten. Inclusief online kalender en downloadbare app.
Eenvoudig, krachtig hulpmiddel voor het boeken van afspraken waar jij en je klanten dol op zullen zijn! Gebruik de planner overal: via de app of elke browser. Klanten kunnen moeiteloos afspraken boeken met de app of online kalender van Visibook. Eenvoudig boeken en volgen van klanten. Verminder het aantal no-shows. Individuele en lessenplanner. Betalingstool. Klantberichten en -notities. Eenvoudig en gratis in te stellen. Beheer je rooster. Werk rond je persoonlijke agenda. Minder e-mail en minder gedoe. Beheer je personeel. Tool voor meerdere platforms. Meer informatie over Visibook

Functies

  • Personeelsbeheer
  • Elektronische betalingen
  • Bevestigingen/herinneringen
  • Terugkerende afspraken
  • Kalenderbeheer
  • E-mailmarketing
  • Online reserveren
  • Verkooppunt
  • Voorraadbeheer
Clover is een alles-in-één verkooppunt- en betalingssysteem en integreert de functionaliteiten van een kassa, betaalterminal en POS-systeem.
Clover is een alles-in-één verkooppunt- en betalingssysteem dat de functionaliteiten van een kassa, betaalterminal en POS-systeem integreert. Als een cloudgebaseerd platform dat een reeks apparaten ondersteunt maakt Clover het eenvoudiger en sneller dan ooit om je bedrijf te runnen. Dankzij de ingebouwde capaciteiten kun je de dagelijkse taken vereenvoudigen, transacties versnellen, klanten betrekken en moeiteloos de nieuwste betalingen accepteren. Clover biedt ook een robuuste app-markt met meer dan 300 beschikbare apps en dat aantal blijft nog toenemen. Meer informatie over Clover

Functies

  • Personeelsbeheer
  • Elektronische betalingen
  • Bevestigingen/herinneringen
  • Terugkerende afspraken
  • Kalenderbeheer
  • E-mailmarketing
  • Online reserveren
  • Verkooppunt
  • Voorraadbeheer
Oplossing voor online boeken, resourceplanning, het genereren van leads en rapportage voor fitnessstudio's.
WellnessLiving is een alles-in-één oplossing voor je fitnessstudio. Het platform biedt onder andere afsprakenplanning, e-mailmarketing, robuuste rapportage, beloningsprogramma's, voortgangslogboeken van klanten, reputatiebeheer, handelsverwerking en loonadministratie. Er zijn geen extra hoge kosten om je planning in je site te integreren, beoordelingen te genereren, e-mails/sms-berichten te verzenden, een beloningsprogramma te gebruiken of marketing te automatiseren. WellnessLiving is ontworpen door klanten, voor klanten. Meer informatie over WellnessLiving

Functies

  • Personeelsbeheer
  • Elektronische betalingen
  • Bevestigingen/herinneringen
  • Terugkerende afspraken
  • Kalenderbeheer
  • E-mailmarketing
  • Online reserveren
  • Verkooppunt
  • Voorraadbeheer
Pabau is een complete toepassing voor het beheer van schoonheidssalons en wordt gebruikt door honderden zorgverleners in het VK.
Pabau is een complete toepassing voor het beheer van schoonheidssalons en wordt gebruikt door honderden zorgverleners in het VK. Beheer planningen, behandelingsnotities, facturen, betalingen, marketing en nog veel meer. Het werkt geweldig voor teams van elke omvang, van eenmanspraktijken tot grote teams en alles daartussenin. Meer informatie over Pabau

Functies

  • Personeelsbeheer
  • Elektronische betalingen
  • Bevestigingen/herinneringen
  • Terugkerende afspraken
  • Kalenderbeheer
  • E-mailmarketing
  • Online reserveren
  • Verkooppunt
  • Voorraadbeheer
>> De alles-in-één software voor salons met meer dan 3 werknemers << Beheer de marketing, afspraken, voorraad en het personeel met volledige ondersteuning.
>>> De alles-in-één software voor salons met meer dan 3 werknemers <<< Het bekroonde Phorest biedt alles wat je nodig hebt om je klanten vaker te laten langskomen, meer te laten uitgeven en doorverwijzingen te genereren, inclusief e-mail-/sms-marketing, apps met logo van de salon en loyaliteitsprogramma (TreatCard), geautomatiseerd contact met klanten die dreigen af te haken plus Google-, Yelp- en Facebook-beoordelingen. Bovendien kun je moeiteloos afspraken, voorraden, roosters beheren en een reeks rapporten ontvangen over alle onderdelen van je salon. Meer informatie over Phorest

Functies

  • Personeelsbeheer
  • Elektronische betalingen
  • Bevestigingen/herinneringen
  • Terugkerende afspraken
  • Kalenderbeheer
  • E-mailmarketing
  • Online reserveren
  • Verkooppunt
  • Voorraadbeheer
Windows- en cloudgebaseerde oplossingen met volledig geïntegreerde online afspraken maken, payroll, marketing en creditcardverwerking.
Sinds 1999 voldoet Salon Iris aan de behoeften van duizenden saloneigenaren. Salon Iris helpt salons om klanten te volgen, afspraken te beheren, productvoorraden bij te houden, payroll te verwerken en diensten op de markt te brengen om meer omzet te genereren, nieuwe klanten aan te trekken en het merk uit te breiden. Deze bekroonde software biedt online boekingen, geautomatiseerde meldingen, POS en mobiele apps. Klanten die gebruikmaken van Salon Iris hebben na het gebruik van de software een winststijging van ten minste 20% gemeld. Meer informatie over DaySmart Salon

Functies

  • Personeelsbeheer
  • Elektronische betalingen
  • Bevestigingen/herinneringen
  • Terugkerende afspraken
  • Kalenderbeheer
  • E-mailmarketing
  • Online reserveren
  • Verkooppunt
  • Voorraadbeheer
Booksy is een afsprakensysteem dat jou en je klanten samenbrengt. BooksyBIZ is ontworpen om je de controle te geven over je bedrijf.
Booksy is een afsprakensysteem dat jou en je klanten samenbrengt. BooksyBIZ is ontworpen om je de controle te geven over je bedrijf en je te helpen tijd te besparen. Je kunt profiteren van vele functies die je professionele leven gemakkelijker maken. Voordelen van de BooksyBiz App: * Zelfbediening voor klanten * Agendabeheer * Klantbeheer * Bedrijfsmanagement * Verkooppunt * Tools voor marketing en loyaliteit Booksy werkt met een verlengbaar maandelijks abonnement afhankelijk van het aantal medewerkers. Meer informatie over Booksy Biz

Functies

  • Personeelsbeheer
  • Elektronische betalingen
  • Bevestigingen/herinneringen
  • Terugkerende afspraken
  • Kalenderbeheer
  • E-mailmarketing
  • Online reserveren
  • Verkooppunt
  • Voorraadbeheer

Kopersgids voor Salon software

Salon software automatiseert en beheert salon- en spa-activiteiten en biedt vaak een eenvoudige integratie met kassa's, streepjescodelezers en andere point of sale-hardware. Kapsalons, zonnestudio's, schoonheidssalons, nagelstudio's, massagetherapeuten en kuuroorden gebruiken deze systemen om efficiëntie en waarde toe te voegen aan een verscheidenheid van bedrijfsprocessen, waaronder afsprakenplanning, klantenbeheer en marketing, personeelsgegevens, commissieberekeningen, voorraadbeheer, loonadministratie en nog veel meer.

De voordelen van salon software

  • Automatiseer en stroomlijn je afsprakenproces: het salon systeem stelt bedrijven in staat om online afspraken te maken en kan het aantal no-shows verlagen door het sturen van automatische herinneringen en meldingen over aankomende afspraken naar klanten.
  • Haal meer uit je winkelvoorraden: het salon systeem kan de inventaris bijhouden en nieuwe producten automatisch bestellen als de voorraad bijna op is. Het systeem kan ook nauwkeurige klantprofielen en aankoopgeschiedenissen bijhouden om de upselling van producten te vergemakkelijken.
  • Trek meer klanten aan met gerichte marketing: salon software kan marketingcampagnes automatiseren en met klanten communiceren via e-mail of via social media, zoals Facebook en Twitter.

Algemene functies van salon software

  • Afsprakenbeheer: het afspraken maken door klanten via een online agenda die beschikbare/gereserveerde slots bijhoudt en beheert.
  • Klantprofielen: het registreren van klantinformatie en feedback om zaken als de voorkeuren voor stylisten en de aankoopgeschiedenis van producten te volgen.
  • Medewerkersbeheer: het volgen van roosters, beschikbaarheid en prestaties van werknemers.
  • Voorraadbeheer: het volgen en beheren van de producthoeveelheden en het in één oogopslag bepalen van wanneer er opnieuw moet worden besteld.
  • POS (Point of sale): het accepteren en verwerken van financiële transacties en het invoeren van verkoopgegevens rechtstreeks in het systeem.

Met de salon software directory kun je op functie(s) filteren om alleen opties te bekijken die voldoen aan je zakelijke behoeften, wat kan helpen je software shortlist te verkorten.

Overwegingen bij de aankoop van een salon systeem

  • De mate van training en technische ondersteuning die de salon software vereist: sommige softwarebedrijven bieden onbeperkte training en ondersteuning, terwijl andere een vast bedrag of gebruikskosten in rekening brengen. Als je bedrijf en/of de medewerkers technische training en ondersteuning nodig hebben, controleer dan het aanbod van leveranciers om er zeker van te zijn dat zij dergelijke diensten tijdens kantooruren aanbieden.
  • Prijsconstructies: bekijk zorgvuldig de prijsstructuren van leveranciers, aangezien sommige salon systemen rekenen per stylist/gebruiker, computer of locatie. Andere vragen een maandelijkse vergoeding, terwijl weer andere een eenmalige licentievergoeding vragen. Stel het budget vast en maak op basis daarvan een shortlist.
  • Directe en toekomstige behoeften: salon software biedt meer dan alleen dagelijkse operationele ondersteuning; het kan ook helpen om strategisch te werken en te plannen voor groei op lange termijn. Sommige salon systemen helpen bij het opzetten van marketingcampagnes voor klantkortingen, of herinneren klanten aan vervolgafspraken op vooraf bepaalde tijdstippen. Bepaal de langetermijndoelstellingen van de salon en ga op zoek naar software die kan helpen om ze te bereiken.
  • AI-gebaseerde gespreks-gebruikersinterfaces vervangen afspraak-boekingsgesprekken: een sprekende gebruikersinterface biedt de mogelijkheid om natuurlijke taal te gebruiken wanneer je iets probeert te doen met een computer of softwaresysteem. Sommige salon systemen maken al gebruik van AI-gestuurde conversatie-interfaces om klanten te helpen bij het boeken en beheren van afspraken via tekst, zonder dat er een stylist of medewerker bij betrokken is. Dit is een geavanceerde manier om tijd te besparen en het heen-en-weer schuiven binnen de planning te elimineren. Volgens onderzoek van Capterra maakt 68% van de midden- en kleinbedrijven gebruik van of is van plan om binnen de komende één tot twee jaar gebruik te maken van sprekende gebruikersinterfaces.
  • Visuele gebaseerde socialmediamarketing neemt het over: socialmediaplatforms, zoals Snapchat, Pinterest en Instagram, beginnen de salonmarketingruimte te domineren. Met hun aantrekkelijke, visueel georiënteerde opstelling zijn deze tools vrijwel doelgericht gebouwd om eigenaars van salons en spa's te helpen hun diensten, producten en resultaten voor de klant te laten zien. Zoek in de nabije toekomst naar een diepere integratie van deze sociale kanalen in salon software, inclusief metingen die je kunnen helpen de prestaties van elk platform te meten.