Wij helpen bedrijven al 17 jaar
betere software te kiezen
Webshop software
Met webshop software (ook wel ecommerce software genoemd) kunnen bedrijven transacties voor goederen en diensten geheel of gedeeltelijk via internet afhandelen. Typische functionaliteiten van ecommerce software zijn: online winkelwagentjes, flexibele productcategoriestructuur en zoekfunctie, klantaccount- en inlogtools en automatische klantmeldingen. Ook heeft het vaak functies als belastingadministratie, ordertracering en ondersteuning voor printcatalogi. Webshop software biedt vaak integratietools voor callcenterondersteuning, voorraadbeheer, klantrelatiebeheer en betalingsverwerking. Gebruik Capterra om de juiste ecommerce software voor jouw bedrijf in Nederland te vinden. Zie ook: orderinvoer software en order management software. Meer informatie Minder informatie
Uitgelichte software
Software met meeste reviews
Bekijk de producten in de categorie Webshop software met de meeste reviews van onze gebruikers
Lokale producten voor Nederland
Functies
- Marketing via meerdere kanalen
- SEO-beheer
- Vervoersbeheer
- Promotiebeheer
- CRM
- Mobiele toegang
- Gegevensbeveiliging
- Meerdere winkels
- Retourbeheer
- Voorraadbeheer
Functies
- Marketing via meerdere kanalen
- SEO-beheer
- Vervoersbeheer
- Promotiebeheer
- CRM
- Mobiele toegang
- Gegevensbeveiliging
- Meerdere winkels
- Retourbeheer
- Voorraadbeheer
Functies
- Marketing via meerdere kanalen
- SEO-beheer
- Vervoersbeheer
- Promotiebeheer
- CRM
- Mobiele toegang
- Gegevensbeveiliging
- Meerdere winkels
- Retourbeheer
- Voorraadbeheer
Functies
- Marketing via meerdere kanalen
- SEO-beheer
- Vervoersbeheer
- Promotiebeheer
- CRM
- Mobiele toegang
- Gegevensbeveiliging
- Meerdere winkels
- Retourbeheer
- Voorraadbeheer
Functies
- Marketing via meerdere kanalen
- SEO-beheer
- Vervoersbeheer
- Promotiebeheer
- CRM
- Mobiele toegang
- Gegevensbeveiliging
- Meerdere winkels
- Retourbeheer
- Voorraadbeheer
Functies
- Marketing via meerdere kanalen
- SEO-beheer
- Vervoersbeheer
- Promotiebeheer
- CRM
- Mobiele toegang
- Gegevensbeveiliging
- Meerdere winkels
- Retourbeheer
- Voorraadbeheer
Functies
- Marketing via meerdere kanalen
- SEO-beheer
- Vervoersbeheer
- Promotiebeheer
- CRM
- Mobiele toegang
- Gegevensbeveiliging
- Meerdere winkels
- Retourbeheer
- Voorraadbeheer
Functies
- Marketing via meerdere kanalen
- SEO-beheer
- Vervoersbeheer
- Promotiebeheer
- CRM
- Mobiele toegang
- Gegevensbeveiliging
- Meerdere winkels
- Retourbeheer
- Voorraadbeheer
Functies
- Marketing via meerdere kanalen
- SEO-beheer
- Vervoersbeheer
- Promotiebeheer
- CRM
- Mobiele toegang
- Gegevensbeveiliging
- Meerdere winkels
- Retourbeheer
- Voorraadbeheer
Functies
- Marketing via meerdere kanalen
- SEO-beheer
- Vervoersbeheer
- Promotiebeheer
- CRM
- Mobiele toegang
- Gegevensbeveiliging
- Meerdere winkels
- Retourbeheer
- Voorraadbeheer
Functies
- Marketing via meerdere kanalen
- SEO-beheer
- Vervoersbeheer
- Promotiebeheer
- CRM
- Mobiele toegang
- Gegevensbeveiliging
- Meerdere winkels
- Retourbeheer
- Voorraadbeheer
Functies
- Marketing via meerdere kanalen
- SEO-beheer
- Vervoersbeheer
- Promotiebeheer
- CRM
- Mobiele toegang
- Gegevensbeveiliging
- Meerdere winkels
- Retourbeheer
- Voorraadbeheer
Functies
- Marketing via meerdere kanalen
- SEO-beheer
- Vervoersbeheer
- Promotiebeheer
- CRM
- Mobiele toegang
- Gegevensbeveiliging
- Meerdere winkels
- Retourbeheer
- Voorraadbeheer
Functies
- Marketing via meerdere kanalen
- SEO-beheer
- Vervoersbeheer
- Promotiebeheer
- CRM
- Mobiele toegang
- Gegevensbeveiliging
- Meerdere winkels
- Retourbeheer
- Voorraadbeheer
Functies
- Marketing via meerdere kanalen
- SEO-beheer
- Vervoersbeheer
- Promotiebeheer
- CRM
- Mobiele toegang
- Gegevensbeveiliging
- Meerdere winkels
- Retourbeheer
- Voorraadbeheer
Functies
- Marketing via meerdere kanalen
- SEO-beheer
- Vervoersbeheer
- Promotiebeheer
- CRM
- Mobiele toegang
- Gegevensbeveiliging
- Meerdere winkels
- Retourbeheer
- Voorraadbeheer
Functies
- Marketing via meerdere kanalen
- SEO-beheer
- Vervoersbeheer
- Promotiebeheer
- CRM
- Mobiele toegang
- Gegevensbeveiliging
- Meerdere winkels
- Retourbeheer
- Voorraadbeheer
Functies
- Marketing via meerdere kanalen
- SEO-beheer
- Vervoersbeheer
- Promotiebeheer
- CRM
- Mobiele toegang
- Gegevensbeveiliging
- Meerdere winkels
- Retourbeheer
- Voorraadbeheer
Functies
- Marketing via meerdere kanalen
- SEO-beheer
- Vervoersbeheer
- Promotiebeheer
- CRM
- Mobiele toegang
- Gegevensbeveiliging
- Meerdere winkels
- Retourbeheer
- Voorraadbeheer
Functies
- Marketing via meerdere kanalen
- SEO-beheer
- Vervoersbeheer
- Promotiebeheer
- CRM
- Mobiele toegang
- Gegevensbeveiliging
- Meerdere winkels
- Retourbeheer
- Voorraadbeheer
Functies
- Marketing via meerdere kanalen
- SEO-beheer
- Vervoersbeheer
- Promotiebeheer
- CRM
- Mobiele toegang
- Gegevensbeveiliging
- Meerdere winkels
- Retourbeheer
- Voorraadbeheer
Functies
- Marketing via meerdere kanalen
- SEO-beheer
- Vervoersbeheer
- Promotiebeheer
- CRM
- Mobiele toegang
- Gegevensbeveiliging
- Meerdere winkels
- Retourbeheer
- Voorraadbeheer
Functies
- Marketing via meerdere kanalen
- SEO-beheer
- Vervoersbeheer
- Promotiebeheer
- CRM
- Mobiele toegang
- Gegevensbeveiliging
- Meerdere winkels
- Retourbeheer
- Voorraadbeheer
Functies
- Marketing via meerdere kanalen
- SEO-beheer
- Vervoersbeheer
- Promotiebeheer
- CRM
- Mobiele toegang
- Gegevensbeveiliging
- Meerdere winkels
- Retourbeheer
- Voorraadbeheer
Functies
- Marketing via meerdere kanalen
- SEO-beheer
- Vervoersbeheer
- Promotiebeheer
- CRM
- Mobiele toegang
- Gegevensbeveiliging
- Meerdere winkels
- Retourbeheer
- Voorraadbeheer
Kopersgids voor Webshop software
Inhoudsopgave
Wat is webshop software?
Webshop software is een tool voor het opzetten van een webwinkel en het beheren van de activiteiten. De software biedt veel mogelijkheden, waaronder een selfserviceportaal, het ontwerpen van websites, het opstellen van productlijsten, het verwerken van online betalingen, verkooprapportage, voorraadbeheer en CRM (Customer Relationship Management).
Wat zijn de voordelen van webshop software?
Ecommerce software helpt bedrijven om snel een digitale storefront op te zetten, zodat ze gemakkelijk online kunnen beginnen met verkopen. Dit zijn een aantal voordelen van het gebruik van webshop software:
- webwinkels opzetten met behulp van een selfserviceportaal: het biedt kant-en-klare sjablonen, thema's en diverse winkelfunctionaliteiten, zoals winkelwagen, kassa en betalingsgateway. Je kunt de opties kiezen die je handig vindt, je producten toevoegen en de winkel live maken.
- terugkerende taken en processen automatiseren: met webshop software kun je taken automatiseren, zoals het berekenen van verzendkosten, kortingen en belastingen. Het automatiseert ook processen zoals het verwerken van betalingen en het verzenden van orderbevestigingen en promotionele e-mails.
- de voorraad volgen: je kunt de producten volgen in de verschillende stadia van de toeleveringsketen. Haal artikelen die niet op voorraad zijn in je winkel of in het magazijn automatisch uit de lijst, zodat je onlinevoorraad altijd up-to-date is.
- gebruikmaken van ingebouwde SEO- en marketingtools: de meeste oplossingen hebben ingebouwde SEO-optimalisatie om je producten hoger te plaatsen op de SERP (Search Engine Results Page). Verkopers bieden ook marketingtools aan, hetzij ingebouwd of geïntegreerd, om je te helpen bij het uitvoeren en beheren van socialmedia-, e-mail- en zoekmachinemarketingcampagnes.
Welke algemene functies heeft webshop software?
- Websitebeheer: het bouwen en beheren van een digitaal storefront met behulp van een selfserviceportaal. Kies uit verschillende sjablonen en voeg inhoud toe of bewerk deze.
- Catalogusbeheer: het maken en organiseren van een digitale catalogus van producten/diensten waarin de specificaties en prijzen worden vermeld. Ook het beheren van de productlabels en -lijsten.
- Winkelwagentje: het faciliteren van de selectie producten/diensten van een klant en het accepteren van verschillende betalingswijzen.
- Orderbeheer: het organiseren, volgen en uitvoeren van alle klantenorders vanuit een centrale locatie.
- Voorraadbeheer: het traceren en beheren van de voorraad van producten. Het te weten komen wanneer een product op het punt staat uitverkocht te raken.
- Analyse en rapportage: het krijgen van gedetailleerde rapporten van verkopen, bezoeken en verwijzingen.
- Winkelbeheer: het faciliteren van de uitvoering van de bestelling via ondersteuning bij de verzending; het regelen van retourzendingen en terugbetalingen, indien nodig.
Welke overwegingen zijn er bij de aankoop van webshop software?
- Bekijk de voordelen van cloudgebaseerde versus on-premises oplossingen: weeg de voors en tegens van elke optie af. Voor een cloudgebaseerde oplossing betaal je maandelijkse abonnementskosten en de leverancier zorgt voor het onderhoud en de updates van de software. Je hoeft geen extra hardware of infrastructuur aan te schaffen. Voor een on-premises oplossing heb je eigen hardware en deskundig IT-personeel nodig om hem aan te passen. Vooral kleine bedrijven zullen merken dat cloudgebaseerde oplossingen gemakkelijker te installeren en te gebruiken zijn.
- Zorg voor ondersteuning van de mobiele handel: volgens de mobile-first indexing van Google moet je website mobielvriendelijk zijn om je producten hoog op de SERP te kunnen plaatsen. Voordat je een ecommerce software kiest, is het handig om te controleren of hij is uitgerust om webwinkels op te zetten die mobielvriendelijk zijn.
- Controleer op integratie met apps van derden: de integratie van verschillende applicaties van derden, zoals betalingsopties, abonnementenbeheer software, customer support oplossingen, reviewplatforms en verzenddragers, zijn een integraal onderdeel van een webwinkel. Bekijk de integraties die leveranciers van webshop software bieden en of ze de apps van derden ondersteunen die je gebruikt of van plan bent om te gaan gebruiken. Ook als je gaat verkopen op sociale platforms (bijv. Facebook) of digitale marktplaatsen (bijv. Amazon of eBay), moet je controleren of de verkoper je deze platforms laat integreren.
Wat zijn belangrijke trends op het gebied van webshop software?
- Webshop software leveranciers voegen AR-mogelijkheden toe: AR (Augmented Reality) stelt klanten in staat een product te bekijken in hun eigen omgeving - of een bank goed staat in hun woonkamer of dat de kleur van een lipstick past bij hun huidskleur. Sommige leveranciers ondersteunen al AR-capaciteit. Nu het aantal klanten dat online winkelt met AR en in-store toeneemt tot 100 miljoen in 2020, zal het aantal leveranciers dat AR aanbiedt ook toenemen.
- Het integreren van chatbots is een belangrijke functionaliteit: veel aanbieders van ecommerce software bieden chatbots aan die zijn ontworpen voor verkoop, klantenondersteuning, marketing en sociale platforms. De integratie wordt ingeschakeld via API, plug-ins of in de app store van de aanbieder. In 2020 kan 25% van de klantinteracties betrekking hebben op chatbots, aangezien de leveranciers hun aanbod zullen blijven ontwikkelen.