Nederland Lokale producten weergeven
1324 resultaten
Asana is een gemakkelijke manier om al het werk van je team te organiseren en te beheren. Ontdek waarom meer dan 9000 klanten Asana 4,5 van de 5 sterren geven. Meer informatie over Asana
Asana is een tool voor projectmanagement die teams helpt bij het in goede banen leiden van hun werk, van dagelijkse taken tot strategische initiatieven. Met Asana kun je al je werk op één plek verbinden en teams samenbrengen, waar dan ook. Van lijsten tot borden, tot agenda's en Gantt-diagrammen, organiseer het werk op jouw manier. Sluit je aan bij meer dan 107.000 betalende organisaties en miljoenen teams in 190 landen die Asana gebruiken om meer gedaan te krijgen. Ga binnen enkele minuten aan de slag en probeer Asana. Meer informatie over Asana

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
Beheer al je teamprojecten op één plek met monday.com - aanpasbare software die zich aanpast aan de behoeften van je organisatie. Meer informatie over monday.com
Beheer alle projecten van je team op één plek met monday.com. Van eenvoudige taken tot complexe portfolio's, met deze alles-in-één softwareoplossing kun je de perfecte samenwerkingstools van je team bouwen. Integreer vervolgens je andere tools; visualiseer gegevens in agenda-, Gantt- of Kanban-weergaven; en automatiseer je handmatige processen. Zodat je echt de controle kunt krijgen over al je workflows. Meer informatie over monday.com

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
awork biedt automatisch projectmanagement voor teams. Bundel je taken in lijsten, kanbanborden en Gantt-diagrammen, incl. urenregistratie. Meer informatie over awork
awork is automatisch projectmanagement voor teams. Het bundelt je taken in lijsten, Kanbanborden en Gantt-diagrammen. Coördineer taken, houd uren bij en communiceer met je team - ook onderweg via de app. Slimme meldingen houden je op de hoogte - zelfs volledig geautomatiseerd: op de automatische piloot. awork wordt geleverd met ingebouwde integraties voor Slack, agenda's en factureringstools. Als het eerste AVG-compliante alternatief uit Duitsland houdt awork providers uit Silicon Valley bij en zet het tegelijkertijd nieuwe benchmarks op. Meer informatie over awork

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
Jira is de populairste software-ontwikkelingstool die wordt gebruikt door flexibele teams. Miljoenen kiezen Jira om geweldige producten te plannen en te bouwen. Probeer het gratis! Meer informatie over Jira
Jira is de populairste software-ontwikkelingstool die wordt gebruikt door flexibele teams. Miljoenen kiezen Jira om geweldige producten te plannen en te bouwen. Jira helpt teams waarde te leveren aan klanten door producten eerder, vaker en meer iteratief vrij te geven. Teams gebruiken Jira om feedback om te zetten in nieuwe functies en een hogere klanttevredenheid. Met Jira krijgen teams inzicht in langetermijndoelen, werkstatus en realtime informatie over releases. Terwijl teams zich aanpassen aan veranderingen in de markt, helpt Jira ervoor te zorgen dat processen evolueren met dezelfde snelheid. Meer informatie over Jira

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
Webgebaseerde app voor personeelsplanning met verlofbeheer, persoonlijke dashboards, conflictenbeheer, teamoverzicht en samenwerking. Meer informatie over Resource Guru
De snelle, eenvoudige manier om mensen en andere resources online in te plannen! Krijg overzicht van je hele team op één slimme kalender. Boekingen binnen enkele seconden met slepen en neerzetten. Beheer vakantiedagen en andere soorten vrijgenomen tijd. Een beschikbaarheidsbalk helpt bij de capaciteitsplanning. Conflictbeheer helpt je om de controle te houden. Dashboards, e-mailmeldingen en agendasynchronisatie betekent dat iedereen op de hoogte is. Krachtige rapporten laten je de bezettingsgraad controleren. Geen software om te installeren. Vanaf slechts $ 2,50 per persoon per maand. Meld je aan voor een gratis proefversie van 30 dagen. Meer informatie over Resource Guru

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
Task management is straightforward with ProWorkflow, which offers built-in reporting, oodles of templates, and clear task visibility. Meer informatie over ProWorkflow
ProWorkflow makes task management easy. ProWorkflow gives project owners full visibility over tasks, personnel, and timelines, allowing easy allocation of resources and assets. Customize your task categories, view team workloads, access templates, and enjoy comprehensive standard and customer reporting tools. With free onboarding and world-class customer support, the choice to switch is simple. Meer informatie over ProWorkflow

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
Samenwerkingsplatform ontworpen voor e-mailbeheer, klantenondersteuning en taakbeheer. Meer informatie over Rooftop
Rooftop is een samenwerkingsplatform dat is ontworpen voor e-mailbeheer, klantenondersteuning en taak-/projectbeheer. Het is gebouwd rond de volgende 3 pijlers: - inboxbeheer: het beheren van e-mails kan een vervelende taak zijn. Rooftop helpt je bij het eenvoudig classificeren, verwerken en ophalen van e-mails; - samenwerking: Rooftop is ontworpen om het voor teams mogelijk te maken om samen te werken aan e-mails en taken; - taakbeheer: beheer al je taken en projecten in Rooftop. Je kunt allerlei soorten workflows en verkooppijplijnen bouwen. Meer informatie over Rooftop

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
Plan je project, volg het en werk samen via de favoriete app voor projectbeheer van meer dan een miljoen gebruikers. Meer informatie over Zoho Projects
Zoho Projects is de projectmanagementsoftware van Zoho, een merk waarmee 35 miljoen gebruikers online kunnen werken. Zowel grote als kleine bedrijven vanuit elke branche gebruiken de app om op tijd geweldig werk af te leveren. Je kunt je projecten plannen, taken toewijzen, effectief communiceren, nooit een belangrijke update mislopen en gedetailleerde rapporten over de voortgang bekijken. Meer informatie over Zoho Projects

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
Met deze eenvoudig te gebruiken software-oplossing kun je je bedrijf vanaf één plek beheren, in plaats van meerdere diensten tegelijk te gebruiken. Meer informatie over Productive
Productive is de enige tool die je nodig hebt voor een winstgevende organisatie. Op maat ontworpen voor professionele diensten en geschikt voor softwareontwikkelaars, marketingbureaus, ontwerpstudio's en adviesbureaus. Productive is sterk gericht op winstgevendheid en neemt ook personeelskosten en bedrijfskosten op in je rentabiliteitsverslagen. Als kers op de taart kun je met de resourceplanning en voortgangsrapporten ook je toekomstige inkomsten voorspellen. Meer informatie over Productive

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
LiquidPlanner biedt teams een betere manier om taken uit te voeren en projecten op tijd af te leveren. Meer informatie over LiquidPlanner
LiquidPlanner biedt teams een betere manier om werk te plannen en uit te voeren. Teams bij meer dan 2000 organisaties gebruiken deze online technologie voor projectmanagement en planning om zich te concentreren op het werk dat ertoe doet, beslissingen te nemen op basis van gegevens en projecten op tijd te leveren. Meer informatie over LiquidPlanner

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
ActiveCollab is dé projectbeheersoftware die je de volledige controle over je werk geeft. Krijg eindelijk het echte werk gedaan! Meer informatie over ActiveCollab
Met ActiveCollab hoef je minder ballen hoog te houden en kun je meer tijd besteden aan je echte werk! ActiveCollab is uitgerust met exact de juiste set functies om je zonder afleidingen gericht te houden op je werk: tijdregistratie, taakafhankelijkheden en automatisch opnieuw inplannen, facturering, samenwerkingsopties, integraties met derden. ActiveCollab wordt gebruikt door teams en bedrijven van alle achtergronden en groottes – van grote teams in internationale bedrijven tot kleine startups en alles daartussenin. Meer informatie over ActiveCollab

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
Easy Projects is een cloudgebaseerd PPM-platform voor snel evoluerende teams binnen middelgrote organisaties en grote ondernemingen. Meer informatie over Easy Projects
Easy Projects is een bekroond projectmanagementplatform dat is ontworpen voor snel bewegende teams van middelgrote tot bedrijfsbrede omvang. Deze flexibele oplossing bestaat uit visuele projectplanning, resourceplanning, aantrekkelijk ontworpen rapporten, eersteklas beveiliging en meer. Dit platform ondersteunt meer dan 1000 integraties, zodat jouw team zijn favoriete productiviteitstools kan gebruiken. Klanten die Easy Projects gebruiken, melden een daling van de projectduur met 30% en een voltooiingspercentage van 98%, wat leidt tot meer projecten en meer winst. Meer informatie over Easy Projects

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
Wrike is software voor projectmanagement op ondernemingsniveau met sjablonen, urenregistratie, Gantt-diagrammen, Kanbanborden, rapporten en meer. Meer informatie over Wrike
Wrike is bekroonde software voor projectmanagement die wordt vertrouwd door meer dan 20.000 bedrijven wereldwijd. Creëer een gestroomlijnde digitale werkplek met aangepaste aanvraagformulieren, Kanbanborden, Gantt-diagrammen, urenregistratie, realtime updates en prestatierapporten - allemaal op één plek die bedrijfsbreed kan worden gedeeld. Integreer Wrike met meer dan 400 toepassingen om je dagelijkse processen te automatiseren. Pas workflows aan en verminder de behoefte aan e-mails, vergaderingen, statusupdates en meer. Met Wrike werk je slimmer, niet harder. Meer informatie over Wrike

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
Bereik je projectmijlpalen in Miro, een populair online whiteboardplatform voor samenwerking waar teams hun werk gedaan krijgen. Meer informatie over Miro
Miro is een populair whiteboardplatform voor samenwerking voor teams van elke omvang, dat door meer dan 30 miljoen gebruikers wereldwijd wordt vertrouwd. Beheer complexe projecten en hun belanghebbenden met vertrouwen. Creëer procesafstemming en gedeeld begrip tussen functieoverschrijdende teams met een gezamenlijk online whiteboard. Probeer de diepe integraties met het Microsoft-ecosysteem, Atlassian-ecosysteem, Slack, Box, DropBox, Sketch en meer om de productiviteit van je teamsamenwerking te verbeteren. Meer informatie over Miro

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
Confluence is een open en gedeelde werkruimte die mensen verbindt met de informatie die ze nodig hebben om projecten te beheren en het werk te doen vlotten. Meer informatie over Confluence
Projectmanagement is eenvoudig met Confluence, een open en gedeelde werkruimte die mensen verbindt met de ideeën en informatie die ze nodig hebben om hun beste werk te leveren. Creëer en bewaar al je documentatie op één plek, vereenvoudig de communicatie tussen teams en verzend projecten sneller. Verbind Confluence naadloos met Jira Software om extra context aan je projecten toe te voegen, problemen en productvereisten te creëren en bij te houden, publicatierapporten te publiceren, voortgang te volgen en meer. Meer informatie over Confluence

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
Bitrix24 is een toonaangevende gratis oplossing voor projectmanagement (met open source code) in de cloud, op mobiel en on-premises, met meer dan 8 miljoen gebruikers. Meer informatie over Bitrix24
Bitrix24 is een toonaangevende gratis cloudgebaseerde, mobiele en lokale (open source-code) oplossing voor projectmanagement die door meer dan 8 miljoen bedrijven wereldwijd wordt gebruikt. Onbeperkt aantal taken, projecten, Gantt-diagram, taakafhankelijkheden, urenregistratie, resourceplanning, offertes, facturatiebeheer - gratis. Ondersteuning voor Engels, Duits, Spaans, Portugees, Chinees, Russisch en vele andere talen. Meer informatie over Bitrix24

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
Cloudgebaseerde software voor projectportfoliomanagement, ideaal voor PMO's, IT- en professionele serviceteams met meer dan 20 gebruikers. Meer informatie over KeyedIn
Software voor projectportfoliomanagement (PPM) voor grote ondernemingen ontworpen voor PMO's, IT-teams en professionele diensten. KeyedIn Projects is ideaal voor teams met meer dan 20 gebruikers en combineert een verfrissend eenvoudige interface met uitgebreide PPM-functionaliteit, waardoor je de complexiteit uit het beheer van complexe projecten kunt halen. Van de intake tot de uitvoering, tot en met de afsluiting en statusrapportage stelt de unieke op persona gebaseerde benadering van KeyedIn Projects je in staat om je individuele gebruikerservaring aan te passen en de manier waarop je werkt te vereenvoudigen. Meer informatie over KeyedIn

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
Paymo is een complete online-oplossing voor projectgebaseerde bedrijven en freelancers om projecten van begin tot eind te beheren. Meer informatie over Paymo
Paymo is een moderne en intuïtieve applicatie voor projectmanagement, geschikt voor projectgebaseerde bedrijven en freelancers die geavanceerd taakbeheer, planning, tijdregistratie, samenwerking en facturering willen bundelen. Dit betekent dat je de volledige levensduur van een project kunt volgen - vanaf de creatie tot het moment waarop je betaald krijgt - zonder te hoeven betalen voor verschillende apps. Meer informatie over Paymo

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
Voor Mac en iOS. Krijg een overzicht van alle projecten van je team. Weet wat er is afgerond en wat er nog moet worden gedaan, zodat er niets over het hoofd wordt gezien. Meer informatie over Daylite for Mac
Voor Mac en iOS. Krijg een overzicht van de projecten van je team, wat er is afgerond en wat er nog moet worden gedaan. Daylite organiseert alle projectdetails en klantcommunicatie op één plek. Bekijk alle e-mails, notities en taken voor elk project, zodat er niets over het hoofd wordt gezien. Bespaar tijd en voltooi projecten op tijd. Meer informatie over Daylite for Mac

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
Clubhouse is een snel projectmanagementplatform dat is gebouwd voor de softwareteams van nu. Probeer het 14 dagen gratis – geen creditcard vereist. Meer informatie over Shortcut
Clubhouse is een snel, overzichtelijk projectmanagementplatform voor Agile-softwareteams om betere producten te plannen, bouwen en lanceren. Het combineert precies de juiste mate van eenvoud en structuur om softwareteams tevreden en productief te houden. Clubhouse is ontworpen voor ontwikkelaars en beschikt over een robuuste verzameling populaire integraties (GitHub, GitLab, Slack en meer) en een goed gemaakte API om workflows te automatiseren. Probeer het 14 dagen gratis – geen creditcard vereist. Meer informatie over Shortcut

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
Breng sneller hoogwaardige software en webprojecten uit met Backlog -- een online projectbeheertool voor ontwikkelaars en hun teams. Meer informatie over Backlog
Backlog is een tool voor projectmanagement en samenwerking voor teams die een hogere productiviteit, groter overzicht en eenvoudige manier om projecten te volgen wensen. Ontwikkelingsteams kunnen samenwerken met de afdelingen voor ontwerp, marketing, IT en meer om sneller hoogwaardige projecten uit te brengen. Kernfuncties zijn onder meer projecten, Gantt-diagrammen, burndown-diagrammen, problemen, subtaken, watchlist, discussies, versiebeheer, bestanden delen, wiki's en foutopsporing. Update je projecten onderweg met iOS- en Android-apps. Meer informatie over Backlog

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
SpiraPlan is een kant-en-klaar Agile systeem voor programmabeheer in grote ondernemingen dat je helpt bij het plannen, beheren en bijhouden van al je programma's, risico's en resources. Meer informatie over SpiraPlan
SpiraPlan is de Agile tool voor programmabeheer in grote ondernemingen waarmee al je projecten in harmonie samenwerken. Met SpiraPlan synchroniseer je projecten, programma's en resources om ervoor te zorgen dat de juiste mensen het juiste werk doen om je doelen te bereiken. SpiraPlan helpt je bij het plannen en uitvoeren van programma's terwijl je taken, problemen, code en risico's snel en gemakkelijk beheert. Als je op tijd en binnen het budget moet leveren en alles in realtime bij moet houden, heeft SpiraPlan alles wat je nodig hebt. Meer informatie over SpiraPlan

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
Robuuste en gebruiksvriendelijke visuele planningsoftware om alle soorten middelen te volgen. Meer informatie over Visual Planning
Visual Planning is een krachtige softwarebeheeroplossing, geoptimaliseerd voor diegenen in de sector voor projectmanagement, met vlaggenschip- en organisatietools voor het verhogen van de productiviteit van het bedrijf. Met full-stacked capaciteiten kunnen gebruikers in één enkel platform in realtime projecten, deadlines, werklasten van werknemers, rapporten en meer volgen. Uitbreiding van je team en bedrijf wordt mogelijk gemaakt dankzij de op maat gemaakte softwareconfiguraties en het detailgerichte personeel van Visual Planning. Meer informatie over Visual Planning

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
Online projectmanagementtool op basis van Gantt-diagrammen. Intuïtieve interface, aantrekkelijk UX-/UI-ontwerp, krachtige functies tegen betaalbare prijzen. Meer informatie over GanttPRO
GanttPRO is een online projectmanagementtool op basis van Gantt-diagrammen. GanttPRO wordt gebruikt door meer dan 350.000 project-/productmanagers, teamleiders, CEO's en andere managers uit verschillende gebieden. Dankzij de korte leercurve en het aantrekkelijke UX-/UI-ontwerp kunnen managers en teamleden meteen aan de slag. Beheer van taken, bedrijfsmiddelen, kosten en deadlines, teamsamenwerking, werklast, sjablonen, export en meer: ontvang deze functies GRATIS in een proefversie! Meer informatie over GanttPRO

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
Met GitHub kunnen ontwikkelingsteams samenwerken en code beoordelen en beheren binnen een DevOps-pijplijn en met ingebouwde codebeveiliging. Meer informatie over GitHub
GitHub is waar de wereld software bouwt. Miljoenen personen, organisaties en bedrijven over de hele wereld gebruiken GitHub om software te ontdekken, te delen en bij te dragen. Ontwikkelaars bij startups maar ook bij Fortune 50-bedrijven gebruiken GitHub, bij elke stap. Meer informatie over GitHub

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
De enige 100% gratis software voor urenregistratie voor teams. Meer informatie over Clockify
Met Clockify kun je eenvoudig werkuren in projecten registreren en toezicht houden op de voortgang. Er zijn geen limieten voor het aantal gebruikers, projecten of urenregistratieperioden. Nodig een oneindig aantal gebruikers uit voor je werkruimte, keur urenstaten goed en beheer planningen. Maak facturen, volg uitgaven, beheer budgetten en uurtarieven. Genereer aangepaste rapporten en exporteer en deel ze met klanten. Volg verlof en vakanties en keur verlof goed voor je medewerkers. Meer informatie over Clockify

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
ClickUp is een toonaangevende tool voor projectmanagement met volledig aanpasbare en bedrijfseigen functies die het onmisbaar maken. Meer informatie over ClickUp
ClickUp is een goed beoordeelde tool voor projectmanagement. Gebruik documenten, herinneringen, doelen, agenda's, chat, planning, toegewezen opmerkingen, aangepaste weergaven en meer met deze alles-in-één tool voor projectmanagement. Het wordt gebruikt door meer dan 100.000 teams in bedrijven zoals Airbnb, Google en Uber en brengt al je projecten samen in één app. De volledig aanpasbare en bedrijfseigen functies zijn ontworpen voor teams van elke omvang en uit elke sector en maken het onmisbaar voor iedereen die projectmanagement op één plek wil houden. Meer informatie over ClickUp

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
Hubstaff biedt vertrouwde urenregistratie en projectmanagement voor teams op afstand en in het veld. Planning, facturering, rapportage, salarisadministratie en meer. Meer informatie over Hubstaff
Bestrijd inefficiëntie en werk beter met projectmanagement van Hubstaff. Registreer de tijd via eenvoudige apps voor desktop, web en mobiel, en beheer vervolgens projecten, rapportage en meer via één dashboard. Hubstaff kan worden geïntegreerd met meer dan 30 apps, zodat je bedrijf efficiënter kan draaien, waaronder Jira, Asana, Github, Slack en Paypal. Bekijk het werk in realtime, volg de locatie met gps en geofences, identificeer obstakels en help je bedrijf vooruit. Beschikbaar voor Mac, Windows, Linux en iOS en Android. Meer informatie over Hubstaff

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
Resource planning software voor teams. Vertrouwd door meer dan 3000 internationale teams om hun middelen te plannen en in te delen. Meer informatie over Float
De toonaangevende app voor projectplanning voor bureaus, studio's en bedrijven. Sinds 2012 helpt Float topteams uit de hele wereld bij R/GA, Metalab en Buzzfeed hun projecten te plannen en de tijd van hun teams in te delen. Met een eenvoudig te gebruiken interface op basis van slepen en neerzetten, handige snelkoppelingen voor bewerken en krachtige rapportagetools maakt Float resource management visueel en eenvoudig. Integreer met Slack, Google Agenda en meer dan 1000 apps via Zapier. Breng waar je ook bent wijzigingen aan met apps voor iOS en Android. Gratis proefperiode van 30 dagen. Meer informatie over Float

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
MeisterTask is de meest intuïtieve tool voor projectmanagement en samenwerking op het web. Meer informatie over MeisterTask
MeisterTask is de meest intuïtieve tool voor projectmanagement op het web. De flexibele projectborden passen zich perfect aan op de werkstroom van je team, of je nu een programmeur bent die met sprints werkt, een marketingteam dat het Kanban-systeem gebruikt of een evenementmanager die op zoek is naar een aantal eenvoudige maar krachtige takenlijsten. Via integraties met al je favoriete tools zoals Slack, GitHub en Zendesk kun je een naadloze workflow creëren, terwijl slimme automatiseringen ervoor zorgen dat je zowel consistent als efficiënt werkt. Meer informatie over MeisterTask

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
Notion is projectmanagementsoftware die je notities, projecten en wiki in één tool aan elkaar koppelt. Meer informatie over Notion
Notion is projectmanagementsoftware die je notities, projecten en wiki in één tool aan elkaar koppelt. Tienduizenden teams en bedrijven over de hele wereld gebruiken het om hun werknemers op één plek op de hoogte te houden en samen te laten werken. Door al het werk en alle kennis samen te brengen en het zeer aanpasbaar te maken, creëert Notion focus en transparantie en kunnen teams van elke omvang hun tools consolideren, tijd besparen en de productiviteit bevorderen. Meer informatie over Notion

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
Zoho Sprints is een gratis online flexibele projectmanagementtool die is ontworpen voor Scrum-teams om hun werk in Sprints te plannen, bij te houden en te herhalen. Meer informatie over Zoho Sprints
Zoho Sprints is een gratis online flexibele projectmanagementtool die is ontworpen voor Scrum-teams om hun werk in Sprints te plannen, bij te houden en te herhalen. Bereid je voor op de veranderende eisen van de klant en verzend de juiste producten op tijd. Voeg gebruikersverhalen toe aan je backlog, schat en prioriteer werkitems, blijf op het goede spoor met gepersonaliseerde Scrum-boards en swimlanes, krijg bruikbare inzichten uit snelheids-, burn-up- en burn-down-grafieken, cumulatieve stroomdiagrammen en meer. Meer informatie over Zoho Sprints

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
Projectmanagers gebruiken productboard om iedereen af te stemmen op de juiste functies om als volgende te creëren. Meer informatie over Productboard
productboard is het productbeheersysteem dat iedereen afstemt op de juiste functies om als volgende te creëren. Het is ontworpen volgens de Product Excellence-methodologie en wordt gebruikt door moderne, klantgestuurde organisaties zoals Zendesk, UiPath, Avast en Envoy. Met zijn aanpasbare boards biedt productboard de juiste balans tussen begeleiding en flexibiliteit, zodat productteams kunnen begrijpen wat gebruikers echt nodig hebben, prioriteit kunnen geven aan wat ze als volgende moeten creëren en iedereen samen kunnen brengen rond de productstrategie. Meer informatie over Productboard

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
Wimi is de meest gebruiksvriendelijke en complete projectmanagementtool voor het MKB. Meer informatie over Wimi
Wimi is een tool voor projectmanagement die je helpt georganiseerd te blijven en teamwerk efficiënter te maken. Wimi gaat verder dan typische software voor projectmanagement, omdat teams alles waar ze aan werken kunnen volgen. Met berichtenkanalen, bestanden en stations, taken, agenda's en videoconferenties laat Wimi je hele team moeiteloos samenwerken en slimmer aan projecten werken. Dankzij het verfijnde toegangsrechtenbeheer van Wimi kun je je klanten ook aan boord brengen en specifieke gegevens met hen delen. Meer informatie over Wimi

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
Upwave is een visueel productiviteitsplatform dat moderne bedrijven helpt presteren. Organiseren, plannen, volgen, samenwerken en dingen gedaan krijgen. Meer informatie over UpWave
Upwave is een productiviteitsplatform voor samenwerking aan projecten, innovatieprocessen en dagelijkse taken. Beheer je teams, projecten en taken op een visuele manier – allemaal op één plek. Werk met vooraf gedefinieerde taakborden en strategy canvases, zoals Business Model Canvas en SWOT. Tijd bijhouden, schatten en voortgang rapporteren. Maak externe medewerkers eenvoudig en veilig betrokken. De intuïtieve en gebruiksvriendelijke interface maakt het gemakkelijk om iedereen mee te laten werken – geen extra training nodig. Meer informatie over UpWave

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
CRM, taakbeheer, tijdregistratie en facturering voor teams, bureaus, freelancers en consultants. Meer informatie over todo.vu
todo.vu is een productiviteitssuite die een unieke combinatie biedt van CRM en functies op het gebied van taakbeheer, tijdregistratie en facturering. todo.vu is ideaal voor freelancers, consultants en teams van elke grootte die streven naar verbeterde efficiëntie, kwaliteit en transparantie. todo.vu is helemaal gratis voor freelancers en alle tariefplannen zijn gemaximeerd op de prijs van 11 gebruikers, dus wie voor 11 mensen betaalt krijgt onbeperkt gebruik. Meer informatie over todo.vu

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
Geavanceerd projectmanagement, facturering, rapportage en resource management gebaseerd op uitstekende uren- en onkostenregistratie. Meer informatie over TimeLog
Ben je op zoek naar een oplossing voor projectmanagement met uitstekende realtime inzichten in je projectfinanciën? TimeLog is de toonaangevende oplossing voor financieel projectmanagement voor adviesgerichte bedrijven. Het combineert de meest gebruiksvriendelijke uren- en onkostenregistratie met ultramodern projectmanagement, facturering, resource management en waterdichte rapportage. TimeLog is de krachtige oplossing voor bedrijven die op zoek zijn naar geweldige software. Meer informatie over TimeLog

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
Lumeer plant, organiseert en volgt de taken van al je projecten op een gemakkelijke, visuele en flexibele manier. Meer informatie over Lumeer
Gemakkelijk en snel om al je projecten te plannen, organiseren en volgen. Lumeer biedt je supereenvoudig visueel projectmanagement. Iedereen weet vervolgens wat te doen, waarom het belangrijk is en hoe het moet gebeuren. Stop met onnodige synchronisatievergaderingen, eindeloze e-mailthreads en verwarrende spreadsheets. Extreme flexibiliteit geeft iedereen de vrijheid om de perfecte workflow te creëren en je voortgang te beheren en bij te houden. Flexibiliteit om te passen bij de manier waarop je teams nu werken en om mee te groeien met je behoeften. Meer informatie over Lumeer

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
Meisterplan is een interactieve oplossing voor projectplanning en resource management op portfolioniveau met realtime scenariosimulatie. Meer informatie over Meisterplan
Ben je op zoek naar een tool voor projectplanning en resource management op portfolioniveau die binnen enkele dagen kan worden opgezet? Maak kennis met Meisterplan. Je krijgt interactief projectportfoliobeheer dat is afgestemd op je strategie, terwijl het ook je budgetten bijhoudt. Capaciteitsplanning wordt eenvoudig gemaakt met realtime scenariosimulatie. Voorspellen en oplossen van resourceconflicten in omgevingen met meerdere projecten. Bovendien voegt Meisterplan planning en resource management op portfolioniveau toe aan je bestaande tools en processen voor projectmanagement. Meer informatie over Meisterplan

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
Plan project resources visually and intuitively, optimize the availability and use of your talents, share plannings with team & clients Meer informatie over Teambook
You plan many resources (consultants, talents...) on multiple projects (or events, sites....) for slots ranging from an hour to a few days? Teambook makes you a scheduling superhero! The intuitive, simple and visual interface of Teambook allows you to: - Schedule resources for projects in a snap - See who is working on what and when in real time and track team availability - Map team skills and use tags to find the perfect resource for a project. - Get an overview of your teams' performance Meer informatie over Teambook

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
Teamgebaseerde taakbeheerder voor actieregisters die je niet in de steek laat. Beheer moeiteloos en veilig meerdere projecten en klanten. Meer informatie over ActionR
ActionR is de teamgebaseerde taakbeheerder voor actieregisters die je niet in de steek laat. Beheer moeiteloos en veilig meerdere projecten en klanten vanuit één database. Draait in je browservenster of op je mobiele apparaat, zodat je buiten de grenzen kunt beheren. Meer informatie over ActionR

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
Caflou is gebruiksvriendelijke software voor online projectmanagement, ideaal voor marketingbureaus, webontwikkelaars of IT-teams. Probeer het gratis. Meer informatie over CAFLOU
Met Caflou kun je de prestaties en economie van je bedrijf, projecten en team stimuleren. 100% digitaal. Caflou is gebruiksvriendelijke software voor online projectmanagement, ideaal voor marketeers, bureaus of IT. Beheer projecten, teams of het hele bedrijf in één systeem. Beheer budgetten, winstgevendheid en cashflow van projecten. Houd deadlines, outputs en verantwoordelijkheden bij. Organiseer je team, kijk naar het gebruik, plan de capaciteit. Wees effectief. Probeer het gratis. Meer informatie over CAFLOU

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
Hubstaff Tasks is een geautomatiseerde tool voor team- en projectmanagement die is ontworpen met flexibiliteit in gedachten. Blijf op de goede weg met sprints en taken. Meer informatie over Hubstaff Tasks
Blijf op schema en krijg meer gedaan met gerichte sprints, gedetailleerde taken en visuele kanban-achtige workflows die je processen automatiseren. Combineer het met tijdregistratie van Hubstaff voor een gestroomlijnde bedrijfsvoering. Meer informatie over Hubstaff Tasks

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
CELUM is cloudgebaseerde software voor het beheer van digitale bedrijfsmiddelen en contentsamenwerking die wordt vertrouwd door meer dan 900 merken. Meer informatie over Celum
CELUM is een wereldleider in software voor het beheer van digitale bedrijfsmiddelen en contentsamenwerking. Met CELUM creëren, beheren en routeren marketingteams enorme hoeveelheden productcontent voor elk publiek en kanaal. Breng taken, bestanden en teams samen en maak naadloze samenwerking mogelijk met flexibel taakbeheer en bestandsverwerking op één plek. Stel werkruimten in voor al je projecten en campagnes en til het teamwerk naar een geheel nieuw niveau. Meer informatie over Celum

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
edison365projects is projectmanagement software ontworpen voor Microsoft 365 en ontworpen om je te helpen projecten te leveren die winst boeken. Meer informatie over edison365 suite
Gedefinieerd door je manier van werken, kun je in edison365projects eenvoudig formulieren en sjablonen configureren om te passen bij de stijl van projecten die je zult uitvoeren. Je kunt eenvoudig verbinding maken met de rest van de edison365-suite en een end-to-end proces creëren om ideeën van de tekentafel om te zetten in winst. Leg ideeën vast in edison365ideas en evalueer ze effectief in edison365businesscase voor een grotere verwezenlijking van voordelen tijdens de uitvoering van het project. Meer informatie over edison365 suite

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
Tool voor Agile softwareontwikkeling, projectmanagement, testmanagement en het bijhouden van problemen met urenstaten, helpdesk en rapportage. Meer informatie over JunoOne
JunoOne is een ALM-oplossing voor softwareontwikkelaars, softwareleveringsbedrijven en software-integrators over de hele wereld. Gebruikers kunnen verschillende soorten projecten creëren, toezicht houden op testprocessen, problemen bijhouden, toegang tot rapportage krijgen en meer. Meer informatie over JunoOne

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
De software van OneDesk combineert helpdeskbeheer en projectmanagement in één toepassing. Beheer tickets en projecten van klanten in één app. Meer informatie over OneDesk
De software van OneDesk combineert helpdeskbeheer en projectmanagement in één toepassing. Het is niet nodig om toepassingen aan te schaffen, te integreren en te schakelen tussen toepassingen. Je team kan je klanten ondersteunen en op één plek aan projecten werken. OneDesk is zowel gericht op het MKB als op afdelingen van grote ondernemingen en wordt vaak gebruikt door projectmanagers, klantenservice, IT, professionele services en meer. Deze gebruiksvriendelijke, functierijke en zeer configureerbare software kan zowel ticket- als taakworkflows beheren. Meer informatie over OneDesk

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
Project- en portfolio-managementtool die financiën, programma's, urenstaten, werkstromen en middelen beheert en controleert. Meer informatie over PowerSteering
PowerSteering van Upland Software combineert de robuuste functionaliteit voor PPM (Project- en Portfolio Management) die door wereldwijde organisaties wordt vereist met de lage kosten en snelheid van cloud-levering en een ongeëvenaard niveau van flexibiliteit. Eenvoudig te gebruiken en te beheren, en het maakt het top-down programma- en portfoliomanagement mogelijk zonder gedetailleerde taak- en resourcetracking en biedt toonaangevende analytische en financiële trackingcapaciteiten. Meer informatie over PowerSteering

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
Slack brengt al je communicatie samen op één plek. Het is realtime berichten verzenden, archiveren en doorzoeken voor moderne teams.
Slack is waar projectmanagement plaatsvindt. Wanneer je team een van de volgende dingen moet doen: een project opstarten, een nieuwe werknemer inhuren, code implementeren, een verkoopcontract nakijken, het budget voor volgend jaar afronden, een A/B-test uitvoeren, je volgende kantooropening plannen, en nog veel meer, dan kan Slack je helpen. Meer informatie over Slack

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek
Trello is een intuïtieve tool voor projectmanagement die een gedeeld perspectief creëert voor je team in het geheel van elk project.
Trello is een intuïtieve en eenvoudige tool voor projectmanagement, ontworpen zodat gebruikers meer tijd kunnen besteden aan het gedaan krijgen van dingen en minder tijd hoeven te besteden aan leren hoe ze deze tool moeten gebruiken. Teams die Trello gebruiken kunnen hun werk eenvoudig organiseren en projecten van begin tot eind beheren: taken toewijzen, vervaldatums beheren, bestanden toevoegen, checklists maken en meer. Met meer dan 100 integraties met andere belangrijke tools zoals Google Drive, Slack, Jira en meer is Trello een levendige, ademende projecthub voor samenwerking tussen teams. Meer informatie over Trello

Functies

  • Budgetbeheer
  • Samenwerkingstools
  • Gantt-/tijdlijnweergave
  • Portefeuillebeheer
  • Resourcebeheer
  • Mijlpalen bijhouden
  • Ideeënbeheer
  • Agile-methodiek

Kopersgids voor Project management tools

Wat zijn project management tools?

Project management tools is tegenwoordig een overkoepelende term die een scala aan oplossingen omvat, van lichtere tools voor werkmanagement tot robuuste oplossingen voor portefeuillebeheer. Het is belangrijk om de verschillen tussen deze soorten software te begrijpen, zodat je de tool kunt kiezen die het beste bij je behoeften past.

  • Met software voor werkmanagement kunnen teams workflows beheren, taken en activiteiten organiseren en samenwerken in een gedeelde werkruimte. Deze tools leggen de uitvoering van het werk vast, ondersteunen de samenwerking en bieden statusupdates en weergaven die relevant zijn voor verschillende belanghebbenden. De doelgebruikers zijn niet-technische professionals uit het bedrijfsleven.
  • Echte software voor projectmanagement helpt projectmanagers en organisaties bij de uitvoering van projecten: unieke initiatieven waarvoor het toepassingsgebied, de tijdslijn, het budget en/of middelen zijn vastgesteld. Met deze tools kunnen bedrijven kosten, roosters en middelen plannen, bewaken en beheersen, zodat ze waarde kunnen leveren en kunnen voldoen aan de succescriteria van het project. Hun doelgebruikers zijn technische professionals, d.w.z. projectmanagers.

De Capterra gids voor projectmanagement geeft een overzicht van zowel collaboratieve tools voor werkmanagement en meer traditionele oplossingen voor projectmanagement, als de beste tools binnen elk van deze categorieën (bijv. taakbeheer, middelenbeheer, enz). 

Wat zijn de voordelen van project management tools?

  • Betere samenwerking: projecten vereisen vaak samenwerking tussen meerdere belanghebbenden, zoals teamleden, andere teams en externe klanten. Project management software maakt een effectieve samenwerking mogelijk, waardoor teams snel kunnen inspelen op projectuitdagingen en -verzoeken en kunnen brainstormen over procesverbeteringen.
  • Gestroomlijnde processen voor projectmanagement: project management tools bieden de mogelijkheid om taken aan te maken, deze aan mensen toe te wijzen en de status ervan bij te houden met behulp van dashboards. Tools voor het in realtime delen van bestanden en samenwerking besparen tijd. Bedrijfsleiders hebben een betere controle over hun processen en kunnen de prestaties van projecten in verschillende afdelingen volgen.
  • Nauwkeurig budgetbeheer: met project management tools kunnen bedrijven geschatte versus daadwerkelijke budgetten bijhouden, zodat ze proactief gebieden die het budget overschrijden kunnen identificeren en aanpakken.

Welke algemene functies hebben project management tools?

  • Tools voor samenwerking: het beheren van de communicatie, zowel binnen het team als extern. Sommige systemen bieden ook geïntegreerde berichtenprogramma's.
  • Bestanden delen: het uploaden van verschillende soorten bestanden zoals documenten, afbeeldingen en spreadsheets en deze met teamgenoten delen.
  • Projecten bijhouden: het bijhouden van de realtime voortgang van een project op dashboards. Sommige software bevat Gantt-diagrammen voor het bijhouden van meerdere fasen van een project.
  • Productplanning: het opzetten en uitvoeren van productstrategieën.
  • Taakbeheer: het aanmaken van taken, deze toewijzen aan mensen en samenwerken aan de actiepunten.
  • Voltooiingspercentages bijhouden: het handmatig vastleggen van het voltooide percentage van een taak, waardoor gebruikers de totale vereiste tijd voor de voltooiing kunnen berekenen.
  • Beheer van hulpbronnen: het toewijzen van de middelen voor een project, inclusief teamleden, contractmedewerkers en fysieke voorraden.
  • Uren- en onkostenregistratie: het vastleggen van de totale tijd en uitgaven die aan een project zijn besteed, en deze vergelijken met de toegewezen budgetten.

Welke overwegingen zijn er bij de aankoop van project management tools?

  • Cloudgebaseerd versus lokaal: cloudgebaseerde en lokale project management software verschillen op een aantal manieren. Een lokaal systeem leidt tot kapitaalkosten, waaronder eenmalige installatiekosten en kosten voor updates. Aan de andere kant biedt cloudgebaseerde software een tariefmodel op basis van abonnementen, wat meestal maandelijkse of jaarlijkse kosten met zich meebrengt. Een cloudgebaseerde oplossing biedt ook eenvoudige toegang, omdat gebruikers op afstand kunnen inloggen vanaf hun apparaten via webbrowsers of mobiele apps. Kopers moeten hun vereisten beoordelen en hun aankoopbeslissingen daarop baseren.
  • Totale eigendomskosten: naast de prijzen die op de website van het product worden vermeld, zijn er ook vaak extra kosten verbonden aan de aanschaf van een project management systeem. Deze kunnen bestaan uit training, implementatie en toekomstige upgrades. Voorafgaand aan de aankoop van software moeten kopers rekening houden met de totale eigendomskosten
  • Functievereisten: sommige functies van een project management systeem zijn geschikt voor specifieke zakelijke behoeften. Een Gantt-diagram is bijvoorbeeld een tool voor het plannen en bijhouden van projecten waarmee gebruikers de status van taken in meerdere fasen van het project kunnen volgen. Het bijhouden van problemen is een andere nuttige functie waarmee gebruikers problemen van klanten, technische fouten en foutmeldingen kunnen opsporen. Gebruikers met dergelijke specifieke behoeften moeten producten evalueren die deze functies bevatten. Gebruikers kunnen in de Capterra gids voor project management tools zoeken naar software op basis van de gewenste functie, zoals Agile-methodologieën, Kanbanborden, en het bijhouden van mijlpalen.
  • Door AI (artificial intelligence, kunstmatige intelligentie) ondersteunde chatbots worden ingezet bij project management tools: chatbots zijn conversationele technologieën voor de gebruikersinterface waarmee gebruikers processen voor project management kunnen automatiseren, zoals het plannen van vergaderingen en het ophalen van rapporten. Hiermee kunnen gebruikers herhaalde administratieve taken automatiseren, waardoor processen efficiënter worden.
  • Tools voor sociale samenwerking zijn in opkomst: vanwege de steeds veranderende behoeften van klanten zijn bedrijven voortdurend op zoek naar innovatieve manieren van werken. Een oplossing voor sociale samenwerking biedt functies zoals hashtags en "@"-vermeldingen, waarmee teamleden sneller en beter kunnen communiceren. Een Engelstalig rapport van Gartner stelt dat "werknemers steeds meer gebruik maken van tools voor sociale samenwerking in plaats van formele producten voor project management om hun projecten op schema te houden".