Helpt Nederlandse bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software

WMS-systemen

WMS-systemen maken het verplaatsen, volgen en opslaan van materialen in het hele magazijn mogelijk. Deze toepassingen verhogen de efficiëntie en verlagen de kosten doordat belangrijke gegevens gemakkelijk binnen een onderneming kunnen worden gedeeld. WMS-oplossingen bieden doorgaans voorraadbeheer en tracking, alsook inkoopbeheer en kanaalbewakingsfuncties. Ze bieden ook integratie van tools voor leveranciers- en klantenbeheer, boekhouding en bedrijfsrapportage. Zie ook: distributiesoftware en logistieke software.

Nederland Lokale producten weergeven
135 resultaten
Stel je WMS in binnen enkele dagen, niet weken. inFlow helpt je bij het beoordelen, ontvangen en kiezen van elk apparaat. Meer informatie over inFlow Inventory
inFlow is een magazijnbeheersysteem dat eenvoudig in te stellen en te gebruiken is en geen contracten of consultants vereist. Creëer inkooporders, ontvang artikelen en voer cyclustellingen uit, allemaal vanuit één systeem. Locatie-ondersteuning maakt het eenvoudig om de toegang per locatie te beperken en toegangsrechten voor elke gebruiker in te stellen. Ondersteuning van wereldklasse beschikbaar via livechat, e-mail en telefoon. Klik op Website bezoeken om nu je gratis proefversie van 14 dagen te krijgen. Meer informatie over inFlow Inventory

Functies

  • Realtime synchronisatie
  • Retourbeheer
  • Orderbeheer
  • Inkoop en ontvangst
  • Ontvangst- en wegzetbeheer
  • Multilocatie
  • Kitting
  • Inkooporderbeheer
  • Voorraadoptimalisatie
  • Voorraad bijhouden
Software voor magazijnen: voorspel wanneer de voorraad op is, hou elk product bij, integreer met productie-/vraagplanning, gebruik streepjescodes, RFID en meer. Meer informatie over Novacura Warehouse Management System
Softwareoplossing voor magazijnen: voorspel wanneer de voorraad op is, hou elk product bij, integreer met productie-/vraagplanning, gebruik streepjescodes, RFID en meer. Voordelen: - stapsgewijze gebruikersinterface die de tijd voor onboarding van personeel verkort; - reeds geïntegreerd met IFS, SAP, Infor M3 en andere ERP – geen technische problemen tijdens de implementatie; - aanpasbaar: je kunt het gedrag van je toepassing veranderen door je eigen magazijnprocessen te tekenen. Meer informatie over Novacura Warehouse Management System

Functies

  • Realtime synchronisatie
  • Retourbeheer
  • Orderbeheer
  • Inkoop en ontvangst
  • Ontvangst- en wegzetbeheer
  • Multilocatie
  • Kitting
  • Inkooporderbeheer
  • Voorraadoptimalisatie
  • Voorraad bijhouden
De toonaangevende boekhoudsoftware voor kleine bedrijven. Directe toegang tot gegevens over klanten, verkopers en werknemers.
QuickBooks Enterprise is complete boekhoudsoftware voor de bouwsector die kan meegroeien met je bedrijf. Het biedt alle tools die je bedrijf nodig heeft, maar is toch eenvoudig te gebruiken. Je kunt je boekhouding organiseren, inventaris beheren, verkopen bijhouden en zelfs de loonlijst uitvoeren, maar dan voor een fractie van de kosten. Met QuickBooks Enterprise bespaar je duizenden dollars per jaar in vergelijking met soortgelijke oplossingen. Het is krachtig en flexibel en wordt ook geleverd in versies die zijn ontworpen om aan jouw specifieke behoeften te voldoen. Probeer het vandaag nog gratis uit. Meer informatie over QuickBooks Desktop Enterprise

Functies

  • Realtime synchronisatie
  • Retourbeheer
  • Orderbeheer
  • Inkoop en ontvangst
  • Ontvangst- en wegzetbeheer
  • Multilocatie
  • Kitting
  • Inkooporderbeheer
  • Voorraadoptimalisatie
  • Voorraad bijhouden
Volg en beheer bedrijfsmiddelen en inventaris op verschillende locaties. Scan streepjescodes, QR-codes en RFID-tags in bulk met toonaangevende software voor het volgen van bedrijfsmiddelen.
Met deze toonaangevende software voor het beheer van goederen kun je items traceren over verschillende locaties en sublocaties. Beheer de kosten, plan diensten en maak aangepaste waarschuwingen en voorraaddrempels aan voor meer controle. Dankzij de functionaliteit voor het scannen van RFID-tags, QR-codes en streepjescodes zijn kassa's en audits een fluitje van een cent, zelfs vanuit het magazijn! Volledige locatiegeschiedenis en bruikbare rapporten maken dit een must voor al je behoeften op het gebied van magazijnbeheer. Probeer het gratis uit met een proefperiode van 15 dagen. Meer informatie over EZOfficeInventory

Functies

  • Realtime synchronisatie
  • Retourbeheer
  • Orderbeheer
  • Inkoop en ontvangst
  • Ontvangst- en wegzetbeheer
  • Multilocatie
  • Kitting
  • Inkooporderbeheer
  • Voorraadoptimalisatie
  • Voorraad bijhouden
Platform voor het volgen van middelen dat cloudgebaseerd is met mobiele apps (IOS/Android). Beoordeeld als uitstekend door PC Magazine! Ontvang vandaag nog een gratis begeleide demo.
Asset Panda is een krachtig platform voor magazijnbeheer en het bijhouden van tools dat cloudgebaseerd is met mobiele apps. Dit platform helpt mensen hun tools bij te houden, te beheren en te ondersteunen gedurende hun levenscyclus. Deze software is geconfigureerd voor de manier waarop klanten werken, is beveiligd en maakt gebruik van de mobiele apparaten die je werknemers al bij zich hebben. Ontvang vandaag nog een gratis begeleide demo. Meer informatie over Asset Panda

Functies

  • Realtime synchronisatie
  • Retourbeheer
  • Orderbeheer
  • Inkoop en ontvangst
  • Ontvangst- en wegzetbeheer
  • Multilocatie
  • Kitting
  • Inkooporderbeheer
  • Voorraadoptimalisatie
  • Voorraad bijhouden
Verhoog de efficiëntie en effectiviteit van het magazijn met NetSuite WMS.
NetSuite Warehouse Management System (WMS) optimaliseert magazijnactiviteiten en minimaliseert verwerkingskosten door handmatige processen te elimineren. Gebruikers worden door de dagelijkse magazijntaken geleid die verband houden met inkomende en uitgaande logistiek en opslag. De gegevens worden in realtime geregistreerd met behulp van een mobiel apparaat, zodat de voorraadadministratie altijd correct en actueel is. Vooraf gedefinieerde orderpicking-, verpakkings- en verzendstrategieën zorgen ervoor dat uitgaande orders snel en nauwkeurig worden verwerkt. Meer informatie over NetSuite

Functies

  • Realtime synchronisatie
  • Retourbeheer
  • Orderbeheer
  • Inkoop en ontvangst
  • Ontvangst- en wegzetbeheer
  • Multilocatie
  • Kitting
  • Inkooporderbeheer
  • Voorraadoptimalisatie
  • Voorraad bijhouden
Cloudgebaseerd CMMS dat werkorder- en facilitair beheer stroomlijnt. Creëer projecten, geef toewijzingen voor werkorders en beheer je bedrijfsmiddelen.
Het CMMS van UpKeep is een moderne oplossing voor het onderhouds- en middelenbeheer voor je team. UpKeep is altijd en overal gemakkelijk bereikbaar, van je bureaublad tot je telefoon en zelfs je tablet. Creëer werkorders onderweg, ontvang meldingen wanneer taken worden bijgewerkt en ontvang waarschuwingen rechtstreeks vanuit je app wanneer bedrijfsmiddelen uitvallen, zodat je bedrijf efficiënter dan ooit tevoren werkt. Meer informatie over UpKeep

Functies

  • Realtime synchronisatie
  • Retourbeheer
  • Orderbeheer
  • Inkoop en ontvangst
  • Ontvangst- en wegzetbeheer
  • Multilocatie
  • Kitting
  • Inkooporderbeheer
  • Voorraadoptimalisatie
  • Voorraad bijhouden
ShippingEasy biedt e-commerce detailhandelaars de eenvoudigste cloudgebaseerde oplossingen voor verzending, voorraadbeheer en klantmarketing.
ShippingEasy is het eenvoudigste cloudgebaseerde verzendplatform op de markt. Met ShippingEasy kunnen online verkopers van elke omvang snel verzenden met de beste tarieven en hun bestellingen laten groeien. Consolideer bestellingen via meerdere kanalen en meerdere vervoerders, waaronder USPS, FedEx en UPS. ShippingEasy kan worden geïntegreerd met toonaangevende online winkels en marktplaatsen zoals Amazon, Shopify, Walmart, eBay, Squarespace en meer. Krijg toegang tot de gegarandeerd laagste verzendkosten plus andere exclusieve kortingen, ongeacht de omvang van je verzending. Meer informatie over ShippingEasy

Functies

  • Realtime synchronisatie
  • Retourbeheer
  • Orderbeheer
  • Inkoop en ontvangst
  • Ontvangst- en wegzetbeheer
  • Multilocatie
  • Kitting
  • Inkooporderbeheer
  • Voorraadoptimalisatie
  • Voorraad bijhouden
Krachtig voorraadbeheer voor gebruikers van QuickBooks, groothandelaren, distributeurs, detailhandelaren en fabrikanten.
Fishbowl is het populairste bedrijfsautomatiseringsplatform voor QuickBooks. Met Fishbowl kunnen kleine en middelgrote bedrijven het QuickBooks-platform blijven gebruiken voor boekhouding, maar toch geavanceerde inventarisfuncties toevoegen. Meerdere locaties, tracking van onderdelen, productie, integratie van verzendingen, accountingmethodes volgens LIFO/FIFO/Standaard, totale kosten, consignatie en een COMPLEET draadloos streepjescoderingssysteem voor magazijnen. EDI, winkelwagen, verkopersdiensten – noem maar op. Prijzen beginnen vanaf een eenmalig bedrag van $ 4395. Meer informatie over Fishbowl

Functies

  • Realtime synchronisatie
  • Retourbeheer
  • Orderbeheer
  • Inkoop en ontvangst
  • Ontvangst- en wegzetbeheer
  • Multilocatie
  • Kitting
  • Inkooporderbeheer
  • Voorraadoptimalisatie
  • Voorraad bijhouden
Odoo Inventory maakt het mogelijk om magazijnen slim te beheren en de voorraadefficiëntie te maximaliseren door voorraadniveaus te verminderen en lege voorraad te voorkomen.
Met Odoo Inventory kunnen magazijnbeheerders hun magazijn slim beheren en hun voorraadefficiëntie maximaliseren door voorraadniveaus te verminderen en lege voorraad te voorkomen. Beheer je productieketen, definieer kwaliteitscontroletests en automatiseer productrouting. Meer informatie over Odoo

Functies

  • Realtime synchronisatie
  • Retourbeheer
  • Orderbeheer
  • Inkoop en ontvangst
  • Ontvangst- en wegzetbeheer
  • Multilocatie
  • Kitting
  • Inkooporderbeheer
  • Voorraadoptimalisatie
  • Voorraad bijhouden
TradeGecko biedt krachtige inventaris- en orderbeheersoftware voor multi-channel merken, e-commerce en groothandel.
TradeGecko biedt krachtige inventaris- en orderbeheersoftware, gebouwd voor multi-channel merken, snelgroeiende e-commerce en groothandel. Omni-channel bewerkingen kunnen worden geautomatiseerd om de efficiëntie te verbeteren en de winstgevendheid te verhogen. Naadloze integratie met Shopify, Xero, QuickBooks Online, Amazon, WooCommerce en meer. Bevat ook intelligente rapporten en prognoses, productie, een aanpasbaar B2B e-commerceplatform plus een mobiele app voor verkoop en inventaris op iPhone en iPad. Meer informatie over QuickBooks eCommerce

Functies

  • Realtime synchronisatie
  • Retourbeheer
  • Orderbeheer
  • Inkoop en ontvangst
  • Ontvangst- en wegzetbeheer
  • Multilocatie
  • Kitting
  • Inkooporderbeheer
  • Voorraadoptimalisatie
  • Voorraad bijhouden
Cin7 biedt voorraadbeheer en automatisering van bestellingen en productie tot het magazijn/3PL tot elk B2B-/B2C-verkoopkanaal dat je gebruikt.
Cin7 is het geautomatiseerde platform voor voorraadbeheer voor merken die hun omzet verhogen tot meer dan $ 1 miljoen. Cin7 synchroniseert hun voorraad met verkoop en bestellingen op elk fysiek en online verkoopkanaal en automatiseert de bestelprocessen voor grotere efficiëntie. Merken die producten verkopen of distribueren, gebruiken Cin7 om de kosten laag te houden, de marges en cashflow hoog te houden en de voorraad op het juiste niveau te houden. Opmerking: Cin7 is niet geschikt voor vermogensbeheer. Meer informatie over Cin7 Omni

Functies

  • Realtime synchronisatie
  • Retourbeheer
  • Orderbeheer
  • Inkoop en ontvangst
  • Ontvangst- en wegzetbeheer
  • Multilocatie
  • Kitting
  • Inkooporderbeheer
  • Voorraadoptimalisatie
  • Voorraad bijhouden
Geschikt voor bedrijven in de detailhandel, groothandel, productie of voedselproductie die hun inventarisniveaus moeten beheren.
Geïntegreerd met QuickBooks Online en Xero, geschikt voor kleine tot middelgrote bedrijven in de detailhandel, groothandel, productie of voedselproductie die hun inventarisniveaus moeten beheren. De oplossing dekt de gehele bedrijfscyclus in voorraadbeheer. Verkopers zoals Shopify, Magento, Amazon en eBay integreren DEAR Systems voor meer dan alleen het beheren van hun voorraden. DEAR Inventory biedt functies die je de informatie geven die je nodig hebt om kosten te beheren en de winstgevendheid te maximaliseren. Meer informatie over Cin7 Core

Functies

  • Realtime synchronisatie
  • Retourbeheer
  • Orderbeheer
  • Inkoop en ontvangst
  • Ontvangst- en wegzetbeheer
  • Multilocatie
  • Kitting
  • Inkooporderbeheer
  • Voorraadoptimalisatie
  • Voorraad bijhouden
Een geweldige oplossing voor boekhoudsoftware en financieel beheer. Ontworpen voor financiële mensen door financiële mensen
Met Sage Intacct krijgen CFO's binnen enkele minuten (in plaats van dagen) toegang tot geïntegreerde management- en financiële rapporten voor al hun bedrijfsentiteiten, zodat ze hun bedrijf kunnen stimuleren en laten groeien. Sage Intacct is het voorkeursproduct van AICPA voor financieel beheer waarmee jouw groeiende middelgrote onderneming sneller en verder kan groeien, met de financiële kerncijfers die je nodig hebt om je belangrijkste processen te automatiseren, je afhankelijkheid van spreadsheets te verminderen en je meer inzicht te geven in je bedrijfsprestaties. Meer informatie over Sage Intacct

Functies

  • Realtime synchronisatie
  • Retourbeheer
  • Orderbeheer
  • Inkoop en ontvangst
  • Ontvangst- en wegzetbeheer
  • Multilocatie
  • Kitting
  • Inkooporderbeheer
  • Voorraadoptimalisatie
  • Voorraad bijhouden
Voorraad- en orderbeheer voor groeiende bedrijven.
Zoho Inventory is cloudgebaseerde voorraadbeheersoftware waarmee je zowel je verkoop- als inkooporders kunt creëren en beheren en je voorraad kunt volgen. Je kunt het integreren met online verkoopkanalen zoals Amazon, eBay en Etsy, maar ook met winkelwagentjes zoals Shopify en vele anderen. Meer informatie over Zoho Inventory

Functies

  • Realtime synchronisatie
  • Retourbeheer
  • Orderbeheer
  • Inkoop en ontvangst
  • Ontvangst- en wegzetbeheer
  • Multilocatie
  • Kitting
  • Inkooporderbeheer
  • Voorraadoptimalisatie
  • Voorraad bijhouden
SAP S/4HANA, de reeks bedrijfsoplossingen van de volgende generatie, ontworpen om ultieme verfijning te bieden op de meest eenvoudige manier.
SAP S/4HANA fungeert als de digitale kern voor een organisatie. Het is volledig ontworpen voor het meest geavanceerde in-memory platform, SAP HANA, en is gebouwd met behulp van de nieuwste ontwerpprincipes met de gebruikerservaring van SAP Fiori om een persoonlijk en eenvoudig gevoel te creëren op het voorkeursapparaat van de gebruiker. SAP S/4HANA streeft ernaar om het systeemlandschap van een organisatie te vereenvoudigen en de totale eigendomskosten te verlagen door de data-voetafdruk te verkleinen en tegelijkertijd de productiviteit te verbeteren in de vorm van een hogere doorvoer. Meer informatie over SAP S/4HANA Cloud

Functies

  • Realtime synchronisatie
  • Retourbeheer
  • Orderbeheer
  • Inkoop en ontvangst
  • Ontvangst- en wegzetbeheer
  • Multilocatie
  • Kitting
  • Inkooporderbeheer
  • Voorraadoptimalisatie
  • Voorraad bijhouden
ERPAG is een ERP-cloudservice die alle bedrijfsprocessen voor kleine of middelgrote bedrijven omvat.
ERPAG is een ERP-cloudservice die alle bedrijfsprocessen voor kleine of middelgrote bedrijven omvat. Voorraad- en orderbeheer in realtime. KENMERKEN: Opnieuw bestellen.Orderverwerking.Cloudlabels afdrukken.Voorraad volgen (streepjescode, series, partij).Meerdere UOM's. Meerdere magazijnen.Meerdere valuta's.Meertalige interface.Samengestelde producten(stuklijsten, kits, variabele items). Beheer op gebruikersniveau.Geïntegreerde facturatie- en inkoopmodule.Ondersteunt productie. Meer informatie over ERPAG

Functies

  • Realtime synchronisatie
  • Retourbeheer
  • Orderbeheer
  • Inkoop en ontvangst
  • Ontvangst- en wegzetbeheer
  • Multilocatie
  • Kitting
  • Inkooporderbeheer
  • Voorraadoptimalisatie
  • Voorraad bijhouden
Sage 100cloud is een ERP-platform voor groeiende en middelgrote distributeurs en fabrikanten.
Sage 100cloud is een ERP-platform voor groeiende en middelgrote distributeurs en fabrikanten. Financiële informatie, supply chain, rapportage, analyse en samenwerking maken allemaal deel uit van de mobielvriendelijke oplossing. Financiële processen binnen het systeem zijn ontworpen om automatisch niet-geregistreerde transacties te detecteren, fouten en discrepanties te vinden, documentcorrecties te maken en bankafschriften en boeken af te stemmen. Meer informatie over Sage 100

Functies

  • Realtime synchronisatie
  • Retourbeheer
  • Orderbeheer
  • Inkoop en ontvangst
  • Ontvangst- en wegzetbeheer
  • Multilocatie
  • Kitting
  • Inkooporderbeheer
  • Voorraadoptimalisatie
  • Voorraad bijhouden
Inventarisoplossingen van Wasp zijn kosteneffectief voor het mkb en schaalbaar voor grote ondernemingen, terwijl ze voor beide eenvoudig te implementeren zijn.
Inventarisoplossingen van Wasp zijn ontworpen voor organisaties van elke omvang. Van het beheren van kleine voorraden met een hoog verbruik tot het beheren van meerdere magazijnen en het consolideren van voorraden van meerdere leveranciers of distributeurs. Verhoog de winstgevendheid drastisch met een geautomatiseerde, realtime, gebruiksvriendelijke benadering van voorraadbeheer. Elimineer afschrijvingen voor voorraad, voer snel audits uit en verspil geen tijd aan het zoeken naar verloren voorraad. Meer informatie over InventoryCloud

Functies

  • Realtime synchronisatie
  • Retourbeheer
  • Orderbeheer
  • Inkoop en ontvangst
  • Ontvangst- en wegzetbeheer
  • Multilocatie
  • Kitting
  • Inkooporderbeheer
  • Voorraadoptimalisatie
  • Voorraad bijhouden
Betrouwbare, realtime uitgebreide ERP-software met lean en agile functionaliteit die speciaal is ontwikkeld voor middelgrote productiebedrijven
IQMS Manufacturing ERP-software biedt discrete en procesproducenten een enkele oplossing voor het beheren en bewaken van het volledige productieproces. De uitgebreide oplossing zorgt voor een modulaire en schaalbare aanpak en elimineert datasilo's. IQMS ERP verhoogt de zichtbaarheid en efficiëntie tussen afdelingen met een compleet realtime productie-, boekhoud- en supply chain-systeem dat kwaliteit, EDI, WMS, MRP (Material Resource Planning), productie-/procesbewaking en meer omvat. Meer informatie over DELMIAworks

Functies

  • Realtime synchronisatie
  • Retourbeheer
  • Orderbeheer
  • Inkoop en ontvangst
  • Ontvangst- en wegzetbeheer
  • Multilocatie
  • Kitting
  • Inkooporderbeheer
  • Voorraadoptimalisatie
  • Voorraad bijhouden
Beheer en volg projecten, bespaar tijd en neem sterkere beslissingen met gegevens uit één bron, altijd en overal.
Quick Base is de eenvoudigste manier om projecten in de cloud te beheren, wat het project ook is en waar je teams zich ook bevinden. Het flexibele platform van Quick Base biedt alle functies die je nodig hebt om taken toe te wijzen, workflows te automatiseren en inzichtelijke rapporten te genereren voor zelfs de meest complexe projecten. Meer informatie over Quickbase

Functies

  • Realtime synchronisatie
  • Retourbeheer
  • Orderbeheer
  • Inkoop en ontvangst
  • Ontvangst- en wegzetbeheer
  • Multilocatie
  • Kitting
  • Inkooporderbeheer
  • Voorraadoptimalisatie
  • Voorraad bijhouden
Unleashed Software biedt een krachtig platform om je voorraad in realtime nauwkeurig te beheren.
Unleashed Software biedt een krachtig cloudgebaseerd platform voor al je voorraadbeheerbehoeften. Met Unleashed kun je de voorraad moeiteloos en nauwkeurig in realtime volgen op verschillende locaties. Krijg inzicht in alle voorraadbeheerprocessen en transacties in magazijnen wereldwijd. Met dergelijke dynamische voorraadinformatie kun je betere gegevensgestuurde zakelijke beslissingen nemen. Unleashed kan ook worden geïntegreerd met verschillende e-commercesoftwareproducten om een holistische zakelijke oplossing te bieden. Meer informatie over Unleashed

Functies

  • Realtime synchronisatie
  • Retourbeheer
  • Orderbeheer
  • Inkoop en ontvangst
  • Ontvangst- en wegzetbeheer
  • Multilocatie
  • Kitting
  • Inkooporderbeheer
  • Voorraadoptimalisatie
  • Voorraad bijhouden
SAP Business One is een compleet geïntegreerde business management oplossing voor het KMO die u volledig inzicht en controle geeft.
Met de SAP® Business One applicatie beheert u op betaalbare wijze uw hele bedrijfsvoering – van boekhouding en financiën, inkoop, voorraadbeheer, verkoop- en klantenadministratie, projectmanagement tot bedrijfsprocessen en personeelszaken. Met SAP Business One stroomlijnt u uw bedrijfsprocessen en krijgt u beter inzicht in uw bedrijfsvoering. Zo kunt u op basis van realtime informatie snel beslissingen nemen die u ondersteunen om winstgevende groei te realiseren. Meer informatie over SAP Business One

Functies

  • Realtime synchronisatie
  • Retourbeheer
  • Orderbeheer
  • Inkoop en ontvangst
  • Ontvangst- en wegzetbeheer
  • Multilocatie
  • Kitting
  • Inkooporderbeheer
  • Voorraadoptimalisatie
  • Voorraad bijhouden
Verlaag de opslagkosten van je inventaris, verhoog de productiviteit met sneller ophalen-verpakken en optimaliseer de inventarisbeweging over de hele keten.
Orderhive is geoptimaliseerde magazijnbeheersoftware voor e-commerce dat het orderverwerkingsproces versnelt door krachtige ondersteuning van je processen voor ophalen en verpakken. Met streepjescode- en RFID-scanning kun je artikelen overal in het magazijn op hun exacte locatie vinden. Je hoeft je geen zorgen meer te maken over het verwerken van meerdere magazijnen. Met Orderhive kun je meervoudige opslag slim en efficiënt beheren. Meer informatie over Orderhive

Functies

  • Realtime synchronisatie
  • Retourbeheer
  • Orderbeheer
  • Inkoop en ontvangst
  • Ontvangst- en wegzetbeheer
  • Multilocatie
  • Kitting
  • Inkooporderbeheer
  • Voorraadoptimalisatie
  • Voorraad bijhouden
Finale Inventory is een zeer aanpasbaar en flexibel voorraadbeheersysteem waarmee je de workflows van je groeiende bedrijf kunt ondersteunen.
Finale Inventory is een zeer aanpasbaar en flexibel voorraadbeheersysteem om je meerdere magazijnen te ondersteunen. Combineer deze software met hardware voor het scannen van streepjescodes voor een complete oplossing voor magazijnbeheer. Verminder het giswerk rond inkooporders door gebruik te maken van Finale om de juiste herbestelmomenten dynamisch te berekenen op basis van de verkoopsnelheid van producten en de doorlooptijden van leveranciers. Configureer Finale om aangepaste labels voor je producten en bakken af te drukken. Meer informatie over Finale Inventory

Functies

  • Realtime synchronisatie
  • Retourbeheer
  • Orderbeheer
  • Inkoop en ontvangst
  • Ontvangst- en wegzetbeheer
  • Multilocatie
  • Kitting
  • Inkooporderbeheer
  • Voorraadoptimalisatie
  • Voorraad bijhouden
ERP eenvoudig gemaakt voor detailhandelaren, restaurants, distributiebedrijven en ondernemingen op het digitale pad om hen te helpen concurrerend te blijven.
GOFRUGAL-technologieën bieden point-of-sale software voor de detailhandel. Restaurant- en distributiebedrijven sinds 2004, in de vorm van complete bedrijfsautomatiseringsoplossingen in combinatie met mobiele apps en cloudoplossingen. Met het hoofdkantoor in Chennai, India, is de technologische voetafdruk gegroeid tot meer dan 25.000 detailhandelsbedrijven in meer dan 50 landen. De focus ligt op het bieden van een geweldige klantervaring met digitale oplossingen. Meer informatie over GoFrugal

Functies

  • Realtime synchronisatie
  • Retourbeheer
  • Orderbeheer
  • Inkoop en ontvangst
  • Ontvangst- en wegzetbeheer
  • Multilocatie
  • Kitting
  • Inkooporderbeheer
  • Voorraadoptimalisatie
  • Voorraad bijhouden
Epicor ERP levert flexibele, branchespecifieke bedrijfssoftware die precies aansluit op de behoeften van productieklanten.
Epicor Software Corporation stimuleert bedrijfsgroei. Het levert flexibele, sectorspecifieke software die precies aansluit op de behoeften van productieklanten. Meer dan 45 jaar ervaring met de unieke bedrijfsprocessen en operationele vereisten van klanten is ingebouwd in elke oplossing, zowel in de cloud als on-premises. Dankzij dit diepgaande inzicht in jouw branche verbeteren Epicor-oplossingen de prestaties en winstgevendheid aanzienlijk, terwijl de complexiteit wordt vereenvoudigd, zodat jij je kunt concentreren op groei. Meer informatie over Kinetic

Functies

  • Realtime synchronisatie
  • Retourbeheer
  • Orderbeheer
  • Inkoop en ontvangst
  • Ontvangst- en wegzetbeheer
  • Multilocatie
  • Kitting
  • Inkooporderbeheer
  • Voorraadoptimalisatie
  • Voorraad bijhouden
Bespaar tijd en geld met de software voor afsprakenplanning van AppointmentPlus. Gebruikt door 50 bedrijven uit de Fortune 500. Boek vandaag nog je gratis demo!
Bespaar tijd en geld met de software voor afsprakenplanning van AppointmentPlus. AppointmentPlus heeft meer dan 10.000 locaties wereldwijd en voorziet zowel grote als kleine bedrijven, waaronder Coca-Cola, International Paper, GE, Anheuser-Busch, Campbell's Soup, Costco, Bank of America, H&R Block, Cargill en vele anderen. Klanten zijn enthousiast over de klantenservice en training. Dit platform streeft ernaar om elke klant die het bedrijf ondersteunt snelle en nauwkeurige antwoorden te bieden. Meld je aan om vandaag nog een demo te bekijken. Meer informatie over DaySmart Appointments

Functies

  • Realtime synchronisatie
  • Retourbeheer
  • Orderbeheer
  • Inkoop en ontvangst
  • Ontvangst- en wegzetbeheer
  • Multilocatie
  • Kitting
  • Inkooporderbeheer
  • Voorraadoptimalisatie
  • Voorraad bijhouden
Cloudgebaseerde oplossing voor het beheer van grondstoffen en productvoorraad. Functies omvatten het bijhouden van inkomsten en facturering.
Cloudgebaseerde oplossing voor het beheer van grondstoffen en productvoorraad. Functies omvatten het bijhouden van inkomsten en facturering. Meer informatie over Craftybase

Functies

  • Realtime synchronisatie
  • Retourbeheer
  • Orderbeheer
  • Inkoop en ontvangst
  • Ontvangst- en wegzetbeheer
  • Multilocatie
  • Kitting
  • Inkooporderbeheer
  • Voorraadoptimalisatie
  • Voorraad bijhouden
Geïntegreerd magazijnbeheersysteem gecombineerd met boekhouding, voorraadbeheer, OMS, inkoop, rapportage, CRM en POS, allemaal in één systeem.
Brightpearl is ontworpen voor detailhandelaren en groothandelaren om hun backofficeprocessen te automatiseren - door een volledig geïntegreerd, schaalbaar magazijnbeheer, gecombineerd met geïntegreerde realtime boekhouding, inventaris, verkoop, inkoop, CRM en POS, zorgt Brightpearl ervoor dat je workflows voor magazijnbeheer gestroomlijnd en efficiënt zijn. Verminder de administratie en fouten met behulp van het geavanceerde streepjescoderingssysteem. Je kunt je goederen op een regelmatige basis tellen met de flexibele cyclustellingsmodule. Meer informatie over Brightpearl

Functies

  • Realtime synchronisatie
  • Retourbeheer
  • Orderbeheer
  • Inkoop en ontvangst
  • Ontvangst- en wegzetbeheer
  • Multilocatie
  • Kitting
  • Inkooporderbeheer
  • Voorraadoptimalisatie
  • Voorraad bijhouden
Easyship is een compleet logistiek platform voor wereldwijde handel. Synchroniseer je winkel, verzend met meer dan 250 verzendoplossingen en bespaar tot 70%.
Easyship is 's werelds toonaangevende cloudgebaseerde platform voor verzendingstechnologie dat e-commerceverkopers helpt hun producten wereldwijd te verzenden. Als gebruikersgericht product heeft Easyship de complexe wereld van grensoverschrijdende logistiek voor meer dan 40.000 klanten wereldwijd vereenvoudigd; met exclusieve tarieven van toonaangevende koeriers, ophaalverzoeken op aanvraag en een dashboard om elke zending te volgen, kan dit platform al je logistieke activiteiten regelen, van de aankoop tot en met de levering. Meer informatie over Easyship

Functies

  • Realtime synchronisatie
  • Retourbeheer
  • Orderbeheer
  • Inkoop en ontvangst
  • Ontvangst- en wegzetbeheer
  • Multilocatie
  • Kitting
  • Inkooporderbeheer
  • Voorraadoptimalisatie
  • Voorraad bijhouden
Een volledige front-end oplossing voor orderinvoer, inkoop en voorraadbeheer voor boekhoudplatforms.
Houd toezicht op en beheer elke fase van het distributieproces. SalesPad is de ultieme tool voor distributie- en productiebedrijven. Verwerk bestellingen nauwkeuriger en efficiënter, met volledig inzicht in elke stap van je workflow. Vereenvoudig de werkzaamheden van je klantenservice en verkopers door informatie binnen handbereik te brengen met krachtig zoeken in Excel-stijl. Meer informatie over SalesPad

Functies

  • Realtime synchronisatie
  • Retourbeheer
  • Orderbeheer
  • Inkoop en ontvangst
  • Ontvangst- en wegzetbeheer
  • Multilocatie
  • Kitting
  • Inkooporderbeheer
  • Voorraadoptimalisatie
  • Voorraad bijhouden
Met deze oplossing voor multichannel orderverwerking en voorraadbeheer kunnen bedrijven zich concentreren op het realiseren van schaalbare groei.
Met deze oplossing voor multichannel orderverwerking en voorraadbeheer kunnen bedrijven zich concentreren op het realiseren van schaalbare groei. Jij concentreert je op marketing en verkoop van je producten, en het systeem regelt de rest. Via de aangepaste API-integraties wordt deze software rechtstreeks gesynchroniseerd met je online winkelwagentje om bestellingen automatisch te importeren. Van daaruit wordt elke bestelling zonder aarzeling of vertraging opgehaald, verpakt en verzonden. Het beste is dat het proces aanpasbaar en volledig schaalbaar is. Meer informatie over ShipMonk

Functies

  • Realtime synchronisatie
  • Retourbeheer
  • Orderbeheer
  • Inkoop en ontvangst
  • Ontvangst- en wegzetbeheer
  • Multilocatie
  • Kitting
  • Inkooporderbeheer
  • Voorraadoptimalisatie
  • Voorraad bijhouden
Webgebaseerd systeem voor inventaris, ordertracering, facturering en rapportage voor middelgrote bedrijven op meerdere locaties - inclusief productie.
Webgebaseerd systeem voor inventaris, ordertracering, facturering en rapportage voor middelgrote bedrijven op meerdere locaties - inclusief productieverwerking. Bekijk voorraadmeldingen, beschikbaarheid van leveranciers en doorlooptijden. Volg de niveaus, kosten, en waarde van je voorraad in de loop van de tijd. Regel selecties, serienummers en streepjescodes, retourzendingen, consignatie, dropshipping, interne overdrachten. Kies Megaventory voor succesvol beheer van je bedrijf voor slechts $ 150/mnd. Meld je vandaag nog aan voor een gratis proefversie of regel een telefoongesprek. Meer informatie over Megaventory

Functies

  • Realtime synchronisatie
  • Retourbeheer
  • Orderbeheer
  • Inkoop en ontvangst
  • Ontvangst- en wegzetbeheer
  • Multilocatie
  • Kitting
  • Inkooporderbeheer
  • Voorraadoptimalisatie
  • Voorraad bijhouden
Een 100% cloudgebaseerde WMS-oplossing die speciaal is ontworpen voor 3PL-magazijnen en logistieke bedrijven.
De WMS-oplossingen van 3PL Central zijn ontworpen door experts in magazijnbeheer en stellen 3PL's en magazijnen in staat hun bedrijf te laten groeien, hun bedrijfsactiviteiten te verbeteren en al hun klanten tevreden te stellen. Deze oplossing is een populaire cloudgebaseerde WMS en biedt kant-en-klare EDI-integratie, wereldwijde zichtbaarheid, geautomatiseerd facturatiebeheer, innovatieve functionaliteiten voor verpakking en verzending, mogelijkheden voor het mobiel scannen van streepjescodes en meer. Meld je vandaag nog aan voor een risicovrije proefversie. Meer informatie over 3PL Warehouse Manager

Functies

  • Realtime synchronisatie
  • Retourbeheer
  • Orderbeheer
  • Inkoop en ontvangst
  • Ontvangst- en wegzetbeheer
  • Multilocatie
  • Kitting
  • Inkooporderbeheer
  • Voorraadoptimalisatie
  • Voorraad bijhouden
Er is iets magisch aan het iedere dag waarmaken van activiteiten. Deskundige mensen en software. Ga binnen zes weken of minder live.
Infoplus is krachtige en tegelijk eenvoudige software voor magazijn- en voorraadbeheer en verzending voor e-commerce en 3PL-magazijnen. Als het gaat om het succes van je bedrijf, heb je meer nodig dan alleen de juiste tools. Je hebt een partner nodig die helpt bij het creëren van een geautomatiseerd, eenvoudig en herhaalbaar proces om je bedrijfsgroei mogelijk te maken. De juiste software gaat veel verder dan alleen het ondersteunen van je groei, het wordt de katalysator van die groei. Voor multi-channel e-commerce en multi-client 3PL's. Meer informatie over Infoplus

Functies

  • Realtime synchronisatie
  • Retourbeheer
  • Orderbeheer
  • Inkoop en ontvangst
  • Ontvangst- en wegzetbeheer
  • Multilocatie
  • Kitting
  • Inkooporderbeheer
  • Voorraadoptimalisatie
  • Voorraad bijhouden
Voorraadsoftware voor QuickBooks - geef je magazijn en operationele activiteiten een stimulans terwijl de winst wordt bevorderd en de klanten tevreden gesteld.
Voorraadsoftware voor QuickBooks - geef je magazijn en operationele activiteiten een stimulans terwijl de winst wordt bevorderd en de klanten tevreden gesteld. Beheer alle fasen van je bedrijfsactiviteiten in realtime binnen je gehele bedrijf met krachtige, gebruiksvriendelijke functionaliteiten voor voorraadbeheer, inkoop, klanten, opslag, streepjescodering, totale kosten inclusief invoer, traceerbaarheid van partij- en serienummers en meer. Tevens integratie met toonaangevende e-commerceplatforms, EDI-providers en andere optimale oplossingen. Meer informatie over Acctivate Inventory Management

Functies

  • Realtime synchronisatie
  • Retourbeheer
  • Orderbeheer
  • Inkoop en ontvangst
  • Ontvangst- en wegzetbeheer
  • Multilocatie
  • Kitting
  • Inkooporderbeheer
  • Voorraadoptimalisatie
  • Voorraad bijhouden
Open source-oplossing voor algemeen bedrijfsbeheer, van klanten en bestellingen tot facturering en voorraad.
Open source-oplossing voor algemeen bedrijfsmanagement: verkoop, facturering, agenda, voorraad, inkooporders, e-mailen, boekhouding, onkostendeclaratie, verlofaanvragen. Afhankelijk van je behoefte zijn er honderden modules beschikbaar. Meer informatie over Dolibarr

Functies

  • Realtime synchronisatie
  • Retourbeheer
  • Orderbeheer
  • Inkoop en ontvangst
  • Ontvangst- en wegzetbeheer
  • Multilocatie
  • Kitting
  • Inkooporderbeheer
  • Voorraadoptimalisatie
  • Voorraad bijhouden
Acumatica is een toonaangevende leverancier van cloud-ERP en cloud-boekhoudsoftware voor kleine en middelgrote bedrijven en non-profitorganisaties.
Technologisch leiderschap, gebouwd op een aanpasbaar, toekomstbestendig cloudplatform met open API's voor eenvoudige integraties. Alle bedrijfsprocessen delen dezelfde gegevens, informatie is altijd en overal beschikbaar, evenals flexibele implementatie-opties en volledige gegevenstransparantie. Acumatica biedt uitstekende zakelijke en industriële functionaliteit voor kleine en middelgrote groeibedrijven om hun hele bedrijf onder een enkel glaspaneel te runnen. Het licentiemodel, gegevensbeleid en de ondersteuning zijn ongeëvenaard. Meer informatie over Acumatica Cloud ERP

Functies

  • Realtime synchronisatie
  • Retourbeheer
  • Orderbeheer
  • Inkoop en ontvangst
  • Ontvangst- en wegzetbeheer
  • Multilocatie
  • Kitting
  • Inkooporderbeheer
  • Voorraadoptimalisatie
  • Voorraad bijhouden
Geniet van superieure gegevensverwerking met de pronghorn-server van Focus 9.
Focus 9 is toonaangevende ERP-software die is uitgerust met ultramoderne technologie van Focus Softnet, een onderscheiden leverancier van bedrijfstoepassingen die producten ontwerpt met geavanceerde capaciteiten. De uitgebreide web-based software, Focus 9, is uitgerust met geavanceerde tools waarmee organisaties in verschillende sectoren de kritieke bedrijfsfuncties kunnen optimaliseren, waaronder beheer van menselijk kapitaal, boekhouding, financiën, bedrijfsprestaties, leveranciers en klantrelaties. Meer informatie over Focus X

Functies

  • Realtime synchronisatie
  • Retourbeheer
  • Orderbeheer
  • Inkoop en ontvangst
  • Ontvangst- en wegzetbeheer
  • Multilocatie
  • Kitting
  • Inkooporderbeheer
  • Voorraadoptimalisatie
  • Voorraad bijhouden
ShipBob levert volgendedags- en tweedaagse verzending en logistiek naar snelgroeiende e-commercemerken via software en gedistribueerde orderverwerkingscentra.

Functies

  • Realtime synchronisatie
  • Retourbeheer
  • Orderbeheer
  • Inkoop en ontvangst
  • Ontvangst- en wegzetbeheer
  • Multilocatie
  • Kitting
  • Inkooporderbeheer
  • Voorraadoptimalisatie
  • Voorraad bijhouden
Toonaangevende cloudgebaseerde magazijn-/inventarissoftware op maat gemaakt voor online e-commerce-, groothandels- en 3PL-bedrijven.
Logiwa WMS beheert de opslag en orderverwerking in de groothandels-, detailhandels-, e-commerce- en 3PL-sector. Logiwa stelt klanten in staat om het meeste te bereiken door de kosten te optimaliseren, de klantenservice te verbeteren en de tijd tot waardecreatie te verkorten. Met Logiwa kunnen detailhandelaren meer verkopen door voorraad en bestellingen over meerdere verkoopkanalen te synchroniseren, operationele kosten besparen en marges verhogen. Meer informatie over Logiwa WMS

Functies

  • Realtime synchronisatie
  • Retourbeheer
  • Orderbeheer
  • Inkoop en ontvangst
  • Ontvangst- en wegzetbeheer
  • Multilocatie
  • Kitting
  • Inkooporderbeheer
  • Voorraadoptimalisatie
  • Voorraad bijhouden
MRPeasy is cloudgebaseerde, betaalbare en gebruiksvriendelijke voorraadsoftware voor fabrikanten en distributeurs met 10-200 medewerkers.
Betaalbare en gebruiksvriendelijke selfservicesoftware voor magazijnbeheer voor kleine fabrikanten en distributeurs. Blijf op de hoogte van voorraad, voorraadbewegingen en zendingen. Zorg voor traceerbaarheid met partijtracering en serienummers. Automatische updates van de voorraad wanneer een transactie wordt uitgevoerd. Stel bijbestellingspunten in, krijg zinvolle inzichten uit voorraadstatistieken, maak en scan streepjescodes, verreken de voorraad goederen in bewerking en verzend eindproducten met gemak. Meer informatie over MRPeasy

Functies

  • Realtime synchronisatie
  • Retourbeheer
  • Orderbeheer
  • Inkoop en ontvangst
  • Ontvangst- en wegzetbeheer
  • Multilocatie
  • Kitting
  • Inkooporderbeheer
  • Voorraadoptimalisatie
  • Voorraad bijhouden
Prodsmart helpt fabrikanten om hun productie te plannen, te volgen en te traceren via mobiel en IIoT.
Prodsmart helpt fabrikanten om hun productie te plannen, te volgen en te traceren via mobiel en IIoT. Het Manufacturing Execution System (MES) stelt je in staat om digitaal te worden en papierloos te produceren, afval en schroot te verminderen, de efficiëntie te verhogen en realtime kennis te hebben van je werkvloer. Meer informatie over Prodsmart

Functies

  • Realtime synchronisatie
  • Retourbeheer
  • Orderbeheer
  • Inkoop en ontvangst
  • Ontvangst- en wegzetbeheer
  • Multilocatie
  • Kitting
  • Inkooporderbeheer
  • Voorraadoptimalisatie
  • Voorraad bijhouden
Veeqo helpt omnichannel detailhandelmerken hun klanten een indrukwekkende ervaring te bieden door hun hele magazijn- en verwerkingsproces af te handelen.
Krijg elke dag honderden bestellingen meer de deur uit door je magazijn te runnen met behulp van Veeqo. Organiseer, kies, verpak en verzend met meesterlijke efficiëntie en snelheid, waardoor je merk snel kan groeien terwijl je jouw klanten de ervaring garandeert die ze verdienen. Integreert rechtstreeks met: Magento, Shopify Plus, Shopify, WooCommerce, BigCommerce, OpenCart Amazon, eBay, Etsy, Rakuten, PriceMinister, NOTHS, Royal Mail, DHL, FBA, Seller Fulfilled Prime, DPD, UPS, USPS, FedEx, DPDL, DX, Xero, Vend en meer. Meer informatie over Veeqo

Functies

  • Realtime synchronisatie
  • Retourbeheer
  • Orderbeheer
  • Inkoop en ontvangst
  • Ontvangst- en wegzetbeheer
  • Multilocatie
  • Kitting
  • Inkooporderbeheer
  • Voorraadoptimalisatie
  • Voorraad bijhouden
Complete bedrijfssoftware voor groothandelsdistributeurs die de dagelijkse activiteiten integreert met CRM, e-commerce, magazijnbeheer, enz.
Inform ERP van DDI System is distributiebeheertechnologie die in één systeem dagelijkse activiteiten combineert met klantrelatiebeheer (CRM), e-commerce en rapportagefuncties. Inform is geschikt voor distributeurs met één locatie en organisaties met meerdere divisies, zowel met lokale als gehoste systemen. Inform helpt gebruikers bij het beheren van de klantenbinding door CRM te combineren met dagelijkse activiteiten zoals orderinvoer, offertes, leveringsaanvragen en klantenservice. Meer informatie over Inform ERP

Functies

  • Realtime synchronisatie
  • Retourbeheer
  • Orderbeheer
  • Inkoop en ontvangst
  • Ontvangst- en wegzetbeheer
  • Multilocatie
  • Kitting
  • Inkooporderbeheer
  • Voorraadoptimalisatie
  • Voorraad bijhouden
Snappii is een toonaangevend bedrijf voor mobiele apps en formulierenapps. Ongeveer 500.000 mensen gebruiken Snappii Business-apps in 30+ sectoren.
Snappii biedt veel mobiele apps voor het magazijnbeheer als een handige en gemakkelijk te gebruiken mobiele oplossing die magazijnbeheerders helpt bij het runnen van een magazijn, het inspecteren van voorraden, het visualiseren van je magazijninspecties op een kaart en meer. App-gebruikers kunnen hun eigen pdf's uploaden, bewerken en delen. Geen formulieren om te bouwen. Laad eenvoudig formulieren die je al gebruikt. Kies uit meer dan 400 kant-en-klare app-sjablonen of er kan een app voor je worden ontworpen. Meer informatie over Snappii

Functies

  • Realtime synchronisatie
  • Retourbeheer
  • Orderbeheer
  • Inkoop en ontvangst
  • Ontvangst- en wegzetbeheer
  • Multilocatie
  • Kitting
  • Inkooporderbeheer
  • Voorraadoptimalisatie
  • Voorraad bijhouden
Webgebaseerde software voor multichannel orderverwerking waarmee e-commerceverkopers van elke omvang meer kunnen verkopen.
Unicommerce is marktleider in de Indiase e-commercesector op het gebied van orderverwerking. Miljardenbedrijven als Snapdeal, Jabong, Myntra en honderden verkopers gebruiken Unicommerce al om de backend van e-commerce te beheren. Verkopen op meerdere marktplaatsen en winkelwagens tegelijk is zeer eenvoudig met Unicommerce in de backend. Elk aspect van complete orderverwerking, inclusief inkoop, leveranciers, voorraad, magazijnen, doorverkoopzendingen en retourzendingen kan worden beheerd en geautomatiseerd met Unicommerce. Meer informatie over Unicommerce

Functies

  • Realtime synchronisatie
  • Retourbeheer
  • Orderbeheer
  • Inkoop en ontvangst
  • Ontvangst- en wegzetbeheer
  • Multilocatie
  • Kitting
  • Inkooporderbeheer
  • Voorraadoptimalisatie
  • Voorraad bijhouden
Sage X3 is een krachtige ERP-softwareoplossing, ontworpen voor middelgrote tot grote nationale en wereldwijde fabrikanten, distributeurs en aftersales-providers, die een basis kan leggen voor je digitale transformatie. Sage X3 wordt geleverd met toonaangevende functionaliteit voor sectoren zoals chemie, distributie, apparatuur, voedingsmiddelen en dranken en industriële productie. Sage X3 biedt een uitzonderlijke gebruikerservaring en krachtige analytics in een multi-site ERP-oplossingsplatform. Meer informatie over Sage X3

Functies

  • Realtime synchronisatie
  • Retourbeheer
  • Orderbeheer
  • Inkoop en ontvangst
  • Ontvangst- en wegzetbeheer
  • Multilocatie
  • Kitting
  • Inkooporderbeheer
  • Voorraadoptimalisatie
  • Voorraad bijhouden
Een modulair, wereldwijd, webgebaseerd (SaaS) transportbeheersysteem waarmee verladers hun transport kunnen zoeken, plannen, uitvoeren, regelen en analyseren.
Alpega is een toonaangevende leverancier van cloudgebaseerde, modulaire oplossingen voor transportbeheer waarmee verladers, logistieke dienstverleners en vervoerders het complete proces van goederenvervoer gezamenlijk kunnen beheren en stroomlijnen. Met Alpega-oplossingen kun je alle transportbeheerprocessen bedenken, plannen, uitvoeren, regelen en analyseren voor een verhoogde capaciteitsbenutting en lagere vrachtkosten en CO2-voetafdruk. Meer dan 200.000 gebruikers wereldwijd melden zich elke dag aan bij Alpega-oplossingen. Meer informatie over Alpega TMS

Functies

  • Realtime synchronisatie
  • Retourbeheer
  • Orderbeheer
  • Inkoop en ontvangst
  • Ontvangst- en wegzetbeheer
  • Multilocatie
  • Kitting
  • Inkooporderbeheer
  • Voorraadoptimalisatie
  • Voorraad bijhouden

Kopersgids voor WMS-systemen

WMS-systemen (Warehouse Management Software) zijn tools om organisaties in staat te stellen om het verkeer en de opslag van goederen in magazijnen te beheren. Ze helpen bij het beheer van activiteiten, zoals het bijhouden van de voorraad, het ontwerpen van magazijnen, het picken en verpakken van goederen, de verzending, het beheer van werven en dokken en de personeelsbezetting.

WMS-systemen zijn nauw verbonden met distributiesoftware en logistieke software.

De voordelen van WMS-systemen

WMS helpt bij de afhandeling van inkomende en uitgaande handelingen door de meeste handmatige handelingen te stroomlijnen en de algehele efficiëntie te verhogen. Er zijn veel voordelen van het gebruik van WMS-systemen, waaronder:

  • Voorraadoptimalisatie: met WMS kunnen gebruikers de bewegingen van goederen in hun toeleveringsketen volgen. Dit helpt ze ook bij het bewaken en controleren van de voorraadniveaus. WMS ondersteunt meerdere voorraadbeheermodellen, zoals LIFO, FIFO en just-in-time.
  • Verbeterde zichtbaarheid van de voorraden: RFID-apparaten en barcodescanners fungeren als tastbare uitbreiding van WMS in magazijnen. Scannen van streepjescodes en RFID-tagging van goederen langs verschillende controlepunten in de toeleveringsketen geeft gebruikers een duidelijk zicht op de beweging van hun zendingen.
  • Lagere exploitatiekosten: door gebruik te maken van gegevens, zoals verwachte inkomende en uitgaande zendingen en de beschikbaarheid van ruimte, maken WMS-oplossingen een optimaal gebruik van de magazijnruimte mogelijk. Sommige oplossingen bieden ook simulatoren waarmee gebruikers virtuele plattegronden kunnen maken - inclusief het plaatsen van pallets, planken en laaddocks - om manieren te vinden om de beschikbare ruimte optimaal te benutten.

Algemene functies van WMS-systemen

  • Barcodes/RFID: het identificeren en volgen van items met behulp van barcodes of RFID-tags.
  • Voorraadbeheer: het beheren van het voorraadverkeer om te zorgen voor een optimaal voorraadvolume en een goede uitstroom.
  • Verzendbeheer: het beheren en volgen van de verzendprocessen van de bestellingen.
  • Kitting: het samenvoegen van afzonderlijk bij elkaar gevoegde materialen in één kit voor het verwerken van een werkorder of verzending.
  • Orderbeheer: het organiseren, volgen en opvolgen van de bestellingen van klanten terwijl ze zich door de toeleveringsketen bewegen.
  • Kwaliteitsbeheer: het beoordelen en beheren van de productkwaliteit aan de hand van gedefinieerde normen.

Overwegingen bij de aankoop van WMS-systemen

  • Bruikbaarheid: kijk bij het uitzoeken van WMS naar een systeem dat een aanpasbare schermlay-out biedt voor een snellere navigatie. Goed ontworpen software bespaart tijd bij de implementatie, maar ook bij de training van de gebruikers en bij het inwerken.
  • End-to-end transactiebeheer: controleer of de software waarin je investeert end-to-end transacties kan verwerken. Deze transacties kunnen betrekking hebben op het bijhouden van gegevens over ontvangen orders, voorraadbeheer, ophaal-/verzendingstijd van orders en het volgen van de status van de verzending. Met end-to-end ondersteuning kun je alle warehouse-gerelateerde workflows volgen.
  • Ondersteuning bij facturering: naast de verbeterde zichtbaarheid van de inventaris kunnen WMS-RFID/barcodecombinaties ook de financiële activiteiten van de magazijnen ondersteunen. Met de door RFID/barcode-apparaten vastgelegde voorraadgegevens kunnen WMS-oplossingen een bijdrage leveren aan het genereren van facturen (bijvoorbeeld door informatie te verstrekken over hoe lang een zending of goederen in de opslag zijn opgeslagen). WMS-oplossingen slaan ook automatisch de factuurgegevens op.
  • Robots vervangen mensen in magazijnen: het handmatig scannen van artikelen en het bijhouden van de voorraadniveaus is een tijdrovend en foutgevoelig proces. Als reactie daarop worden magazijnen opgewaardeerd met robots en drones. AGV's en AGC's die gebruikmaken van robots kunnen de voorraad door een magazijn transporteren door het volgen van magnetische paden of sporen die zich op de vloer bevinden. Sommige WMS-oplossingen stellen gebruikers in staat om deze paden te ontwerpen met behulp van algoritmen. 2XL, een Belgisch logistiek bedrijf, gebruikt AGV's voor het overbrengen en verplaatsen van voorraden in en door zijn magazijnen.
  • Geautomatiseerd opslagsysteem en opvraagsysteem worden in gebruik genomen: magazijnrobots werken in combinatie met magazijnuitvoeringssoftware, die verantwoordelijk is voor de aansturing van de werkzaamheden. De software selecteert het AS- en RS-algoritme op basis van de taak en het type product dat moet worden verplaatst. De robots werken ofwel als shuttles (die zich langs vaste banen bewegen) of als kranen die goederen ophalen. De voortgang van de robots kan ook worden bekeken in de software. Alibaba, een van de grootste retailers, was in staat om de menselijke inspanning met 70% te verminderen door gebruik te maken van AS/RS in haar magazijnen in China.
  • Magazijnen worden slimmer met de adoptie van het IoT: magazijnen maken nu gebruik van draagbare sensoren en andere IoT-apparaten om werknemers, artikelen en verplaatsbare apparatuur aan te sluiten en hun gegevens in één systeem in te voeren. Met WMS-systemen kunnen magazijnmanagers de voorraadbewegingen in hun magazijnen nauwkeurig lokaliseren en volgen. Sensoren detecteren de locatie van mensen, voertuigen en goederen en sturen de informatie vervolgens door naar een centraal systeem. Gebruikers kunnen deze informatie in realtime bekijken en kunnen de werkzaamheden versnellen of vertragen op basis van de vraag van de klant en de beschikbaarheid van de voorraad.