Helpt Nederlandse bedrijven al 15 jaar
bij het vinden van de juiste software

Project management tools

Met project management tools kunnen organisaties hun projecten beter beheren. Dat kan worden gedaan door het automatiseren van de toewijzing van taken en middelen en de opvolging van mijlpalen voor elke fase van een project. Project management software kan op verschillende manieren worden toegepast. Zo kan het worden gebruikt op het gebied van samenwerking, wanneer meerdere mensen aan een project werken. Ook kan het top-down worden toegepast, wanneer één persoon tegelijkertijd aan een project werkt. Verder kan het geïntegreerd toegepast worden, wanneer meerdere aspecten en afdelingen van de organisatie bij het project betrokken zijn. Gebruik Capterra om de beste project management tool voor jouw organisatie in Nederland te vinden. Zie ook: PSA-software, urenregistratiesoftware en samenwerkingssoftware.

Uitgelichte software

Software met meeste reviews

Bekijk de producten in de categorie Project management tools met de meeste reviews van onze gebruikers

Nederland Lokale producten weergeven

452 resultaten

Jira Software is de projectmanagementtool voor agile teams, aanpasbaar voor elk type project. Meer informatie over Jira
Jira Software is de projectmanagementtool voor agile teams, aanpasbaar voor elk type project. Teams kunnen beginnen met een projectsjabloon of hun eigen aangepaste workflow creëren. Jira-problemen, ook wel bekend als taken, volgen elk werk dat de workflowstappen doorloopt tot aan de voltooiing. Met de automatiseringsengine van Jira kunnen teams taken en processen moeiteloos automatiseren. Met alle projectinformatie op één plek kunnen er ook rapporten worden gegenereerd om de voortgang en productiviteit bij te houden en ervoor te zorgen dat er niets wordt vergeten. Meer informatie over Jira

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
Confluence is een open en gedeelde werkruimte die mensen verbindt met de informatie die ze nodig hebben om projecten te beheren en het werk te doen vlotten. Meer informatie over Confluence
Projectmanagement is eenvoudig met Confluence, een open en gedeelde werkruimte die mensen verbindt met de ideeën en informatie die ze nodig hebben om hun beste werk te leveren. Creëer en bewaar al je documentatie op één plek, vereenvoudig de communicatie tussen teams en verzend projecten sneller. Verbind Confluence naadloos met Jira Software om extra context aan je projecten toe te voegen, problemen en productvereisten te creëren en bij te houden, publicatierapporten te publiceren, voortgang te volgen en meer. Meer informatie over Confluence

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
Beheer al je teamprojecten op één plek met monday.com - aanpasbare software die zich aanpast aan de behoeften van je organisatie. Meer informatie over monday.com
Beheer alle projecten van je team op één plek met monday.com. Van eenvoudige taken tot complexe portfolio's, met deze alles-in-één softwareoplossing kun je de perfecte samenwerkingstools van je team bouwen. Integreer vervolgens je andere tools; visualiseer gegevens in agenda-, Gantt- of Kanban-weergaven; en automatiseer je handmatige processen. Zodat je echt de controle kunt krijgen over al je workflows. Meer informatie over monday.com

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
Facturen, offertes, crm en planning. Run je zaak makkelijk op één plek. Meer dan 15.000 ondernemers en hun teams geven het papierwerk uit handen met Teamleaders bedrijfsoftware. Meer informatie over Teamleader
Als ondernemer heb je je handen vol aan je zaak en alles wat daarbij komt kijken. Daarom maakt Teamleader je werk makkelijker en je handen vrij. Met onze business software kun je offertes maken, je klantrelaties managen, factureren en werk plannen. En dat alles op één plek. Zo zorg je ervoor dat alle relevante informatie niet langer versnipperd is over verschillende inboxen, Excel sheets en software. Resultaat: een perfect overzicht van je verkoopkansen, projecten en betalingen; en misschien nog crucialer: een haarscherp beeld van hoe je bedrijf presteert. Meer informatie over Teamleader

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
Transformeer projectmanagement met Backlog, de ultieme oplossing voor taken, versiebeheer en foutopsporing. Meer informatie over Backlog
Verbeter je projectmanagement met Backlog, waardoor efficiënte taakafstemming, gestroomlijnd versiebeheer en effectieve foutopsporing mogelijk is. Backlog combineert projectmanagement met codebeheer en transformeert de samenwerking tussen organisaties. Plan taken, controleer de voortgang en volg eenvoudig code-updates binnen het Backlog-ecosysteem, waardoor je projectmanagement naar nieuwe efficiëntieniveaus wordt getild. Meer informatie over Backlog

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
Nederland Lokaal product
Al jouw informatie op één centrale plek met de CRM- en projectsoftware van Simplicate. Creeër de meest efficiënte flow in jouw bedrijf, van eerste klantcontact tot en met factuur. Meer informatie over Simplicate
Verbeter het resultaat op projecten door efficiënter werken, realtime inzicht en tot 80% sneller te factureren. Met de projectsoftware van Simplicate breng je al jouw informatie samen op één centrale plek. Zo zie jij voortaan direct hoe projecten ervoor staan. Koppel Simplicate eenvoudig met andere applicaties en ervaar een ongekende flow in je bedrijf. Van klantbeheer en projectmanagement, tot aan planning, urenregistratie en facturatie. Ontdek waarom meer dan 1.300 dienstverleners vertrouwen op onze alles-in-één oplossing. Meer informatie over Simplicate

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
Nederland Lokaal product
De projectadministratie wordt een fluitje van een cent met de software van AFAS. Meer informatie over AFAS Software
Jouw projectadministratie wordt duidelijker dan ooit: krijg eindelijk volledig overzicht over al je projecten met AFAS Software. Met de software van AFAS automatiseer en optimaliseer je alle administratieve processen. Zo bespaar je geld, energie én tijd. En dat creëert ruimte voor meer kwaliteit. Meer informatie over AFAS Software

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
Trello is een intuïtieve tool voor projectmanagement die een gedeeld perspectief creëert voor je team in het geheel van elk project. Meer informatie over Trello
Trello is een intuïtieve en eenvoudige tool voor projectmanagement, ontworpen zodat gebruikers meer tijd kunnen besteden aan het gedaan krijgen van dingen en minder tijd hoeven te besteden aan leren hoe ze deze tool moeten gebruiken. Teams die Trello gebruiken kunnen hun werk eenvoudig organiseren en projecten van begin tot eind beheren: taken toewijzen, vervaldatums beheren, bestanden toevoegen, checklists maken en meer. Met meer dan 100 integraties met andere belangrijke tools zoals Google Drive, Slack, Jira en meer is Trello een levendige, ademende projecthub voor samenwerking tussen teams. Meer informatie over Trello

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
Zoho Projects is een online tool voor projectmanagement waarmee teams taken moeiteloos kunnen plannen, bijhouden en eraan samenwerken. Meer informatie over Zoho Projects
Zoho Projects is cloudgebaseerde software voor projectmanagement die het projectmanagementproces stroomlijnt, van planning en uitvoering tot monitoring en rapportage. De software beschikt over een gebruiksvriendelijke interface waarmee teamleden projecten kunnen visualiseren, waardevolle projectinzichten kunnen verkrijgen en naadloos kunnen samenwerken. Bovendien integreert Zoho Projects met andere populaire zakelijke tools, zoals Google- en Microsoft-apps, waardoor het gemakkelijk is om met bestaande workflows te werken. Meer informatie over Zoho Projects

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
Asana is een gemakkelijke manier om al het werk van je team te organiseren en te beheren. Ontdek waarom meer dan 9000 klanten Asana 4,5 van de 5 sterren geven. Meer informatie over Asana
Asana is een tool voor projectmanagement die teams helpt bij het in goede banen leiden van hun werk, van dagelijkse taken tot strategische initiatieven. Met Asana kun je al je werk op één plek verbinden en teams samenbrengen, waar dan ook. Van lijsten tot borden, tot agenda's en Gantt-diagrammen, organiseer het werk op jouw manier. Sluit je aan bij meer dan 107.000 betalende organisaties en miljoenen teams in 190 landen die Asana gebruiken om meer gedaan te krijgen. Ga binnen enkele minuten aan de slag en probeer Asana. Meer informatie over Asana

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
De snelle, flexibele manier om teams in te plannen en projecten op schema te houden. Wijs werk toe, monitor het gebruik en houd iedereen op de hoogte. Meer informatie over Resource Guru
Resource Guru is de snelle, flexibele manier om teams in te plannen en projecten op schema te houden. Beheer mensen, apparatuur en vergaderzalen op één plek. Wijs werk toe, beheer verlofdagen en pas roosters aan in slechts enkele seconden. Volg de beschikbaarheid in real time en vermijd onrealistische werkbelastingen. Houd je team op de hoogte met persoonlijke dashboards en e-mails over de dagelijkse planning. Analyseren van bezettingsgraden, klanten en projecten voor nauwkeurigere prognoses en budgetten. Bedrijven zoals NASA en L'Oreal vertrouwen er al op. Meer informatie over Resource Guru

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
Scoro is een end-to-end oplossing voor werkmanagement waarmee je je hele workflow op één plek kunt beheren. Meer informatie over Scoro
Scoro is een bekroonde end-to-end oplossing voor werkmanagement waarmee je je hele workflow op één plek kunt beheren. Naast de functies voor projectmanagement biedt Scoro alle hulpmiddelen die je nodig hebt om je bedrijf volledig te beheren: het plannen en bijhouden van werk en taken, samenwerking, contactendatabase en CRM, offertes en facturering, geavanceerde rapportage, realtime dashboards en nog veel meer. Meld je aan voor een gratis proefperiode van 14 dagen om het zelf te proberen. Meer informatie over Scoro

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
Gebruik project management tools van Proteus om workflows samen te brengen, tijd bij te houden, teams, kosten en activa te beheren met realtime updates. Meer informatie over Proteus
Proteus is goedkope end-to-end project management tools die zijn ontworpen voor bedrijven die in de energiesector werken. Proteus combineert het binnenhalen van opdrachten, middelenbeheer, projectmanagement, samenwerking, projectfinanciën en business intelligence in één georganiseerd overzicht. Pas workflows aan, volg de tijd, beheer teams, kosten en activa, ontvang realtime updates en deel geautomatiseerde rapporten voor het hele bedrijf. Integreer Proteus met Google en Microsoft om naadloos in je infrastructuur te passen. Meer informatie over Proteus

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
Robuuste en gebruiksvriendelijke visuele planningsoftware om alle soorten middelen te volgen. Meer informatie over Visual Planning
Visual Planning is een krachtige softwarebeheeroplossing, geoptimaliseerd voor diegenen in de sector voor projectmanagement, met vlaggenschip- en organisatietools voor het verhogen van de productiviteit van het bedrijf. Met full-stacked capaciteiten kunnen gebruikers in één enkel platform in realtime projecten, deadlines, werklasten van werknemers, rapporten en meer volgen. Uitbreiding van je team en bedrijf wordt mogelijk gemaakt dankzij de op maat gemaakte softwareconfiguraties en het detailgerichte personeel van Visual Planning. Meer informatie over Visual Planning

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
BCS bestaat uit webgebaseerde project management tools met open methoden die kwaliteit, efficiëntie en transparantie in projecten en processen creëren. Meer informatie over Projektron BCS
De modulaire project management tools van Projektron BCS bieden ondersteuning voor webgebaseerd projectwerk en alle bijbehorende bedrijfsprocessen. Of het nu gaat om grote of kleine projecten, interne of klantprojecten, in de loop van enkele weken of meerdere jaren, BCS biedt geschaalde ondersteuning voor projectplanning, implementatie en controle en creëert transparantie voor alle projectdeelnemers en het bedrijfsmanagement. Methode-ondersteuning volgens IPMA, PMI, PRINCE2, Scrum, Kanban, Hermes, BPMN 2.0 of je eigen aanpak. Meer informatie over Projektron BCS

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
Structure: Munt uit in projectmanagement. Werk samen, volg en krijg inzichten met de ultieme Jira-tool voor projectmanagement. Meer informatie over Structure
Verbeter je projectmanagement met Structure, de essentiële projectmanagementtool voor alle Jira-teams. Bouw aangepaste hiërarchieën om taken te organiseren, de voortgang bij te houden en effectief samen te werken. Maak gebruik van formules, tijdberekeningen en voorwaardelijke opmaak om snelle inzichten te verkrijgen. Bevrijd je van beperkingen, bevorder efficiëntie en stimuleer succes voor je projectinitiatieven met Structure. Meer informatie over Structure

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
Roadmunk: Geef je projecten kracht. Stroomlijn workflows, volg taken en werk naadloos samen met de projectmanagementtools van het platform. Meer informatie over Roadmunk
Versterk je projectmanagement met Roadmunk. Stroomlijn workflows, volg taken en werk naadloos samen. Krijg realtime inzichten, prioriteer initiatieven en lever projecten op tijd en binnen het budget. Geef je team meer mogelijkheden, stimuleer efficiëntie en bereik succes met de uitgebreide projectmanagementtools van Roadmunk. Meer informatie over Roadmunk

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
Stroomlijn projectmanagement met Planner van Tempo. Plan, volg en lever naadloos projecten. Meer informatie over Tempo Planner
Optimaliseer het projectmanagement met Planner van Tempo, een krachtige oplossing voor naadloze planning, tracking en succesvolle projectlevering. Wijs middelen toe, beheer taken en volg moeiteloos de voortgang. Stroomlijn de samenwerking, automatiseer workflows en zorg voor projecttransparantie. Versterk effectief projectmanagement met Planner, de uitgebreide oplossing van Tempo. Meer informatie over Tempo Planner

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
Assisteert projectmanagers bij het ontwikkelen van plannen, het toewijzen van middelen, het volgen van de voortgang, het beheren van budgetten en het analyseren van de workload. Meer informatie over RationalPlan
RationalPlan is krachtige software voor projectmanagement die is ontworpen om zowel teams als projectmanagers te helpen bij het maken van consistente projectplannen, het toewijzen van middelen en het analyseren van de workload, het bijhouden van de werkvoortgang, het inschatten van projectkosten en het beheren van budgetten. Meer informatie over RationalPlan

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
MeisterTask is de meest intuïtieve tool voor projectmanagement en samenwerking op het web. Meer informatie over MeisterTask
MeisterTask is de meest intuïtieve tool voor projectmanagement op het web. De flexibele projectborden passen zich perfect aan op de werkstroom van je team, of je nu een programmeur bent die met sprints werkt, een marketingteam dat het Kanban-systeem gebruikt of een evenementmanager die op zoek is naar een aantal eenvoudige maar krachtige takenlijsten. Via integraties met al je favoriete tools zoals Slack, GitHub en Zendesk kun je een naadloze workflow creëren, terwijl slimme automatiseringen ervoor zorgen dat je zowel consistent als efficiënt werkt. Meer informatie over MeisterTask

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
ActiveCollab is dé projectbeheersoftware die je de volledige controle over je werk geeft. Krijg eindelijk het echte werk gedaan! Meer informatie over ActiveCollab
Met ActiveCollab hoef je minder ballen hoog te houden en kun je meer tijd besteden aan je echte werk! ActiveCollab is uitgerust met exact de juiste set functies om je zonder afleidingen gericht te houden op je werk: tijdregistratie, taakafhankelijkheden en automatisch opnieuw inplannen, facturering, samenwerkingsopties, integraties met derden. ActiveCollab wordt gebruikt door teams en bedrijven van alle achtergronden en groottes – van grote teams in internationale bedrijven tot kleine startups en alles daartussenin. Meer informatie over ActiveCollab

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
Blijf op de hoogte van de voortgang en activiteit van je projecten. Coderen, testen en implementeren. Meer informatie over GitLab
Blijf op de hoogte van de voortgang en activiteit van je projecten. Coderen, testen en implementeren. Meer informatie over GitLab

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
Bitrix24 is een toonaangevende gratis oplossing voor projectmanagement (met open source code) in de cloud, op mobiel en on-premises, met meer dan 12 miljoen gebruikers. Meer informatie over Bitrix24
Bitrix24 is een toonaangevende gratis cloudgebaseerde, mobiele en lokale (open source-code) oplossing voor projectmanagement die door meer dan 12 miljoen bedrijven wereldwijd wordt gebruikt. Onbeperkt aantal taken, projecten, Gantt-diagram, taakafhankelijkheden, urenregistratie, resourceplanning, offertes, facturatiebeheer - gratis. Ondersteuning voor Engels, Duits, Spaans, Portugees, Chinees, Russisch en vele andere talen. Meer informatie over Bitrix24

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
GoodDay is een platform voor werkbeheer voor projecten, taken, producten, tijd en teams en voor productieve, transparante samenwerking. Meer informatie over GoodDay
GoodDay is een platform voor het beheren van werk, projecten, producten, taken, tijd en teams dat organisaties de beste hulpmiddelen biedt voor planning op hoog niveau. Het platform is afgestemd op hun dagelijkse werk en ondersteunt continue verbetering van alle processen op basis van transparantie, verantwoording, flexibiliteit en erkenning. Meer informatie over GoodDay

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
Tool voor het bijhouden van problemen en agile projectmanagement van JetBrains. Ondersteunt Scrum en Kanban. Cloudgebaseerd of lokaal geïmplementeerd. Gratis voor 10 gebruikers. Meer informatie over YouTrack
Agile projectmanagementtool van JetBrains. YouTrack fungeert als één plek om je projecten te beheren, werk te plannen voor toekomstige releases, sprints en iteraties, en je dagelijkse taken, fouten en verzoeken van klanten bij te houden. Het spreekt jouw taal en is flexibel genoeg om jouw proces precies te volgen. Ondersteunt Scrum en Kanban. Cloudgebaseerd of lokaal geïmplementeerd. Gratis voor 10 gebruikers. Meer informatie over YouTrack

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
Upwave is een visueel productiviteitsplatform dat moderne bedrijven helpt presteren. Organiseren, plannen, volgen, samenwerken en dingen gedaan krijgen. Meer informatie over Upwave
Upwave is een productiviteitsplatform voor samenwerking aan projecten, innovatieprocessen en dagelijkse taken. Beheer je teams, projecten en taken op een visuele manier – allemaal op één plek. Werk met vooraf gedefinieerde taakborden en strategy canvases, zoals Business Model Canvas en SWOT. Tijd bijhouden, schatten en voortgang rapporteren. Maak externe medewerkers eenvoudig en veilig betrokken. De intuïtieve en gebruiksvriendelijke interface maakt het gemakkelijk om iedereen mee te laten werken – geen extra training nodig. Meer informatie over Upwave

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
SpiraPlan is een kant-en-klaar Agile systeem voor programmabeheer in grote ondernemingen dat je helpt bij het plannen, beheren en bijhouden van al je programma's, risico's en resources. Meer informatie over SpiraPlan
SpiraPlan is de Agile tool voor programmabeheer in grote ondernemingen waarmee al je projecten in harmonie samenwerken. Met SpiraPlan synchroniseer je projecten, programma's en resources om ervoor te zorgen dat de juiste mensen het juiste werk doen om je doelen te bereiken. SpiraPlan helpt je bij het plannen en uitvoeren van programma's terwijl je taken, problemen, code en risico's snel en gemakkelijk beheert. Als je op tijd en binnen het budget moet leveren en alles in realtime bij moet houden, heeft SpiraPlan alles wat je nodig hebt. Meer informatie over SpiraPlan

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
Met awork werkt je team beter en tevredener samen: beheer projecten, plan resources, houd tijden bij. Meer dan 2000 teams waarderen awork. Meer informatie over awork
awork is automatisch projectmanagement voor teams. Het bundelt je taken in lijsten, Kanbanborden en Gantt-diagrammen. Coördineer taken, houd uren bij en communiceer met je team - ook onderweg via de app. Slimme meldingen houden je op de hoogte - zelfs volledig geautomatiseerd: op de automatische piloot. awork wordt geleverd met ingebouwde integraties voor Slack, agenda's en factureringstools. Als het eerste AVG-compliante alternatief uit Duitsland houdt awork providers uit Silicon Valley bij en zet het tegelijkertijd nieuwe benchmarks op. Meer informatie over awork

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
Tool voor Agile softwareontwikkeling, projectmanagement, testen en probleemopvolging met urenregistratie, auditlogboek en rapportage. Meer informatie over JunoOne
Juno is een uitgebreide tool voor projectmanagement die teams helpt op schema en binnen het budget te blijven. Het intuïtieve taakbeheersysteem, projectontwerp, planning, tools voor teamsamenwerking en capaciteiten voor urenregistratie stroomlijnen werkstromen en verhogen de productiviteit. Met geavanceerde rapportagefuncties, flexibele workflows en integraties met andere tools, is Juno.one een essentieel platform voor elk team dat de projectprestaties wil verbeteren en hoogwaardige resultaten wil leveren. Meer informatie over JunoOne

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
Basecamp wordt door miljoenen mensen vertrouwd en plaatst alles wat je nodig hebt om werk te voltooien, op één plek.
89% van de klanten zegt dat ze meer grip hebben op hun bedrijf sinds ze zijn overgestapt naar Basecamp. Het combineert *alles* waaraan je samenwerkt met *alle* tools die teams nodig hebben om projecten gedaan te krijgen: takenlijsten, berichtenborden, planningen, documenten, bestandsopslag en groepschat. Iedereen zal weten wat te doen. Niets zal er nog door de mazen van het net glippen. Je weet altijd precies wat er aan de hand is. Meer informatie over Basecamp

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
Breng je teams samen en verenig je workflow. Creëer, werk samen en sla informatie op, allemaal op één plek.
Evernote Business brengt je teams samen. Creëer documenten, werk samen aan projecten en sla informatie op, allemaal op één plek. Teamleden kunnen notities en bestanden openen, bewerken, uploaden en delen vanaf elk apparaat – zelfs als ze offline zijn. Vind snel de informatie die je nodig hebt met krachtige zoekmogelijkheden en integraties met tools die je al gebruikt. Verenig je workflow met Evernote Business. Meer informatie over Evernote Teams

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
Met GitHub kunnen ontwikkelingsteams samenwerken en code beoordelen en beheren binnen een DevOps-pijplijn en met ingebouwde codebeveiliging.
GitHub is waar de wereld software bouwt. Miljoenen personen, organisaties en bedrijven over de hele wereld gebruiken GitHub om software te ontdekken, te delen en bij te dragen. Ontwikkelaars bij startups maar ook bij Fortune 50-bedrijven gebruiken GitHub, bij elke stap. Meer informatie over GitHub

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
Beheer projecten met opties voor tijdregistratie, roosterindeling, budgettering, planning en rapportage in één software die beschikbaar is voor verschillende apparaten.
Met Clockify kun je eenvoudig werkuren in projecten registreren en toezicht houden op de voortgang. Er zijn geen limieten voor het aantal gebruikers, projecten of urenregistratieperioden. Nodig een oneindig aantal gebruikers uit voor je werkruimte, keur urenstaten goed en beheer planningen. Maak facturen, volg uitgaven, beheer budgetten en uurtarieven. Genereer aangepaste rapporten en exporteer en deel ze met klanten. Volg verlof en vakanties en keur verlof goed voor je medewerkers. Meer informatie over Clockify

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
ClickUp is een toonaangevende tool voor projectmanagement met volledig aanpasbare en bedrijfseigen functies die het onmisbaar maken.
ClickUp is een goed beoordeelde tool voor projectmanagement. Gebruik documenten, herinneringen, doelen, agenda's, chat, planning, toegewezen opmerkingen, aangepaste weergaven en meer met deze alles-in-één tool voor projectmanagement. Het wordt gebruikt door meer dan 100.000 teams in bedrijven zoals Airbnb, Google en Uber en brengt al je projecten samen in één app. De volledig aanpasbare en bedrijfseigen functies zijn ontworpen voor teams van elke omvang en uit elke sector en maken het onmisbaar voor iedereen die projectmanagement op één plek wil houden. Meer informatie over ClickUp

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
Freshdesk is eenvoudig te gebruiken klantenservice software die meer dan 40.000 bedrijven wereldwijd helpt om geweldige klantervaringen te creëren.
Freshdesk is een cloudgebaseerd helpdesksysteem dat krachtige oplossingen voor klantenservice biedt. Freshdesk integreert gesprekken via e-mail, telefoon, internet, chat en sociale media en helpt je moeiteloos problemen op verschillende kanalen op te lossen. Met Freshdesk kun je ook workflows automatiseren, handige opties voor self-service bieden, SLA's beheren en rapporten genereren. Freshdesk wordt gebruikt door meer dan 40.000 klanten, waaronder Bridgestone, HP, Harvard University en DHL. Meer informatie over Freshdesk

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
Smartsheet is een online platform voor de uitvoering van werk dat organisaties van elke omvang in staat stelt om werk te plannen, te beheren, te automatiseren en erover te rapporteren.
Smartsheet is een online platform voor de uitvoering van werk waarmee organisaties van elke omvang werk kunnen plannen, beheren, automatiseren en erover rapporteren. Meer dan 80.000 merken vertrouwen op Smartsheet voor project- en werkbeheer vanwege de gebruiksvriendelijke interface, realtime Gantt-diagrammen en -dashboards, en functies voor werkautomatisering. *Awards in 2018: Door Forrester Research benoemd tot Leider in het beheer van samenwerkingen voor ondernemingen, geselecteerd voor de Fast 500-lijst van Deloitte, erkend voor technologische innovatie en visie door 451 Research. Meer informatie over Smartsheet

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
App- en game-ontwikkelingsplatform waarmee ontwerpers apps kunnen ontwikkelen, bewerken en testen met behulp van verschillende tools en technieken.
App- en game-ontwikkelingsplatform waarmee ontwerpers apps kunnen ontwikkelen, bewerken en testen met behulp van verschillende tools en technieken. Meer informatie over Microsoft Visual Studio

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
Krachtige, maar eenvoudig te gebruiken cloudgebaseerde software voor bouwprojectbeheer voor alle bouwprofessionals, tegen één vast tarief.
Procore Technologies, Inc. is 's werelds meest gebruikte constructiebeheersoftware, en helpt bedrijven de projectefficiëntie en aansprakelijkheid drastisch te verhogen door projectcommunicatie en -documentatie te stroomlijnen en te mobiliseren en uiteindelijk de winst te vergroten. Procore stelt bouwprofessionals in staat om samen te werken aan projecten vanaf elk met internet verbonden apparaat, waarbij ze toegang hebben tot alle projectdocumenten, contracten, RFI's, indieningen, planningen en tekeningen en meer. Meer informatie over Procore

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
Wrike is veelzijdige projectmanagementsoftware voor elk team, met sjablonen, Gantt-diagrammen, geautomatiseerde verzoeken en rapporten en meer.
Pak complexe projecten aan met de bekroonde projectbeheersoftware van Wrike. Deel projecten op in eenvoudige stappen, wijs taken toe aan teamleden en visualiseer de voortgang met Gantt-diagrammen, Kanban-borden en kalenders. Beheer de toewijzing van middelen en prognoses met gemakkelijk te lanceren software. Automatisering en AI-functies nemen tijdrovende administratieve taken weg, zodat jij je kan focussen op ander werk. Stroomlijn je praktijken, breng je teamleden op dezelfde lijn en zorg ervoor dat je deadlines haalt en binnen het budget blijft. Meer informatie over Wrike

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
Todoist helpt mensen zich te organiseren, zodat ze een aangenamer en rustiger leven kunnen leiden.
Todoist is een eenvoudig maar krachtig takenlijstprogramma dat iedereen kan helpen zich te organiseren en de gemoedsrust te bewaren, ongeacht waar ze zijn of welk apparaat ze gebruiken. Van het plannen van grootschalige projecten tot het simpelweg onthouden om de huur te betalen, Todoist helpt dingen uit je hoofd en op je takenlijst te krijgen. Vertrouwd door meer dan 10 miljoen mensen en geprezen als een levensveranderende toepassing door The Guardian, USA Today, de New York Times, The Wall Street Journal, Forbes, Lifehacker en meer. Meer informatie over Todoist

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
BIM 360 is de perfecte tool voor project-, veld- en BIM-managers om de levering te versnellen, geld te besparen en risico's te verminderen.

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
Notion is projectmanagementsoftware die je notities, projecten en wiki in één tool aan elkaar koppelt.
Notion is projectmanagementsoftware die je notities, projecten en wiki in één tool aan elkaar koppelt. Tienduizenden teams en bedrijven over de hele wereld gebruiken het om hun werknemers op één plek op de hoogte te houden en samen te laten werken. Door al het werk en alle kennis samen te brengen en het zeer aanpasbaar te maken, creëert Notion focus en transparantie en kunnen teams van elke omvang hun tools consolideren, tijd besparen en de productiviteit bevorderen. Meer informatie over Notion

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
Deze online diagramtoepassing maakt het eenvoudig om professionele diagrammen te creëren en te delen.
Deze online diagramtoepassing maakt het eenvoudig om professionele diagrammen te creëren en te delen. Van systeemontwerp tot brainstorming tot projectmanagement, dit platform ondersteunt al je communicatie- en samenwerkingsbehoeften. Daarom kiezen miljoenen gebruikers voor Lucidchart. Meer informatie over Lucidchart

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
Airtable combineert een intuïtieve spreadsheetinterface met bestandsbijlagen, kanbanborden, kalenders en andere krachtige functies.
Airtable is het alles-in-één samenwerkingsplatform dat de flexibiliteit van een spreadsheetinterface combineert met uitgebreide functies zoals bestandsbijlagen, kanbankaartstapels, kalenders en rapportage. Meer informatie over Airtable

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
ClockShark is de toonaangevende urenregistratie- en planningssoftware voor lokale bouw, buitendienst en franchises.
ClockShark is de toonaangevende software voor urenregistratie en planning ontwikkeld voor lokale bouw, buitendienst en franchises die op zoek zijn naar een eenvoudigere manier om de tijd van mobiele medewerkers te volgen, loonlijsten snel en nauwkeurig te verwerken en inzicht te krijgen in taakkosten. Meer dan 4000 klanten hebben de rompslomp van papieren urenstaten al vervangen door software die het gemakkelijker maakt om hun bedrijf te runnen en accountants tevreden houdt. Begin vandaag nog met een gratis proefversie! Meer informatie over ClockShark

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
Microsoft Project is een eenvoudige maar krachtige tool om werk te beheren, van snelle projecten tot complexere initiatieven.
Met Microsoft Project kun je alles bijhouden wat je nodig hebt om succesvolle projecten uit te voeren, zelfs wanneer je op afstand werkt. Werk overal samen met externe teams, stroomlijn processen, optimaliseer taken en middelen, werk samen met verschillende functionele teams, houd alle bijbehorende kosten bij en pas visuele rapporten aan voor bruikbare inzichten. Met vertrouwde Office-tools en vooraf gebouwde sjablonen kun je projecten snel starten om meer gedaan te krijgen terwijl je je bedrijf tijd en geld bespaart. Meer informatie over Microsoft Project

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
Verzamel en organiseer projectgegevens met aangepaste online formulieren die werken met meer dan 100 apps en een alles-in-één database aangedreven door spreadsheets.
Bereik je doelen en deadlines sneller met online formulieren en enquêtes die je rechtstreeks aan je teamgenoten kunt toewijzen. Jotform maakt het gemakkelijker dan ooit om zonder heen-en-weer e-mails belangrijke gegevens, projectbestanden, interne verzoeken en meer te verzamelen. Automatiseer je workflow door je formulieren te verbinden met meer dan 100 apps en een geautomatiseerde goedkeuringsstroom te creëren om snel op inzendingen te reageren. Verhoog de efficiëntie van je team en bespaar tijd en papier met Jotform. Meer informatie over Jotform

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
Online planning en agenda's, online delen van documenten en foto's, online wijzigen van bestellingen en selectiegoedkeuringen.
Buildertrend biedt geavanceerde, cloudgebaseerde software voor projectmanagement. Met bijna 1 miljoen gebruikers over de hele wereld geeft Buildertrend de bouwsector een betere manier om te bouwen. De software van Buildertrend helpt bouwprofessionals bij het bouwen van meer projecten en vermindert vertragingen, elimineert communicatiefouten en verhoogt de klanttevredenheid. De reeks functies staat klaar om je te helpen, van functies voor het begroten, plannen en wijzigen van bestellingen tot klantcommunicatie en documentbeheer. Meer informatie over Buildertrend

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
Resource planning software voor teams. Vertrouwd door meer dan 3000 internationale teams om hun middelen te plannen en in te delen.
De toonaangevende app voor projectplanning voor bureaus, studio's en bedrijven. Sinds 2012 helpt Float topteams uit de hele wereld bij R/GA, Metalab en Buzzfeed hun projecten te plannen en de tijd van hun teams in te delen. Met een eenvoudig te gebruiken interface op basis van slepen en neerzetten, handige snelkoppelingen voor bewerken en krachtige rapportagetools maakt Float resource management visueel en eenvoudig. Integreer met Slack, Google Agenda en meer dan 1000 apps via Zapier. Breng waar je ook bent wijzigingen aan met apps voor iOS en Android. Gratis proefperiode van 30 dagen. Meer informatie over Float

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten
Bereik je projectmijlpalen in Miro, een populair online whiteboardplatform voor samenwerking waar teams hun werk gedaan krijgen.
Miro is een populair whiteboardplatform voor samenwerking voor teams van elke omvang, dat door meer dan 30 miljoen gebruikers wereldwijd wordt vertrouwd. Beheer complexe projecten en hun belanghebbenden met vertrouwen. Creëer procesafstemming en gedeeld begrip tussen functieoverschrijdende teams met een gezamenlijk online whiteboard. Probeer de diepe integraties met het Microsoft-ecosysteem, Atlassian-ecosysteem, Slack, Box, DropBox, Sketch en meer om de productiviteit van je teamsamenwerking te verbeteren. Meer informatie over Miro

Functies

  • Budgetbeheer
  • Tijd en onkosten bijhouden
  • Bestanden delen
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Resourcebeheer
  • Kosten van voltooiing bijhouden
  • Mijlpalen bijhouden
  • Projectplanning
  • Factureren
  • Priorisering
  • Kanban-bord
  • Meerdere projecten

Kopersgids voor Project management tools

Wat zijn project management tools?

Project management tools zijn tegenwoordig een overkoepelende term die een scala aan oplossingen omvat. Van lichtere tools voor werkmanagement tot robuuste oplossingen voor portefeuillebeheer. Het is belangrijk om de verschillen tussen deze soorten software te begrijpen, zodat je de tool kunt kiezen die het beste bij je behoeften past.

  • Met software voor werkmanagement kunnen teams workflows beheren, taken en activiteiten organiseren en samenwerken in een gedeelde werkruimte. Deze tools leggen de uitvoering van het werk vast, ondersteunen de samenwerking en bieden statusupdates en weergaven die relevant zijn voor verschillende belanghebbenden. De doelgebruikers zijn niet-technische professionals uit het bedrijfsleven.
  • Echte software voor projectmanagement helpt projectmanagers en organisaties bij de uitvoering van projecten: unieke initiatieven waarvoor het toepassingsgebied, de tijdslijn, het budget en/of middelen zijn vastgesteld. Met deze tools kunnen bedrijven kosten, roosters en middelen plannen, bewaken en beheersen, zodat ze waarde kunnen leveren en kunnen voldoen aan de succescriteria van het project. Hun doelgebruikers zijn technische professionals, d.w.z. projectmanagers.

De Capterra gids voor projectmanagement geeft een overzicht van zowel collaboratieve tools voor werkmanagement en meer traditionele oplossingen voor projectmanagement, als de beste tools binnen elk van deze categorieën (bijv. taakbeheer, middelenbeheer, enz). 

Wat zijn de voordelen van project management tools?

  • Betere samenwerking: projecten vereisen vaak samenwerking tussen meerdere belanghebbenden, zoals teamleden, andere teams en externe klanten. Project management software maakt een effectieve samenwerking mogelijk, waardoor teams snel kunnen inspelen op projectuitdagingen en -verzoeken en kunnen brainstormen over procesverbeteringen.
  • Gestroomlijnde processen voor projectmanagement: project management tools bieden de mogelijkheid om taken aan te maken, deze aan mensen toe te wijzen en de status ervan bij te houden met behulp van dashboards. Tools voor het in realtime delen van bestanden en samenwerking besparen tijd. Bedrijfsleiders hebben een betere controle over hun processen en kunnen de prestaties van projecten in verschillende afdelingen volgen.
  • Nauwkeurig budgetbeheer: met project management tools kunnen bedrijven geschatte versus daadwerkelijke budgetten bijhouden, zodat ze proactief gebieden die het budget overschrijden kunnen identificeren en aanpakken.

Welke algemene functies hebben project management tools?

  • Tools voor samenwerking: het beheren van de communicatie, zowel binnen het team als extern. Sommige systemen bieden ook geïntegreerde berichtenprogramma's.
  • Bestanden delen: het uploaden van verschillende soorten bestanden zoals documenten, afbeeldingen en spreadsheets en deze met teamgenoten delen.
  • Projecten bijhouden: het bijhouden van de realtime voortgang van een project op dashboards. Sommige software bevat Gantt-diagrammen voor het bijhouden van meerdere fasen van een project.
  • Productplanning: het opzetten en uitvoeren van productstrategieën.
  • Taakbeheer: het aanmaken van taken, deze toewijzen aan mensen en samenwerken aan de actiepunten.
  • Voltooiingspercentages bijhouden: het handmatig vastleggen van het voltooide percentage van een taak, waardoor gebruikers de totale vereiste tijd voor de voltooiing kunnen berekenen.
  • Beheer van hulpbronnen: het toewijzen van de middelen voor een project, inclusief teamleden, contractmedewerkers en fysieke voorraden.
  • Uren- en onkostenregistratie: het vastleggen van de totale tijd en uitgaven die aan een project zijn besteed, en deze vergelijken met de toegewezen budgetten.

Welke overwegingen zijn er bij de aankoop van project management tools?

  • Cloudgebaseerd versus lokaal: cloudgebaseerde en lokale project management software verschillen op een aantal manieren. Een lokaal systeem leidt tot kapitaalkosten, waaronder eenmalige installatiekosten en kosten voor updates. Aan de andere kant biedt cloudgebaseerde software een tariefmodel op basis van abonnementen, wat meestal maandelijkse of jaarlijkse kosten met zich meebrengt. Een cloudgebaseerde oplossing biedt ook eenvoudige toegang, omdat gebruikers op afstand kunnen inloggen vanaf hun apparaten via webbrowsers of mobiele apps. Kopers moeten hun vereisten beoordelen en hun aankoopbeslissingen daarop baseren.
  • Totale eigendomskosten: naast de prijzen die op de website van het product worden vermeld, zijn er ook vaak extra kosten verbonden aan de aanschaf van een project management systeem. Deze kunnen bestaan uit training, implementatie en toekomstige upgrades. Voorafgaand aan de aankoop van software moeten kopers rekening houden met de totale eigendomskosten
  • Functievereisten: sommige functies van een project management systeem zijn geschikt voor specifieke zakelijke behoeften. Een Gantt-diagram is bijvoorbeeld een tool voor het plannen en bijhouden van projecten waarmee gebruikers de status van taken in meerdere fasen van het project kunnen volgen. Het bijhouden van problemen is een andere nuttige functie waarmee gebruikers problemen van klanten, technische fouten en foutmeldingen kunnen opsporen. Gebruikers met dergelijke specifieke behoeften moeten producten evalueren die deze functies bevatten. Gebruikers kunnen in de Capterra gids voor project management tools zoeken naar software op basis van de gewenste functie, zoals Agile-methodologieën, Kanbanborden, en het bijhouden van mijlpalen.
  • Door AI (artificial intelligence, kunstmatige intelligentie) ondersteunde chatbots worden ingezet bij project management tools: chatbots zijn conversationele technologieën voor de gebruikersinterface waarmee gebruikers processen voor project management kunnen automatiseren, zoals het plannen van vergaderingen en het ophalen van rapporten. Hiermee kunnen gebruikers herhaalde administratieve taken automatiseren, waardoor processen efficiënter worden.
  • Tools voor sociale samenwerking zijn in opkomst: vanwege de steeds veranderende behoeften van klanten zijn bedrijven voortdurend op zoek naar innovatieve manieren van werken. Een oplossing voor sociale samenwerking biedt functies zoals hashtags en "@"-vermeldingen, waarmee teamleden sneller en beter kunnen communiceren. Een Engelstalig rapport van Gartner stelt dat "werknemers steeds meer gebruik maken van tools voor sociale samenwerking in plaats van formele producten voor project management om hun projecten op schema te houden".

Wanneer je nog meer informatie over project management in het algemeen of project management oplossingen wilt hebben, bekijk en lees dan de volgende artikelen:

Hierin wordt uitgelegd hoe je het beste een projectplan kunt maken: van het definiëren van je project tot en met het opstellen van een communicatieplan voor je project.

Lees dit artikel als je graag wilt weten welke project management tools gratis en als best beoordeeld zijn.

In dit artikel wordt uitgelegd wat PRINCE2 is en hoe je deze methode van project management voor jouw organisatie kunt gebruiken.